هشدار فیس‌بوک در خصوص سفر به چین

 
فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای جدید از تمامی کارکنان خود درخواست کرده که از هرگونه سفر غیرضروری به چین خودداری کنند.
 
 هم زمان با گسترش و شیوع ویروس کشنده و خطرناک جدید موسوم به کروناویروس که تاکنون در چین منجر به کشته شدن حدود ۱۰۶ نفر شده و بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر را نیز در شهر و کشورهای مختلف مبتلا کرده است، بسیاری از کشورها و شرکت های بزرگ به شهروندان هشدار داده‌اند که از هرگونه سفر غیرضروری به چین و مناطق شرق آسیا که بیشتر در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند، خودداری کنند.
 
حالا در تازه‌ترین خبری که رویترز منتشر کرده، سخنگوی شرکت آمریکایی فیس‌بوک که بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود، نیز با انتشار اعلامیه و بیانیه ای جدید از تمامی کارکنان خود اعم از کارگر، کارمند و کارشناس، درخواست کرده که تا چند ماه آینده هیچ برنامه‌ای برای سفر به چین ترتیب نداده و به این کشور که به شدت درگیر ویروس خطرناک و کشنده کروناست، سفر نکنند.  

هشدار فیس‌بوک در خصوص سفر به چین

 
فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای جدید از تمامی کارکنان خود درخواست کرده که از هرگونه سفر غیرضروری به چین خودداری کنند.
 
 هم زمان با گسترش و شیوع ویروس کشنده و خطرناک جدید موسوم به کروناویروس که تاکنون در چین منجر به کشته شدن حدود ۱۰۶ نفر شده و بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر را نیز در شهر و کشورهای مختلف مبتلا کرده است، بسیاری از کشورها و شرکت های بزرگ به شهروندان هشدار داده‌اند که از هرگونه سفر غیرضروری به چین و مناطق شرق آسیا که بیشتر در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند، خودداری کنند.
 
حالا در تازه‌ترین خبری که رویترز منتشر کرده، سخنگوی شرکت آمریکایی فیس‌بوک که بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود، نیز با انتشار اعلامیه و بیانیه ای جدید از تمامی کارکنان خود اعم از کارگر، کارمند و کارشناس، درخواست کرده که تا چند ماه آینده هیچ برنامه‌ای برای سفر به چین ترتیب نداده و به این کشور که به شدت درگیر ویروس خطرناک و کشنده کروناست، سفر نکنند.  

فولکس واگن برای رقابت با تسلا آماده است

فولکس واگن برای رقابت با تسلا آماده است

مدیرعامل فولکس‌واگن در آستانه‌ی تولید اولین خودرو برقی این برند، از رقابت با تسلا و آینده‌ی خودروسازی صحبت کرد. 

راز ردپاهای شیطان بر روی کوه‌ها فاش شد!

ردپاها

بر اساس افسانه‌ها، یک بار شیطان از یک آتشفشان واقع در جنوب ایتالیا پایین آمده و تمامی ردپاهایش نیز تا ابد بر روی سنگ‌های سفت باقی مانده‌اند. این ردپاها به Ciampate del Diavolo یا دنباله شیطان (Devil’s Trail) معروف هستند. یافته‌های جدید، دخالت شیطان در این موضوع را کمتر کرده اما به همان اندازه داستانی جالب را درباره شیوه به وجود آمدن این ردپاها بیان می‌کنند.

این ردپاهای مرموز برای کسانی که در نزدیکی روکامونفینا (Roccamonfina) زندگی می‌کنند، بسیار شناخته شده هستند. روکامونفینا یک آتشفشان خاموش بوده که حدود ده‌ها هزار سال است که فوران نکرده است.

از سال 2001، دانشمندان به دنبال توضیحی برای ده‌ها ردپای باقی‌مانده از اجداد انسان‌ها و حتی شاید حیوانات خزنده بوده که سعی کرده‌اند از این کوهستان پایین بروند. حال، تحقیقی جدید حاکی از آن است که در واقع، اشخاصی حقیقی از این کوهستان عبور کرده و به خانه خود بازگشته‌اند. 

در طول سال‌های اخیر، هیئت‌های اعزامی به این مناطق توانسته‌اند که اطلاعات دقیقی را از 67 تورفتگی که شامل قدم‌ها، دست‌ها و ردپاها می‌شوند، به دست آورند. این تورفتگی‌ها به سه دنباله تقسیم شده و تمامی آن‌ها از نوک این کوه به سمت پایین حرکت کرده‌اند.

به لطف مشارکت‌های تیم‌های تحقیقی مؤسسات مختلف کشور ایتالیا، حال ما جزئیات 14 ردپای دیگر را نیز در اختیار داریم. این تورفتگی‌های جدید از سایرین بزرگ‌تر بوده و حتی جهت برخی از آن‌ها نیز به‌جای پایین آمدن، به سمت بالای کوه است.

تاریخ‌گذاری رادیو‌متری و زمین‌شناسی لایه‌های سنگی تابه‌حال نشان داده که این ردپاها بر روی لایه‌ای از خاکستر نرم به جای مانده از فوران یک آتشفشان ایجاد شده‌اند. این فوران در حدود 350000 سال پیش اتفاق افتاده و همین موضوع باعث شده تا این تورفتگی‌ها از قدیمی‌ترین ردپاهای به‌جای مانده تا به حال، محسوب شوند.

اما سؤال این است که این ردپاها متعلق به چه کسانی هستند؟ پیدا کردن جواب این پرسش بر اساس فقط مجموعه‌‌ای از تورفتگی‌های زمخت که بر روی رسوبات فرسوده آتشفشانی به وجود آمده‌اند، غیرممکن است. به نظر می‌رسد که این نشانه‌ها حداقل متعلق به 5 شخص متفاوت باشند. تحقیقات بیشتر می‌توانند که به دانشمندان کمک کنند تا نظراتی را درباره جنسیت، جرم بدن و یا شاید حتی قد این مسافرین باستانی ارایه دهند.

با توجه به روند تکامل اجداد انسانی ما که مشخصه‌ها و صفات خود را از 315000 سال پیش توسعه داد‌ه‌اند، می‌توان با اطمینان بالایی اظهار کرد که این ردپاها متعلق به گونه ما نبوده‌اند. اما محققان سرنخ‌هایی را به دست آورده‌اند. یکی از این نشانه‌ها، مدرکی شفاف را از یک انسان بالغ مذکر به دست می‌دهد.

همچنین شکل بسیاری از این ردپاها به یک احتمال جالب اشاره می‌کند. ماهیت پهن و گسترده محیط زیر پاها به همراه قوسی کوتاه، به طرز مشکوکی شبیه به پاهای انسان‌هایی است که در Sima de los Huesos یا همان گودال استخوان‌ها (Pit of Bones) دفن شده‌اند. این بقایای 430000 ساله، موضوع بحث‌های بسیاری در طی سالیان متمادی بوده‌اند. این مناظره‌ بر سر پیشرفت بشر از انسان‌های هایدلبرگی به نئاندرتال‌ها و دنیسوان‌ها و سپس بازگشت به گونه نئاندرتال‌ها بوده است.

با فرض اینکه آن‌ها در اصل نئاندرتال بوده‌اند، این نظر منطقی است که این ردپاهای به جای مانده مربوط به گروهی از نئاندرتال‌های بالغ جوان باشند، هرچند که شاید شواهد چندانی در این باره وجود نداشته باشد. هنوز هم محققان در رابطه با نتیجه‌گیری‌های خود محتاط هستند. پژوهشگر ارشد؛ آدولفو پانارلو (Adolfo Panarello) به خبرگزاری New Scientist گفت: “ما تصمیم گرفته‌ایم تا فعلا این نشانه‌ها را به موجودی خاص نسبت ندهیم.”

با توجه به اینکه ردپاها نشان می‌دهند که هیچ‌کدام از اعضای این گروه عجله نداشته‌، اما هر کسی می‌تواند درباره دلیل ترغیب گروهی از انسان‌ها جهت عزیمت به بالای یک آتشفشان، آن‌هم پس از فوران آن، حدسی را ارایه دهد.

با توجه به شیوه راه رفتن آهسته که طی آن در هر ثانیه یک متر طی شده، مشاهده شده که تعداد انگشت‌شماری از قدم‌ها نیز به سمت سربالایی برداشته شده‌اند. با توجه به پراکندگی مصنوعات بازالتی در آن اطراف، می‌توان نتیجه گرفت که این فوران یکی از وقایع عادی زندگی در کنار یک آتشفشان‌ بوده است.

قدم‌های آهسته در میان گدازه‌هایی که به‌تازگی جاری شده و دمایی در حدود 300 درجه دارند، دقیقا به دلیل ترس نیست و همچنین اهمیتی ندارد که کف پاهای شما تا چه اندازه سخت و مقاوم هستند. با یک محاسبه نه‌چندان دقیق، پژوهشگران تخمین می‌زنند که دمای گدازه‌های آتشفشانی باید به حداقل 50 درجه سانتی‌گراد کاهش یافته باشد. جهت این کاهش دما، حداقل چندین ساعت باید بین فوران آتشفشان و پیاده‌روی انسان‌ها فاصله وجود داشته باشد.

شاید بتوانیم به خوبی تصور کنیم که اعضای یک جامعه در سایه کوهی زندگی می‌کرده‌اند و این کوه، ابرهای داغ حاوی گازهای سمی و همچنین خاکستر گل‌آلود تولید می‌کرده است. همچنین می‌توان تصور کرد که اعضای این جامعه در نواری آشنا سکنی گزیده‌اند تا بدین شیوه از تلفات در امان باشند.

شاید سرانجام فهمیده باشیم که جهانگردی فاجعه چیز جدیدی نیست. این پژوهش در Journal of Quaternary Science منتشر شده است.

نوشته راز ردپاهای شیطان بر روی کوه‌ها فاش شد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

بزرگ‌ترین هواپیمای ۲ موتوره جت جهان با نام بوئینگ ۷۷۷X نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد

بوئینگ 777X؛ نسل جدید هواپیماهای غول‌پیکر جهان در روز شنبه پرواز جدید خود را با موفقیت به اتمام رساند. کمپانی بوئینگ اخیرا به‌دلیل سقوط ناخوشایند 2 فروند از پرفروش‌ترین هواپیماهای خود با نام 737 مکس تحت فشار فزاینده‌ای قرار داشت و پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای 777X نقطه عطفی برای این شرکت به‌شمار می‌رود. شرایط نامساعد جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه موجب به تعویق افتادن تلاش‌ها برای انجام نخستین پرواز بوئینگ 777X شد.

نخستین پرواز این هواپیما از شهر اورت ایالت واشنگتن آغاز و پس از گذشت حدودا 4 ساعت در پایگاه Boeing Field شهر سیاتل با موفقیت به پایان رسید. این پرواز بخشی از تست‌هایی است که کمپانی هر ساله به منظور دریافت تاییدیه‌های نظارتی اقدام به اجرای آن‌ها می‌کند. به‌دنبال سقوط 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس اکنون فرآیند تست با وسواس بیش‌تری اجرا می‌شود.

طی روز 25 ژانویه سال 2020 هواپیمای بوئینگ 777X نخستین پرواز خود را از فرودگاه Paine Field شهر اورت در ایالت واشنگتن انجام داد

به‌دنبال سقوط 2 فروند هواپیمای مسافربری باریک‌پیکر (تک راهرو) بوئینگ 737 مکس و کشته شدن مجموعا 346 مسافر، این هواپیماها از ماه مارس سال 2019 زمینگیر شدند. این بحران به شهرت بوئینگ لطمه زد. همچنین با افشای محتوای ایمیل‌های داخلی کمپانی طی ماه‌های اخیر مشخص شد که کارکنان بوئینگ بدون ادای توضیح پیرامون نگرانی‌های امنیتی تلاش کرده‌اند تا با دور زدن دوره‌های آموزشی پر هزینه شبیه‌ساز، نهادهای نظارتی و شرکت‌های هوایی را برای به‌کارگیری هواپیمای 737 مکس متقاعد نمایند.

در اوایل ماه جاری کمپانی بوئینگ تولید این مدل از هواپیماها را به حالت تعلیق در آورد. چنین اقدامی موجب بروز آشفتگی در زنجیره تامین کمپانی و تحمیل هزینه حدودا 3000 شغل بر این شرکت تولیدکننده شده است.

به‌دنبال فجایع سقوط هواپیمای 737 مکس در سال گذشته، رئیس پیشین کمپانی از سمت خود برکنار شد و شخصی با نام استان دیل، سرپرستی کسب‌وکار هواپیماهای تجاری بوئینگ را بر عهده گرفت. وی در جریان سخنرانی خود پس از فرود موفقیت‌آمیز بوئینگ 777X از کارکنان کمپانی تشکر کرد و گفت: “من می‌خواهم کارکنان بوئینگ بدانند که ما همواره از آن‌ها حمایت می‌کنیم.”

به گفته آقای دیل، کمپانی تلاش می‌کند تا مجددا اعتماد عمومی را جلب نماید. در همین راستا بوئینگ با عرضه هواپیماهایی نظیر 777X به جهان نشان می‌دهد که بر فعالیت‌های خود اشراف کامل داشته و از سازوکار طراحی هواپیماهای ایمن آگاهی دارد.

هواپیمای 777X در جریان نمایشگاه هوایی دبی در سال 2013 رونمایی شد و بوئینگ ابتدا قصد داشت نخستین پرواز آن را در سال گذشته انجام دهد؛ اما با توجه به بروز مشکلاتی در موتورهای GE9X ساخت شرکت جنرال الکتریک این رویداد با تاخیر مواجه شد. GE9X بزرگ‌ترین موتور هواپیما در جهان محسوب می‌شود. قطر فن این موتور معادل 11 فوت است که در مقایسه با ارتفاع سبد بسکتبال لیگ NBA از سطح زمین حدودا 1 فوت عریض‌تر است.

این هواپیما بزرگ‌ترین جت 2 موتوره ساخته شده در جهان تا به امروز محسوب می‌شود و دارای یک بال بسیار عریض با طول بیش از 235 فوت است. این هواپیما مجهز به باله‌هایی با نوک تا شده است. این پدیده ضمن کاهش پهنای باله‌ها امکان قرارگیری هواپیما در انواع مختلف گیت‌ها و باندهای فرودگاهی را فراهم می‌کند. مدل 777X-9 در مقایسه با اکثر هواپیماهای شاخص بوئینگ اندکی کشیده‌تر بوده و نسبت به مدل 747 طول کمتری دارد. استفاده از هواپیمای بوئینگ 747 به‌تدریج در حال کاهش است؛ چرا که بسیاری از خطوط هوایی به‌دنبال استفاده از هواپیماهای 2 موتوره با مصرف سوخت کمتر هستند. 777X نسخه ارتقایافته بوئینگ 777 به‌شمار می‌رود. نخستین پرواز تجاری مدل 777 در سال 1995 انجام شد و این پرواز با چالش‌های خاصی همراه بود. میزان سفارش جت‌های پهن‌پیکر کاهش یافت و برخی خطوط هوایی به‌سراغ هواپیماهای تک راهرو بلندبرد شرکت ایرباس با نام A321XLR رفتند. هواپیمای 777X حدودا 422.2 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است؛ اگرچه شرکت‌های هوایی معمولا از تخفیفاتی بهره‌مند می‌شوند. این هواپیما قادر به جابه‌جایی حداکثر 426 مسافر در 2 رده کلاسی مختلف است. بر اساس اسناد بوئینگ، این کمپانی تا پایان 3 ماهه سوم سال 2019 تعداد 344 سفارش شرکتی برای خرید هواپیمای 777X را دریافت کرده است و خطوط هوایی امارات بزرگ‌ترین مشتری خصوصی این هواپیما به‌شمار می‌رود.

نوشته بزرگ‌ترین هواپیمای 2 موتوره جت جهان با نام بوئینگ 777X نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

بزرگ‌ترین هواپیمای ۲ موتوره جت جهان با نام بوئینگ ۷۷۷X نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد

بوئینگ 777X؛ نسل جدید هواپیماهای غول‌پیکر جهان در روز شنبه پرواز جدید خود را با موفقیت به اتمام رساند. کمپانی بوئینگ اخیرا به‌دلیل سقوط ناخوشایند 2 فروند از پرفروش‌ترین هواپیماهای خود با نام 737 مکس تحت فشار فزاینده‌ای قرار داشت و پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای 777X نقطه عطفی برای این شرکت به‌شمار می‌رود. شرایط نامساعد جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه موجب به تعویق افتادن تلاش‌ها برای انجام نخستین پرواز بوئینگ 777X شد.

نخستین پرواز این هواپیما از شهر اورت ایالت واشنگتن آغاز و پس از گذشت حدودا 4 ساعت در پایگاه Boeing Field شهر سیاتل با موفقیت به پایان رسید. این پرواز بخشی از تست‌هایی است که کمپانی هر ساله به منظور دریافت تاییدیه‌های نظارتی اقدام به اجرای آن‌ها می‌کند. به‌دنبال سقوط 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس اکنون فرآیند تست با وسواس بیش‌تری اجرا می‌شود.

طی روز 25 ژانویه سال 2020 هواپیمای بوئینگ 777X نخستین پرواز خود را از فرودگاه Paine Field شهر اورت در ایالت واشنگتن انجام داد

به‌دنبال سقوط 2 فروند هواپیمای مسافربری باریک‌پیکر (تک راهرو) بوئینگ 737 مکس و کشته شدن مجموعا 346 مسافر، این هواپیماها از ماه مارس سال 2019 زمینگیر شدند. این بحران به شهرت بوئینگ لطمه زد. همچنین با افشای محتوای ایمیل‌های داخلی کمپانی طی ماه‌های اخیر مشخص شد که کارکنان بوئینگ بدون ادای توضیح پیرامون نگرانی‌های امنیتی تلاش کرده‌اند تا با دور زدن دوره‌های آموزشی پر هزینه شبیه‌ساز، نهادهای نظارتی و شرکت‌های هوایی را برای به‌کارگیری هواپیمای 737 مکس متقاعد نمایند.

در اوایل ماه جاری کمپانی بوئینگ تولید این مدل از هواپیماها را به حالت تعلیق در آورد. چنین اقدامی موجب بروز آشفتگی در زنجیره تامین کمپانی و تحمیل هزینه حدودا 3000 شغل بر این شرکت تولیدکننده شده است.

به‌دنبال فجایع سقوط هواپیمای 737 مکس در سال گذشته، رئیس پیشین کمپانی از سمت خود برکنار شد و شخصی با نام استان دیل، سرپرستی کسب‌وکار هواپیماهای تجاری بوئینگ را بر عهده گرفت. وی در جریان سخنرانی خود پس از فرود موفقیت‌آمیز بوئینگ 777X از کارکنان کمپانی تشکر کرد و گفت: “من می‌خواهم کارکنان بوئینگ بدانند که ما همواره از آن‌ها حمایت می‌کنیم.”

به گفته آقای دیل، کمپانی تلاش می‌کند تا مجددا اعتماد عمومی را جلب نماید. در همین راستا بوئینگ با عرضه هواپیماهایی نظیر 777X به جهان نشان می‌دهد که بر فعالیت‌های خود اشراف کامل داشته و از سازوکار طراحی هواپیماهای ایمن آگاهی دارد.

هواپیمای 777X در جریان نمایشگاه هوایی دبی در سال 2013 رونمایی شد و بوئینگ ابتدا قصد داشت نخستین پرواز آن را در سال گذشته انجام دهد؛ اما با توجه به بروز مشکلاتی در موتورهای GE9X ساخت شرکت جنرال الکتریک این رویداد با تاخیر مواجه شد. GE9X بزرگ‌ترین موتور هواپیما در جهان محسوب می‌شود. قطر فن این موتور معادل 11 فوت است که در مقایسه با ارتفاع سبد بسکتبال لیگ NBA از سطح زمین حدودا 1 فوت عریض‌تر است.

این هواپیما بزرگ‌ترین جت 2 موتوره ساخته شده در جهان تا به امروز محسوب می‌شود و دارای یک بال بسیار عریض با طول بیش از 235 فوت است. این هواپیما مجهز به باله‌هایی با نوک تا شده است. این پدیده ضمن کاهش پهنای باله‌ها امکان قرارگیری هواپیما در انواع مختلف گیت‌ها و باندهای فرودگاهی را فراهم می‌کند. مدل 777X-9 در مقایسه با اکثر هواپیماهای شاخص بوئینگ اندکی کشیده‌تر بوده و نسبت به مدل 747 طول کمتری دارد. استفاده از هواپیمای بوئینگ 747 به‌تدریج در حال کاهش است؛ چرا که بسیاری از خطوط هوایی به‌دنبال استفاده از هواپیماهای 2 موتوره با مصرف سوخت کمتر هستند. 777X نسخه ارتقایافته بوئینگ 777 به‌شمار می‌رود. نخستین پرواز تجاری مدل 777 در سال 1995 انجام شد و این پرواز با چالش‌های خاصی همراه بود. میزان سفارش جت‌های پهن‌پیکر کاهش یافت و برخی خطوط هوایی به‌سراغ هواپیماهای تک راهرو بلندبرد شرکت ایرباس با نام A321XLR رفتند. هواپیمای 777X حدودا 422.2 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است؛ اگرچه شرکت‌های هوایی معمولا از تخفیفاتی بهره‌مند می‌شوند. این هواپیما قادر به جابه‌جایی حداکثر 426 مسافر در 2 رده کلاسی مختلف است. بر اساس اسناد بوئینگ، این کمپانی تا پایان 3 ماهه سوم سال 2019 تعداد 344 سفارش شرکتی برای خرید هواپیمای 777X را دریافت کرده است و خطوط هوایی امارات بزرگ‌ترین مشتری خصوصی این هواپیما به‌شمار می‌رود.

نوشته بزرگ‌ترین هواپیمای 2 موتوره جت جهان با نام بوئینگ 777X نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

HMD مشغول کار روی Nokia 9.2 PureView با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ است

HMD مشغول کار روی Nokia 9.2 PureView با پردازنده اسنپدراگون 865 است

HMD قرار است گوشی هوشمند جدیدی به‌نام Nokia 9.2 PureView با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و حسگر بزرگ دوربین ساخت توشیبا به بازار عرضه کند.

وان‌پلاس جزئیات تغییرات آینده دوربین گوشی‌های خود را منتشر کرد

دوربین

وان‌پلاس رویداد Open Ears Forum را در نیویورک برگزار کرد. این نشست اساسا به این دلیل صورت گرفت تا به نظریات هواداران درباره نحوه ارتقای محصولات فعلی و آینده این شرکت بیشتر توجه شود. این رویداد این‌بار مختص به دوربین و ضبط ویدیویی بود. پس از کمی توجه، این شرکت لیست کارهایی را که باید انجام دهند، منتشر کرد.

اولویت اول وان‌پلاس این است که نوردهی، تعادل سفیدی و همچنین تعادل سایر رنگ‌ها را در هر سه دوربین (اصلی، فوق وسیع و تله) گوشی‌های خود بهبود بخشد. این مهم باعث می‌شود تا بتوان قابلیت‌هایی مانند: برابری لنزها (پشتیبانی از وضوح 4K در تمامی دوربین‌ها)، توانایی جابه‌جایی بین آن‌ها در هنگام ضبط و همچنین استفاده همزمان از دو دوربین ( وسیع + فوق وسیع و یا عقب + جلو) را در گوشی‌های این شرکت اعمال کرد.

برخی از این قابلیت‌ها به‌زودی طی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارایه خواهند شد. سایر ویژگی‌ها را نیز نمی‌توان بر روی سخت‌افزارهای کنونی پیاده کرد. به‌عنوان‌مثال: برخی از دوربین‌ها نمی‌توانند ویدیوهای 4K را ضبط کنند. به‌هرحال، وان‌پلاس سعی دارد تا این قابلیت را در دستگاه‌های آینده خود جای دهد.

دوربین

در کنار تعدیل تنظیمات خودکار هر سه دوربین، باید انتظار داشته باشیم که رنگ پوست در تصاویر و ویدیوهای ضبط‌شده بهتر شود، ویرایشگر ویدیوی گالری به ابزار درجه‌بندی رنگ مجهز شده و همچنین از LUT نیز پشتیبانی به عمل آید.

در رابطه با گوشی‌های هوشمند سال 2020 این شرکت باید بگوییم که وان‌پلاس در حال کار بر روی پنینگ روان‌تر (نوعی تکنیک عکاسی که متحرک بودن سوژه را نشان می‌دهد)، شاتری سریع‌تر و بهبود فوکوس خودکار است. در آینده نیز قابلیت‌هایی مانند: پایداری Super در وضوح 4K، بزرگنمایی ویدیوهای تایم‌لپس، حالت شب (Night mode) برای ویدیوها و نیز افزایش طول ویدیوهای 4K، مورد تحقیق و پژوهش قرار خواهند گرفت.

شما می‌توانید از طریق این لینک به نسخه کامل لیست کارهای وان‌پلاس دسترسی داشته و همچنین از نظر این شرکت درباره اینکه چرا اولویت‌های خود را این چنین ترتیب داده، آگاه شوید (برخی از ویژگی‌ها مانند Pro mode، در اولویت‌های بعدی قرار گرفته‌اند).

نوشته وان‌پلاس جزئیات تغییرات آینده دوربین گوشی‌های خود را منتشر کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

تخفیفان و نت برگ به یکدیگر پیوستند!

نت برگ

پس از کش و قوس‌های فراوان و تکذیبیه‌های مختلفی که برای ادغام تخفیفان و نت برگ وجود داشت، این دو سایت تخفیف گروهی باهم ادغام شدند و فصل جدیدی از فعالیت خود را آغاز کردند. این ادغام که البته در نوع خود خاص و ویژه به شمار می‌رود، به نوعی آغازگر یک اتفاق بزرگ به نام مارکت پلیس تخفیفان خواهد بود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، نشست خبری ادغام تخفیفان و نت برگ ظهر امروز در محل این شرکت در سعادت آباد تهران برگزار شد که عملا نت برگ به عنوان شرکت زیرمجموعه تخفیفان قرار گرفته ولی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نت برگ

این نوع از ادغام بیش از آن چیزی که انتظار می‌رفت، صرفا همانند دو محصول جداگانه از یک شرکت سرمایه گذار خواهد بود و شاهد پایان کار هیچ کدام از سایت‌ها نخواهیم بود. از دیگر نکات این ادغام می‌توان به ادامه داشتن فعالیت هر دو تیم اشاره کرد که تحت مدیریت تخفیفان خواهد بود و صرفا رقابت موجود بین آنها را از بین می‌برد.

نازنین دانشور، مدیریت مجموعه جدید تخفیفان و نت برگ ، در ارائه‌ای پیرامون سابقه فعالیت این دو مجموعه صحبت کرد و اطلاعاتی در رابطه با این سایت‌ها مطرح نمود. وی در ارائه خود تاکید کرد که یکی از دلایل دعوای همیشگی اولین بودن تخفیفان و نت برگ همزمانی تقریبی شروع به کار آنها بوده و به طور مشخص نمی‌توان گفت که کدام یک به عنوان اولین سایت تخفیف گروهی ایران شناخته می‌شود.

نت برگ

هر دو مجموعه که از سال 90 فعالیت خود را آغاز نمودند، به صورت کلی 80 هزار شریک تجاری داشته‌اند و در مجموع بیش از 10 میلیون نفر مشتری را پشتیبانی کرده‌اند. در آمارهای جزئی مطرح شده از سوی دانشور، مدیریت مجموعه تخفیفان، مشخص شد که وضعیت نسبی تخفیفان بهتر بوده و بخش زیادتر این آمار از شرکای تجاری و مشتریان مختص تخفیفان است.

وی در یکی از بخش‌های جالب توجه ارائه خود به موضوع اشتراک مشتریان اشاره کرد که عملا در بهترین حالت به عدد 18 درصد رسیده و به بیان دیگر اصلا رقابتی بین تخفیفان و نت برگ به معنای واقعی وجود نداشته و همه هزینه‌های صورت گرفته برای جلب نظر مشتریان تا حدود زیادی بیهوده بوده است.

نت برگ

دانشور به این موضوع اشاره کرد که مذاکرات این ادغام سابقه داشته و عملا به شکست منجر شده بود ولی با توجه به وضعیت فعلی کسب و کارها و پیش بینی‌های مربوط به آینده، دو طرف تصمیم به این ادغام گرفتند. مدیرعامل تخفیفان همچنین به تجربه سایت‌های تخفیف گروهی بین المللی مانند گروپان اشاره کرد که پس از بلوغ به سمت ادغام با سایر کسب و کارها رفتند که البته مدل ادغامشان متفاوت بوده و بعضا منجر به خرید و حذف رقیب شده و یا صرفا یک توافق برای ادامه فعالیت در قالب دو برند بوده است.

دانشور، مدیر عامل تخفیفان در ادامه گفت: یکی از دلایلی که ما تصمیم گرفتیم تخفیفان و نت برگ به صورت هم‌زمان به کارشان ادامه دهند، مساله تفاوت دی‌ان‌ای آنها بود. وقتی از مجموع 10 میلیون مشتری، شاهد هم‌پوشانی نهایتا 18 درصد بودیم، این نشان می‌دهد که هر کدام از پلتفرم‌ها مشتریان خودشان را دارند  و نمی‌توان با تعطیلی یکی از آنها، مشتریان دیگری را به سمت پلتفرم باقی‌مانده سوق داد.

نت برگ

وی همچنین به برنامه‌های آینده این مجموعه اشاره کرد و گفت: ما در زمینه مارکت پلیس نیز وارد خواهیم شد و البته قبل از این نیز برنامه‌هایی بدین منظور داشتیم ولی این رقابت بین ما و نت برگ منجر به هزینه‌کردهایی شده بود که امکان عملیاتی کردن آنها را نداشتیم.

دانشور در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان پیرامون تغییرات مربوط در سمت مشتریان این دو سایت بعد از ادغام، گفت: پس از این سعی می‌کنیم که هر دو سایت به فعالیت خود ادامه دهند اما تمرکز نت برگ بر روی محصول نهایی خواهد بود و خدمات خود را ارائه می‌کند اما تخفیفان علاوه بر این مسائل، به گسترش خدمات خود از جمله “پول تو” و سایر برنامه‌هایش می‌پردازد. همچنین سعی می‌کنیم از این به بعد نسبت به گسترش فضای شرکای تجاری خود و ارائه خدمات بهتر برای ایفای نقش یک بازوی تکنولوژی عمل کنیم. به طور کلی همانند بسیاری از شرکتها که دو محصول متفاوت با دو نام مختلف دارند و هیچ وقت اقدام به نابودی یکی از محصولاتشان نمی‌کنند، ما نیز برای بهبود وضعیت هر دو سایت تلاش خواهیم کرد و قصد حذف هیچ کدام را نداریم.

نت برگ

بدین ترتیب و با اعلام مسئولین مجموعه تخفیفان می‌توان گفت که در سال آینده قدم‌های ابتدایی مربوط به ایجاد مارکت‌پلیس تخفیفان برداشته خواهد شد و با توجه به ورود سرمایه گذاران جدید این شرکت، احتمالا شاهد رقیب جدی برای مارکت‌پلیس دیجی کالا خواهیم بود.

نوشته تخفیفان و نت برگ به یکدیگر پیوستند! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

تخفیفان و نت برگ به یکدیگر پیوستند!

نت برگ

پس از کش و قوس‌های فراوان و تکذیبیه‌های مختلفی که برای ادغام تخفیفان و نت برگ وجود داشت، این دو سایت تخفیف گروهی باهم ادغام شدند و فصل جدیدی از فعالیت خود را آغاز کردند. این ادغام که البته در نوع خود خاص و ویژه به شمار می‌رود، به نوعی آغازگر یک اتفاق بزرگ به نام مارکت پلیس تخفیفان خواهد بود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، نشست خبری ادغام تخفیفان و نت برگ ظهر امروز در محل این شرکت در سعادت آباد تهران برگزار شد که عملا نت برگ به عنوان شرکت زیرمجموعه تخفیفان قرار گرفته ولی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نت برگ

این نوع از ادغام بیش از آن چیزی که انتظار می‌رفت، صرفا همانند دو محصول جداگانه از یک شرکت سرمایه گذار خواهد بود و شاهد پایان کار هیچ کدام از سایت‌ها نخواهیم بود. از دیگر نکات این ادغام می‌توان به ادامه داشتن فعالیت هر دو تیم اشاره کرد که تحت مدیریت تخفیفان خواهد بود و صرفا رقابت موجود بین آنها را از بین می‌برد.

نازنین دانشور، مدیریت مجموعه جدید تخفیفان و نت برگ ، در ارائه‌ای پیرامون سابقه فعالیت این دو مجموعه صحبت کرد و اطلاعاتی در رابطه با این سایت‌ها مطرح نمود. وی در ارائه خود تاکید کرد که یکی از دلایل دعوای همیشگی اولین بودن تخفیفان و نت برگ همزمانی تقریبی شروع به کار آنها بوده و به طور مشخص نمی‌توان گفت که کدام یک به عنوان اولین سایت تخفیف گروهی ایران شناخته می‌شود.

نت برگ

هر دو مجموعه که از سال 90 فعالیت خود را آغاز نمودند، به صورت کلی 80 هزار شریک تجاری داشته‌اند و در مجموع بیش از 10 میلیون نفر مشتری را پشتیبانی کرده‌اند. در آمارهای جزئی مطرح شده از سوی دانشور، مدیریت مجموعه تخفیفان، مشخص شد که وضعیت نسبی تخفیفان بهتر بوده و بخش زیادتر این آمار از شرکای تجاری و مشتریان مختص تخفیفان است.

وی در یکی از بخش‌های جالب توجه ارائه خود به موضوع اشتراک مشتریان اشاره کرد که عملا در بهترین حالت به عدد 18 درصد رسیده و به بیان دیگر اصلا رقابتی بین تخفیفان و نت برگ به معنای واقعی وجود نداشته و همه هزینه‌های صورت گرفته برای جلب نظر مشتریان تا حدود زیادی بیهوده بوده است.

نت برگ

دانشور به این موضوع اشاره کرد که مذاکرات این ادغام سابقه داشته و عملا به شکست منجر شده بود ولی با توجه به وضعیت فعلی کسب و کارها و پیش بینی‌های مربوط به آینده، دو طرف تصمیم به این ادغام گرفتند. مدیرعامل تخفیفان همچنین به تجربه سایت‌های تخفیف گروهی بین المللی مانند گروپان اشاره کرد که پس از بلوغ به سمت ادغام با سایر کسب و کارها رفتند که البته مدل ادغامشان متفاوت بوده و بعضا منجر به خرید و حذف رقیب شده و یا صرفا یک توافق برای ادامه فعالیت در قالب دو برند بوده است.

دانشور، مدیر عامل تخفیفان در ادامه گفت: یکی از دلایلی که ما تصمیم گرفتیم تخفیفان و نت برگ به صورت هم‌زمان به کارشان ادامه دهند، مساله تفاوت دی‌ان‌ای آنها بود. وقتی از مجموع 10 میلیون مشتری، شاهد هم‌پوشانی نهایتا 18 درصد بودیم، این نشان می‌دهد که هر کدام از پلتفرم‌ها مشتریان خودشان را دارند  و نمی‌توان با تعطیلی یکی از آنها، مشتریان دیگری را به سمت پلتفرم باقی‌مانده سوق داد.

نت برگ

وی همچنین به برنامه‌های آینده این مجموعه اشاره کرد و گفت: ما در زمینه مارکت پلیس نیز وارد خواهیم شد و البته قبل از این نیز برنامه‌هایی بدین منظور داشتیم ولی این رقابت بین ما و نت برگ منجر به هزینه‌کردهایی شده بود که امکان عملیاتی کردن آنها را نداشتیم.

دانشور در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان پیرامون تغییرات مربوط در سمت مشتریان این دو سایت بعد از ادغام، گفت: پس از این سعی می‌کنیم که هر دو سایت به فعالیت خود ادامه دهند اما تمرکز نت برگ بر روی محصول نهایی خواهد بود و خدمات خود را ارائه می‌کند اما تخفیفان علاوه بر این مسائل، به گسترش خدمات خود از جمله “پول تو” و سایر برنامه‌هایش می‌پردازد. همچنین سعی می‌کنیم از این به بعد نسبت به گسترش فضای شرکای تجاری خود و ارائه خدمات بهتر برای ایفای نقش یک بازوی تکنولوژی عمل کنیم. به طور کلی همانند بسیاری از شرکتها که دو محصول متفاوت با دو نام مختلف دارند و هیچ وقت اقدام به نابودی یکی از محصولاتشان نمی‌کنند، ما نیز برای بهبود وضعیت هر دو سایت تلاش خواهیم کرد و قصد حذف هیچ کدام را نداریم.

نت برگ

بدین ترتیب و با اعلام مسئولین مجموعه تخفیفان می‌توان گفت که در سال آینده قدم‌های ابتدایی مربوط به ایجاد مارکت‌پلیس تخفیفان برداشته خواهد شد و با توجه به ورود سرمایه گذاران جدید این شرکت، احتمالا شاهد رقیب جدی برای مارکت‌پلیس دیجی کالا خواهیم بود.

نوشته تخفیفان و نت برگ به یکدیگر پیوستند! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.