انتقاد از ورود بدون اجازه به صفحه شخصی کاربران اینستاگرام و توییتر
آیفون ۱۱ از DxOMark موفق به دریافت نمره ۱۰۹ شد
باتوجه به نتایج آزمایشها DxOMark، آیفون ۱۱ در بخش دوربین امتیاز پایینتری نسبت به پیکسل ۴ قرار میگرد؛ اما در عین حال در عکاسی و فیلمبرداری محصولی بسیار توانمند است.
ساخت یک دوربین جدید با قابلیت ثبت میلیاردها فریم در هر ثانیه!
دانشمندان کماکان به توسعه دوربینهایی با قابلیتهای بسیار پیشرفته ادامه میدهند. آنها در جدیدترین تلاشهای خود یک دستگاه عکاسی جمعوجور و فوق سریع موسوم به pCUP با حساسیت بسیار بالا نسبت به تغییرات فاز را تولید نمودهاند. این دستگاه با عملکرد فوقالعاده خود قادر به ثبت هزار میلیارد فریم در هر ثانیه خواهد بود.
این پدیده در عین جالب بودن چندان بیسابقه نیست. چرا که پیشتر در سال 2018 همین دانشمندان موفق به توسعه دوربینی با قابلیت ثبت 10 تریلیون عکس در هر ثانیه شدند. با اینحال دوربین جدید از ترفند متفاوتی بهره میگیرد. این دوربین قادر به تصویربرداری از سوژههای شفاف و سایر پدیدههایی است که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند. بهعنوان مثال با استفاده از دوربین جدید میتوان از موجهای لرزشی تصویربرداری کرد.
اگرچه این فناوری جالب و باورنکردنی برای ثبت عکسهای تعطیلات یا تصاویر سلفی مخصوص اینستاگرام کاربردی ندارد؛ اما امکان تصویربرداری علمی در زمینه فیزیک، شیمی و زیست شناسی را فراهم میکند. این دوربین به منظور بازتولید کلیه فریمهای عنوان شده از تکنیک خلاقانه مورد استفاده در مدل 2018 بهره میگیرد. در این تکنیک از روش اندازهگیری شدت نور، یک تصویر ثابت و برخی روابط ریاضی پیشرفته بهصورت ترکیبی استفاده میشود. اینبار شاهد بهکارگیری یک مشخصه اضافی جدید موسوم به تشخیص فاز میکروسکوپی هستیم. این روش نوعی تکنیک عکسبرداری قدیمی است که در آن تغییرات موقعیت نسبی امواج نوری هنگام عبور از محیطهایی با چگالیهای مختلف به تغییراتی در سطوح روشنایی مبدل میشوند. این پدیده امکان رویت سوژههایی نظیر سلولهای غالبا تشکیل شده از آب را فراهم میکند.
لیهونگ وانگ؛ مهندس برق موسسه فناوری Caltech در کالیفرنیا میگوید: “ما از یک میکروسکوپ تشخیص فاز استاندارد استفاده کردیم. این روش امکان تصویربرداری بسیار سریع را فراهم نموده و به ما اجازه میدهد تا پدیدههای فوق سریع در مواد شفاف را به تصویر بکشیم.”
میکروسکوپ تشخیص فاز در دهه 1930 توسط یک فیزیکدان آلمانی با نام فریتز زرنیک اختراع شد. این میکروسکوپ بر مبنای تغییر سرعت نور هنگام عبور از مواد مختلف عمل میکند. تغییرات سرعتی باعث میشوند تا تصویربرداری از موادی نظیر شیشه با کمک این تکنیک بسیار تسهیل شود.
تیم تحقیقاتی موسسه Caltech، جدیدترین بخش این فناوری را تکنولوژی رمزگذاری بدون اتلاف فشرده و فوق سریع (LLE-CUP) نامگذاری نموده است. این فناوری نویدبخش نسل آینده دوربینهای بسیار دقیق است؛ دستگاههایی که قادر به ثبت کامل یک رویداد در قالب یک تصویر هستند و اینکار را از طریق فراهم نمودن امکان ضبط زمانبندی شده امواج نوری انجام میدهند.
آقای وانگ در جریان اقدامات پیشین خود از یک دستگاه شارژ پیوسته با عملکرد سریعتر استفاده کرد. اکنون وی ورژن ارتقایافته این پیکرهبندی را با میکروسکوپی ادغام کرده که قادر به ثبت و نگاشت الگوهای نوری نامرئی برای چشم انسان است.
دوربینهای علمی با توجه به پیشرفتهای مداوم خود همواره به کشف حقایقی جدید از دنیای پیرامون ما کمک میکنند. این حقایق میتوانند شامل تصویربرداری از اعضای بدن یا ثبت گرفتاری کوانتومی باشند.
محققان با استفاده از دوربین جدید موفق شدند تصاویر حرکت یک موج لرزشی در میان آب و یک پالس لیزری از میان مادهای کریستالیشکل را ثبت نمایند. دوربین طراحی شده توسط آنها در آینده میتواند برای اهداف گستردهتری بهکار گرفته شود؛ زیرا به گفته محققان میتوان آن را با چندین سیستم تصویربرداری اپتیکی فعلی ادغام کرد.
بهعنوان مثال احتمالا دانشمندان در نهایت قادر خواهند بود از شیوه پخش شعلههای آتش در محفظه احتراق یا حرکت سیگنالهای عصبی از طریق نورونها در مقیاس میکروسکوپی تصویربرداری نمایند.
آقای وانگ میگوید: “با عبور سیگنالها از طریق نورونها، رشتههای عصبی برای مدت 1 دقیقه دچار اتساع میشوند و ما امیدواریم بتوانیم این لحظه را به ثبت برسانیم. در صورت دسترسی به شبکهای از نورونها شاید بتوانیم ارتباط میان آنها را بهصورت آنی مشاهده نماییم.”
نتایج این پژوهش در نشریه Science Advances منتشر شده است.
نوشته ساخت یک دوربین جدید با قابلیت ثبت میلیاردها فریم در هر ثانیه! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
گوگل بهزودی قابلیت ضبط مکالمه را به اپلیکیشن Call اندروید اضافه میکند
گزارشها و یافتهها نشان میدهند که گوگل بهزودی قابلیت ضبط مکالمات را به اپلیکشن Phone اضافه میکند. این قابلیت تاکنون تنها از طریق برخی از برنامههای شخص ثالث میسر بود.
عملکرد تراشهی Ryzen 7 4800H شرکت AMD، بالاتر از پردازندهی Core i7-9700K اینتل است
نتایج منتشرشده از بنچمارک 3DMark، نشاندهندهی عملکرد پردازشی بالا در تراشهی AMD رایزن 7 4800H است.
چین برای حفظ محیط زیست زبالههای پلاستیکی خود را کاهش میدهد
چین قصد دارد زبالههای پلاستیکی خود را کاهش دهد. این کشور، چند سال پیش اعلام کرد که دیگر محصولات بازیافتی سایر کشورها را قبول نخواهد کرد. این هفته نیز چین یک گام بزرگتر در جهت کاستن از میزان زبالههای پلاستیکی خود برداشت.
در پنج سال گذشته، دولت چین برنامههای مختلفی را برای ممنوعیت استفاده از پلاستیکهای یکبار مصرف، محدود کردن تولید، فروش و استفاده از محصولات خاص پلاستیکی از جمله ظروف و کیسههای پلاستیکی اجرا کرده است. شرکتهایی که نتوانند خود را با این برنامهها تطابق دهند ممکن است از فعالیت آنها جلوگیری شود.
محدودیتهای جدید قرار است بهتدریج و به شیوههای مختلفی در سراسر کشور اجرا شوند. در حالیکه استفاده از کیسههای پلاستیکی در کمتر از یک سال در اکثر شهرهای چین ممنوع خواهد شد، اما شهرهای کوچکتر فرصت بیشتری برای این کار خواهند شد.
تا پایان سال 2020، تولید و فروش ظروف پلاستیکی و گوشپاککنهای پنبهای کاملا ممنوع خواهند شد. همچنین تولید مواد شیمیایی ریزدانه در ابتدا متوقف و سپس از فروش آنها جلوگیری خواهد شد.
نیویورکتایمز اخیرا در گزارشی بیان کرده بود که در سالهای اخیر مصرف محصولات پلاستیکی بهویژه کالاهای یکبار مصرف افزایش یافته است و بسیار ضروری است که برای متوقف کردن آلودگی پلاستیکی برنامههای جامع و قدرتمندی اتخاذ شوند.
چین در حالحاضر، بزرگترین تولید کننده پلاستیک دنیاست و تقریبا ۳۰ درصد از همه محصولات پلاستیکی را تولید میکند؛ این در حالی است که سهم قاره آسیا از این محصولات در مجموع ۵۰ درصد است و آمریکای شمالی و اروپا بهترتیب با ۱۹ و ۱۸ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
حل مشکلاتی به این بزرگی گرچه نشدنی نیست، اما نیاز به تغییرات سیستماتیک گستردهای دارند. این بدین معنی است که برخی صنایع چین زودتر از سایر کشورها مجبور به تطبیق خود با محدودیتهای جدید خواهند شد. برای نمونه، صنعت رستوران چین تا پایان سال 2020 استفاده از نیهای یکبار مصرف را متوقف خواهد کرد و استفاده از سایر آیتمهای پلاستیکی را تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.
از طرف دیگر، هتلها تا سال 2025 استفاده از پلاستیکهای یکبار مصرف را متوقف خواهند کرد و صنعت بستهبندی نیز همین میزان فرصت را برای توقف تولید ظروف و کیسههای پلاستیکی خواهد داشت.
اگر این برنامهها به خوبی اجرا شوند، موفقیت بزرگی برای کاهش آلودگی پلاستیکی نهتنها در کشور چین بلکه کل دنیا خواهد بود. چین با این کار صرفا به جمع زیادی از کشورهایی خواهد پیوست که متعهد به ممنوع کردن استفاده از محصولات یکبار مصرف شدهاند که از جمله آنها میتوان به اتحادیه اروپا و کانادا اشاره کرد.
نوشته چین برای حفظ محیط زیست زبالههای پلاستیکی خود را کاهش میدهد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
چین برای حفظ محیط زیست زبالههای پلاستیکی خود را کاهش میدهد
چین قصد دارد زبالههای پلاستیکی خود را کاهش دهد. این کشور، چند سال پیش اعلام کرد که دیگر محصولات بازیافتی سایر کشورها را قبول نخواهد کرد. این هفته نیز چین یک گام بزرگتر در جهت کاستن از میزان زبالههای پلاستیکی خود برداشت.
در پنج سال گذشته، دولت چین برنامههای مختلفی را برای ممنوعیت استفاده از پلاستیکهای یکبار مصرف، محدود کردن تولید، فروش و استفاده از محصولات خاص پلاستیکی از جمله ظروف و کیسههای پلاستیکی اجرا کرده است. شرکتهایی که نتوانند خود را با این برنامهها تطابق دهند ممکن است از فعالیت آنها جلوگیری شود.
محدودیتهای جدید قرار است بهتدریج و به شیوههای مختلفی در سراسر کشور اجرا شوند. در حالیکه استفاده از کیسههای پلاستیکی در کمتر از یک سال در اکثر شهرهای چین ممنوع خواهد شد، اما شهرهای کوچکتر فرصت بیشتری برای این کار خواهند شد.
تا پایان سال 2020، تولید و فروش ظروف پلاستیکی و گوشپاککنهای پنبهای کاملا ممنوع خواهند شد. همچنین تولید مواد شیمیایی ریزدانه در ابتدا متوقف و سپس از فروش آنها جلوگیری خواهد شد.
نیویورکتایمز اخیرا در گزارشی بیان کرده بود که در سالهای اخیر مصرف محصولات پلاستیکی بهویژه کالاهای یکبار مصرف افزایش یافته است و بسیار ضروری است که برای متوقف کردن آلودگی پلاستیکی برنامههای جامع و قدرتمندی اتخاذ شوند.
چین در حالحاضر، بزرگترین تولید کننده پلاستیک دنیاست و تقریبا ۳۰ درصد از همه محصولات پلاستیکی را تولید میکند؛ این در حالی است که سهم قاره آسیا از این محصولات در مجموع ۵۰ درصد است و آمریکای شمالی و اروپا بهترتیب با ۱۹ و ۱۸ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
حل مشکلاتی به این بزرگی گرچه نشدنی نیست، اما نیاز به تغییرات سیستماتیک گستردهای دارند. این بدین معنی است که برخی صنایع چین زودتر از سایر کشورها مجبور به تطبیق خود با محدودیتهای جدید خواهند شد. برای نمونه، صنعت رستوران چین تا پایان سال 2020 استفاده از نیهای یکبار مصرف را متوقف خواهد کرد و استفاده از سایر آیتمهای پلاستیکی را تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.
از طرف دیگر، هتلها تا سال 2025 استفاده از پلاستیکهای یکبار مصرف را متوقف خواهند کرد و صنعت بستهبندی نیز همین میزان فرصت را برای توقف تولید ظروف و کیسههای پلاستیکی خواهد داشت.
اگر این برنامهها به خوبی اجرا شوند، موفقیت بزرگی برای کاهش آلودگی پلاستیکی نهتنها در کشور چین بلکه کل دنیا خواهد بود. چین با این کار صرفا به جمع زیادی از کشورهایی خواهد پیوست که متعهد به ممنوع کردن استفاده از محصولات یکبار مصرف شدهاند که از جمله آنها میتوان به اتحادیه اروپا و کانادا اشاره کرد.
نوشته چین برای حفظ محیط زیست زبالههای پلاستیکی خود را کاهش میدهد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
مشتریان بیشتر چه کالاهایی از دیجیکالا میخرند؟
این روزها از «شیر مرغ» تا «جان آدمیزاد» را میتوانید از روی دیجیکالا خرید کنید.
اصلا، هر چیزی که نیاز داشتید؛ مهم نیست سوپرمارکتی باشد یا کتاب و لوازمالتحریر، لباس و پوشاک باشد یا خوردنی و آشامیدنی، طلا و جواهرات باشد یا وسایل ماشین و موتورسیکلت؛ ابتدا سری به دیجیکالا بزنید و مطمئن شوید هیچ تخفیفی نخورده، آن کالا را ندارد یا مطابق سلیقه شما نیست؛ بعد از خانه بیرون بزنید.
این درست است که هر چیزی را میتوانید از دیجیکالا بخرید ولی حتما خیلی مشتاقاید بدانید دیگران چه چیزهایی را بیشتر از روی فروشگاه دیجیکالا خرید میکنند؟ کمترین چیزهایی که خریداری میشود؛ متعلق به کدام دسته و گروه کالایی هستند؟ هر روز چه کالاهایی بیشتر بستهبندی میشود و کدام کالاها ارزش ریالی بالایی برای این خردهفروشی دارند؟
پرفروشترین گروههای کالایی
کالاهای خریداری شده از روی فروشگاه آنلاین دیجیکالا را باید در دو دستهبندی قرار دهیم و بعد سراغ آمارها برویم.
یک منظر، پرفروشترین کالاها از نظر تعداد است. مثلا چه تعداد گوشی تلفن همراه، لپتاپ، تلویزیون، یخچال، لباس و … فروش رفته است. هر کاربر به طور متوسط چه تعداد کالا در هر سفارش میخرد و کدام گروههای کالایی از نظر تعداد، فروش بیشتری دارند.
رویکرد دیگر، پیدا کردن پرفروشترین کالاها از نظر ارزش ریالی است. قطعا خرید یک یخچال فریزر از دیجیکالا با خرید یک بطری شیر تازه از نظر ارزش ریالی برابری نمیکند و نمیتوان گفت هر دو مشتری یک کالا خریداری کردند. برای دیجیکالا فروش یک بطری شیر اهمیت دارد ولی قطعا فروش یخچال فریزر ارزش ریالی بالاتری خواهد داشت.
خوشبختانه، دیجیکالا آمار سهم فروش گروههای کالایی از هر دو دیدگاه را دارد. قطعا همانطور که حدس میزنیم؛ کالاهای دیجیتالی مانند اسمارتفون، لپتاپ، هارددیسک اکسترنال، ساعت هوشمند، هدفون و پاوربانک سهم ریالی بالایی در فروش دیجیکالا دارند ولی از نظر فروش در رتبه پایینتری (رتبه سوم) قرار میگیرند. از آن سو، کالاهای سوپرمارکتی و مواد غذایی خردهفروشی که به کالاهای تندمصرف (FMCG) معروف هستند؛ از نظر تعداد فروش سهم نخستی دارند.
بخواهیم آمارهایی تحلیلیتر و جزئیتر بیان کنیم؛ در سهم فروش گروههای کالایی اصلی بر حسب تعداد، خوردنیها و آشامیدنیها با ۲۰.۸ درصد، خانه و آشپزخانه با ۲۰.۶ درصد و کالاهای دیجیتال با ۱۷.۷ درصد در رتبههای اول تا سوم هستند. کمترین سهم فروش از نظر تعدادی هم به کالاهای ورزشی و سفر، خودرو و ابزارهای اداری با ۳ درصد میرسد. گروه کالایی مادر و کودک هم سهم فروش تعداد پایینی روی دیجیکالا دارد.
اگر بخواهیم براساس ارزش ریالی به خریدهای مشتریان نگاه کنیم؛ گروه کالاهای دیجیتال با سهم بسیار بزرگ ۵۱ درصد در رتبه نخست است. یعنی دیجیکالا بیشتر از همه کالاهای دیگر خود، تجهیزات دیجیتالی بستهبندی کرده و به دست مشتری میرساند.
اگر یادتان هم باشد؛ از ابتدا دیجیکالا با فروش کالاهای دیجیتالی آغاز کرده و برای سالها فروشنده آنلاین این بازار بود. حتی در جستوجو هم کالاهای دیجیتالی مانند گوشی موبایل، پاوربانک، هارددیسک اکسترنال، حافظه فلش و لپتاپ در بالاترین رتبهها قرار دارند. بسیاری از مردم هنوز دیجیکالا را یک فروشنده وسایل دیجیتالی شناخته و خریدهای خود را فقط از روی این فروشگاه انجام میدهند.
اما بعد از کالاهای دیجیتالی، وسایل خانه و آشپزخانه با ۲۱.۳ درصد، آرایشی و بهداشتی با ۹.۳ درصد و مد و پوشاک با ۶.۶ درصد ارزش ریالی بالاتری نسبت به گروههای دیگر دارند.
۱۰ کالای پرفروش از نظر تعداد
به نظر شما در نیمه اول سال ۱۳۹۸ کدام محصولات بیشترین فروش را روی دیجیکالا داشتند؟
حتما برایتان جالب است بگوییم بیشترین کالایی که از نظر تعداد روی دیجیکالا فروخته شده است؛ گوشی نوکیا ۱۰۶ مدل ۲۰۱۹ است. گوشی نوکیا ۱۰۵، حافظه فلش سندیسک Cruzer Blade CZ50 و اسمارتفون هواوی Y7 Prime 2019 در رتبههای بعدی پرفروشترین کالاهای تعدادی روی دیجیکالا هستند. این آمار نشان میدهد دیجیکالا حتی بیشتر از کالاهای سوپرماکتی و تندمصرف، گوشی تلفن همراه میفروشد. به همین دلیل، دیجیکالا تاثیرگذاری زیادی روی بازار کالاهای دیجیتالی و به طور ویژه بازار گوشیهای موبایل دارد.
۱۰ کالای پرفروش از نظر ارزش ریالی
شک نکنید تمام پرفروشهای ریالی دیجیکالا را اسمارتفونها تشکیل میدهند. گوشی هوشمند هوای Y7 Prime 2019 رتبه نخست پرفروشترین محصول دیجیکالا از نظر ریالی است. رتبه دوم هم به گوشی هواوی مدل Y9 2019 اختصاص دارد.
گلکسی A50 ،A10 و A20 از سامسونگ پرفروشترین محصولات دیگر فروشگاه دیجیکالا هستند. گوشی نوکیا ۱۰۶ مدل ۲۰۱۹ که از نظر تعدادی پرفروشترین محصول دیجیکالا بود؛ در جدول کالاهای ارزش ریالی در رتبه نهم قرار دارد. رتبههای دیگر را هم گوشیهای سامسونگ و هواوی به خود اختصاص دادهاند.
۱۰ کالای پرفروش سوپرمارکتی از نظر تعدادی
گروه کالاهای دیجیتالی را رها کنیم و سراغ گروه کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی برویم. به نظر شما کدام کالا بیشترین تعداد فروش را در دیجیکالا دارد؟
روغن سرخ کردنی برند بهار الماس ۱.۸ لیتری در رتبه نخست است و نوشابه کولاپپسی ۱.۵ لیتری در رتبه بعدی قرار گرفته است. در این گروه کالایی از شیر کمچرب تا کره حیوانی و شکر سفید میبینیم. چند نوع روغن سرخکردنی دیگر و ماکارونی به همراه روغن جامد هم جزو پرفروشترین کالاهای سوپرمارکتی دیجیکالا از نظر تعداد هستند.
نکته گفتنی بسیار مهم، برند ایرانی بودن تمام کالاهای پرفروش سوپرمارکتی روی دیجیکالا است. هم از نظر تعدادی و هم از نظر ارزش ریالی، برندهای ایرانی در پرفروشترین کالاها قرار دارند که نشان میدهد دیجیکالا چه خدمت بزرگی به کسبوکارهای ایرانی و تولید داخل کشور کرده است.
۱۰ کالای پرفروش سوپرمارکتی از نظر ارزش ریالی
گوشت چرخکرده مخلوط مهیا پروتئین ۱ کیلوگرمی در رتبه نخست قرار دارد و روغن جامد لادن ۵ کیلوگرمی در رتبه دوم است. این گروه کاملا دست روغنها، گوشتها و مرغهای بستهبندی شده است که تا حدود زیادی هم طبیعی و قابل پیشبینی است.
اینها نیازهای روزانه مشتریان هستند و معمولا روی دیجیکالا با تخفیفهای نسبتا بالایی عرضه میشوند. اقبال مردم به خرید این گروههای کالایی نشان میدهد مردم فقط برای خرید گوشی موبایل، لپتاپ و کلا کالاهای دیجیتالی وارد این فروشگاه نمیشوند و نیازهای روزانه خود را هم از دیجیکالا سفارش میدهند.
نوشته مشتریان بیشتر چه کالاهایی از دیجیکالا میخرند؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟
مطلب بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
آیا بازیافت کاندوم و استفاده دوباره از آن ممکن است؟ کاندوم یکی از زبالههای بهداشتی تولید شده توسط انسان است و بازیافت آن میتواند به محیط زیست کمک کند. ما در زمانی زندگی میکنیم که در تلاش هستیم تا بیش از گذشته از محیط اطراف خود آگاه باشیم. هر انتخابی که ما میکنیم روی محیط...
مطلب بازیافت کاندوم ؛ آیا استفاده دوباره از کاندوم ممکن است؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/