هواوی فهرست گوشی های دریافت کننده EMUI 10 را اعلام کرد

هواوی فهرست گوشی های دریافت کننده EMUI 10 را اعلام کرد

هواوی به‌تازگی فهرستی از گوشی‌های گلوبال خود که رابط کاربری EMUI 10 بر پایه‌ی اندروید ١٠ را دریافت می‌کنند، منتشر کرده است.

آغاز ثبت نام چهارمین رویداد سوار ابرها

آغاز ثبت نام چهارمین رویداد سوار ابرها

ابر آروان چهارمین رویداد سالانه سوار ابرها را در حوزه‌ی فناوری‌ ابری، ۲۷ بهمن ۹۸ در رویال هال تهران، هتل اسپیناس پالاس برگزار می‌کند.

اینستاگرام آیکون IGTV در صفحه اصلی این اپلیکیشن را حذف کرد

IGTV 

پیش‌تر در سال 2018، اینستاگرام برند به اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی خود به نام IGTV را راه‌اندازی کرد. حال با گذشت کمتر از یک ماه از سال 2020، امکان دارد که برجسته‌ترین روش دسترسی به این قسمت کنار گذاشته شود.

خبرگزاری TechCrunch روز شنبه گزارش داد که اینستاگرام دکمه IGTV را که در قسمت بالایی سمت راست صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می‌شود، حذف می‌کند. یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی به TechCrunch گفته بود که دلیل این کار این است که هیچ‌کس به‌صورت داوطلبانه این دکمه را لمس نمی‌کند.

IGTV 

البته نمی‌توان با هیج‌ منطقی این نتیجه را گرفت که خود IGTV از بین رفته و یا اینکه این بخش کوچک‌تر می‌شود. به‌ هر حال، فعلا چنین اقدامی صورت نخواهد گرفت. این دکمه فقط یکی از مسیرهای ورود به دنیای مصور IGTV  بود. شما هنوز هم می‌توانید به این بخش در قسمت فیدهای جدید، در صفحه اختصاصی IGTV در برگه Explore و نیز صفحه پروفایل اشخاصی که ویدیوهای IGTV را به اشتراک گذاشته‌اند، دسترسی پیدا کنید.

در ضمن باید بگوییم که یک اپلیکیشن اختصاصی نیز در این زمینه وجود دارد. اگر شما نمی‌دانستید و یا اینکه اهمیتی به این قضیه نمی‌دهید، بدانید که تنها نیستید. یکی دیگر از نکات جالب موجود در گزارش TechCrunch این است که بر اساس گفته‌های مؤسسه تحقیقاتی Sensor Tower، اپلیکیشن IGTV از زمان عرضه آن در سال 2018 در ایالات‌متحده، فقط یک میلیون بار دانلود شده است.

جهت مقایسه باید بگوییم که TikTok در همان منطقه و در همان دوره زمانی، نزدیک به 80 برابر بیشتر از اپلیکیشن IGTV دانلود شده است. حداقل تا جایی که به فیسبوک مربوط می‌شود، این آمار خوب نیست.

هنگامی‌که IGTV راه‌اندازی شد، در ابتدا تصور می‌شد که فراتر از یک رقیب برای یوتیوب باشد. اما رشد سریع TikTok از آن زمان باعث شد تا این شبکه اجتماعی نیز مستقیما وارد گردونه رقابت شود. اگر حجم بالای دانلودهای TikTok جهت اثبات برتری آن بر اپلیکیشن IGTV کافی نیست، باید بگوییم که TikTok در زمینه تعداد دانلودهای سال 2019 توانسته که از اپلیکیشن‌های عادی فیسبوک و اینستاگرام پیشی بگیرد. 

واضح است که اینستاگرام و فیسبوک به این زودی از گردونه رقابت خارج نخواهند شد، اما بدون شک رقابت میان این شبکه‌های اجتماعی شدت خواهد گرفت.

نوشته اینستاگرام آیکون IGTV در صفحه اصلی این اپلیکیشن را حذف کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

هواوی برای تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی ۲۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است

هواوی برای تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی ۲۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است

شرکت هواوی که توسط دولت آمریکا تحریم تجاری شده است، قصد دارد روی فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی خودش تمرکز کند.

جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهوری برگزار شد

رئیس جمهوری امروز (۱بهمن) با حضور در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، هرگونه موافقتامه بودجه‌ای و هزینه‌ کرد برای توسعه دولت الکترونیکی را منوط به تصویب دبیرخانه این شورا کرد.
 
دبیراجرایی شورای فناوری اطلاعات با بیان این مطلب در خصوص جلسه شورای فناوری اطلاعات که صبح امروز بعد از ۱۴ سال و برای اولین بار به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد گفت: «در این جلسه رئیس جمهوری از هزینه‌های انجام شده برای توسعه دولت الکترونیکی که بخشی از آنها منجر به ارائه سرویس به مردم نشده است انتقاد کرد. رئیس جمهوری در این جلسه تاکید کردند که با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای توسعه دولت الکترونیکی طی دو دولت وی صورت گرفته، اما متاسفانه بخشی از آنها منجر به ارائه سرویس نشده است و بیشتر روی زیرساخت‌ها هزینه شده است.»
 
رضا باقری اصل ادامه داد: «طبق مصوبه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات از این پس اختصاص هرگونه بودجه برای توسعه دولت‌الکترونیکی منوط به تصویب دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات است.»
 
او اضافه کرد: «این اقدام مانع موازی کاری دستگاه‌ها خواهد شد از سویی مشخص می‌شود که پروژه مورد نظر در راستای ارائه سرویس نهایی به مردم خواهد بود یا خیر.»
 
باقری اصل با اشاره به اشراف رئیس جمهوری به پروژه‌های دولت الکترونیکی گفت: «تقریبا هر کس از سامانه‌ای دفاع می‌کرد رئیس جمهوری می‌توانست آن سامانه را مورد انتقاد قرار دهد. به طور مثال اینکه اجرایی شدن کارت ملی هوشمند جرا منتج به حذف فیزیکی کپی آن نشده است یا اگر اظهار نامه مالیاتی الکترونیکی ارائه می‌شو د چرا ممیزی به صورت الکترونیکی انجام نمی‌شود.»
 
به گفته او رئیس جمهوری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات را ملزم کرده تا هر هفته گزارش توسعه دولت‌الکترونیکی را به وی ارائه دهد.
 
او ادامه داد: «رئیس جمهوری تاکید کرد که در یک دوره زمانی ۶ ماهه باید توسعه دولت الکترونیکی برای مردم ملموس شود و تمامی خدمات الکترونیکی منتج به یک سرویس باشند.»
 
باقری اصل  با اشاره به دیگر مصوبه‌ای این جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: «در این جلسه مقرر شد تا تمامی دستگاه‌‌ها یک نفر را به عنوان نماینده خود برای پیگیری موضوع دولت الکترونیکی انتخاب کنند، در این صورت وی پاسخگوی پیشرفت پروژ دولت الکترونیکی در زیرمجموعه آن است.»

کارهایی که باید برای داشتن غرفه در نمایشگاه انجام دهید.

روش‌های طراحی غرفه سازی فروشگاهی

غرفه سازی بیشتر برای نمایشگاه ها کاربرد دارد و شرکت ها و ارگان ها برای حضور در نمایشگاه ها نیاز به یک غرفه سازی ایده آل دارند تا به اهداف خود برای شرکت در نمایشگاه برسند. نمایشگاه مکانی خوبی برای شرکت های نوپا است زیرا با حضور در آن می‌توانند خدمات و محصولات خود را مطرح کنند و شرکت خود را به بسیاری از افراد معرفی کنند.

 

حضور در نمایشگاه ها برای شرکت های شناخته شده و مطرح نیز کاربرد های زیادی دارد زیرا آنها با غرفه سازی می‌توانند به رشد اقتصادی شرکت خود کمک کنند و به کسب و کارشان رونق بیشتری بدهند.

با توجه به دلایل اهمیت حضور در نمایشگاه باید گفت که طراحی داخلی غرفه بسیار مؤثر است. زیرا طراحی غرفه سازی موجب می‌شود که شما به اهداف حضور در نمایشگاه ها برسید. بنابراین سعی کنید در غرفه سازی بسیار دقت کنید و کار به کار بلد بسپارید.

در کشورهای پیشرفته برپایی نمایشگاه‌ها با هدف ایجاد یک بازار متمرکز برای خریداران خارجی و داخلی انجام می‌شود. کسانی که در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند می‌توانند از فناوری ها و دستاوردهای جدیدشان رونمایی کنند و حتی گردشگران خارجی را به سمت محصولات خود بکشانند و افزایش فوق العاده ای در فروش خود داشته باشند.

به همین دلیل تجهیزاتی که باید یک غرفه ی نمایشگاهی داشته باشد بسیار مهم است اما اگر بخواهید یک غرفه ی عالی داشته باشید هزینه ی زیادی باید بپردازید به همین دلیل اگر به سمت اجاره تجهیزات نمایشگاهی بروید به نفعتان است. اینکه کسی در نمایشگاه شکست بخورد یا به موفقیت دست پیدا کند.

کاملاً بستگی به این دارد که تا چه اندازه با اصول غرفه داری و اجاره تجهیزات نمایشگاهی آشنایی دارد. اگر قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارید باید بدانید نیرویی که باید صرف آن کنید بیشتر از سایر فعالیت های بازاریابی است و حتی ممکن است نتیجه ی دلخواهتان را به شما ندهد.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از نمایشگاه داشته باشیم باید بگوییم نمایشگاه مکانی است که افرادی برای توزیع و معرفی محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهند در آنجا گرد هم می‌آیند. حضور در نمایشگاه‌ها و اجاره تجهیزات نمایشگاهی برای یک حضور فوق العاده در آن برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم است به همین دلیل قصد داریم در این مطلب کارهایی که باید برای حضور در نمایشگاه انجام شود را با شما در میان بگذاریم.

 

هدف از غرفه سازی فروشگاهی چیست؟

طراحی غرفه سازی بر خلاف تصور بعضی از افراد بسیار کار حساس و دقیقی است زیرا غرفه سازی باید با توجه به اهداف شرکت ها برای حضور در نمایشگاه ها طراحی شود. بنابراین غرفه سازی برای هر شرکت متفاوت است.

تصور کنید شما دارای کسب و کار خدماتی هستید و هدفتان برای شرکت در نمایشگاه این است که خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه دهید. علاوه بر بازدیدکنندگان،  شرکت های دیگری که در نمایشگاه حضور دارند اگر خدمات شما به کارشان بیاید از کسب و کار شما استفاده می کنند.

بنابراین غرفه سازی شما باید بیانگر خدمات شما باشد تا دیگران به راحتی متوجه خدمات شما شوند.

با این وجود غرفه سازی در رسیدن به اهداف حضور در نمایشگاه تأثیر مستقیم دارد. شما با انتخاب غرفه ای جذاب که خدمات و محصولاتتان را به زبان ساده بیان می‌کند می‌توانید به راحتی خود را در نمایشگاه مطرح کنید و به اهداف خود برسید.

فضای غرفه و بخش‌های آن

طراحی غرفه سازی مانند طراحی هر فضای دیگری قسمت های گوناگونی دارد که باید به آنها توجه شود. مثلاً برای طراحی غرفه فروشگاهی درست مثل یک مجموعه فروشگاهی  فقط در ابعاد کوچکتر باید طراحی شود. مثلاً بخش‌هایی مثل انبار، پشتیبانی، پذیرایی از مهمانان، بخش آموزش و همین طور بخش اطلاعات.

بنابراین اگر غرفه سازی شما فروشگاهی است باید این بخش ها را داشته باشد. نکته‌ای که طراحان در هنگام طراحی غرفه باید در نظر بگیرند و به آن توجه کنند فضای محدود آن است.

طراح باید با دقت تمام اندازه‌های مربوط به مسافت فضایی که قرار است در آن غرفه سازی شود را بداند و در طراحی به این مورد توجه کند و متناسب با آن غرفه سازی را طراحی کند و درباره غرفه سازی بیشتر بداند.

با این وجود طراحان هیچ فضای پرتی نباید داشته باشند و از تمام فضا ها باید به درستی استفاده کنند.

 

نکات کلی در طراحی غرفه ی نمایشگاهی

نکته ی دیگری که باید برای طراحی غرفه سازی در نظر گرفت این است که فضایی که قرار است در آن غرفه سازی شود باز است یا سربسته. علاوه بر توجه به این نکته طراحان باید بدانند که ماهیت کار شما چه چیزی است و خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید به چه صورت است.

دانستن این اطلاعات به طراحی غرفه کمک می‌کند. طراحان بایستی این مسئله را طراحی غرفه تأثیر دهند. زیرا بازدیدکننده با دیدن غرفه ی شما باید متوجه خدمات شما شود. مثلاً غرفه ی فروش لوازم آرایشی با غرفه ی فروشگاه اتومبیل کاملاً متفاوت است و بازدید کننده با مشاهده‌ی آن کاملاً متوجه این فرق می‌شود.

بنابراین طراحی غرفه سازی باید کاملاً مشابه با نوع کسب و کار باشد به‌طوری که بازدید کننده با مشاهده ی آن متوجه نوع محصول یا نوع خدامت شود.

انوع طراحی غرفه سازی

  • غرفه های ردیفی یا خطی
  • غرفه های فروشگاهی نبشی
  • غرفه های انتهایی

 

ویژگی های یک غرفه ی موفق در نمایشگاه

یکی از مهم ترین ویژگی ها از دید شرکت کنندگان در نمایشگاه، زیبایی و شیک بودن یک غرفه است که شامل طراحی مناسب دکور با محصولی است که قرار است در آن غرفه ارائه شود، مکان جغرافیایی غرفه در نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی به کار رفته در آن است. تمام این عوامل اگر به نحو احسنت انجام شود می‌تواند حاضرین در نمایشگاه را به سمت غرفه ی شما جذب کند و باعث موفقیت شما شود.

اهمیت سازه ی غرفه در نمایشگاه

سازه ای که شما برای غرفه تان در نظر می‌گیرید می‌تواند اعتبار شما را در نمایشگاه بالا ببرد و باعث شود محصولی که می‌خواهید ارائه دهید بهتر به نمایش دربیاید به همین علت یکی از مهم ترین مواردی که باید برای داشتن غرفه ی موفق رعایت کنید سازه ی آن است.

از آنجایی که باید ساخت غرفه و به کار بردن تجهیزات در آن در کمترین زمان ممکن انجام شود بهتر است از یک اجاره تجهیزات نمایشگاهی کمک بگیرید. سازه ی غرفه ی شما باید به صورتی باشد که توجه حضار را به محصول مورد نظرتان جلب کند نه به سازه ی غرفه.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره روی لینک اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان کلیک کنید.

 

تأثیر حضور کارکنان در موفقیت غرفه نمایشگاهی

اجاره تجهیزات نمایشگاهی و استفاده از آن ها در کنار کارکنان یک غرفه می‌تواند تأثیر خیلی زیادی روی فروش محصولات یا خدماتتان داشته باشد. اگر می‌خواهید در نمایشگاه موفق شوید باید تعداد کارکنان غرفه را جوری در نظر بگیرید که فرصت های فروش را از دست ندهید و هم چنین به خاطر شلوغی بیش از حد باعث دوری بازدیدکنندگان از غرفه تان نشوید. کارکنانی که برای غرفه انتخاب می‌کنید باید طرز استفاده از محصولات و توضیحات کامل آن را بدانند تا بتوانند به راحتی با مشتری صحبت و آن ها را برای خرید مشتاق و متقاعد کنند.

 

مدیریت مناسب غرفه در نمایشگاه

مدیریت مناسب غرفه در نمایشگاه می‌تواند باعث شود توجه یک مشتری به محصول به خرید آن ختم شود. به همین دلیل شخصی که می‌خواهد غرفه را مدیریت کند باید متخصص باشد و از فن بیان خوبی برخوردار باشد تا بتواند با مشتری ارتباط برقرار کند و مشتری را برای خرید یک محصول متقاعد سازد.

منبع: غرفه سازی

نوشته کارهایی که باید برای داشتن غرفه در نمایشگاه انجام دهید. اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

کشف درمانی جدید برای سرطان

کشف درمانی جدید برای سرطان

پژوهشگران درمان جدید مبتنی‌بر لنفوسیت‌های T پیدا کردند که قادر است سلول‌های سرطانی مختلف را از بین ببرد.

هشدار مدیرعامل گوگل درباره هوش مصنوعی

 
ساندار پیچای مدیرعامل گوگل و البته شرکت بزرگ آلفابت ضمن ابراز نگرانی از ظهور دیپ‌فیک و سوءاستفاده‌ها از فناوری تشخیص چهره، اعلام کرد که می‌بایست قوانین سفت و سخت‌تری در برابر رشد افسارگسیخته هوش مصنوعی وضع شود.
 
وی در این رابطه گفت که ما باید به دقت مراقب باشیم که هوش مصنوعی به بیراهه نرود. پیچای البته از دستاوردهایی که بشریت با کمک هوش مصنوعی به آن نائل شده نیز سخن گفت و افزود که برای مثال، شرکت گوگل توانسته با بهره‌گیری از این فناوری، به روشی برای تشخیص سرطان سینه دست یابد که دقت آن حتی بیشتر از تشخیص پزشکان است.
 
اما او معتقد است که تاریخ مملو از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد تکنولوژی‌ها همیشه مفید نیستند و هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. برای مثال، اگرچه اینترنت ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر میان انسان‌ها را به دنبال داشته، اما مشکلاتی را نیز از قبیل انتشار اخبار و اطلاعات نادرست برای بشریت بوجود آورده است.
 
پیچای برای رفع این مسال نیز وضع قوانین جدید در حوزه هوش مصنوعی در سطح بین‌الملل را پیشنهاد داد و شرکت‌ها می‌بایست در این زمینه، پیشگام باشند. به طور مثال، شرکت‌هایی همانند گوگل نمی‌توانند صرفا تکنولوژی‌های جدید را ایجاد کنند و به بازار اجازه دهند تا به هر شکلی که می‌خواهند از این فناوری‌ها استفاده کنند.
 
مدیرعامل گوگل عنوان کرد که در تدوین قوانین حوزه هوش مصنوعی امنیت و انصاف می‌بایست به عنوان دو فاکتور کلیدی مورد توجه قرار گیرند تا از این طریق بتوان راهکارهایی را برای ایجاد توازن میان فواید و معایب تحولات عرصه فناوری ارائه داد.
 
ساندار پیچای در ادامه افزود که شرکت گوگل بنا دارد تا در زمینه وضع قوانین به رگولاتورها کمک کند و در این راه تجارب، مهارت‌ها و ابزارهای مورد نیاز را در اختیار این نهادها قرار دهد. در این میان، شرکت آمازون نیز گام‌های موثری را برداشت و اخیرا اعلام کرد که بزودی قوانین اختصاصی خود را در زمینه سیستم تشخیص چهره وضع خواهد کرد و از دیگر شرکت‌ها نیز درخواست کرد تا نقش خود را در محدود کردن قدرت روزافزون این فناوری‌ها، ایفا کنند.

سهم ۶۹ درصدی سری آیفون ۱۱ از کل فروش آیفون‌های اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹

گوشی‌های آیفون اپل یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها برای خرید در فصل تعطیلات هستند، به‌ویژه اینکه جدیدترین آیفون‌ها هم در سه ماهه چهارم هر سال روانه بازار می‌شوند. طبق یک گزارش تحقیقی از طرف موسسه CIRP، حدود ۶۹ درصد از آیفون‌هایی که در سه ماهه چهارم 2019 در آمریکا به فروش رفته‌اند، مدل‌های عرضه‌شده در سال 2019 بوده‌اند.

در سه ماهه چهارم سال گذشته، آیفون 11 با در اختیار داشتن ۳۹ درصد از کل فروش آیفون‌ها، محبوب‌ترین آیفون اپل بوده است، در حالیکه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هر کدام با ۱۵ درصد در رتبه بعدی قرار داشتند. این آمار با در نظر گرفتن اینکه آیفون XS مکس فروش بسیار بالاتری نسبت به آیفون XS داشت، تغییر بزرگی محسوب می‌شود. البته این احتمال وجود دارد که خیلی از کسانی که آیفون X دارند، امسال گوشی خود را به آیفون 11 پرو ارتقا دهند. با توجه به تخفیف قیمت آیفون XR به ۵۹۹ دلار بعد از عرضه سه‌گانه آیفون 11، این هندست با داشتن سهم ۱۸ درصدی از کل فروش آیفون‌ها همچنان به فروش خوب خود ادامه داده است.

از آنجاییکه اپل هیچ‌وقت آمار رسمی فروش آیفون‌ها را منتشر نمی‌کند، CIRP از روش US-WARP برای محاسبه قیمت میانگین فروش دستگاه‌ها استفاده کرده است. این موسسه، میانگین قیمت آیفون‌ها در سه ماهه چهارم 2019 را ۸۰۹ دلار برآورد کرده که بالاتر از میانگین قیمت ۷۸۳ دلاری سه ماهه سوم 2019 است. این عدد همچنین کمتر از پیک قیمت میانگین در سه ماهه چهارم سال 2018 است که نشان می‌دهد قیمت پایین آیفون 11 و قیمت کاهش‌یافته آیفون XR، میانگین قیمت را کاهش داده است.

کاهش قیمت میانگین در این بازه زمانی همچنین می‌تواند به خاطر کاهش خرید مدل‌هایی با حافظه بیشتر باشد. دو سوم از خریداران آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس به سراغ حافظه‌های بیشتر از ۶۴ گیگابایت رفته‌اند، در حالیکه اکثر خریداران سایر مدل‌های آیفون اقدام به خرید حافظه‌های پایه کرده‌اند.

اعداد این گزارش، بر مبنای ارزیابی به عمل‌آمده از ۵۰۰ مشتری آمریکایی که یک محصول اپل را در فاصله بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2019 خریداری کرده بودند، به دست آمده‌اند.

نوشته سهم 69 درصدی سری آیفون 11 از کل فروش آیفون‌های اپل در سه ماهه چهارم 2019 اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

رندرهای سامسونگ گلکسی S20 Ultra چیدمان دوربین آن را نشان می‌دهد

رندرهای سامسونگ گلکسی S20 Ultra چیدمان دوربین آن را نشان می‌دهد

رندرهای جدید گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ، طراحی ماژول دوربین آن را به‌خوبی نمایش می‌دهد.