راه‌اندازی پایگاه فضایی در سلماس آغاز شد

راه‌اندازی پایگاه فضایی در سلماس آغاز شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از تحویل زمینی به وسعت ۴۰ هکتار با هدف احداث ایستگاه فضایی ثابت در سلماس خبر داد.

مرگ کوبی برایانت (Kobe Bryant)؛ بسکتبالیست آمریکایی در سن ۴۱ سالگی درگذشت

مطلب مرگ کوبی برایانت (Kobe Bryant)؛ بسکتبالیست آمریکایی در سن 41 سالگی درگذشت برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

کوبی برایانت، بسکتبالیست مشهور و سابق تیم ملی بسکتبال ایالات متحده آمریکا که یکی از پر افتخارترین بازیکنان لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) بود درگذشت. علت مرگ کوبی برایانت سقوط هلی کوپتر اعلام شده است. ساعاتی پیش و در روز 26 ژانویه 2020 (6 بهمن 98) کوبی برایانت بازیکن سابق پست گارد تیم لس آنجلس لیکرز...

مطلب مرگ کوبی برایانت (Kobe Bryant)؛ بسکتبالیست آمریکایی در سن 41 سالگی درگذشت برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

نگاه نزدیک به هارددیسک اکسترنال ای دیتا HD770G

نگاه نزدیک به هارددیسک اکسترنال ای دیتا HD770G

HD770G یکی از جدید‌ترین هارد‌دیسک‌های اکسترنال و ضدضربه‌ی ای‌دیتا است که در ادامه می‌‌توانید نگاه نزدیک و بررسی اولیه‌ی زومیت از آن را تماشا کنید.

۱۴ روش برای حل مشکل ۱۰۰% Disk Usage در ویندوز ۱۰

۱۴ روش برای حل مشکل 100% Disk Usage در ویندوز 10

درگیری کامل هارد یا Disk Usage 100% از مشکلات رایج ویندوز 10 و سایر نسخه‌های ویندوز است که باعث کاهش محسوس سرعت سیستم یا هنگ‌کردن آن می‌شود.

قابلیت جدید iOS 13 میزان جمع‌آوری داده‌های مکان کاربران را ۶۸ درصد کاهش داده است

اپل به‌تازگی قابلیت جدیدی را به iOS 13 اضافه کرده که به کاربران نشان می‌دهد یک اپلیکیشن خاص، در طول سه روز گذشته چند بار مکان آن‌ها را ردیابی کرده است. این قابلیت سپس از کاربر آیفون سه سوال می‌پرسد: آیا همچنان تمایل دارد که به اپلیکیشن مذکور اجازه ردیابی مکان را در پس‌زمینه (زمانی که اپلیکیشن بسته است) بدهد؟ آیا اجازه می‌دهد که این کار فقط در پیش‌زمینه (زمانی که اپلیکیشن در حال استفاده است) اتفاق بیفتد؟ یا اینکه جمع‌آوری اطلاعات مکان توسط اپلیکیشن، فقط  یک‌ بار صورت بگیرد؟

حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها میلیون کاربر آیفون، امکان ردیابی شدن‌شان توسط اپلیکیشن‌های خاص را مسدود کرده‌اند. Teemo، شرکتی که نرم‌افزار موردنیاز برای جمع‌آوری داده‌های مکان توسط اپلیکیشن‌ها را توسعه می‌دهد، به‌تازگی متوجه تغییر بزرگی در این زمینه شده است. Benoit Grouchko، رییس این شرکت می‌گوید که سه سال پیش، نرخ اجازه کاربران به اپلیکیشن‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مکان‌شان در پس‌زمینه، نزدیک به ۱۰۰ درصد بود ولی حالا این نرخ اغلب زیر ۵۰ درصد است.

سازندگان ممکن است برای دسترسی به داده‌های مکان کاربران به سراغ آدرس‌های IP آن‌ها بروند

در رابطه با این اقدام کاربران iOS، شرکتی دیگری به نام Location Sciences که دقت داده‌هایی فروخته‌شده به تبلیغ‌کنندگان را رصد می‌کند، متوجه شده است که از هر ده کاربر iOS، هفت کاربر، نسخه iOS 13 را در شش هفته اول بعد از عرضه نسخه نهایی آن در ماه سپتامبر دانلود کرده‌اند. ۸۰ درصد این کاربران هر گونه امکان ردیابی توسط اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه را غیرفعال کرده‌اند. Jason Smith، مدیر ارشد شرکت می‌گوید: این اعداد نشان می‌دهند که مردم تصمیم گرفته‌اند از به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان خود جلوگیری کنند. براساس گزارش Location Sciences، میزان داده‌های مکان پس‌زمینه که از زمان انتشار iOS 13 توسط تبلیغ‌کنندگان جمع‌آوری شده است، ۶۸ درصد کاهش یافته و در طول همین مدت، میزان به‌اشتراک‌گذاری داده در پیش‌زمینه هم ۲۴ درصد افت کرده است.

Smith می‌گوید: شما محیطی را در اختیار دارید که تبلیغ‌کنندگان حاضرند برای به دست آورن داده‌های GPS دقیق و باکیفیت کاربران، پول بالایی را پرداخت می‌کنند. حالا شرایط به گونه‌ای شده که این داده‌ها کم‌تر قابل دسترس هستند.

به گفته موسسه Fast Company، کاهش داده‌های GPS به این معنی است که بازاریاب‌ها امکان این را نخواهند داشت که بدانند کاربران کجا برای صرف نهار رفته‌اند یا از چه فروشگاه‌هایی دیدن کرده‌اند. البته برخی شرکت‌های ردیابی مکان ممکن است به سراغ آدرس‌های IP کاربران بروند؛ هرچند که این داده‌ها به‌اندازه داده‌های GPS دقیق نیستند. این اطلاعات می‌توانند از طریق اتصال‌های شبکه سلولی یا وای‌فای کاربران جمع‌آوری گردند و متاسفانه بر روی iOS و اندروید هیچ قابلیتی برای جلوگیری از این کار وجود ندارد.

با این‌حال، سرویس‌های VPN می‌توانند آدرس IP کاربر را مخفی کنند و سرویس Fi MVNO گوگل هم‌اکنون برای مشترکین خود یک VPN ارایه می‌کند. اگر این روش در آینده تبدیل به یک قابلیت استاندارد بر روی هندست‌های موبایلی گردد، سازندگان ممکن است به‌دنبال راه‌های دیگری بگردند. Smith می‌گوید: ما در شرایطی هستیم که مردم حالا نسبت به انتخاب‌های خودشان در رابطه با ردیابی مکان و اینکه چگونه این انتخاب‌ها، امنیت آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند آگاه شده‌اند.

بد نیست بدانید که دقت GPS برای ردیابی مکان حدود ۱ کیلومتر بوده و دقت IP ثابت، بین ۱ تا ۲۰ کیلومتر و دقت IP دینامیک، بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر است.

البته این را هم باید بگوییم که کاربرانی هم وجود دارند که نسبت به جمع‌آوری داده‌های مکان‌شان حساسیت چندانی ندارند و آن‌ها به جای اینکه خودشان در اینترنت به دنبال چیزهای موردنیازشان بگردند، تبلیغات این کار را برایشان انجام می‌دهند. بنابراین روشن کردن ردیابی مکان می‌تواند برای این دسته از کاربران بهترین گزینه باشد.

نوشته قابلیت جدید iOS 13 میزان جمع‌آوری داده‌های مکان کاربران را 68 درصد کاهش داده است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

قابلیت جدید iOS 13 میزان جمع‌آوری داده‌های مکان کاربران را ۶۸ درصد کاهش داده است

اپل به‌تازگی قابلیت جدیدی را به iOS 13 اضافه کرده که به کاربران نشان می‌دهد یک اپلیکیشن خاص، در طول سه روز گذشته چند بار مکان آن‌ها را ردیابی کرده است. این قابلیت سپس از کاربر آیفون سه سوال می‌پرسد: آیا همچنان تمایل دارد که به اپلیکیشن مذکور اجازه ردیابی مکان را در پس‌زمینه (زمانی که اپلیکیشن بسته است) بدهد؟ آیا اجازه می‌دهد که این کار فقط در پیش‌زمینه (زمانی که اپلیکیشن در حال استفاده است) اتفاق بیفتد؟ یا اینکه جمع‌آوری اطلاعات مکان توسط اپلیکیشن، فقط  یک‌ بار صورت بگیرد؟

حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها میلیون کاربر آیفون، امکان ردیابی شدن‌شان توسط اپلیکیشن‌های خاص را مسدود کرده‌اند. Teemo، شرکتی که نرم‌افزار موردنیاز برای جمع‌آوری داده‌های مکان توسط اپلیکیشن‌ها را توسعه می‌دهد، به‌تازگی متوجه تغییر بزرگی در این زمینه شده است. Benoit Grouchko، رییس این شرکت می‌گوید که سه سال پیش، نرخ اجازه کاربران به اپلیکیشن‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مکان‌شان در پس‌زمینه، نزدیک به ۱۰۰ درصد بود ولی حالا این نرخ اغلب زیر ۵۰ درصد است.

سازندگان ممکن است برای دسترسی به داده‌های مکان کاربران به سراغ آدرس‌های IP آن‌ها بروند

در رابطه با این اقدام کاربران iOS، شرکتی دیگری به نام Location Sciences که دقت داده‌هایی فروخته‌شده به تبلیغ‌کنندگان را رصد می‌کند، متوجه شده است که از هر ده کاربر iOS، هفت کاربر، نسخه iOS 13 را در شش هفته اول بعد از عرضه نسخه نهایی آن در ماه سپتامبر دانلود کرده‌اند. ۸۰ درصد این کاربران هر گونه امکان ردیابی توسط اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه را غیرفعال کرده‌اند. Jason Smith، مدیر ارشد شرکت می‌گوید: این اعداد نشان می‌دهند که مردم تصمیم گرفته‌اند از به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان خود جلوگیری کنند. براساس گزارش Location Sciences، میزان داده‌های مکان پس‌زمینه که از زمان انتشار iOS 13 توسط تبلیغ‌کنندگان جمع‌آوری شده است، ۶۸ درصد کاهش یافته و در طول همین مدت، میزان به‌اشتراک‌گذاری داده در پیش‌زمینه هم ۲۴ درصد افت کرده است.

Smith می‌گوید: شما محیطی را در اختیار دارید که تبلیغ‌کنندگان حاضرند برای به دست آورن داده‌های GPS دقیق و باکیفیت کاربران، پول بالایی را پرداخت می‌کنند. حالا شرایط به گونه‌ای شده که این داده‌ها کم‌تر قابل دسترس هستند.

به گفته موسسه Fast Company، کاهش داده‌های GPS به این معنی است که بازاریاب‌ها امکان این را نخواهند داشت که بدانند کاربران کجا برای صرف نهار رفته‌اند یا از چه فروشگاه‌هایی دیدن کرده‌اند. البته برخی شرکت‌های ردیابی مکان ممکن است به سراغ آدرس‌های IP کاربران بروند؛ هرچند که این داده‌ها به‌اندازه داده‌های GPS دقیق نیستند. این اطلاعات می‌توانند از طریق اتصال‌های شبکه سلولی یا وای‌فای کاربران جمع‌آوری گردند و متاسفانه بر روی iOS و اندروید هیچ قابلیتی برای جلوگیری از این کار وجود ندارد.

با این‌حال، سرویس‌های VPN می‌توانند آدرس IP کاربر را مخفی کنند و سرویس Fi MVNO گوگل هم‌اکنون برای مشترکین خود یک VPN ارایه می‌کند. اگر این روش در آینده تبدیل به یک قابلیت استاندارد بر روی هندست‌های موبایلی گردد، سازندگان ممکن است به‌دنبال راه‌های دیگری بگردند. Smith می‌گوید: ما در شرایطی هستیم که مردم حالا نسبت به انتخاب‌های خودشان در رابطه با ردیابی مکان و اینکه چگونه این انتخاب‌ها، امنیت آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند آگاه شده‌اند.

بد نیست بدانید که دقت GPS برای ردیابی مکان حدود ۱ کیلومتر بوده و دقت IP ثابت، بین ۱ تا ۲۰ کیلومتر و دقت IP دینامیک، بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر است.

البته این را هم باید بگوییم که کاربرانی هم وجود دارند که نسبت به جمع‌آوری داده‌های مکان‌شان حساسیت چندانی ندارند و آن‌ها به جای اینکه خودشان در اینترنت به دنبال چیزهای موردنیازشان بگردند، تبلیغات این کار را برایشان انجام می‌دهند. بنابراین روشن کردن ردیابی مکان می‌تواند برای این دسته از کاربران بهترین گزینه باشد.

نوشته قابلیت جدید iOS 13 میزان جمع‌آوری داده‌های مکان کاربران را 68 درصد کاهش داده است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

سامسونگ گلکسی A01 معرفی شد: یک گوشی ارزان و اقتصادی!

علاقه‌مندان به گوشی‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه حالا با تنوع و دست بازتری می‌توانند محصول مورد نیاز و مناسب خود را از میان گوشی‌های سری A انتخاب کنند. گلکسی A01 جدیدترین مدل از گوشی‌های اقتصادی سری A سامسونگ به شمار می‌رود که به بازار عرضه شده است. این گوشی ۵.۷ اینچی با پردازنده هشت هسته‌ای، صفحه نمایش Infinity-V، باتری ۳۰۰۰ میلی‌امپری، دوربین دوگانه و طراحی منسجم و یکپارچه خود تجربه‌ای عالی و فراتر از تصور در اختیار کاربران می‌گذارد.

نمایشگر کم‌حاشیه

طراحی گلکسی A01 از سبک جدید گوشی‌های سامسونگ پیروی می‌کند. در این نسل از گوشی‌های هوشمند، حاشیه صفحه نمایش به کمترین میزان می‌رسد تا کاربران صفحه گسترده‌تری را برای دیدن و تماشای محتواها داشته باشند. در بخش دوربین سلفی A01 برشی V شکل دیده می‌شود تا این مدل جدید از گوشی‌های سری A هم به جمع محصولاتی با صفحه نمایش Infinity-V سامسونگ ملحق شود. این سری از نمایشگرها به لطف حاشیه کم، تجربه بصری کم‌نظیری برای بینندگان رقم می‌زند. صفحه نمایش HD+ این گوشی ویدئوها و تصاویر را به شکلی چشم‌نواز و با رنگ‌هایی طبیعی و زنده نمایش می‌دهد.

در قاب پشتی این گوشی سنسورهای دوربین دوگانه A01 در بالای فلش LED دیده می‌شود. در طراحی سنسورهای دوربین سعی شده تا با پیروی از سبک کلی طراحی گوشی کمترین برجستگی ممکن احساس شود. ضخامت ۸.۳ میلی‌متری کمک کرده تا گلکسی A01 به یکی از خوش‌ دست‌ترین گوشی‌ها در میان هم‌رده‌های خود تبدیل شود. طراحی اسپیکر در پایین قاب پشتی تکمیل کننده این بخش است.

همیشه و همه‌جا

گلکسی A01 به عنوان گوشی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که این محصول را برای استفاده روزمره به بالاترین حد کارایی می‌رساند.

انتظاری که کاربران از این نوع گوشی‌ها دارند این است که بتواند کارهای روزانه و مولتی‌تسکینگ را با کمترین نقص و تاخیر انجام دهد و تجربه‌ای رضایت بخش را در اختیار آنها بگذارد. برای این منظور گلکسی A01 به چیپست اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس مجهز شده و به کمک دو پردازنده چهار هسته‌ای 1.95 و 1.45 گیگاهرتزی از پس تمامی درخواست‌ها و کارهای معمول و روزمره کاربران شامل بازی، پخش فیلم‌ها، باز کردن همزمان چند برنامه و…. به خوبی برخواهد آمد.

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی A01 به خوبی می‌تواند پاسخگوی کارهای روزانه شما باشد.

برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز زندگی‌تان گلکسی A01 به سه دوربین مجهز شده است. دوربین اصلی A01 از دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. این دوربین‌ها قرار است سوژه‌های مورد نظر شما را با عمق و جزئیات بیشتر ثبت کنند و یادگاری‌های زیبایی را به جا بگذارند. دوربین سلفی این گوشی دارای یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با F2.0 است.

گلکسی A01 از رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد که قابلیت ارتقا حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت به کمک درگاه Micro SD وجود دارد. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی همچون دوربین دوگانه، پردازنده قدرتمند، طراحی منسجم، باتری بادوام و… این گوشی را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است.

گلکسی A01 سامسونگ در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز به بازار عرضه شده است.

مشخصات گلکسی A01:

پردازنده (Octa Core (Quad 1.95 GHz + Quad 1.45 GHz
ابعاد 146.3×70.86× 8.34 میلی‌متر
صفحه نمایش 5.7 اینچ HD+

نمایشگر Infinity-V

دوربین عقب اصلی : 13 مگاپیکسل (F2.2)

عمق: 2 مگاپیکسل (F2.4)

جلو سلفی: 5 مگاپیکسل (F2.0)
باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت
حافظه 2 گیگابایت رم با 16 گیگابایت حافظه داخلی

پشتیبانی از Micro SD  (قابلیت ارتقا حافظه تا 512 گیگابایت)

سیم کارت ۳ اسلات: ۲ نانو سیم + Micro SD
حسگرها مجاورت، نور، شتاب سنج
رادیو FM بله
رنگ‌ها مشکی، آبی، قرمز

نوشته سامسونگ گلکسی A01 معرفی شد: یک گوشی ارزان و اقتصادی! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

اپراتورها باید کارکرد خدمات ارزش افزوده را به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند

اپراتورها باید کارکرد خدمات ارزش افزوده را به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد، اپراتورها ملزم هستند کارکرد خدمات ارزش افزوده را به‌صورت پیامکی اطلاع‌رسانی کنند.

پایان جنگ و آغاز همکاری تخفیفان و نت‌برگ کلید خورد

تخفیفان و نت‌برگ دو سرویس اصلی بازار تخفیف گروهی امروز (۷ بهمن) در یک نشست خبری و پس از بارها تکذیب و تایید به صورت رسمی اعلام کردند که با یکدیگر ادغام شده‌اند و از این پس تیم نت‌برگ زیر نظر «نازنین دانشور» مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تخفیفان به فعالیتش در این بازار ادامه خواهد داد. در این نشست اعلام شد که در روند ادغام این دو مجموعه که از ۳ سال پیش آغاز شده‌ است دو مجموعه متوجه شدند که تنها ۱۸ درصد مشتری مشترک دارند و میزان مشتریان تجاری مشترک آنها نیز در حدود ۱۵ درصد است. از همین روی آنها تصمیم گرفته‌اند که با توجه به تنوع خدماتی که در بازار تخفیف گروهی ارائه می‌دهند و همچنین میزان مشتریان مشترک اندک‌شان هر دو برند تخفیفان و نت‌برگ را پس از ادغام نگه دارند و مدیریت هر دو مجموعه نیز برعهده نازنین دانشور خواهد بود. 
 
به گزارش پیوست،  در این نشست نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان و نت‌برگ با اشاره به آمارهای جالب مشتریان مشترک دو مجموعه گفت: «در طول ادغام متوجه شدیم که چقدر میزان مشتریان مشترک و خدماتی که در این بازار ارائه می‌کردیم متفاوت است و هر کدام‌مان چه طیف از مشتریان متفاوت را در اختیار داریم و در واقع متوجه شدیم که در این سال‌ها دشمنان فرضی یکدیگر بودیم و در یک جنگ اشتباه سر می‌بردیم.» با این حال دانشور تاکید کرد که در سال‌های گذشته مجموعه تخفیفان و نت‌برگ یکی از جدی‌ترین رقابت‌ها را در اکوسیستم استارت‌آپی کشور داشته‌اند.
 
رقابت پله به پله
در نشست خبری ادغام شرکت‌های تخفیف گروهی نت‌برگ با  تخفیفان، مدیرعامل تخفیفان که حالا مدیرعاملی نت‌برگ را نیز برعهده دارد، درباره تصمیم این دو شرکت برای ادغام گفت و اینکه در سال‌های ابتدایی شروع به کار هر دو مجموعه آنها چه فضای رقابتی سختی را پشت سر گذاشته‌اند. نازنین دانشور در این مورد گفت: «نت برگ و تخفیفان در سال ۹۰ با فاصله یک ماه از یکدیگر کارشان را آغاز کردند. در ادامه شکل‌گیری هر دو شرکت بیزینس مدل خود را ادامه دادند و به رشد ۳۰۰ درصدی رسیدند. سال ۹۵ کار را در استان های دیگر کشور ادامه دادیم. در سال ۹۶ تمرکز تخفیفان به سمت گردشگری و نت برگ به سمت شرکت های B to B (فروش محصولات به شرکت های دیگر) رفت. در سال ۹۷ کارمان را در استان‌ها ادامه پیدا کرد و استفاده از کدهای تخفیف را شروع کردیم. در سال ۹۸ به دلیل تغییرات سازمانی که رخ داد در تخفیفان سرویسی در حوزه ارائه خدمات پرداخت  با عنوان «پول تو» را کلید زدیم که به زودی در مورد جزییات آن نیز کمپین‌های تبلغاتی فعال خواهد شد.»
او در ادامه به مشتریان مشترک اندک تخفیفان و نت‌برگ اشاره کرد و توضیح داد: «در طول روند ادغام متوجه شدیم که مشتریان مشترک ما ۱۸ درصد و میزان مشتریان تجاری مشترک دو مجموعه نیز ۱۵ درصد است. از سمت دیگر براساس بررسی‌های صورت گرفته تخفیفان ۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۵ هزار شریک تجاری دارد. در حالی که مشتریان نت برگ ۴ میلیون و شرکای ثبت‌شده‌اش ۳۵ هزار عدد است.»
 
دانشور با اشاره به اینکه این آمارها آنها را به این نتیجه رساند که در طول سال‌های گذشته دو مجموعه در یک جنگ اشتباه به سر می‌برده‌اند توضیح داد: «اطلاعاتی که در روند ادغام دو مجموعه به دست آوردیم مشخص کرد که جنس سرویس و مشتریان ما متفاوت است و این اطلاعات ما را به این نتیجه رساند که در این چند سال اشتباه جنگیدیم. ما یکی از جدی‌ترین رقابت های اکوسیستم را پشت سر گذاشتیم. برای شکل گیری ادغامی که امروز درباره آن صحبت می کنیم سه مرتبه  به صورت رسمی مذاکره کردیم و امسال به نتیجه رسیدیم که ادامه این نوع رقابت منجر به کاهش خلاقیت و عدم تمرکز ما شده است. به همین دلیل با مشترک کردن اهداف و کنار گذاشتن تقابل تصمیم به ادغام گرفتیم.»
 
 
دانشور از داشتن گزینه‌های متفاوت برای ساختن یک برند جدید، باقی ماندن یک برند یا ترکیب دو برند پس از این ادغام گفت و اینکه در نهایت آنها تصمیم گرفته‌اند با توجه به داشتن مشتریان متفاوت هر دو برند را حفظ کنند.
دانشور درباره مسیری که در آینده این دو مجموعه طی خواهند کرد گفت: « ادغام اجازه می‌دهد تا تصویر بزرگتری را در مجموعه خدماتی که می‌خواهیم ارائه کنیم ببینیم. از سوی دیگر  مهم‌تر از همه این ادغام منجر به خلق ارزش برای شرکای تجاری و ایجاد پلتفرم برای شرکت‌های کوچک خواهد شد که به سرویس‌های ما نیاز دارند.» براساس آنچه دانشور در این نشست توضیح داد آنها تصمیم دارند در کنار ارائه سرویس‌های نوین، نوع تخفیف به مشتریان خود را تغییر دهند تا به کاربران کمک کنند که بهترین خرید و هوشمندانه‌ترین خرید را داشته باشند.
 
در این نشست محمودرضا خواجه نصیر،‌ مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن هم که روی هلدینک کسب‌وکار نوین ایرانیان (نت‌برگ، چیلیوری، دکتردکتر، سرمیز، (TIK8 سرمایه‌گذاری کرده است از روند طولانی و سخت ادغام این دو مجموعه گفت و اینکه در جلسات پی‌درپی و با وجود تفاوت دیدگاه مدیران تخفیفان و نت‌برگ حالا این ادغام یک پیروزی بزرگ است . او در این مورد گفت: «برای ادغام این دو شرکت جلسات متعددی ترتیب داده شد. این کار بزرگی است که منجر شده تا امروز دو رقیب که در فضای رقابت کسب‌و‌کار با هم سرسختانه رقابت می کردند کنار یکدیگر نشستند و تصمیم به همکاری گرفتند. اتفاق خوش یمنی که رخ داده باید الگویی برای فضای کسب و کار کشور باشد.»
محمدرضا خواجه نصیر خاطرنشان کرد که جسارت، جوانی و نگاه به آینده سه خصوصیتی که در فاندرهای این شرکت‌ها است باعث شده تا آنها در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.
 
آیا انحصار در راه است؟
توضیحات مدیران دو مجموعه تخفیفان و نت‌برگ برای ادغام و اینکه در نهایت آنها با توجه به مشتریان متفاوت و همچنین خدمات متنوع در بخش خدمات گروهی به اشتباه جنگید‌ه‌اند این دید را ایجاد می‌کند که قرار گرفتن تخفیفان و نت‌برگ در کنار یک‌دیگر بعد از سال‌ها،بیشتر از اینکه ادغام باشد حذف رقیب است. در این نشست خبری طی سوالات مختلف، بسیاری از خبرنگاران این نگرانی را مطرح کردند که با توجه به ادغام اصلی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تخفیف گروهی آنلاین آیا قرار است انحصار جدیدی در این بازار شکل بگیرد؟
 
نازنین دانشور در پاسخ به سوال پیوست که آیا قرار است با توجه به این ادغام و اینکه در این حوزه سرویس تخفیف گروهی بزرگی وجود ندارد تا رقابت بر سر ارائه تخفیف بیشتر صورت بگیرد یک انحصار جدی در راه باشد گفت: «قصد داریم تمرکز خود را روی توسعه برند و تجارتمان بگذاریم نه این که به سمت انحصار برویم. در این سال ها رقابت و جنگ اشتباه مانع از این شده بود که به شکل دقیق به توسعه فکر کنیم. حالا با این ادغام بسیاری از کارهای موازی که باعث ایجاد هزینه بالا برای هر دو مجموعه شده بود گرفته شده و می‌توانیم با کاهش هزینه در بحث نیروی انسانی و همچنین تبلیغات که هزینه بالا و جدی را به ما وارد می‌کرد روی خلق ارزش تمرکز کنیم.» او با اشاره به اینکه این ادغام قطعا به نفع این صنعت است توضیح داد: «ما در سال‌های گذشته  بر سر یک درصد تخفیف و جلو زدن از رقیب جنگ بزرگی راه انداخته بودیم.حالا جلوی این جنگ را گرفته‌ایم و شروع کرده‌ایم به خلق ارزش جدید برای مشترایان تجاریمان و در این راه قطعا ارائه سرویس بهتر هم به نفع مشتریان تمام می‌شود.»
 
 
دانشور تاکید کرد که آنها در سال‌های گذشته و قبل از این ادغام به فکر این بوده‌اند که نان شب را نگه دارند و بزرگ شوند؛ اما حال سعی می‌کنند که توسعه فعالیت خود و استفاده از تکنولوژی‌های روز در ارائه سرویس بازارشان را در کل کشور گسترش دهند.
 
در همین  زمینه نیز علیرضا صادقیان، موسس هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان اعلام کرد: «نت‌برگ و تخفیفان طی این سالها به دلیل متمرکز بودن روی شیوه‌های رقابت، نتوانستند تمرکزشان را برای تکنولوژی صرف کرده و ارزش افزوده ایجاد کند. تصمیم جدی برای ادغام از این جا شکل گرفت.»
 
صادقیان پیش از این هم در گفت‌وگو با پیوست در مورد دلایل اصلی ادغام تخفیفان و نت‌برگ گفته بود: « یکی از چیزهایی که در خرید گروهی می‌دیدیم این بود که چقدر انرژی زمانی و انسانی و همچنین سرمایه مالی در این زمینه گذاشته می‌شود تا چه میزان درآمد کسب شود. به نظر من بازگشت سرمایه و سودی که در آن حالت رقابتی وجود داشت خیلی جذاب نبود و بهتر بود سرمایه‌گذاری و انرژی انسانی در این زمینه صرف چیزهای دیگری شود.» به باور صادقیان در سال‌های گذشته برای کسب سهم بازار بیشتر آنها انرژی انسانی و مالی زیادی را بر سر این مسائل گذاشته‌اند و حالا با این ادغام یک عقلانیت برای رشد جدی در بازار تخفیف گروهی ایجاد شده است.
 
همچنین در این نشست نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان و نت‌برگ در پاسخ به سوال دیگر پیوست در مورد جذب سرمایه‌گذاری جدید اعلام کرد که در حال‌حاضر آنها در حال مذاکره جدی با یک سرمایه‌گذار هستند که احتمالا این سرمایه برای توسعه سرویس‌های جدید این مجموعه مورد استفاده خواهد گرفت. همچنین در این نشست اعلام شد که یکی از برنامه‌های جدی تخفیفان در سال آینده تلاش برای ورود به بازار بورس خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا با تحریم های بیشتر هواوی مخالف است

وزارت دفاع آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه هواوی و محدودیت بیشتر بر همکاری شرکت های آمریکایی با آن مخالف است.
 
به نقل از گیزموچاینا، هواوی همچنان مشغول دست و پنجه نرم کردن با تحریم های ایالت متحده آمریکا است. با این وجود به نظر می رسد تحریم های جدید این شرکت چینی به طور موقت به تعویق افتاده زیرا پیشنهاد برای محدودیت بیشتر بر فروش فناوری های هواوی با مخالفت برخی مقامات دولتی آمریکا روبرو شده است.
 
 ویلبرراس وزیر بازرگانی آمریکا پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد قوانین جدیدی برای محدودیت بیشتر بر همکاری شرکت های آمریکایی با هواوی در راه است. اما به نظر می رسد وزارت دفاع آمریکا با این قوانین جدید مخالف است.
 
وزارت دفاع آمریکا نیز مانند شرکت های بزرگ دیگر از جمله کوالکام معتقد است محدودیت تجارت با هواوی از میزان درآمدزایی می کاهد. این درآمد برای توسعه تحقیقات برای تولید محصولات به کار می رود.
 
این مخالفت در حالی اتفاق می افتد که برخی شرکت های آمریکایی با بهره گیری از معافیت های وزارت بازرگانی همچنان به هواوی محصول می فروشند. هواوی که بزرگترین تامین کننده تجهیزات مخابراتی است، یکی از بزرگترین خریداران تراشه نیز به حساب می آید.
 
از سوی دیگر تولیدکنندگان نیمه رساناها در آمریکا معتقدند تحریم کامل هواوی زیان آور است زیرا قطعات مورد نیاز هواوی را می توان از تهیه کنندگان غیر آمریکایی نیز خرید.
 
در این میان هواوی نیز سعی دارد از اتکای خود بر فناوری های آمریکایی بکاهد.