تصویر جدیدی از گلکسی Flip Z فاش شد

تصویر جدیدی از گلکسی Flip Z فاش شد

با فرا رسیدن ماه فوریه و نزدیک شدن به مراسم آنپکد سامسونگ، تصاویر جدید و در عین حال واضح‌تری از گوشی بعدی تاشدنی سامسونگ به بیرون درز کرد.

آمریکا تحریم هواوی را گسترش می‌دهد

آمریکا تحریم هواوی را گسترش می‌دهد

دولت آمریکا تصمیم گرفته در سال جاری میلادی، تحریم شرکت چینی هواوی را گسترش دهد.

سامسونگ از «ایردراپ» اپل تقلید کرد

 
 
به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد پرچمدار جدید خود را همراه ویژگی مشابه «ایردراپ» دستگاه های اپل به بازار عرضه کند.
 
به نقل از انگجت، سامسونگ مشغول توسعه  قابلیتی برای اشتراک گذاری فایل ها در دستگاه هایش است که شبیه قابلیت «ایردراپ»(AirDrop) اپل است. سامسونگ قابلیت جدید خود را Quick Share نامیده است.
 
وب سایتXDA Developers از طریق یک منبع آگاه که موبایل گلکسی اس ۲۰ پلاس ۵Gرا در اختیار دارد به فایل APKاین ویژگی دست یافته است. بنابراین به نظر می رسد قابلیت Quick Share در پرچمدار آینده سامسونگ رونمایی می شود.
 
این ویژگی هم مانند «ایردراپ» ( در دستگاه های اپل)  به فرد امکان می دهد به راحتی فایل های مورد نظر خود را میان دو موبایل گلکسی به اشتراک بگذارد.
 
کاربر می تواند به انتخاب خود  فایل های مورد نظر را با شماره تماس های موجود در فهرست خود به اشتراک بگذارد یا اجازه اشتراک گذاری به دستگاه های نزدیک به خود را صادر کند. 
 
 
همچنین کاربران با استفاده از قابلیتQuick Share می توانند فایل هایی را در دستگاه های مجهز به Smart Things به اشتراک بگذارند. برای این منظور فایل های مورد نظر باید به طور موقت در Samsung Cloud آپلود و سپس به دستگاه های مجهز به Smart Things  منتقل شود. البته با کمک Quick Share فقط می توان در هر بار یک گیگابایت اطلاعات و روزانه فقط ۲ گیگابایت اطلاعات ارسال کرد.
 
از آنجا که سامسونگ هنوز این ویژگی را اعلام نکرده، مشخص نیست در دستگاه های قدیمی نیز قابل استفاده باشد یا خیر. 

نوآوری بانک‌های دیجیتال در عصر تحول

 
بیشترین پیشرفت طی یک قرن گذشته و نوآوری در صنایعی دیده شده که پایه‌های صنعت مالی و بانکداری را بنا نهاده‌اند. تعداد رقبای جدیدی که این روزها در حوزه فین‌تک وارد عرصه‌های مالی می‌شوند به سرعت در حال افزایش است. صنعت بانکداری و سرمایه‌گذاری در کنار نوآوری‌های بانکداری دیجیتال در پرداخت‌های وجوه نقد، وام، بیمه، مدیریت پول و سرمایه با چالش‌های دیگری نیز روبه‌رو شده‌ است. بسیاری این خدماتی که روزی در انحصار بانک‌ها بود امروز توسط رقبای آنها ارائه می‌شود. اگر روزی کارت‌های اعتباری در انحصار بانک‌ها بودند امروز این خدمات از سوی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند اپل و گوگل، آمازون، وی‌چت، علی‌پی و… ارائه می‌شود. همچنین کیف‌های دیجیتال امروز جایگزین کارت‌های دیروز یا پول‌نقد گذشته شده‌اند و افراد را از مراجعه به خودپرداز بی‌نیاز کرده‌اند. از دیگر مثال‌هایی که در این زمینه می‌توان مطرح کرد رونق گرفتن پلتفرم‌های بلادرنگ پرداخت و حذف نیاز به چک برای برخی از پرداخت‌های آنلاین است و پلتفرم‌های اعطای وام و تسهیلات به‌صورت  P2P) Peer-to-Peer) خدمات جذاب‌تری را به مشتریان بانک‌ها ارائه می‌دهند.
 
این تحولات قابل پیش‌بینی در صنعت بانکداری و طراحی سرویس‌های جدید با تمرکز روی تجربه و عادات مشتریان در درجه اول و سپس ساختن از انتها به ابتدا است. در تفکر طراحی (Design Thinking) که امروزه به‌عنوان یک روش حل مساله در سرویس‌های موفق و پیش‌رو مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمام تمرکز طراحان محصول و صاحبان کسب‌وکارها بر درک مشتری، سبک زندگی و نیازمندی‌های با اولویت بالای آن‌ها و سپس ساخت یک محصول برای خلق ارزش، ارتقا و بهبود تجربه مشتریان است. این مساله دقیقاً همان موضوعی است که در کانال‌های بانکی و سنتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و دلیل آن هم تمرکز این کانال‌ها بر منافع استراتژیک و فروش قابلیت‌های موجود در پلتفرم‌های آن‌هاست و نه نیازمندی و خلق ارزش برای مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی.
 
 
فناوری‌های نوظهور و مبتنی بر تکنولوژی در اکوسیستم بانکداری، آزادی عمل در توسعه سیستم‌ها و خلاقیت در این صنعت را برای تازه‌واردان این صنعت یک مرحله توسعه داده است. هرچند که صنعت بانکداری برخلاف سایر صنایع که با حضور تکنولوژی، بعضاً فعالیت آن‌ها به‌طور کامل با اختلال مواجه شده است از پایداری بیشتری برخوردار است و آن‌هم به دلیل اهمیت این صنعت و پایه‌ریزی بسیار دقیقی‌ست که از ابتدای شکل‌گیری آن بنا شده است. از سوی دیگر، وجود نقدینگی بسیار زیاد در این صنعت و تاثیر آن بر ثبات اقتصادی از یک سو و اهمیت استراتژیک آن برای دولت‌ها آن را به یک صنعت سخت برای حضور رقبا تبدیل کرده است.
 
مضامین رایج در تجارت جهانی
در طول یک دهه گذشته و با ظهور فناوری‌های دیجیتال که تاثیراتی نیز بر نحوه انجام تجارت گذاشته است، برخی از مضامین شکل گرفته‌اند و جایگاه ویژه‌ای نیز به دست آورده‌اند از این میان می‌توان به ظهور اقتصاد جهانی بدون مرز اشاره کرد.
 
بیش از هر زمان دیگری مردم در سراسر جهان، به‌طور فزاینده‌ای در حال تعامل با یکدیگر هستند. آنها بیشتر مسافرت، زندگی و خریدهای بین‌المللی انجام می‌دهند و می‌توانند از هر نقطه از جهان، پروژه‌هایی بدون هیچ حد و مرز جغرافیایی را هدایت کنند. اما چرا این اتفاق به این شکل رخ داده است؟ 
 
یکپارچه‌سازی سطوح خدمات: فناوری‌های تسهیل شده در اینترنت امکان نظارت بهتر، مدیریت عرضه و تقاضا و اجرای بهتر تحقق زنجیره تامین را فراهم کرده است.
اتصال شبکه موبایل: شبکه‌های مبتنی بر تلفن‌های همراه نسبت به تلفن‌های ثابت از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و امکان ایجاد سریع‌تر زیرساخت‌ها را هم فراهم کرده‌اند و بخش بزرگی از مخاطبان را برای اقتصاد مصرف‌گرایی به ارمغان آورده‌اند.
افزایش دسترسی به داده‌ها: تغییر در روش‌های دیجیتالی باعث افزایش قابل توجه در دسترس بودن داده‌ها شده است. این داده‌ها از داده‌های متعارف (مثل داده‌های مالی) گرفته تا داده‌های غیرمتعارفی مثل فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، حضور در مناطق مختلف جغرافیایی، مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و… را شامل می‌شود.
کاهش هزینه‌های کسب خدمات قابل ارایه به مشتریان: به‌طور کلی، فناوری‌های دیجیتال با خودکار کردن کارهایی که پیش از این به‌صورت دستی و با درگیری نیروی انسانی انجام می‌شد، به بانک‌ها این امکان را داده است که هزینه‌های جاری خود را به سمت دستیابی به مشتریان جدید یا توسعه خدمات جدید به آن‌ها هدایت کنند.
معاملات مبتنی بر اعتماد: هویت‌های دیجیتالی اجتماعی، روش‌های جدیدی را برای شناسایی، نظارت، ارزیابی، امتیاز، تعامل و پیگیری مشتریان امکان‌پذیرتر ساخته است.
سرویس‌های ابری جایگزین ساختارهای فیزیکی: مکان‌های فیزیکی اکثر مشاغل به‌ویژه در مشاغلی که به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند مانع بزرگی در رشد جغرافیایی آن‌ها به شمار می‌رود. شرکت‌های بزرگ در یک گوشه از دنیا می‌توانند به مشتریان خود در سمت دیگر دنیا خدمات را بر پایه این سرویس‌ها ارایه کنند. مقیاس‌پذیری این کسب‌وکارها با زیرساخت‌های توزیع‌شده مبتنی بر ابر (Cloud) آسان‌تر شده و امکان راه‌اندازی مشاغل با هزینه‌های کمتر را فراهم کرده است.
در این میان بانک‌های سنتی با چالش‌های متعددی مواجه می‌شوند  که باید خود را در دنیای امروز با آن تطابق دهند. این دسته چالش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
مدیریت و رهبری شعبه‌های مختلف خدمات حضوری
به لحاظ تاریخی، شعبه‌های مختلف بانک‌ها در اطراف شعبه مرکزی آنها ساخته و ارایه خدمات به مشتریان در درجه اول توسط نزدیک‌ترین شعبه‌ها انجام می‌شد. از همین رو این مدل‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی در توسعه زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی شعبه‌های مختلف داشته‌اند و تنها در صورتی به لحاظ اقتصادی مقرون‌به صرفه بوده است که حجم مشخص و البته بالایی از تراکنش را به همراه داشته باشند و به همین دلیل تمرکز توسعه بانک‌ها بیشتر روی مناطق تجاری و شهرهای بزرگ‌تر بوده است. از همین سو، بسیاری از روستاها و شهرهای کم جمعیت‌تر از دسترسی راحت به شعبه‌های بانکی در محل سکونت خود محروم بوده‌اند.
 
ساختارهای پیچیده زیرساخت‌های فناوری
با گذشت سال‌ها بانک‌های سنتی، سیستم‌های فناوری‌محور خود را با فرایندهای قدیمی جایگزین کرده‌اند و در عین حال نیازمند یکپارچه‌سازی‌هایی از داده‌ها و اطلاعات بوده‌اند و این موضوع پیچیدگی این حوزه را برای بانک‌ها بیشتر کرده که استفاده از فناوری‌های مقیاس‌پذیر، تکه‌های پازلی بودند که اکنون در این صنعت برای حل مشکلات پیچیده به کار گرفته شده است.
 
وجود مدل‌های سیلویی 
اکثر بانک‌های جهانی با هماهنگی کمتر و ارتباط ضعیف‌تر با یکدیگر به روش سیلویی فعالیت می‌کنند؛ یعنی هر سیلو تا حد زیادی به‌عنوان یک سازمان جداگانه با معیارهای خاص خود فعالیت می‌کند و بر تجربه مشتری و توانایی بانک‌ها در ارایه تجربه‌ای یکپارچه تاثیر می‌گذارد.
 
سیلوایزه (Siloization): تقسیم پرسنل، داده‌ها و غیره به واحدهای جداگانه و با ارتباط ضعیف‌تر.
 
نمونه‌ای از رویکردهای سیلویی در مدیریت سازمانی بانک‌ها در تصویر زیر مشخص است.
 
 
فرهنگ پیچیده و ساختارهای قدرت
بانک‌های بزرگ از لحاظ فرهنگ و ساختار قدرت بسیار منحصربه‌فرد و نمونه‌ مشخصی از سازمان‌های سلسله مراتبی با کمترین انگیزه برای ارتقا نوآوری هستند. آنها بیشتر با ساختارهای فرمان از بالا به پایین کار می‌کنند و یک طرز فکر ثابت و با تمرکز بر عملکردهای فردی را دنبال می‌کنند و ایجاد نوآوری و همکاری برای پرورش در مقیاس کلان در چنین محیط‌هایی بسیار دشوار است.
 
هزینه‌های خدماتی
براساس مطالعه‌ KPMG، بانک‌های دیجیتالی عصر جدید یا شرکت‌های فین‌تک در واقع بسیار کارآمدتر، چابک‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند. آن‌ها هزینه‌های پایین‌تری دارند که باعث کاهش هزینه‌های ساختاری در مقایسه با بانک‌های سنتی می‌شود. این هزینه‌های پایین تا حدودی ناشی از تکیه آن‌ها بر فناوری‌های جدیدتر، کارآمدتر و داشتن مشوق‌هایی مثل سهام و… است.
 
کمک‌های مالی متقابل
کمک‌های مالی متقابل میان مشتریان و بانکداران سنتی از جمله کارایی واقعی بانک‌هاست. نباید فراموش کرد که اغلب سود حاصل از اعطای وام بانک‌ها مدیون سرمایه سپرده‌گذارانی است که دارایی خود را در اختیار این بانک‌ها قرار داده‌اند و ترس از دست دادن این موقعیت مانعی برای تغییر رویکرد آن‌هاست.
 
آینده‌نگری و پیش‌بینی
 در پنج یا ۱۰ سال آینده، تعداد بانک‌های سنتی که در سرتاسر جهان زنده مانده‌اند حداقل از طریق ادغام آن‌ها، ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.  بانک‌های سنتی تحت یک پارادایم قدیمی که در آن زیرساخت‌های خود را بر پایه ارایه سرویس و خدمات به مشتریان بنا نهاده‌اند تحول پیدا کرده‌اند و با رشد صنعت بانکداری و ارایه خدمات جدید – به دلیل نداشتن گزینه‌های بهتر – در نهایت به یک الگو پیچیده در بانکداری جهانی منتج خواهند شد.
 
با این حال طی دهه گذشته و با تغییر و توسعه فناوری، اکنون شاهد یک الگو کاملاً متفات هستیم و مکان‌های فیزیکی از بین رفته‌اند. استفاده از فناوری‌های جدید و تکنولوژی برای ارایه خدمات مناسب‌تر، الگوهای جدیدی را فراهم آورده است.
 
شعبه‌های فیزیکی دیگر یک پیش‌نیاز نیست
آخرین باری که مجبور شدید برای انجام یک تراکنش به شعبه بانک مراجعه کنید، چه زمانی و آخرین باری که برای انجام همان کار و یا حتی کارهای بیشتر به اپلیکیشن بانکی خود سر زدید، چه زمانی بوده است؟
 
این‌روزها برای کارهای بانکی کمتری نیاز است تا به شعبه بانک مراجعه کنید و می‌توانید بیشتر کارهای بانکی و تراکنش‌های خود را از طریق سرویس‌های آنلاین و بر بستر اینترنت انجام دهید. در حقیقت امروزه تعداد قابل توجهی از بانک‌ها خدمات خود را صرفاً در بستر اینترنت به مشتریان خود ارایه می‌کنند و نمونه موفق آن Revolut با شش میلیون مشتری در سراسر جهان است که هیچ شعبه فیزیکی‌ای در هیچ‌کجای دنیا ندارد.
 
تفکیک خدمات خاص براساس پیشنهادهای تخصصی
در بانک‌های سنتی اغلب استراتژی ارائه خدمات، متناسب با عموم افراد تدوین می‌شود اما با ورود شرکت‌های پیش‌رو در حوزه فین‌تک، استراتژی این سرویس‌دهندگان براساس نیاز مشتریان تغییر می‌کند. تمرکز محصولات عرضه شده در این حوزه با رویکرد حل مشکل کاربران و مصرف‌کنندگان نهایی به‌گونه‌ای بود که شکاف این نیازمندی و خدمات ارایه نشده در بانک‌ها را پوشش داده است.
 
پیشگامان فین‌تک مشکلات را به شکل جذاب‌تر و مفیدتری برای کاربران خود حل کردند و توانستند ارتباط مناسب‌تری را با کاربران خود برقرار کنند. اغلب این شرکت‌ها با استفاده از تفکر طراحی (Design Thinking) جایگاه خود را در میان کاربران نهایی پیدا کرده‌اند.
 
معماری‌های مبتنی بر فناوری‌های ابری
بانک‌های سنتی سیستم‌ها و فرایندهای خود را طی ده‌ها سال و با استفاده از فناوری‌های قدیمی بنا نهاده‌اند. اما با پیشرفت فناوری‌های جدید مبتنی بر پلتفرم‌های ابری (Cloud)، استفاده از رویکردهای مقیاس‌پذیر چابک برای توسعه سیستم‌های پایه‌ای (Open API) و حتی گیمیفیکیشن، عرصه را به‌طور کامل تغییر داده‌اند.
 
معماری‌های جدید دیجیتالی عصر حاضر و ارایه خدمات به مشتریان این امکان را می‌دهد تا خدمات خاص و متناسب با نیاز خود را مانند تکه‌های لگو کنار هم چیده و برای مشکلات راه‌حل‌های جدیدی کشف کنند.
 
تفکیک مدیریت نقدینگی، ریسک و KYC از صنعت بانکداری
امروزه اغلب مشتریان تنها برای حفظ نقدینگی خود به بانک‌ها و اطمینان از نحوه محاسبه اعتبارشان از سوی بانک نیاز دارند. تمامی خدمات دیگر می‌تواند از طریق شرکت‌های پایین دستی و با سرعت بسیار و خدمات جذاب‌تر به کاربران ارایه شود که این موضوع به تفکیک صنعت بانکداری منجر خواهد شد.
 
اکوسیستم همکاری
تمام اکوسیستم بانکی می‌بایست از نظر ماهیت همکاری تقویت شود و دیگر بازیگران این عرصه نیز به منظور یکپارچه‌سازی خدمات مشترک از طریق Open APIها تشویق شوند. این امر می‌تواند یک صنعت وابسته‌تر را به‌وجود آورده تا مشتریان نهایی از میان محصولات تولید شده نیازمندی خود را برطرف کنند.
 
شراکت با چالش‌گران
همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یکی از دلایل موفقیت شرکت‌های فین‌تک، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، خلاقیت و چابکی بیشتر برای افزایش تجربه مشتریان (Customer Experience) است. بانک‌ها به‌طور فزاینده‌ای برای ایجاد یک جهش سریع و ناگهانی در حرکت به سمت بانک‌های دیجیتالی و نوآوری نیازمند ایجاد شراکت‌های بیشتر با سایر فعالین این صنعت هستند تا با ارایه بهتر برنامه‌های خود تجربیات کاربران را افزایش داده و برای آن‌ها خلق ارزش کنند.
 
حرکت به سمت یک صنعت چند لایه
 
به نظر می‌رسد مواردی که در بالاتر گفته شد، پیشرفت خوبی را برای اصلاح عدم تعادل ساختارهای قدیمی در این صنعت به‌دنبال داشته و توسعه‌های سریع، این نیاز را بیشتر و جدی‌تر کرده است. جداسازی خدمات مدرن بانکی از سه کارکرد اصلی بانک‌های سنتی (نقدینگی، مدیریت ریسک و KYC) اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های بهتری به زنجیره ارزش بانک‌ها متصل شود.
 
مرحله بعدی این تغییر، چگونگی لایه‌بندی خدمات مالی در آینده خواهد بود که به‌طور مستقیم اکوسیستمی چند لایه و متمرکز را براساس نیازهای مشتریان و خدمات مالی پدید می‌آورد.
 
این لایه‌بندی جدید می‌تواند به شکل زیر باشد؛
 
بانک مرکزی، به اجرای دستورالعمل‌های مالی و نظارتی می‌پردازد.
صندوق‌های بانکی، ذخیره نقدینگی و ریسک را مدیریت می‌کنند.
بازیگران فین‌تک، خدمات بانکی مبتنی بر نرم‌افزارهای آنلاین را ارایه می‌کنند.

حضور ۲۰ سرمایه‌گذار خارجی در رویداد نشست سرمایه‌گذاری فناوری ۲۰۲۰

۲۰ سرمایه‌گذار خارجی و ۱۰۰ سرمایه‌گذار داخلی در رویداد نشست سرمایه‌گذاری فناوری ۲۰۲۰ (TIM) شرکت خواهند کرد. همچنین در این رویداد از دو استارت‌آپ خارجی در حوزه‌های فین‌تک و خدمات رونمایی خواهد شد.
 
 نشست خبری دومین رویداد نشست سرمایه‌گذاری فناوری ۲۰۲۰ (TIM) صبح امروز در ساختمان معاونت علمی فناوری ریاست جمهور برگزار شد. میلاد صدرخانلو، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران و معاون ۲۰۲۰ (TIM) در این نشست خبری اعلام کرد در این رویداد آنها میزبان گروه D8 (هشت کشور اسلامی در حال توسعه) خواهند بود.
او با اشاره به اینکه هدف آنها از برگزاری این رویداد تسهیل سرمایه‌گذاری بر پروژه‌های فناوارانه در هشت کشور است و گفت: «ما تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاران را از کشورهای مختلف گرد هم آوریم و میان آنها همکاری مشترک ایجاد کنیم.»
به گفته صدرخانلو حدود ۲۰ شرکت سرمایه‌گذاری خارجی و ۱۰۰ سرمایه‌گذاری داخلی در این رویداد حضور دارند و مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و گسترش تعاملات در دیگر کشورها و سرمایه‌گذاری در داخل از جمله دیتاوردهای برگزاری این رویداد خواهد بود.
 
او در ادامه درباره گروه D8 گفت: «D8 شامل کشورهای مصر، نیجریه، ترکیه، ایران، پاکستان، اندونزی و بنگلادش است که با توجه به پراکندگی این کشورها، آنها یک هشتم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر تعاملات گسترده‌ای در سطح سران در حال انجام است و یکی از فعالیت‌ها در حوزه فناوری و شبکه T10 است و دبیرخانه این رویداد در پارک فناوری پردیس است.»
 
صدرخانلو اعلام کرد در این رویداد سورنا ستاری، معاون علمی فناوری  ریاست جمهوری و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و انجمن فرشتگان کسب‌وکارها، انجمن VC ایران و سفرای ۷ کشور دیگر هم حضور خواهند داشت.
 
این رویداد شامل ۶ بخش استراتژیک و تعیین‌کننده است. در این رویداد پنل‌های تخصصی درباره سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت که به مشارکت در سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. همچنین معرفی تجربه‌های استارت‌آپی موفق ایرانی و خارجی بخش دیگری از این رویداد خواهد بود. در بخش دیگر، استارت‌آپ‌ها برای سرمایه‌گذاران محصولات خود را ارائه‌ می‌دهند که امید می‌رود در نهایت منجر به سرمایه‌گذاری شود. از سوی دیگر در این رویداد فرصت‌های کلان سرمایه‌گذاری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی بخش‌های دیگر رویداد سرمایه‌گذاری فناوری ۲۰۲۰ TIM است.
 
صدرخانلو از حضور نمایندگان کشورهای پاکستان،‌ مصر، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان، هند و سوریه در جمع سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: «برخی از این کشورها عضو D8 نیستند اما از آنها دعوت کردیم تا این رویداد تبدیل به رویدادی بین‌المللی شود. ما محدودیتی برای بیان و طرح ایده نداریم و این یک رویداد عمومی است که همه حوزه‌های فناوری را شامل می‌شود و تاکنون میزان طرح‌ها و درخواست‌های ارائه شده در سه گروه تجهیزات پزشکی، دارو و انرژی‌های نو بیش از دیگر طرح‌ها بوده است.»
 
رویداد نشست سرمایه‌گذاری فناوری ۲۰۲۰ (TIM) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی فناوری  ریاست جمهوری و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و انجمن فرشتگان کسب‌وکارها، انجمن VC ایران و سفرای ۷ کشور دیگر در ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه برگزار خواهد شد
او در ادامه اعلام کرد که تاکنون ۲ استارت‌آپ خارجی، یکی در حوزه فین‌تک از کشور هند و دیگری در حوزه ارائه خدمات از لبنان، برای حضور در این رویداد انتخاب شدند. او گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم که فعالان حوزه فناوری به دنبال استفاده از پول هوشمند باشند و این به معنی استفاده از بازارها و همچنین دریافت مجوز برای فعالیت در کشوهای دیگر است.»
 
او در ادامه درباره بودجه‌ای که برای این کار به آنها اختصاص داده شده گفت: «بودجه در نظر گرفته شده اجرایی است و به شبکه انتقال فناوری داده شده است. قرار است جایزه فناوری به صورت سالانه به بهترین فناوری هشت کشور گروه D8 داده شود.»
 
به گفته او تاکنون ۱۵ طرح از میان بیش از ۱۰۰ طرح ارائه شده گزینش و از میان این ۱۵ طرح، سه طرح برای انعقاد قرارداد انتخاب شده‌اند.
 
صدرخانلو در ادامه تاکید کرد: «در این رویداد ۳۷ مهمان خارجی وجود دارد و راهکارهایی برای انتقال و سرمایه‌گذاری با وجود تحریم‌ها در نظر گرفته شده است.»
او در پاسخ به این سوال که چرا ایران برای برگزاری رویداد انتخاب شده گفت: «ایده تبادل فناوری از سوی ایران در گروه D8 مطرح شد و چون عزم ما برای این موضوع جدی بود، مسئولیت اجرایی رویداد بر عهده ایران گذاشته شد. این به معنی بهترین بودن ما در حوزه فناوری در میان این هشت کشور نیست.»
 
او در پایان تاکید کر که هنوز در ابتدای مسیر قرار دارند و به دنبال برگزاری این رویداد در دیگر کشورها نیز هستند که استارت‌آپ‌های ایرانی مهمان آنها باشند و به همین دلیل هم حضور استارت‌آپ‌های دیگر کشورها مورد توجه بوده است.
 
دومین رویداد نشست سرمایه گذاری فناوری ۲۰۲۰ (TIM) در روزهای پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه در پارک فناوری پردیس در سالن همایش‌های ساختمان فن بازار برگزار خواهد شد.

تغییرات جستجوگر گوگل به مذاق کاربران خوش نیامد

گوگل هفته قبل نحوه نمایش نتایج جست جوهای کاربران را تغییر داد و نمایش نمای کوچک آیکون‌های شرکت‌های فهرست شده را در کنار هر لینک آغاز کرد. اما این کار برای کاربران جذاب نیست.
 
به نقل از انگجت، اگر چه گوگل تغییر یادشده را کوچک و جزئی توصیف کرده، اما کاربران معترض می‌گویند نمایش آیکون کوچک شرکت‌ها و سایت‌های مختلف در کنار اسامی و نام آنها باعث می‌شود آنها نتوانند نتایج مستقل جست جو را از نتایج جستجوی تبلیغاتی تمییز دهند و در نهایت به اشتباه می‌افتند.
 
این کاربران معترض مطالب زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به رشته تحریر درآورده و معتقدند گوگل باید نحوه نمایش جست جوهای خود را به همان شکل ساده قبلی بازگرداند و از افزودن آیکون‌های مختلف به کنار هر لینک خودداری کند.
 
به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها، گوگل توئیتی در این زمینه ارسال کرده و توضیح داده که نقدها و بازخوردهای کاربران را دریافت کرده، اما در حال بررسی این تجربه جدید بوده و هدف از اقداماتی از این دست بهتر کردن شیوه جست جو در گوگل است.
 
گوگل افزوده که طی هفته‌های آینده تغییرات آزمایشی دیگری را در جستجوگر خود اعمال می‌کند و در نهایت در مورد تغییرات نهایی تصمیم گیری می‌کند. هنوز مشخص نیست تغییرات مذکور چه زمانی نهایی می‌شوند.

فضای کار اشتراکی اونیکس در اصفهان افتتاح شد

فضای کار اشتراکی اونیکس در اصفهان افتتاح شد

با آغاز سال ۲۰۲۰، فضای کار اشتراکی مدرن و جدیدی با نام تجاری «اونیکس» در شهر اصفهان افتتاح شد. فضای کار اشتراکی اونیکس محیطی است متشکل از میزهای کاری، اتاق جلسات و اتاق فکر، فضای کافه و بازی (گیمینگ)، اینترنت پرسرعت سازمانی، شبکه‌ی باسیم و بی‌سیم و پذیرای چای و قهوه.

دوربین گوشی‌های هوشمند Honor در سال ۲۰۲۰ رزولوشن بیشتری نخواهد داشت

دوربین گوشی‌های هوشمند Honor در سال ۲۰۲۰ رزولوشن بیشتری نخواهد داشت

آنر به‌جای افزایش تعداد مگاپیکسل‌ها در دوربین گوشی‌های هوشمندش، مسیر پیکسل‌های بزرگ‌تر را در پیش خواهد گرفت.

مخالفت صدر اعظم آلمان با ممنوعیت فعالیت هواوی

 
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان طی سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با ممنوع کردن فعالیت هر یک از ارائه دهندگان خدمات نسل پنجم تلفن همراه مخالفت کرد.
 
به نقل از الجزیره، مرکل در سخنان خود تصریح کرد رعایت تنوع برای تضمین امنیت هر کشور در زمان استفاده از فناوری نسل پنجم تلفن همراه ضروری است.
 
وی بدون آنکه نامی از شرکت هواوی ببرد، افزود: نادیده گرفتن یک تأمین کننده خدمات نسل پنجم تلفن همراه اقدامی با تأثیرات معکوس خواهد بود.
 
آلمان از هفته‌ها قبل در حال تصمیم گیری در مورد مقتضیات امنیتی ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه در این کشور است و هنوز در مورد جلوگیری یا عدم جلوگیری از مشارکت هواوی در این زمینه به جمع بندی نرسیده است. آمریکا، آلمان و ده‌ها کشور دیگر را در سراسر جهان برای عدم همکاری با هواوی در این زمینه تحت فشار قرار داده است.
 
در عین حال تمامی مشتریان هواوی و اپراتورهای آلمانی همکار این شرکت هشدار داده‌اند که جلوگیری از فعالیت این شرکت چینی باعث سال‌ها تأخیر در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم و صرف میلیاردها دلار هزینه اضافی برای راه اندازی شبکه مذکور در آلمان می‌شود.
 
مرکل در صحبت‌های خود در این زمینه در داووس سوئیس افزود: من از طریق تنوع و افزودن شرکت‌های همکار در صورت لزوم می‌توانم امنیت خودم را به حداکثر برسانم. اینها رویکردهایی فنی برای تأمین امنیت هستند. من فکر نمی‌کنم با حذف کامل خدمات دهندگان و عدم اطلاع از نحوه توسعه خدمات توسط آنها بتوان امنیت را تأمین کرد.
 
کاخ سفید مدعی است تجهیزات و سخت افزارهای مخابراتی هواوی که ۲۸ درصد از بازار جهانی را در کنترل دارد، حاوی قابلیت‌هایی برای جاسوسی دولت چین است. اما هواوی همواره این اتهامات را رد کرده است.

کدام گوشی‌های هواوی به‌روزرسانی EMUI 10 را دریافت می‌کنند؟

هواوی به طور رسمی لیست محصولاتی که به‌روزرسانی EMUI 10  را دریافت می‌کنند،  منتشر کرده است. این به‌روزرسانی جدیدترین رابط کاربری این شرکت را به عنوان مکملی برای Android 10 در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حدود پنج ماه از انتشار رسمی اندروید ۱۰ می‌گذرد و شرکت‌های زیادی این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای محصولات خود، به ویژه پرچمدارها عرضه کرده‌اند. هوآوی نیز از این قافله عقب نمانده و به‌روزرسانی یادشده را برای برخی از دستگاه‌هایش عرضه کرده و لیست تایید شده و کاملی از محصولاتی که آپدیت EMUI 10 دریافت خواهند کرد را نیز منتشر کرده است.

در لیست دستگاه‌های سری Mate، نام این محصولات به چشم می‌خورد:

  • Huawei Mate 20
  • Huawei Mate 20 Pro
  • Huawei Mate 20 Lite
  • Huawei Mate 20 X
  • Huawei Mate 20 X (5G)
  • Huawei Mate 20 X (4G)
  • Huawei Mate 20
  • Huawei Mate 10
  • Huawei Mate 10 Pro
  • Huawei Mate 10 Porsche Design
  • Huawei Mate RS Porsche Design
  • Huawei Mate X

در میان دستگاه‌های سری P هم این محصولات، آپدیت جدید را دریافت خواهند کرد:

  • Huawei P30
  • Huawei P30 Pro
  • Huawei P30 Lite/Nova 4e
  • Huawei P20
  • Huawei P20 Pro
  • Huawei P Smart 2019
  • Huawei P Smart+ 2019
  • Huawei P Smart Z

از سری Nova جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری هوآوی برای این محصولات عرضه خواهد شد:

  • Huawei Nova 5T
  • Huawei Nova 5
  • Huawei Nova 5 Pro
  • Huawei Nova 5Z
  • Huawei Nova 5i
  • Huawei Nova 5i Pro
  • Huawei Nova 4
  • Huawei Nova 4e
  • Huawei Nova Lite 3

لیست واجدین شرایط دریافت به‌روزرسانی EMUI 10 هوآوی با قرار گرفتن نام‌های زیر، کامل خواهد شد:

  • Huawei Y9 Prime 2019
  • Huawei Enjoy 9S
  • Huawei Enjoy 20S
  • Huawei Maimang 8
  • Huawei Enjoy 10 Plus
  • Huawei Enjoy 10S
  • Huawei Maimang 7
  • Huawei Enjoy 10
  • Huawei MediaPad M6 10.8
  • Huawei MediaPad M6 8.4

قابلیت‌های جذاب رابط کاربری جدید هوآوی

به‌روزرسانی EMUI 10 در کنار جذابیت‌های بصری بی‌نظیر و گرافیکی، قابلیت‌هایی مانند Dark Mode جهت امکان استفاده از تم تاریک را به همراه دارد. غیر از جذابیت ظاهری، قابلیت کاهش نور آبی مانع از آسیب رسیدن به چشم کاربر می‌شود و صرفه‌جویی باتری را به دنبال خواهد داشت. در نهایت بهبود قابلیت‌های ارتباطی جهت ایجاد اکوسیستمی پیوسته و یکپارچه در ارتباط گوشی‌های هوآوی با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند هم در لیست ویژگی‌های جذاب EMUI 10 قرار می‌گیرد.

زمان عرضه

هوآوی در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، نسخه بتای این آپدیت جدید رابط کاربری را معرفی کرده بود. این در حالی است که در ماه نوامبر، خبرهایی از آغاز انتشار تدریجی آپدیت EMUI 10 منتشر شد. در ماه ژانویه، مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند محصولات کلیدی این شرکت مانند Huawei P30 Pro، Huawei P30، Huawei Mate 20 Pro، Huawei Mate 20، Huawei Mate 20 X (4G) و Huawei Nova 5 در سریع‌ترین زمان ممکن، به‌روزرسانی نرم‌افزاری یادشده را دریافت خواهند کرد.

لیست دقیق‌تر محصولات به این شرح است:

  • Porsche Design Huawei Mate 20 RS
  • Huawei Mate 20 X(5G)
  • Huawei P30 lite
  • Huawei Nova 4e
  • Huawei P20
  • Huawei P20 Pro
  • Huawei Mate 10
  • Huawei Mate 10 Pro
  • Porsche Design Huawei Mate 10
  • Porsche Design Huawei Mate RS
  • Huawei Mate 20 lite
  • Huawei P Smart 2019
  • Huawei P Smart + 2019
  • Huawei P Smart Pro
  • Huawei P Smart Z
  • Huawei Nova 4
  • Huawei Nova Lite 3

جامانده‌های به‌روزرسانی EMUI 10

همان‌طور که گفته شد، تعداد قابل توجهی از محصولات هوآوی، به‌روزرسانی EMUI 10 را دریافت خواهند کرد. با وجود این، مطابق با اظهارنظرهای رسمی منتشر شده تا به این‌جای کار، دستگاه‌های زیر آپدیت جدید را دریافت نخواهند کرد. البته این لیست قطعی نبوده و احتمال تغییر در آن وجود دارد:

  • Huawei Nova 3i
  • Huawei Nova 3
  • Huawei P20 Lite
  • Huawei Y7 Pro 2019
  • Huawei Y6 (2019)
  • Huawei Y9 2019
  • Huawei Y7 (2019)
  • Huawei Y7 Prime (2019)
  • Huawei Nova 3e
  • Huawei P Smart (Nova 3i)
  • Huawei Y3 (2018)
  • Huawei Y5 2018 Prime
  • Huawei Y5 2018 Lite
  • Huawei Y6 Prime (2018)
  • Huawei Y6 (2018)
  • Huawei Y7 (2018)
  • Huawei Y7 Prime (2018)
  • Huawei Y7 Pro (2018)

راهکار ویژه رفع محدودیت

اگرچه رابطه میان هوآوی و گوگل، به تازگی و به دلیل محدودیت‌های تجاری اعمال شده از سوی آمریکا با چالش‌هایی روبرو شده است اما از آنجایی که توافق‌های پیشین، برای دستگاه‌های قدیمی‌تر این شرکت همچنان پابرجاست، کلیه دستگاه‌هایی که قبل از سری Huawei Mate 30 عرضه شده‌اند، دسترسی کامل به Google Play Services را خواهند داشت.

دو گوشی Huawei Mate 30 و Huawei Mate 30 Pro امکان استفاده از سرویس گوگل پلی را ندارند، اما Huawei App Gallery گزینه‌ جایگزین جذابی است.

هوآوی با قدمتی حدود 30 سال تجربه و تخصص در صنعت ارتباطات خود را موظف می‌داند تا آخرین پیشرفت‌های فناوری را به مصرف‌کنندگان سراسر جهان ارائه دهد. این شرکت در حال حاضر دومین برند برتر در حوزه گوشی‌های هوشمند در سطح دنیاست و در تلاش است تا مقام نخست را از آن خود کند.

نوشته کدام گوشی‌های هواوی به‌روزرسانی EMUI 10 را دریافت می‌کنند؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.