میزان تقاضا برای سری آیفون ۱۴ پرو اپل از عرضه آنها پیشی گرفته است

گزارش جدید دیوید وگت؛ تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی UBS که به دست وبسایت AppleInsider رسیده است؛ نشان می‌دهد که زمان انتظار برای عرضه گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اپل افزایش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که تقاضا برای مدل‌های مذکور تا حدی زیادی از عرضه آنها پیشی گرفته است. زمان تحویل معادل تعداد روزهایی است که کاربر از زمان ثبت سفارش خود تا تحویل آن بایستی منتظر بماند.

افزایش زمان تحویل محصول به‌ معنای میزان بالای تقاضا یا کمبود عرضه آن است. در مقابل با افت میزان تقاضا برای یک محصول، زمان تحویل آن به مشتریان نیز کاهش پیدا می‌کند. افزایش زمان تحویل سفارشات آیفون 14 پرو در ایالات‌متحده نشان‌دهنده میزان بالای تقاضا برای این گوشی‌ها است.

دیوید وگت در گزارش خود به مخاطبان موسسه UBS زمان تحویل جدیدترین مدل‌های آیفون پرو در بیش از 30 کشور جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این داده‌ها پیش از اجرای قرنطینه مجدد در برخی مناطق چین به‌دلیل بازگشت بیماری کووید 19 گردآوری شده است. اجرای مقررات قرنطینه در چین احتمالا موجب کاهش میزان تولید آیفون در این کشور خواهد شد. به گفته این تحلیل‌گر، زمان تحویل سفارشات آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اپل در ایالات‌متحده بین 5 تا 25 روز افزایش یافته است.

همچنین این تحلیل‌گر معتقد است که قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کووید 19 در چین احتمالا بر روند عرضه آیفون طی دوره 3 ماهه منتهی به ماه دسامبر تاثیرگذار خواهد بود. اجرای مقررات قرنطینه بر فعالیت بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون شرکت فاکسکان در شهر ژنگژو تاثیر می‌گذارد. به گفته آقای وگت، شرکت اپل در دوره 3 ماهه جاری قادر به تولید 86 میلیون دستگاه آیفون خواهد بود. با این‌حال وی اذعان می‌کند که اپل احتمالا تا حدی از این رقم دور خواهد شد.

ویدیویی که در سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و یک کلیپ یوتیوبی که توسط نشریه گاردین به اشتراک گذاشته شده است؛ ظاهرا نشان‌دهنده مهاجرت بیش از 20 هزار کارگر شرکت فاکسکان هستند؛ افرادی که از قرنطینه بیماری کووید 19 فرار کرده و دیگر قصد بازگشت به کارخانه را ندارند. به گفته دیوید وگت، افزایش زمان تحویل سری آیفون 14 پرو از افزایش غیرمنتظره فروش این گوشی‌ها طی ماه سپتامبر ناشی می‌شود. چنین رشدی فراتر از انتظارات تحلیل‌گران بود. نرخ فروش نشان‌دهنده تعداد دستگاه‌های فروخته شده طی یک بازه زمانی خاص (معمولا 1 ماهه) به‌عنوان درصدی از کل دستگاه‌های تولید شده توسط کمپانی طی همان دوره است. به‌عنوان مثال چنان‌چه اپل طی مدت یک ماه 100 دستگاه گوشی را به فروش رسانده و در همین دوره 200 دستگاه گوشی را تولید نماید؛ در این‌صورت نرخ فروش 50 درصدی را به ثبت رسانده است.

نرخ فروش آیفون در ایالات‌متحده طی ماه سپتامبر در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 3 درصد افزایش یافت. این در حالیست که نرخ فروش آیفون 14 پرو طی همین دوره در مقایسه با نرخ فروش آیفون 13 پرو طی دوره مشابه سال قبل 50 درصد افزایش پیدا کرد. این موضوع تا حدی از عرضه زودتر سری آیفون 14 طی سال جاری ناشی می‌شود (سری آیفون 14 از روز 16 سپتامبر/ 25 شهریور ماه عرضه شد؛ در حالی‌که عرضه سری آیفون 13 از روز 24 سپتامبر/ 2 مهر ماه سال گذشته شروع شد. البته آیفون 14 پلاس از روز 7 اکتبر/ 15 مهر ماه در دسترس خریداران قرار گرفت). اما میزان خالص تقاضا برای آیفون‌های سال 2022 در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

اپل احتمالا در سال آینده میزان تفاوت میان مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا را افزایش خواهد داد

امسال شرکت اپل در اقدامی بی‌سابقه میزان تمایز میان مدل‌های پرو و غیر پرو آیفون 14 را افزایش داد. دستگاه‌های پرو از نمایشگرهای آمولد بهتری استفاده می‌کنند (بر اساس گزارشات، تمامی پنل‌های مورد استفاده در آیفون 14 پرو مکس توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شوند؛ در حالی‌که پنل‌های نمایشگر آیفون 14 از جانب کمپانی چینی BOE تامین می‌شوند). مدل‌های غیر پرو از تراشه 5 نانومتری سال گذشته اپل موسوم به A15 Bionic استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که دستگاه‌های پرو از تراشه جدید 4 نانومتری (تولید شده با ورژن بهبودیافته فرآیند 5 نانومتری) کمپانی با نام A16 Bionic بهره می‌گیرند.

البته گوشی‌های سری آیفون 14 پرو مجهز به دوربین تله‌فوتو هستند؛ در حالی‌که مدل‌های غیر پرو کماکان از الگوی طراحی قدیمی ناچ‌دار استفاده می‌کنند. گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مجهز به داینامیک آیلند هستند. این ویژگی جالب نمونه تغییر شکل یافته اعلان‌های مولتی تسکینگ به‌شمار رفته و ضمن برگزاری رویداد ماه سپتامبر اپل در کانون توجهات قرار گرفت. بعلاوه نمایشگرهای سری آیفون 14 پرو دارای ویژگی پروموشن بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. با وجود نمایشگر پروموشن، کاربران با تجربه پیمایشی بسیار روانی سروکار خواهند داشت؛ چرا که محتوای نمایشگر در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی می‌شود.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، اپل در صدد افزایش میزان تمایز میان مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا طی سال آینده است. در همین راستا آیفون 15 اولترا احتمالا تنها آیفون سال 2023 مجهز به لنز تلسکوپی پریسکوپی به‌شمار خواهد رفت. چنین لنزی از قابلیت خم شدن برخوردار بوده و به منظور هدایت نور به سمت حسگر تصویربرداری از تعدادی منشور استفاده می‌کند. استفاده از این ماژول به اسمارت‌فون امکان خواهد داد تا از قابلیت‌های زوم اپتیکال در سطحی فراتر از حد متعارف (با توجه به اندازه و فضای داخلی دستگاه) پشتیبانی نماید.

نوشته میزان تقاضا برای سری آیفون 14 پرو اپل از عرضه آنها پیشی گرفته است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

به‌روزرسانی جدید تلگرام با قابلیت‌هایی جذاب و متنوع منتشر شد

همان طور که در وبلاگ تلگرام عنوان شده است، به‌روزرسانی جدیدی برای این پیام‌رسان منتشر شده که در آن ویژگی‌های جالبی تعریف شده است. هر چند که برای دسترسی به تعدادی از آنها باید دست به جیب شوید.

حالا دیگر کاربران در تلگرام می‌توانند چند نام کاربری داشته باشند. البته برای استفاده از این قابلیت باید هزینه آن را از طریق پلت‌فرم Fragment پرداخت کنید. نام‌های کاربری انتخابی می‌توانند ویژگی‌های متمایزی از اسامی عادی داشته باشند؛ برای مثال می‌توانند کمتر از پنج کاراکتر باشند، یا می‌توان آنها را به فروش رساند یا غیرفعال کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید تلگرام مربوط به ایجاد موضوعاتی در گروه (Topics in Group) برای شکل دادن به بحث‌ها است. به عنوان مثال اگر گروهی برای صحبت در مورد بازی فیفا وجود دارد، می‌توان در آن دو موضوع جداگانه برای افرادی که با کنسول فیفا بازی می‌کنند و افرادی که با رایانه فیفا بازی می‌کنند، ایجاد کرد تا اعضا راحت‌تر بتوانند به بحث و تبادل نظر بپردازند. چند روزی می‌شود که خبرهای مربوط به این قابلیت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

کاربران پریمیوم نیز از به‌روزرسانی جدید تلگرام بی‌نصیب نمانده‌اند. این دسته از کاربران که می‌توانستند پیام‌های صوتی را تبدیل به متن کنند، حالا می‌توانند همین کار را با پیام ویدئویی نیز انجام دهند. 12 پک ایموجی جدید هم برای مشترکان پولی تلگرام اضافه می‌شود.

در این به‌روزرسانی شاهد بهبودهایی کلی نیز هستیم. به عنوان مثال حالت شب برای کاربران دستگاه‌های iOS بازطراحی شده است تا جلوه ظاهری بهتری داشته باشد. همچنین کاربران اندرویدی می‌توانند فونت پیام‌ها را در قسمت پیش‌نمایش پیام‌ها بزرگ‌تر کنند.

نوشته به‌روزرسانی جدید تلگرام با قابلیت‌هایی جذاب و متنوع منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ سامسونگ در گوشی‌های غیر پرچم‌دار به‌کارگیری خواهد شد

اگرچه به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های پرچم‌دار آینده سامسونگ موسوم به سری گلکسی S23 تنها با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کوالکام روانه بازار خواهند شد؛ اما تراشه بومی اگزینوس 2300 سامسونگ نیز کماکان از شانس ورود به بازار برخوردار است.

وبسایت The Elec با استناد به منابع خبری خود ادعا می‌کند که تراشه اگزینوس 2300 کماکان در برخی دستگاه‌های تولیدی سامسونگ به‌کارگیری خواهد شد؛ اما این دستگاه‌ها جزو مدل‌های پرچم‌دار به‌شمار نخواهند رفت. عملکرد این پلتفرم برای رقابت با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کافی نبوده است؛ اما برای اسمارت‌فون‌های رده پایین‌تر یک گزینه کاملا ایده‌آل قلمداد می‌شود.

بر اساس اعلام این منبع خبری، سامسونگ در ابتدا تراشه اگزینوس 2300 را به‌صورت موازی و برای فناوری‌های پردازشی 4 و 5 نانومتری توسعه داد؛ اما در نهایت به‌کارگیری فناوری فرآیندی با مقیاس پایین‌تر نیز به حل مشکلات مربوط به عملکرد و مصرف انرژی تراشه کمکی نکرد و بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت تا برای تولید این پلتفرم کماکان از فرآیند 5 نانومتری استفاده کند.

هنوز مشخص نیست که تراشه اگزینوس 2300 در چه اسمارت‌فون‌هایی به‌کار گرفته خواهد شد. بعلاوه سامسونگ احتمالا نام این پلتفرم را به گونه‌ای تغییر خواهد داد که با سری پرچم‌داران این شرکت مرتبط نباشد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ برنامه پیشین خود برای عرضه تراشه‌هایی با بازدهی بسیار بالا را ادامه خواهد داد. این شرکت پیش‌تر به منظور توسعه پلتفرم‌های بهینه‌سازی شده برای اسمارت‌فون‌های خود اقدام به ایجاد یک تیم تخصصی جدید کرد. با این‌حال فرآیند توسعه چنین پلتفرم‌هایی احتمالا چندین سال زمان خواهد برد.

نوشته تراشه اگزینوس 2300 سامسونگ در گوشی‌های غیر پرچم‌دار به‌کارگیری خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

گرانی ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودرو‌های بازار! هر خودرو چقدر گران شد؟

در پی گرانی‌های اخیری که ایجاد شده است، شوک جدید قیمتی به محصولات داخلی و وارداتی خودروها وارد شده است. گرانی خودروهای وارداتی می‌تواند از سیاست‌های اشتباه در صنعت و اقتصاد ناشی شود. توازن بین عرضه و تقاضای کالاها با قیمت‌گذاری دستوری به درستی پیش نرفته است در نتیجه اکنون شاهد موج گرانی خیلی بزرگی در کشور هستیم.

شاهد بودیم که در دولت دوازدهم تحریم‌هایی برای واردات خودرو اعمال شده بود اما در دولت سیزدهم این تحریم‌ها کمتر شد گرچه هنوز هم محدودیت‌هایی نیز وجود داشت.

از هفته پیش که وزارت صمت برندها و شرکت‌های واردکننده خودرو را معرفی کرد، قیمت محصولات مونتاژی، وارداتی و تولیدی در بازار گران‌تر شده است. حتی اگر 100 هزار دستگاه خودرو وارداتی نیز وارد کشور شود، گرانی خودروهای وارداتی کم نشده ولی در میزان تقاضای کاذب تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا قیمت جدید برخی از خودروهای وارداتی را باهم بررسی کنیم:

  • میتسوبیشی

  • النترا

  • بی‌ام‌و

  • دنا

میتسوبیشی؛ 10 میلیون تومان گران‌تر

قرار است بار دیگر این برند خوش‌نام ژاپنی توسط شرکت آرین موتور نماینده سابق محصولات این خودروساز به کشور بازگردد. پس از اعلام این خبر، قیمت محصولات این خودروسازی به شدت افزایش پیدا کرد.

خودروی میتسوبیشی لنسر که پیشرانه 1.8 لیتری داشته و به دنده اتوماتیک مجهز شده است قرار است در هفته جاری با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومانی وارد بازار شود! اما حالا با قیمت جدیدتر، قیمت آن به یک میلیارد و 410 میلیون تومان رسیده است.

النترا؛ 20 میلیون تومان گران‌تر از قبل! 

النترا که محصول شرکت هیوندای است نیز در طی این روزها با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. این مشکلات نشان می‌دهد که سودجویان منتظر این بودند که باری دیگر واردات خودرو به کشور تحریم شود تا آنها بتوانند از آن سود ببرند.

در پی اعلام وزارت صمت، هیوندای جز برندهایی است که پس از بین رفتن تحریم‌های واردات خودرو می‌تواند دوباره به کشور وارد شود. هیوندای النترا مدل 2018 که در ابتدای همین هفته قیمت یک میلیارد و 930 میلیون تومان داشت، اکنون به یک میلیارد و 950 میلیون تومان رسیده است؛ یعنی 20 میلیون تومان گران‌تر!

بی‌ام‌و؛ 100 میلیون تومان گران‌تر!!

اگرچه احتمالا واردات کالاهای لوکس به کشور ممنوع خواهد بود، اما اکنون قیمت این کالاها نیز با افزایش خیلی زیادی همراه شده است! خودروی بی‌ام‌و 530 که مدل 2018 است، جزو همین خودروها است.

این خودرو از اول هفته تا الان 100 میلیون تومان گران‌تر شده است و همگان را شوکه کرده است. قیمت این خودرو در ابتدای هفته جاری 7 میلیارد و 300 میلیون تومان بود، امروز به 7 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است. گرانی خودروهای وارداتی سبب شده که معاملات این خودروها نیز در بازار کشور بسیار کاهش یابد.

دنا؛ 10 میلیون تومان گران‌تر!

خودروی دنا پلاس اتوماتیک یکی از سدان‌هایی است که در کشور ما بسیار پر فروش بوده و طرفداران زیادی دارد. این خودرو نسبت به دیگر محصولات، موتور و گیربکس قوی دارد.

دنا پلاس اتوماتیک در این هفته با قیمت 530 میلیون تومان عرضه می‌شد اما اکنون قیمتی معادل با 540 میلیون تومان دارد؛ یعنی این خودرو نیز مانند دیگر محصولات 10 میلیون تومان گران‌تر شده است. این گرانی نشان از علاقه بازار آزاد به چنین خودروهای پر قدرت و مجهز به دنده اتوماتیک است.

نوشته گرانی 10 تا 100 میلیون تومانی برخی خودرو‌های بازار! هر خودرو چقدر گران شد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

قابلیت جدید و جذاب یوتیوب برای قسمت لایواستریم

یوتیوب در حال آماده کردن قابلیتی جدید برای بخش لایواستریم است که به موجب آن برخی از تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به هنگام لایو یک مهمان داشته باشند. یوتیوب این خبر را در کانال Creator Insider و بر روی وبلاگش گذاشته است. برای شروع، این قابلیت تنها با استفاده از گوشی امکان‌پذیر خواهد بود و بر روی نسخه دسکتاپ عرضه نمی‌شود.

همان طور که اشاره شد، این قابلیت در ابتدا تنها برای عده‌ای منتخب از تولیدکنندگان محتوا ارائه می‌شود و در ادامه این گستره بیشتر و بیشتر خواهد شد. تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از روی رایانه خود یک لایواستریم برنامه‌ریزی کنند و سپس از طریق گوشی خود لایو بگیرند. یا بدون هیچ زمان‌بندی و به صورت آنی با همان گوشی خود لایو بگیرند.

در زمان لایو فقط می‌توان یک مهمان داشت؛ البته می‌توان مهمان‌ها را به صورت چرخشی تغییر داد. همین که مهمانی را دعوت می‌کنید، استریم فید شما بالای تصویر مهمان نشان داده خواهد شد. از هفته‌های آینده برخی از تولیدکنندگان محتوا دکمه‌ای را با عنوان Go Live Together در حساب کاربری خود مشاهده خواهند کرد.

این دسته از افراد باید در ابتدا اطلاعاتی را در خصوص استریم خود وارد کنند؛ اطلاعاتی از قبیل عنوان آن، توضیحاتش، تنظیمات کسب درآمدش و همچنین جزئیات قابل مشاهده بودنش. بعد از انتخاب گزینه Invite a co-streamer، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مهمانی را برای حضور در لایواستریم خود دعوت کنند. بعد از آن که مهمان بر روی گزینه دعوت کلیک می‌کند، راهی اتاق انتظار می‌شود. هنگامی که هم میزبان و هم مهمان آماده بودند، میزبان می‌تواند با انتخاب دکمه Go Live برنامه‌اش را شروع کند.

در این حالت از استریم مهمان نیز می‌تواند تبلیغات نمایش دهد، اما درآمد حاصل از این کار به جیب میزبان خواهد رفت. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که استریم در کانال مهمان نمایش داده نخواهد شد. البته یوتیوب عنوان کرده است که از حساسیت نمایش لایواستریم در کانال مهمان اطلاع دارد و شاید در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت نیز باشیم.

چند وقتی می‌شود که تیک‌تاک و توییچ نیز از قابلیت مشابهی در پلت‌فرم‌های خود رونمایی کرده‌اند. چند هفته پیش تیک‌تاک قابلیتی را با نام Multi-Guest عرضه کرد که با استفاده از آن فرد می‌تواند با استفاده از یک پنل، به صورت همزمان با پنج نفر دیگر لایو بگیرد.

هفته گذشته نیز توییچ قابلیتی به نام Guest معرفی کرد که به موجب آن استریمرها می‌توانند به آسانی دیگر تولیدکنندگان محتوا و گیمرها را به استریم خود دعوت کنند و تجربه‌ای به مانند برنامه‌های تاک شو خلق کنند. در این قابلیت نیز فرد می‌تواند به صورت همزمان میزبانی از پنج نفر را برعهده بگیرد.

همان طور که مشخص است، کاربر می‌تواند در تیک‌تاک و توییچ تا پنج نفر مهمان داشته باشد؛ در حالی که یوتیوب فعلاً با محدودیت در این قسمت مواجه است و کاربر تنها می‌تواند یک مهمان دعوت کند. البته با در نظر گرفتن این موضوع که قابلیت جدید یوتیوب در مراحل اولیه انتشار است، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک تعداد مهمان‌های یوتیوب حتی از تعداد مهمان‌های تیک‌تاک و توییچ هم بیشتر شود.

نوشته قابلیت جدید و جذاب یوتیوب برای قسمت لایواستریم اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

قابلیت جدید و جذاب یوتیوب برای قسمت لایواستریم

یوتیوب در حال آماده کردن قابلیتی جدید برای بخش لایواستریم است که به موجب آن برخی از تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به هنگام لایو یک مهمان داشته باشند. یوتیوب این خبر را در کانال Creator Insider و بر روی وبلاگش گذاشته است. برای شروع، این قابلیت تنها با استفاده از گوشی امکان‌پذیر خواهد بود و بر روی نسخه دسکتاپ عرضه نمی‌شود.

همان طور که اشاره شد، این قابلیت در ابتدا تنها برای عده‌ای منتخب از تولیدکنندگان محتوا ارائه می‌شود و در ادامه این گستره بیشتر و بیشتر خواهد شد. تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از روی رایانه خود یک لایواستریم برنامه‌ریزی کنند و سپس از طریق گوشی خود لایو بگیرند. یا بدون هیچ زمان‌بندی و به صورت آنی با همان گوشی خود لایو بگیرند.

در زمان لایو فقط می‌توان یک مهمان داشت؛ البته می‌توان مهمان‌ها را به صورت چرخشی تغییر داد. همین که مهمانی را دعوت می‌کنید، استریم فید شما بالای تصویر مهمان نشان داده خواهد شد. از هفته‌های آینده برخی از تولیدکنندگان محتوا دکمه‌ای را با عنوان Go Live Together در حساب کاربری خود مشاهده خواهند کرد.

این دسته از افراد باید در ابتدا اطلاعاتی را در خصوص استریم خود وارد کنند؛ اطلاعاتی از قبیل عنوان آن، توضیحاتش، تنظیمات کسب درآمدش و همچنین جزئیات قابل مشاهده بودنش. بعد از انتخاب گزینه Invite a co-streamer، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند مهمانی را برای حضور در لایواستریم خود دعوت کنند. بعد از آن که مهمان بر روی گزینه دعوت کلیک می‌کند، راهی اتاق انتظار می‌شود. هنگامی که هم میزبان و هم مهمان آماده بودند، میزبان می‌تواند با انتخاب دکمه Go Live برنامه‌اش را شروع کند.

در این حالت از استریم مهمان نیز می‌تواند تبلیغات نمایش دهد، اما درآمد حاصل از این کار به جیب میزبان خواهد رفت. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که استریم در کانال مهمان نمایش داده نخواهد شد. البته یوتیوب عنوان کرده است که از حساسیت نمایش لایواستریم در کانال مهمان اطلاع دارد و شاید در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت نیز باشیم.

چند وقتی می‌شود که تیک‌تاک و توییچ نیز از قابلیت مشابهی در پلت‌فرم‌های خود رونمایی کرده‌اند. چند هفته پیش تیک‌تاک قابلیتی را با نام Multi-Guest عرضه کرد که با استفاده از آن فرد می‌تواند با استفاده از یک پنل، به صورت همزمان با پنج نفر دیگر لایو بگیرد.

هفته گذشته نیز توییچ قابلیتی به نام Guest معرفی کرد که به موجب آن استریمرها می‌توانند به آسانی دیگر تولیدکنندگان محتوا و گیمرها را به استریم خود دعوت کنند و تجربه‌ای به مانند برنامه‌های تاک شو خلق کنند. در این قابلیت نیز فرد می‌تواند به صورت همزمان میزبانی از پنج نفر را برعهده بگیرد.

همان طور که مشخص است، کاربر می‌تواند در تیک‌تاک و توییچ تا پنج نفر مهمان داشته باشد؛ در حالی که یوتیوب فعلاً با محدودیت در این قسمت مواجه است و کاربر تنها می‌تواند یک مهمان دعوت کند. البته با در نظر گرفتن این موضوع که قابلیت جدید یوتیوب در مراحل اولیه انتشار است، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک تعداد مهمان‌های یوتیوب حتی از تعداد مهمان‌های تیک‌تاک و توییچ هم بیشتر شود.

نوشته قابلیت جدید و جذاب یوتیوب برای قسمت لایواستریم اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

وردپرس سایت‌ساز خود را برای سومین بار در سال جاری به‌روز کرد

CMS وردپرس 6.1 را برای گسترش تجربه ویرایش بلوک که اوایل امسال در وردپرس 5.9 و وردپرس 6.0 ارائه داده بود، منتشر کرده است.

وردپرس 6.1 که به نام میخائیل «میشا» آلپرین، پیانیست جاز شوروی-نروژی نامگذاری شده است، شامل به‌روزرسانی‌های بیشتر برای سازندگان وب‌سایت است که یک تم بلوک پیش‌فرض جدید را ارائه می‌کند که دارای ده تغییر سبک طراحی شده توسط اعضای انجمن وردپرس است.

این نسخه همچنین شامل ویژگی‌های نوشتاری جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد پاراگراف‌های جزئی را در یک بلوک انتخاب کنند و دارای یک میانبر صفحه کلید برای افزودن پیوندهای داخلی به همه بلوک‌ها است.

ارتقا سایت ساز وردپرس

با مشارکت بیش از 800 نفر در سراسر جهان، WordPress 6.1 طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که کاربران می‌توانند ظاهر و احساس متفاوتی را در یک موضوع واحد به یک وب سایت اعمال کنند.
وردپرس 6.1 که اکنون در دسترس است، مجموعه‌ای از قالب‌های جدید را نیز ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند مستقیماً در ویرایشگر سایت ایجاد کنند، از جمله قالب‌های سفارشی برای پست‌ها و صفحات.
جوزف هادن چامفوسی، مدیر اجرایی وردپرس گفت: پیشرفت‌های بیشتر در ویرایشگر به سازندگان و توسعه‌دهندگان کنترل و سفارشی‌سازی بیشتری برای ساخت سایت می‌دهد و در عین حال تجربه منسجم‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد.

این به‌روزرسانی همچنین شامل تایپوگرافی روان است که به سازندگان وب اجازه می‌دهد یک اندازه فونت را در هر اندازه صفحه فیکس کنند، که می‌تواند از طریق theme.json، یک فایل پیکربندی برای بلوک، فعال شود.

در وردپرس 6.1، قطعات قالب مبتنی بر بلوک را می‌توان در قالب‌های سنتی وردپرس استفاده کرد، که به صاحبان سایت و افزونه‌ها و نویسندگان قالب اجازه می‌دهد تا آنچه را که نیاز دارند، به محض آماده شدن، اتخاذ کنند.

وردپرس همچنین layout و visualization of document settings را بهبود بخشیده است تا به سازندگان محتوا کمک کند به راحتی تنظیمات پست و صفحات مهم را مشاهده و مدیریت کنند.

نوشته وردپرس سایت‌ساز خود را برای سومین بار در سال جاری به‌روز کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

وردپرس سایت‌ساز خود را برای سومین بار در سال جاری به‌روز کرد

CMS وردپرس 6.1 را برای گسترش تجربه ویرایش بلوک که اوایل امسال در وردپرس 5.9 و وردپرس 6.0 ارائه داده بود، منتشر کرده است.

وردپرس 6.1 که به نام میخائیل «میشا» آلپرین، پیانیست جاز شوروی-نروژی نامگذاری شده است، شامل به‌روزرسانی‌های بیشتر برای سازندگان وب‌سایت است که یک تم بلوک پیش‌فرض جدید را ارائه می‌کند که دارای ده تغییر سبک طراحی شده توسط اعضای انجمن وردپرس است.

این نسخه همچنین شامل ویژگی‌های نوشتاری جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد پاراگراف‌های جزئی را در یک بلوک انتخاب کنند و دارای یک میانبر صفحه کلید برای افزودن پیوندهای داخلی به همه بلوک‌ها است.

ارتقا سایت ساز وردپرس

با مشارکت بیش از 800 نفر در سراسر جهان، WordPress 6.1 طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که کاربران می‌توانند ظاهر و احساس متفاوتی را در یک موضوع واحد به یک وب سایت اعمال کنند.
وردپرس 6.1 که اکنون در دسترس است، مجموعه‌ای از قالب‌های جدید را نیز ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند مستقیماً در ویرایشگر سایت ایجاد کنند، از جمله قالب‌های سفارشی برای پست‌ها و صفحات.
جوزف هادن چامفوسی، مدیر اجرایی وردپرس گفت: پیشرفت‌های بیشتر در ویرایشگر به سازندگان و توسعه‌دهندگان کنترل و سفارشی‌سازی بیشتری برای ساخت سایت می‌دهد و در عین حال تجربه منسجم‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد.

این به‌روزرسانی همچنین شامل تایپوگرافی روان است که به سازندگان وب اجازه می‌دهد یک اندازه فونت را در هر اندازه صفحه فیکس کنند، که می‌تواند از طریق theme.json، یک فایل پیکربندی برای بلوک، فعال شود.

در وردپرس 6.1، قطعات قالب مبتنی بر بلوک را می‌توان در قالب‌های سنتی وردپرس استفاده کرد، که به صاحبان سایت و افزونه‌ها و نویسندگان قالب اجازه می‌دهد تا آنچه را که نیاز دارند، به محض آماده شدن، اتخاذ کنند.

وردپرس همچنین layout و visualization of document settings را بهبود بخشیده است تا به سازندگان محتوا کمک کند به راحتی تنظیمات پست و صفحات مهم را مشاهده و مدیریت کنند.

نوشته وردپرس سایت‌ساز خود را برای سومین بار در سال جاری به‌روز کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

بانک فدرال رزرو نیویورک فاز اول آزمایش استفاده از دلار دیجیتال را به اتمام رساند

بانک فدرال رزرو نیویورک

دفتری در بانک فدرال رزرو نیویورک آمریکا، یک آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی را برای انجام تراکنش‌های عمده و بین‌مرزی، از طریق تبادل دلار دیجیتال با ارزهای خارجی آزمایشی در شبکه‌های جداگانه بلاک‌چین به اتمام رسانده است.

این پروژه آزمایشی که به نام Project Cedar: Phase One شناخته می‌شود، روی پتانسیل ارزهای دیجیتال برای تبدیل‌شدن به یک گزینه قابل‌اجرا برای تراکنش‌های ارزهای خارجی متمرکز شده است. اگرچه جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو و سایر اعضای هیئت‌مدیره بانک، به طور صریح اعلام کردند که برای ایجاد دلار دیجیتال به یک جمع‌بندی حتمی و روشن نرسیده‌اند.

این آزمایش، فاصله بین تسویه و انتقال تراکنش دلار دیجیتال را از دو روز به ۱۵ ثانیه ‌رسانده است. آزمایش بانک فدرال، عمل تراکنش را در سطح «اتمی» انجام می‌دهد و خطری که ممکن است مبادلات پیچیده بین‌مرزی را تهدید کند را از بین می‌برد.

چندین کشور هستند که زودتر از آمریکا، از سیستم‌های پرداخت فوری و غیر بلاک‌چین بهره‌مند شدند؛ اما آن‌ها معمولاً از طریق یک ارزِ واحد کار می‌کنند. آزمایش بانک فدرال رزرو آمریکا، پرداخت‌ها را با سرعتی تقریباً فوری، بین یک دلار دیجیتالی و هشت ارز آزمایشی که روی بلاک‌چین‌های جداگانه اجرا می‌شوند، تسویه می‌کند. پر ون زلوویتز، رئیس مرکز تحقیقاتی بانک فدرال رزرو نیویورک درباره پروژه Cedar می‌گوید:

پروژه Cedar کاربردهای امیدوارکننده فناوری بلاک‌چین را در مدرن‌سازی زیرساخت‌های سیستم پرداختی ضروری آشکار می‌کند. فاز اول آزمایش ما، یک سکوی راه‌اندازی استراتژیک برای تحقیق و توسعه بیشتر در مورد آینده پول و پرداختی‌ها از دیدگاه ایالات متحده به شمار می‌آید.

رسانه‌ خبرگزاری که پیرامون آزمایش بانک فدرال رزرو نیویورک مقاله‌ای نوشته است، تأکید می‌کند که علی‌رغم مثبت‌بودن نتیجه آزمایش، این بانک هنوز برای ایجاد دلار دیجیتال به نتیجه قاطع و روشن نرسیده است. بااین‌حال، تیم پشتیبانی پروژه «سدار»، این احتمال را به مردم می‌دهد که ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا برای بهبود پرداخت‌های بین مرزی در دسترس قرار می‌گیرد.

نوشته بانک فدرال رزرو نیویورک فاز اول آزمایش استفاده از دلار دیجیتال را به اتمام رساند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

بانک فدرال رزرو نیویورک فاز اول آزمایش استفاده از دلار دیجیتال را به اتمام رساند

بانک فدرال رزرو نیویورک

دفتری در بانک فدرال رزرو نیویورک آمریکا، یک آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی را برای انجام تراکنش‌های عمده و بین‌مرزی، از طریق تبادل دلار دیجیتال با ارزهای خارجی آزمایشی در شبکه‌های جداگانه بلاک‌چین به اتمام رسانده است.

این پروژه آزمایشی که به نام Project Cedar: Phase One شناخته می‌شود، روی پتانسیل ارزهای دیجیتال برای تبدیل‌شدن به یک گزینه قابل‌اجرا برای تراکنش‌های ارزهای خارجی متمرکز شده است. اگرچه جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو و سایر اعضای هیئت‌مدیره بانک، به طور صریح اعلام کردند که برای ایجاد دلار دیجیتال به یک جمع‌بندی حتمی و روشن نرسیده‌اند.

این آزمایش، فاصله بین تسویه و انتقال تراکنش دلار دیجیتال را از دو روز به ۱۵ ثانیه ‌رسانده است. آزمایش بانک فدرال، عمل تراکنش را در سطح «اتمی» انجام می‌دهد و خطری که ممکن است مبادلات پیچیده بین‌مرزی را تهدید کند را از بین می‌برد.

چندین کشور هستند که زودتر از آمریکا، از سیستم‌های پرداخت فوری و غیر بلاک‌چین بهره‌مند شدند؛ اما آن‌ها معمولاً از طریق یک ارزِ واحد کار می‌کنند. آزمایش بانک فدرال رزرو آمریکا، پرداخت‌ها را با سرعتی تقریباً فوری، بین یک دلار دیجیتالی و هشت ارز آزمایشی که روی بلاک‌چین‌های جداگانه اجرا می‌شوند، تسویه می‌کند. پر ون زلوویتز، رئیس مرکز تحقیقاتی بانک فدرال رزرو نیویورک درباره پروژه Cedar می‌گوید:

پروژه Cedar کاربردهای امیدوارکننده فناوری بلاک‌چین را در مدرن‌سازی زیرساخت‌های سیستم پرداختی ضروری آشکار می‌کند. فاز اول آزمایش ما، یک سکوی راه‌اندازی استراتژیک برای تحقیق و توسعه بیشتر در مورد آینده پول و پرداختی‌ها از دیدگاه ایالات متحده به شمار می‌آید.

رسانه‌ خبرگزاری که پیرامون آزمایش بانک فدرال رزرو نیویورک مقاله‌ای نوشته است، تأکید می‌کند که علی‌رغم مثبت‌بودن نتیجه آزمایش، این بانک هنوز برای ایجاد دلار دیجیتال به نتیجه قاطع و روشن نرسیده است. بااین‌حال، تیم پشتیبانی پروژه «سدار»، این احتمال را به مردم می‌دهد که ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا برای بهبود پرداخت‌های بین مرزی در دسترس قرار می‌گیرد.

نوشته بانک فدرال رزرو نیویورک فاز اول آزمایش استفاده از دلار دیجیتال را به اتمام رساند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.