اپل تمام حرکات شما را در اپ استور تحت نظر دارد؟

به نظر می‌رسد اپل به تازگی حرکات کاربران در اپ استور را تحت نظر می‌گیرد. اگر گزارش منتشر شده در این خصوص واقعیت داشته باشد، باید گفت که اپل شعار معروف خود، یعنی «حریم خصوصی یک حق انسانی است» را زیر پا می‌گذارد.

داستان از این قرار است که دو محقق ناشناس کشف کرده‌اند که سیستم عامل اپل به شرکت گزارشی از نحوه تعامل کاربر با اپ استور ارسال می‌کند. به عنوان مثال iOS به اپل گزارش مربوط به این که کاربر هنگام حضور در اپ استور بر روی چه برنامه‌هایی ضربه می‌زند، ارسال می‌کند. گفته شده این گزارش در قالب یک فایل جی‌سان به شرکت ارسال می‌شود.

این اتفاق جدید را می‌توان در ارتباط با اقدام چند هفته پیش اپل در اپ استور دانست. کوپرتینویی‌ها از چند هفته پیش محل‌های جدیدی را برای نشان دادن تبلیغات به کاربران در اپ استور مشخص کرده‌اند. برخی هم این کشف را جدید نمی‌دانند و اعتقاد دارند که اپل از سال 2021 و بعد از انتشار نسخه 14.6 از iOS این کار را انجام می‌دهد.

اپل فعلاً اظهار نظری در مورد این موضوع نکرده است، اما به احتمال فراوان اگر رد این کار را دنبال کنیم به همان مشخص کردن جاهای تبلیغاتی جدید در اپ استور برسیم. در اواخر اکتبر سال جاری میلادی شرکت با ارسال ایمیلی به توسعه‌دهندگان iOS اعلام کرد که به زودی در تب Today و همچنین قسمت You Might Also Like تبلیغات به نمایش درخواهد آمد.

اپ استور

گفته می‌شود حالا توسعه‌دهندگان به آمار نحوه عملکرد تبلیغاتشان دسترسی دارند. کاربر با غیرفعال کردن گزینه Personalizerd Ads هم نمی‌تواند مانع ارسال این آمارها شود.

البته باید به این موضوع نیز اشاره شود که اپل شروع خوبی در محل‌های تبلیغی جدید خود نداشته است. براساس گزارشی که چندی پیش منتشر کردیم، نشان دادن برخی محتواهای تبلیغاتی غیراخلاقی مانند قمار و شرط‌بندی باعث اعتراض کاربران شده بود. اپل نیز در واکنش به این اعتراض‌ها اعلام کرد که دیگر تبلیغاتی با این محتواها در محل‌های جدید تبلیغاتی به نمایش درنمی‌آید.

این که این توقف دائمی خواهد بود یا نه مشخص نیست. احتمال آن می‌رود که شرکت با سیاستی جدید نمایش این تبلیغات را که سود فراوانی عاید کوپرتینویی‌ها می‌کنند، از سر بگیرد. برنامه‌ریزی‌های اپل حکایت از آن دارند که باید منتظر تبلیغات بیشتری در بخش‌های نرم‌افزاری شرکت باشیم.

نوشته اپل تمام حرکات شما را در اپ استور تحت نظر دارد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

انقلاب جدید در ساخت صفحه نمایشنمایشگر جدید ال‌جی، کِش می‌آید

ال‌جی دیسپلی به تازگی از یک نمایشگر 12 اینچی ویژه رونمایی کرده و مدعی شده که این محصول مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. این نمایشگر عنوان نخستین صفحه‌نمایش قابل گسترش 12 اینچی با رزولوشن بالا را به خود اختصاص داده است.

ال‌جی با انتشار یک پست وبلاگی از صفحه‌نمایش قابل گسترش جدید خود رونمایی کرد. این نمایشگر بسیار بادوام بوده و بر اساس گزارشات با اکثر نمایشگرهای موجود در بازار رقابت خواهد کرد. ال‌جی ادعا می‌کند که نمایشگر قابل گسترش یا فری‌فرم این شرکت برای نخستین بار در صنعت از قابلیت توسعه 20 درصدی برخوردار بوده و با رزولوشن 100 پیکسل بر اینچی خود قادر به نمایش کامل رنگ‌های RGB است.

بر اساس شنیده‌ها این نمایشگر از فناوری میکرو LED بهره گرفته و فاصله میان پیکسل‌های آن کمتر از 40 میکرومتر است. همچنین اندازه این نمایشگر از 12 به 14 اینچ قابل افزایش خواهد بود.

با وجود دستگاه‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 اکنون نمایشگرهای انعطاف‌پذیر سهم قابل‌توجهی از بازار مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. اما ال‌جی دیسپلی سطح جدیدی از میزان انعطاف‌پذیری نمایشگر را تعریف نموده است. اگرچه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر امروزی از قابلیت تا شدن برخوردار هستند؛ اما نمایشگر جدید ال‌جی قادر به افزایش اندازه، تا شدن و پیچ خوردن بدون ایجاد هرگونه اعوجاج یا آسیب است.

ال‌جی در توصیف این نمایشگر از آن تحت عنوان بسیار انعطاف‌پذیر همانند یک نوار لاستیکی با ضخامت کم و وزن سبک یاد می‌کند. تولیدکننده کره‌ای بر این باور است که نمایشگر مورد اشاره از پتانسیل تجاری بالایی برخوردار است. ال‌جی ادعا می‌کند که نمایشگر جدید این شرکت با توجه به قابلیت تطبیق‌پذیری بالای خود به‌ راحتی می‌تواند به سطوح دارای انحنا نظیر پوست، لباس، مبلمان، تجهیزات اتومبیل و هواپیما متصل شود.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که ال‌جی با عرضه این فناوری به حوزه مد، گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای موبایلی و تجهیزات گیمینگ چشم دوخته است. چنین نمایشگری در آینده می‌تواند به تولید گوشی‌ها و دستگاه‌های بادوام‌تر کمک کند. اگرچه فناوری نمایشگر به روند افزایش قیمت خود ادامه می‌دهد؛ اما دسترسی به یک نمایشگر که بابت شکستن آن نگرانی خاصی وجود نداشته باشد؛ برای کاربران خوشایند خواهد بود.

نوشته انقلاب جدید در ساخت صفحه نمایشنمایشگر جدید ال‌جی، کِش می‌آید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

نسخه‌ مخصوص میسون مارژیلا از گوشی گلکسی زدفلیپ ۴

نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4

اغلب هنگامی که صحبت از گوشی‌های تاشو یا همان انعطاف‌پذیر می‌شود، یاد دستگاه‌هایی لاکچری می‌افتیم که کاربران خاص خودشان را دارند و مطابق سلیقه عموم کاربران نیستند. اما این دیدگاه تنها بخشی از داستان را نشان می‌دهد. در طرف دیگر داستان گوشی‌های تاشو با طراحی به اصطلاح صدفی‌شکل را داریم که که نه تنها گوشی‌های لاکچری به حساب می‌آیند، بلکه با اقبال عمومی گسترده مخاطبان نیز مواجه شده‌اند.

امروزه پنل‌های انعطاف‌پذیر صفحه نمایش‌ها دست شرکت‌ها را در طراحی تا حدود زیادی باز کرده است. گوشی‌های تاشو که از گذشته در فرم‌های متفاوتی ارائه می‌شدند و طرفداران فراوانی داشتند، حالا با فرمی جدید و البته فناوری جدید برای کاربران عرضه می‌شوند و تا حدود زیادی جای خود را در دل کاربران باز کرده‌اند.

سامسونگ که بارها و بارها اثبات کرده سلیقه مخاطبش را می‌شناسد و در همان راستا اقدام به برنامه‌ریزی می‌کند، با یکی از مطرح‌ترین برندها در زمینه طراحی و تولید کالاهای لوکس همکاری کرده و می‌خواهد نسخه‌ای خاص از گوشی تاشوی خود، یعنی گلکسی Z Flip 4 ارائه کند.

برند میسون مارژیلا به قدری شناخته شده هست که حتی علاقه‌مندان به دنیای فناوری هم با آن آشنایی کافی داشته باشند. اگر هم تا به حال با این برند آشنا نبوده‌اید، به واسطه نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4 با آشنا آشنا خواهد شد. سامسونگ از مدت‌ها پیش تبلیغات مربوط این همکاری مشترک را شروع کرده است و حالا اطلاعات بیشتری از نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4 داریم.

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این نسخه به خصوص از گوشی تاشوی سامسونگ با کد مخصوص شرکت میسون مارژیلا طراحی شده است. دور عدد 11 خط کشیده شده است. این عدد در شرکت میسون مارژیلا مخصوص محصولاتی است که تحت زیرشاخه اکسسوری قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر نسخه میسون مارژیلای گوشی تاشوی سامسونگ یک اکسسوری به حساب می‌آید.

البته باید به این موضوع نیز اشاره شود که شرکت کره‌ای در سال‌های گذشته و طی همکاری با شرکت‌های مختلف، نسخه‌های خاص و متنوعی از گوشی‌های تاشوی خود را طراحی و تولید کرده است که متاسفانه تقریباً هیچ کدام از آنها در خارج از کشور کره جنوبی عرضه نشده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد این بار سامسونگ تصمیم متفاوتی گرفته است و داستان همکاری با میسون مارژیلا با همکاری‌های دیگر شرکت فرق می‌کند. نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4 در ماه میلادی جاری عرضه خواهد شد. شاید خط کشیدن دور عدد یازده فقط اشاره به اکسسوری نداشته باشد و اشاره‌ای هم به زمان عرضه داشته باشد؛ یعنی یازدهم نوامبر. تنها چند روز دیگر درستی این حدس مشخص خواهد شد.

نوشته نسخه‌ مخصوص میسون مارژیلا از گوشی گلکسی زدفلیپ 4 اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

نسخه‌ مخصوص میسون مارژیلا از گوشی گلکسی زدفلیپ ۴

نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4

اغلب هنگامی که صحبت از گوشی‌های تاشو یا همان انعطاف‌پذیر می‌شود، یاد دستگاه‌هایی لاکچری می‌افتیم که کاربران خاص خودشان را دارند و مطابق سلیقه عموم کاربران نیستند. اما این دیدگاه تنها بخشی از داستان را نشان می‌دهد. در طرف دیگر داستان گوشی‌های تاشو با طراحی به اصطلاح صدفی‌شکل را داریم که که نه تنها گوشی‌های لاکچری به حساب می‌آیند، بلکه با اقبال عمومی گسترده مخاطبان نیز مواجه شده‌اند.

امروزه پنل‌های انعطاف‌پذیر صفحه نمایش‌ها دست شرکت‌ها را در طراحی تا حدود زیادی باز کرده است. گوشی‌های تاشو که از گذشته در فرم‌های متفاوتی ارائه می‌شدند و طرفداران فراوانی داشتند، حالا با فرمی جدید و البته فناوری جدید برای کاربران عرضه می‌شوند و تا حدود زیادی جای خود را در دل کاربران باز کرده‌اند.

سامسونگ که بارها و بارها اثبات کرده سلیقه مخاطبش را می‌شناسد و در همان راستا اقدام به برنامه‌ریزی می‌کند، با یکی از مطرح‌ترین برندها در زمینه طراحی و تولید کالاهای لوکس همکاری کرده و می‌خواهد نسخه‌ای خاص از گوشی تاشوی خود، یعنی گلکسی Z Flip 4 ارائه کند.

برند میسون مارژیلا به قدری شناخته شده هست که حتی علاقه‌مندان به دنیای فناوری هم با آن آشنایی کافی داشته باشند. اگر هم تا به حال با این برند آشنا نبوده‌اید، به واسطه نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4 با آشنا آشنا خواهد شد. سامسونگ از مدت‌ها پیش تبلیغات مربوط این همکاری مشترک را شروع کرده است و حالا اطلاعات بیشتری از نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4 داریم.

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این نسخه به خصوص از گوشی تاشوی سامسونگ با کد مخصوص شرکت میسون مارژیلا طراحی شده است. دور عدد 11 خط کشیده شده است. این عدد در شرکت میسون مارژیلا مخصوص محصولاتی است که تحت زیرشاخه اکسسوری قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر نسخه میسون مارژیلای گوشی تاشوی سامسونگ یک اکسسوری به حساب می‌آید.

البته باید به این موضوع نیز اشاره شود که شرکت کره‌ای در سال‌های گذشته و طی همکاری با شرکت‌های مختلف، نسخه‌های خاص و متنوعی از گوشی‌های تاشوی خود را طراحی و تولید کرده است که متاسفانه تقریباً هیچ کدام از آنها در خارج از کشور کره جنوبی عرضه نشده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد این بار سامسونگ تصمیم متفاوتی گرفته است و داستان همکاری با میسون مارژیلا با همکاری‌های دیگر شرکت فرق می‌کند. نسخه میسون مارژیلای گوشی گلکسی Z Flip 4 در ماه میلادی جاری عرضه خواهد شد. شاید خط کشیدن دور عدد یازده فقط اشاره به اکسسوری نداشته باشد و اشاره‌ای هم به زمان عرضه داشته باشد؛ یعنی یازدهم نوامبر. تنها چند روز دیگر درستی این حدس مشخص خواهد شد.

نوشته نسخه‌ مخصوص میسون مارژیلا از گوشی گلکسی زدفلیپ 4 اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

امکان دزدیده شدن ارزهای دیجیتال شما توسط یک اپ مشهور اندرویدی!

بدافزار Clipper

به گفته محققان و کارشناسان، نسخه جدیدی از بدافزار Clipper منتشر شده است که می‌تواند سرقت ارزهای دیجیتال را وارد سطح تازه‌ای کند.

به نقل از وب‌سایت‌های تک رادار (TechRadar) و بلیپینگ کامپیوتر (Bleeping Computer)، کلیپرزها (Clippers) یک تهدید امنیتی برای بازار کریپتو شناخته می‌شوند، آن‌ها بدافزارهایی هستند که از کپی و پیست کردن آدرس‌های عمومی کیف پول ارز دیجیتال، عمل سرقت را انجام می‌دهند. هنگامی که کاربر آدرس کیف پول را کپی می‌کند، این بدافزار آدرس کپی شده را با آدرس موردنظر مهاجم جایگزین می‌کند.

اما محققان معتقد هستند که شناسایی حمله آن‌ها کار بسیار آسانی است، به خصوص برای کاربرانی که از امنیت دنیای کریپتو آگاهی دارند. کاربران تنها کاری که لازم است انجام دهند، این است که چند کاراکتر بین آدرس کپی شده و آدرس پیست شده را بررسی کنند تا ببینید آیا با هم مطابقت دارند یا خیر. معمولاً کاربران چند کاراکتر آخر هر ایمیل را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نسخه جدید بدافزار Laplas Clipper به دنبال حذف چنین راهبرد امنیتی است و قصد دارد این کار را با ایجاد آدرس‌های شبیه به آدرس‌های معتبر انجام دهد. هنوز پیرامون سازوکار نسخه جدید بدافزار Clipper اطلاعاتی در دسترس نیست، چون این فرایند در سرور هکر انجام می‌شود و آدرس‌های رمزارز گاهی بیش از ۴۰ کاراکتر دارند.

یکی از حدس‌های بالقوه پیرامون عملکرد بدافزار مذکور این است که اپراتورهای بدافزار، آدرس‌های بی‌شماری را از قبل تهیه می‌کنند و این بدافزار تنها یکی از آدرس‌های شبیه به یک آدرس معتبر را جایگزین و استفاده می‌کند.

وقتی بخش تحلیلی Bleeping Computer این بدافزار را مورد آزمایش قرار داد، به نتایج متفاوتی دست پیدا کرد. درحالی‌ که آدرس‌های رمزارز بیت‌کوین با اولین و چند کاراکتر پایانی مطابقت داشتند؛ اما آدرس‌های اتریوم در قیاس با آدرس‌های جعلی بدافزار، از نظر کاراکتر هیچ شباهتی به یکدیگر نداشتند. به طور کلی، بدافزار Clipper آدرس‌های رمزارزها را برای انجام کار کپی و پیست جستجو می‌کند. این بدافزار  آدرس‌های بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش، لایت‌کوین، دوج‌کوین، ریپل، مونرو، ترون و رونین را شناسایی کرده است.

ابزارهای امنیتی حفاظت از سرقت هویت در مدل‌هایی اشتراکی عرضه می‌شوند که قیمت آن‌ها برای روز یکشنبه ۲۹ دلار، برای یک ماه ۵۹ دلار، برای ۳ ماه ۱۵۹ دلار،  برای ۶ ماه ۲۹۹ دلار و برای یک سال کامل ۵۹۹ دلار است.

نوشته امکان دزدیده شدن ارزهای دیجیتال شما توسط یک اپ مشهور اندرویدی! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

یک‌سوم محققان به ماهیت جنگ‌آفرین هوش مصنوعی در آینده باور دارند

محققان موسسه واشنگتن اخیرا اقدام به اجرای یک نظرسنجی در میان دانشمندان فعال در حوزه هوش مصنوعی کرده‌اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند که 36 درصد شرکت‌کنندگان اطمینان دارند که توسعه هوش مصنوعی می‌تواند به عواقبی فاجعه‌بار طی قرن جاری منجر شود. این پیامدهای ناگوار با جنگ هسته‌ای یا فجایعی دیگر در این مقیاس قابل مقایسه خواهند بود. نتایج این کار تحقیقاتی به‌صورت یک مقاله چاپ اولیه در پایگاه arXiv منتشر شده است.

سایر دانشمندان اطمینان دارند که فناوری‌های هوش مصنوعی به کاتالیزوری برای وقوع انقلاب صنعتی در جهان مبدل خواهند شد؛ پدیده‌ای که ناگزیر، تحولات اجتماعی مختلفی را به‌دنبال خواهد داشت. بعلاوه 74 درصد از محققان حوزه هوش مصنوعی بر این باورند که میزان تاثیرگذاری شرکت‌های خصوصی بر این حوزه از علم چشمگیر بوده و 60 درصد از آنها نیز پدیده ردپای کربن را به‌عنوان یک مشکل بزرگ قلمداد می‌کنند. به گفته این افراد، توسعه هوش مصنوعی موجب تخریب محیط زیست خواهد شد.

اکنون نسخه پیش‌چاپ شده این مقاله بایستی از سوی سایر نشریات مورد بررسی قرار بگیرد. با اتمام این فرآیند احتمالا شاهد انتشار مقاله بازبینی شده در یک ژورنال علمی و معتبر خواهیم بود.

نوشته یک‌سوم محققان به ماهیت جنگ‌آفرین هوش مصنوعی در آینده باور دارند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

یک‌سوم محققان به ماهیت جنگ‌آفرین هوش مصنوعی در آینده باور دارند

محققان موسسه واشنگتن اخیرا اقدام به اجرای یک نظرسنجی در میان دانشمندان فعال در حوزه هوش مصنوعی کرده‌اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند که 36 درصد شرکت‌کنندگان اطمینان دارند که توسعه هوش مصنوعی می‌تواند به عواقبی فاجعه‌بار طی قرن جاری منجر شود. این پیامدهای ناگوار با جنگ هسته‌ای یا فجایعی دیگر در این مقیاس قابل مقایسه خواهند بود. نتایج این کار تحقیقاتی به‌صورت یک مقاله چاپ اولیه در پایگاه arXiv منتشر شده است.

سایر دانشمندان اطمینان دارند که فناوری‌های هوش مصنوعی به کاتالیزوری برای وقوع انقلاب صنعتی در جهان مبدل خواهند شد؛ پدیده‌ای که ناگزیر، تحولات اجتماعی مختلفی را به‌دنبال خواهد داشت. بعلاوه 74 درصد از محققان حوزه هوش مصنوعی بر این باورند که میزان تاثیرگذاری شرکت‌های خصوصی بر این حوزه از علم چشمگیر بوده و 60 درصد از آنها نیز پدیده ردپای کربن را به‌عنوان یک مشکل بزرگ قلمداد می‌کنند. به گفته این افراد، توسعه هوش مصنوعی موجب تخریب محیط زیست خواهد شد.

اکنون نسخه پیش‌چاپ شده این مقاله بایستی از سوی سایر نشریات مورد بررسی قرار بگیرد. با اتمام این فرآیند احتمالا شاهد انتشار مقاله بازبینی شده در یک ژورنال علمی و معتبر خواهیم بود.

نوشته یک‌سوم محققان به ماهیت جنگ‌آفرین هوش مصنوعی در آینده باور دارند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.