مرحله اول پیاده‌سازی رمز دوم پویا در دو بانک ملت و پارسیان اجرا شد

 
مرحله اول پیاده‌سازی رمز دوم پویا در دو بانک ملت و پارسیان اجرایی شد و از امروز صبح (۱۷دی) کلید دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک در تمامی درگاه‌های پرداخت این دو بانک فعال شد.
 
 تمامی مشتریان دو بانک ملت و پارسیان از امروز می‌توانند رمز دوم پویای خود را از طریق پیامک دریافت کنند. با اتصال این دو بانک به سامانه هریم امکان ارسال رمز دوم پویای این دو بانک از طریق پیامک ایجاد شد و به زودی سایر بانک‌ها نیز به تدریج به این سامانه متصل می‌شوند و امکان ارسال یکپارچه رمز دوم پویا از طریق پیامک برای تمامی آنان فراهم خواهد شد.
هم‌اکنون دکمه درخواست رمز دوم پویا به تمامی صفحات پرداخت اینترنتی و نرم‌افزارهای پرداخت شرکت‌های پرداخت الکترونیکی افزوده شده و مشتریان بانک ملت و پارسیان که رمز یکبار مصرف را فعال کرده باشند، می‌توانند رمز دوم پویا را به صورت پیامکی دریافت کنند.
مدیرنرم‌افزار بانک پارسیان در گفت‌وگو با پیوست در این مورد گفت: «از امروز تمامی دارندگان کارت‌های پارسیان و ملت روی کلیه درگاه‌های پرداخت دکمه درخواست رمز دوم پویا را می‌بینند و با فشردن آن دکمه رمز دوم پویا از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌شود.»
محمد رحیم زاده عبدی افزود: «طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته رمز دوم پویا باید حداکثر ظرف مدت یک دقیقه برای درخواست کننده ارسال شود؛ اما مدت زمان ارسال پیامک ارتباط مستقیمی با زیرساخت‌های اپراتورها دارد.»
 
هم‌اکنون دکمه درخواست رمز دوم پویا به تمامی صفحات پرداخت اینترنتی و نرم افزارهای پرداخت شرکت‌های پرداخت الکترونیکی افزوده شد و مشتریان بانک ملت و پارسیان که رمز یکبار مصرف را فعال کرده باشند، می‌توانند رمز دوم پویا را به صورت پیامکی دریافت کنند
او ادامه داد: «ممکن است در جاهایی که آنتن‌دهی موبایل وضعیت خوبی ندارد، ارسال پیامک نیاز به مدت زمان بیشتری داشته باشد.»
عبدی در پاسخ به این سوال که بهتر است مشتریان بانک‌ها از کدام روش برای دریافت رمز دوم پویا استفاده کنند و بانک استفاده از اپلیکیشن را پیشنهاد می‌دهد یا پیامک؟ گفت: «روش پیامک برای مشتری بانک بسیار ساده‌تر است؛ اما باید در نظر داشت که ممکن است در جایی موبایل آنتن ندهد از این طریق می‌توانند از اپ بانک برای دریافت رمز دوم استفاده کنند و بدون مشکل پرداخت اینترنتی خود را انجام دهند.»
مدیرنرم‌افزار بانک پارسیان اعلام کرد: «تا ۸ بهمن ماه علاوه بر اینکه مشتریان بانک‌ها می‌توانند از رمز دوم پویا استفاده کنند می‌توانند همچنان از رمز ایستای خود نیز استفاده کنند؛ اما از آن زمان رمز ایستا فقط برای انجام تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان کاربرد خواهد داشت و دارنده هر کارت بانکی می‌تواند در طول روز تا سقف ۱۰۰ هزار تومان بدون نیاز به رمز دوم پویا و با رمز ایستای خود پرداخت را انجام دهد.»
 
تا ۸ بهمن ماه علاوه بر اینکه مشتریان بانک‌ها می‌توانند از رمز دوم پویا استفاده کنند می‌توانند همچنان از رمز ایستای خود نیز استفاده کنند اما از آن زمان رمز ایستا فقط برای انجام تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان کاربرد خواهد داشت
 
مدیرنرم‌افزار بانک پارسیان، محمد رحیم زاده عبدی
 
با اجرای اجباری طرح رمز دوم پویا، رمز یکبار مصرف از طریق پیامک برای تمامی مشتریانی که رمز دوم ایستا (ثابت) دارند به صورت خودکار فعال خواهد شد و مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعب و خودپرداز می‌توانند در هنگام انجام تراکنش‌های خرید و پرداخت اینترنتی با فشردن دکمه درخواست رمز، رمز دوم یکبار مصرف را به صورت پیامکی دریافت کنند و از این رمز استفاده کنند.
 
بانک مرکزی اعلام کرده است این طرح به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و در هر مرحله تعدادی از بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان دی‌ماه جاری به طرح اضافه می‌شوند.

ظرفیت ICT افغانستان برای سرمایه گذاری فعالان ایرانی

 
 
یک فعال حوزه فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش خصوصی افغانستان پتانسیل همکاری با شرکتهای ایرانی حوزه فاوا را دارد، گفت: فضای فعالیت ایرانیان در حوزه نرم افزار در این کشور باز است.
 
به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات، بابک ندرخانی با تاکید بر اینکه کشور افغانستان فضای خوبی برای سرمایه گذاری فعالان ICT است، اظهار داشت: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به شدت بر ایجاد شهر هوشمند، دیجیتال سازی و بسترهای الکترونیک در این کشور تاکید دارد و از سوی دیگر بخش خصوصی افغانستان کاملا پتانسیل این را دارد که با ایران وارد همکاری شود.
 
وی با ذکر چند نکته برای فعالان فناوری اطلاعات که قصد حضور در بازار ICT افغانستان را دارند، گفت: هزینه ها و تجهیزات بسترهای الکترونیک را کشورهای اروپایی به طور خاص در افغانستان ارائه می دهند و در بسیاری از حوزه ها فعلا فضایی برای حضور ایرانی ها وجود ندارد؛ البته این حوزه ها بیشتر به بخش دولتی مرتبط می شود. اما در بخش خصوصی این فضا اکنون وجود دارد. بخش خصوصی در افغانستان هزینه های خود را تامین می کند و ترجیح می دهد با ایران همکاری داشته باشد. چرا که آنها به ایران نزدیک هستند و دو طرف زبان و فرهنگ مشترک با یکدیگر دارند.
 
ندرخانی با بیان اینکه میزان قیمت تمام شده محصولات در افغانستان به شدت با داخل کشور متفاوت است، افزود: کسانی که علاقه مند به فعالیت در حوزه ICT افغانستان هستند باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که در افغانستان یک نرم افزار خیلی خوب حسابداری حدود ۱۰۰ تا۲۰۰ دلار قیمت دارد. این در حالی است که یک نرم افزار معمولی حسابداری ایرانی با قیمت یک تا دو میلیون تومان در بازار موجود نیست و نسخه های بسیار معمول نرم افزارهای داخلی زیر سه تا ۴ میلیون تومان به فروش نمی رود.
 
وی با بیان اینکه بخش خصوصی افغانستان کاملا پتانسیل این را دارد که وارد همکاری با ایران شود، در مورد حوزه هایی که قابلیت فعالیت برای ایرانی ها وجود دارد، گفت: در حال حاضر فضای فعالیت در حوزه نرم افزار در این کشور بیشتر است. چرا که ایران تولید کننده عمده سخت افزار نیست و در مواردی هم که قابلیت آن وجود دارد به دلیل اینکه کمک هایی که افغانستان از اروپا و امریکا دریافت می کند، اجازه مانور به محصولات ایرانی داده نمی شود اما در حوزه نرم افزار فضا به مراتب باز تر است.
 
این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حوزه بانکی نیز فضا برای فعالیت بسیار زیاد است، افزود: هنوز مردم در افغانستان همگی حساب یا کارت بانکی ندارند و فروش دستگاه های پوز می‌تواند بسیار موفق باشد. حتی بانکداری الکترونیک هم راه اندازی نشده و فضا در این زمینه کاملا فراهم است. از سوی دیگر حوزه های خدمات ارزش افزوده مبتنی بر موبایل (وس) کاملا موضوع جدیدی است و همچنین ساختارهای تلویزیون های اینترنتی و رسانه های مرتبط با آنها نیز از قابلیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
 
به گفته وی، افغانستانی ها به شدت علاقه مند برای کار با ایران هستند و نفرت بسیار زیادی نسبت به آمریکا و اروپا دارند. این کشور از جمله معدود کشورهایی است که به راحتی می توانیم انتقال ارز داشته باشیم و به رغم نا امنی و درگیری در بخش هایی از افغانستان، مناطقی مانند کابل، هرات، قندهار و مزار شریف مناطقی است که هم جمعیت قابل ملاحظه ای دارند و اغلب به مرزهای ایران نزدیک هستند.

جدیدترین مانیتورهای گیمینگ سامسونگ سری اودیسه G9 و G7 در نمایشگاه CES 2020

مطلب جدیدترین مانیتورهای گیمینگ سامسونگ سری اودیسه G9 و G7 در نمایشگاه CES 2020 برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در بازار نمایشگرهای مخصوص بازی در جهان، از محصولات خود شامل جدیدترین مانیتورهای گیمینگ سامسونگ سری اودیسه (Odyssey) با جدیدترین فناوری‌های روز در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد. شرکت سامسونگ به عنوان یکی از ارزشمندترین و برترین برندها 2019 سالیان سال است که سهم بزرگی از بازار نمایشگرها و...

مطلب جدیدترین مانیتورهای گیمینگ سامسونگ سری اودیسه G9 و G7 در نمایشگاه CES 2020 برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

ریل می X50 5G معرفی شد؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و رابط کاربری سفارشی ColorOS

ریل می X50 5G معرفی شد؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و رابط کاربری سفارشی ColorOS

اوپو از گوشی هوشمند ریل‌می X50 5G با بهره‌مندی از نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نسخه‌ی جدید رابط کاربری ColorOS رونمایی کرد. 

دوربین نیکون Coolpix P950 معرفی شد؛ زوم ۸۳ برابری و فیلم‌برداری ۴K

دوربین نیکون Coolpix P950 معرفی شد؛ زوم ۸۳ برابری و فیلم‌برداری 4K

نیکون در نمایشگاه CES 2020 از عضو جدید خانواده‌ی کول‌پیکس با قدرت زوم بسیار بالا رونمایی کرد که توانایی ضبط ویدئوهای 4K را هم دارد.

تصاویر لورفته از سونی اکسپریا ۵ پلاس (Xperia 5 Plus) ؛ سادگی در عین زیبایی!

مطلب تصاویر لورفته از سونی اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) ؛ سادگی در عین زیبایی! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

تصاویر لورفته از سونی اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) از دستگاهی با فریم جعبه‌ای آراسته و زیبا حکایت دارد. با ما همراه باشید تا این اسمارت‌فون را بیشتر بررسی کنیم. شرکت سونی معمولا در بروزرسانی گوشی‌هایش منظم عمل می‌کند و تقریبا شکی نداریم که در کنگره جهانی موبایل (MWC) 2020 در فوریه سال جدید...

مطلب تصاویر لورفته از سونی اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) ؛ سادگی در عین زیبایی! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

فرید فولادی خبر داد: Cloud First استراتژی جدید همکاران سیستم

فرید فولادی، مدیرعامل شرکت همکاران سیستم از استراتژی جدید این شرکت با عنوان Cloud First خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در رویداد باهم 98 همکاران سیستم که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: همکاران سیستم به عنولن بزرگ‌ترین ارایه کننده ERP در ایران برای اولین بار در سال گذشته ERP خود را روی کلود عرضه کرد و از سال گذشته نیز Cloud First استراتژی جدید این شرکت شد.
او گفت: به تدریج همه نرم‌افزارهای‌ قبلی شرکت را روی Cloud  می‌بریم و محصولات جدیدی را نیز روی آن عرضه خواهیم کرد. چراکه استراتژی جدید مطمین‌تر، به‌روزتر و به صرفه‌تر خواهد بود و‌ باعث ایجاد محصولات جدید و مسیرهای ارتباطی جدید برای ارایه محصولات متفاوتی به سازمان‌های جدید خواهد بود.
به گفته فولادی، cloud دروازه‌ای به سوی مدرنیزاسیون در ایران است. این درحالیست که طی سال‌های گذشته در ایران دیتاسنترها و سخت‌افزارهای زیادی با قیمت بالای ارز خریداری شده اما کاربردهای آن جدی نشده است.
او همچنین از تولد شرکت ابرآمد به منظور ارایه خدمات رایانش ابری با سرویس‌های متنوع خبر داد.
مدیرعامل همکاران سیستم در این همایش عنوان کرد: به طور متوسط تنها ۱۵ درصد از منابع دیتاسنترها در دنیا استفاده می‌شود و بقیه ظرفیت‌های آن خالی است. رایانش ابری فقط به معنای صرفه‌جویی در منابع نیست بلکه یک فناوری بالغ در جهان است و بیش از 10 سال از رشد آن می‌گذرد.
او افزود: همین امروز، 75 درصد سازمان‌ها از خدمات ابری استفاده می‌کنند که موتور محرک کسب‌و‌کارهای دیجیتال است. همین باعث شده که استراتژی Cloud First  را انتخاب کنند.
فولادی با اشاره به اینکه درحال حاضر انواع سازمان‌ها از استارپ‌های کوچک تا شرکت‌های بین‌المللی، آژانس‌های دولتی تا کمپانی‌های کوچک، از رایانش ابری استفاده می‌کنند، گفت: شرکت‌های بسیار بزرگی مثل Airbus، Samsung،Coca-Cola ،  Netflix و General Electric  برای مدیریت سیستم‌های داخلی خود از تکنولوژی‌های ابری استفاده می‌کنند.
به گفته او، مهمترین دلیل اینکه بیش از ۵۰ درصد از مدیران IT  که تصمیم می‌گیرند از فناوری ابری استفاده کنند، امنیت است.
 

فرید فولادی خبر داد: Cloud First استراتژی جدید همکاران سیستم

فرید فولادی، مدیرعامل شرکت همکاران سیستم از استراتژی جدید این شرکت با عنوان Cloud First خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در رویداد باهم 98 همکاران سیستم که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: همکاران سیستم به عنولن بزرگ‌ترین ارایه کننده ERP در ایران برای اولین بار در سال گذشته ERP خود را روی کلود عرضه کرد و از سال گذشته نیز Cloud First استراتژی جدید این شرکت شد.
او گفت: به تدریج همه نرم‌افزارهای‌ قبلی شرکت را روی Cloud  می‌بریم و محصولات جدیدی را نیز روی آن عرضه خواهیم کرد. چراکه استراتژی جدید مطمین‌تر، به‌روزتر و به صرفه‌تر خواهد بود و‌ باعث ایجاد محصولات جدید و مسیرهای ارتباطی جدید برای ارایه محصولات متفاوتی به سازمان‌های جدید خواهد بود.
به گفته فولادی، cloud دروازه‌ای به سوی مدرنیزاسیون در ایران است. این درحالیست که طی سال‌های گذشته در ایران دیتاسنترها و سخت‌افزارهای زیادی با قیمت بالای ارز خریداری شده اما کاربردهای آن جدی نشده است.
او همچنین از تولد شرکت ابرآمد به منظور ارایه خدمات رایانش ابری با سرویس‌های متنوع خبر داد.
مدیرعامل همکاران سیستم در این همایش عنوان کرد: به طور متوسط تنها ۱۵ درصد از منابع دیتاسنترها در دنیا استفاده می‌شود و بقیه ظرفیت‌های آن خالی است. رایانش ابری فقط به معنای صرفه‌جویی در منابع نیست بلکه یک فناوری بالغ در جهان است و بیش از 10 سال از رشد آن می‌گذرد.
او افزود: همین امروز، 75 درصد سازمان‌ها از خدمات ابری استفاده می‌کنند که موتور محرک کسب‌و‌کارهای دیجیتال است. همین باعث شده که استراتژی Cloud First  را انتخاب کنند.
فولادی با اشاره به اینکه درحال حاضر انواع سازمان‌ها از استارپ‌های کوچک تا شرکت‌های بین‌المللی، آژانس‌های دولتی تا کمپانی‌های کوچک، از رایانش ابری استفاده می‌کنند، گفت: شرکت‌های بسیار بزرگی مثل Airbus، Samsung،Coca-Cola ،  Netflix و General Electric  برای مدیریت سیستم‌های داخلی خود از تکنولوژی‌های ابری استفاده می‌کنند.
به گفته او، مهمترین دلیل اینکه بیش از ۵۰ درصد از مدیران IT  که تصمیم می‌گیرند از فناوری ابری استفاده کنند، امنیت است.
 

فرید فولادی خبر داد: Cloud First استراتژی جدید همکاران سیستم

فرید فولادی، مدیرعامل شرکت همکاران سیستم از استراتژی جدید این شرکت با عنوان Cloud First خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در رویداد باهم 98 همکاران سیستم که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: همکاران سیستم به عنولن بزرگ‌ترین ارایه کننده ERP در ایران برای اولین بار در سال گذشته ERP خود را روی کلود عرضه کرد و از سال گذشته نیز Cloud First استراتژی جدید این شرکت شد.
او گفت: به تدریج همه نرم‌افزارهای‌ قبلی شرکت را روی Cloud  می‌بریم و محصولات جدیدی را نیز روی آن عرضه خواهیم کرد. چراکه استراتژی جدید مطمین‌تر، به‌روزتر و به صرفه‌تر خواهد بود و‌ باعث ایجاد محصولات جدید و مسیرهای ارتباطی جدید برای ارایه محصولات متفاوتی به سازمان‌های جدید خواهد بود.
به گفته فولادی، cloud دروازه‌ای به سوی مدرنیزاسیون در ایران است. این درحالیست که طی سال‌های گذشته در ایران دیتاسنترها و سخت‌افزارهای زیادی با قیمت بالای ارز خریداری شده اما کاربردهای آن جدی نشده است.
او همچنین از تولد شرکت ابرآمد به منظور ارایه خدمات رایانش ابری با سرویس‌های متنوع خبر داد.
مدیرعامل همکاران سیستم در این همایش عنوان کرد: به طور متوسط تنها ۱۵ درصد از منابع دیتاسنترها در دنیا استفاده می‌شود و بقیه ظرفیت‌های آن خالی است. رایانش ابری فقط به معنای صرفه‌جویی در منابع نیست بلکه یک فناوری بالغ در جهان است و بیش از 10 سال از رشد آن می‌گذرد.
او افزود: همین امروز، 75 درصد سازمان‌ها از خدمات ابری استفاده می‌کنند که موتور محرک کسب‌و‌کارهای دیجیتال است. همین باعث شده که استراتژی Cloud First  را انتخاب کنند.
فولادی با اشاره به اینکه درحال حاضر انواع سازمان‌ها از استارپ‌های کوچک تا شرکت‌های بین‌المللی، آژانس‌های دولتی تا کمپانی‌های کوچک، از رایانش ابری استفاده می‌کنند، گفت: شرکت‌های بسیار بزرگی مثل Airbus، Samsung،Coca-Cola ،  Netflix و General Electric  برای مدیریت سیستم‌های داخلی خود از تکنولوژی‌های ابری استفاده می‌کنند.
به گفته او، مهمترین دلیل اینکه بیش از ۵۰ درصد از مدیران IT  که تصمیم می‌گیرند از فناوری ابری استفاده کنند، امنیت است.
 

رمز دوم پویا فقط برای مجموع تراکنش‌ روزانه بالای ۱۰۰ هزار تومان

 
سامانه هریم از بامداد ۱۷ دی ماه در بانک ملت عملیاتی و دکمه درخواست رمز پویا به تمامی صفحات پرداخت افزوده و رمز دوم یکبار مصرف در آینده برای مجموع تراکنش‌ روزانه بالای ۱۰۰ هزار تومان اجرایی خواهد شد.
 
حسین محمودی، مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت، با اشاره به اجرای رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت گفت: از بامداد ۱۷ دی ماه بانک ملت به سامانه هریم متصل و عملیاتی شد و دکمه درخواست رمز دوم پویا به تمامی صفحات پرداخت اینترنتی و نرم افزارهای پرداخت شرکت‌های پرداخت الکترونیک افزوده شد که مشتریان بانک ملت که رمز یکبار مصرف را فعال کرده باشند، می‌توانند رمز دوم پویا را به صورت پیامکی دریافت کنند و سایر مشتریان که رمز پویا فعال نکرده‌اند، تا پایان ماه جاری و عدم اجرای اجباری، رمز دوم ایستا برایشان فعال خواهد بود و می‌توانند با رمز خود تراکنش‌های اینترنتی انجام دهند.
 
استفاده اجباری از رمز دوم پویا برای مجموع تراکنش‌ روزانه بالای ۱۰۰ هزار تومان
 
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت ادامه داد: در آینده نزدیک و بر اساس تعیین زمان بانک مرکزی استفاده از رمز دوم پویا در بانک ملت به صورت اجباری و بر اساس الزامات جدید بانک مرکزی برای مجموع تراکنش‌ روزانه بالای ۱۰۰ هزار تومان اجرایی می‌شود.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون بخش فنی در حال پیگیری است تا از پایان دی ماه امکان استفاده از رمز دوم ایستا برای تراکنش‌های زیر صد هزار تومان و رمز دوم پویا برای مجموع تراکنش‌های بالای رمز دوم پویا را به صورت همزمان فراهم شود که نیاز به تغییراتی در زیرساخت دارد؛ در حال حاضر این همزمانی را نداریم و اقدامات لازم در حال انجام است که با تکمیل و هماهنگی بانک مرکزی طرح رمز پویا برای مجموع تراکنش روزانه کارت بانکی بالای ۱۰۰ هزار تومان به صورت اجباری عملیاتی شود.
 
محمودی  افزود: از سویی دیگر بانک مرکزی تاکید دارد که رمز دوم ایستا در کنار رمز دوم پویا برای تسهیل انجام تراکنش زیر یکصد هزار تومان حفظ شود این در حالی است که روند تا به امروز به شکلی بوده که اگر رمز پویا دریافت می‌کردید، رمز ایستا حذف می‌شود؛ بر همین اساس اصلاحاتی که بانک مرکزی در نظر گرفته مقداری زمان برای پیاده سازی در سوییچ نیاز دارد.
 
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت در خصوص وضعیت فعالسازی رمز پویا گفت: حدود یک ملیون مشتری تا به امروز رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن و پیامک فعال کرده‌اند که نیاز است تا سایر مشتریان هر چه سریعتر نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق مراجعه به ابزارهای پرداخت از جمله خودپرداز و کیوسک غیر نقد به صورت رایگان اقدام کنند و نیازی به حضور در شعب نیست.
 
۷۰ درصد تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم بانک ملت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است
 
محمودی با اشاره به وضعیت مبلغ تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم در بانک ملت اظهار داشت:در بانک ملت حدود ۷۵ درصد از تراکنش‌های IPG یا درگاه پرداخت اینترنتی کمتر از صد هزار تومان بوده و در زمینه انتقال وجه ۴۰ درصد تراکنش‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است و ۶۰ درصد تراکنش‌ها مربوط به مبالغی بیش از صد هزار تومان است که قاعدتا در این بخش رمز پویا بیشتر استفاده خواهد شد؛ این در حالی است که در زمینه IVR (تلفن بانک)   و USSD (کدهای دستوری) درصد تراکنش‌های دارای مبلغ زیر صد هزار تومان به ترتیب به بالای ۹۶ و ۹۰ درصد می‌رسد؛ در حقیقت در مجموع حدود ۷۰ درصد از تراکنش‌های کارت‌های بانکی بانک ملت که به رمز دوم نیاز دارد، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بوده و رمز دوم ثابت همچنان برای بسیاری از تراکنش‌ها قابل استفاده خواهد بود.
 
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت با بیان این که تصمیم بانک مرکزی برای اجرای اجباری رمز دوم پویا برای تراکنش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان صحیح بوده، تاکید کرد:با اصلاحات انجام شده، بانک پیامک کمتری ارسال می‌کند و فشار کمتری به اپراتورهای تلفن همراه وارد می‌شود و در عین حال هزینه کمتری نیز بانک به منظور ارسال پیامک پرداخت خواهد کرد که باعث شده تا تصمیم درستی باشد.
 
فعالسازی رمز پویای پیامکی برای تمام مشتریان دارای رمز دوم با اجرای طرح
 
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت خاطر نشان کرد: با اجرای اجباری طرح رمز دوم پویا، رمز یکبار مصرف طریق سامانه هریم و پیامک برای تمامی مشتریانی که رمز دوم ایستا (ثابت) دارند به صورت خودکار فعال خواهد شد و مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعب و خودپرداز می‌توانند در هنگام انجام تراکنش‌های خرید و پرداخت اینترنتی با فشردن دکمه درخواست رمز، رمز دوم یکبار مصرف را به صورت پیامکی دریافت کنند و از این رمز استفاده داشته باشند.
 
وی درباره روش‌های فعالسازی رمز پویا در بانک ملت گفت: اولین راهکار دریافت رمز دوم پویا نصب و فعالسازی اپلیکیشن رمزنگار ملت است؛ دومین راهکاری که از سوی سامانه بانک ملت ایجاد شده سامانه پیامکی رمزنگار ملت به شمار می‌رود که مشتری می‌تواند با فعالسازی آن و ارسال ۴ رقم آخر  شماره کارت بانکی به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۰۳، رمز دوم پویا از سرشماره‌ بانک ملت با اعتبار ۱۲۰ ثانیه دریافت و از آن در صفحات پرداخت و انتقال وجه استفاده کند و سومین راهکار نیز که از سوی شبکه بانکی بر اساس الزامات بانک مرکزی به صورت یکپارچه عملیاتی شده، سامانه هریم و ارسال رمز پویا پیامکی بر اساس ارسال درخواست مشتری از طریق دکمه درخواست رمز در صفحات پرداخت اینترنتی و انتقال وجه است که بانک ملت  در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و به سامانه هریم متصل شده و هم اکنون نیز دکمه درخواست رمز دوم پویا به سامانه بانکداری اینترنتی و همراه بانک ملت افزوده شده است.
 
۱۰ میلیون مشتری در بانک ملت رمز دوم دارند/ فعالسازی رمز پویای پیامکی و اپلیکیشن توسط بیش از یک ملیون مشتری
 
محمودی با بیان این که در بانک ملت ۱۰ میلیون مشتری رمز دوم فعال دارند، گفت: بر اساس آمار تا هفتم دی ماه بیش از یک میلیون مشتری تا به امروز رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال کرده‌اند که از این میان حدود ۵۴۷ هزار مشتری رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن رمزنگار ملت فعال کرده‌اند و بیش از ۷۹۸ هزار مشتری برای دریافت رمز دوم پویا نسبت به فعالسازی سامانه پیامکی رمزنگار اقدام کرده‌اند؛ در واقع سهم اپلیکیشن حدود ۳۰ درصد و پیامک سهمی ۷۰ درصدی دارد اما معتقدیم با اجرا شدن طرح به مرور مردم به سمت اپلیکیشن حرکت خواهند کرد و میزان فعالسازی افزایش پیدا می‌کند.
 
وی تاکید کرد: در بانک ملت حدود ۴ میلیون مشتری یکتا در ماه از رمز دوم استفاده می‌کنند که نیمی از این جامعه رمز پویا دریافت کرده و برای سایر مشتریان که اپلیکیشن یا پیامک را علی رغم تبلیغات و اطلاع رسانی فعال نکرده‌اند، رمز پویای پیامکی هریم فعال می‌شود و می‌توانند به راحتی از طریق پیامک رمز دوم دریافت کنند و عملیات‌های خرید و پرداخت اینترنتی خود را انجام دهند.
 
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت افزود: بانک ملت در بخش صادر کنندگی اولین بانک بوده که به سامانه هریم متصل شد و در بخش پذیرندگی نیز بانک ملت به سامانه هدایت رمز یکبار مصرف متصل شده است و زیرساخت‌های لازم برای اجری طرح به صورت کامل ایجاد شده است.
 
آمادگی کامل بانک ملت برای اجرای  رمز دوم یکبار مصرف
 
محمودی درباره آمادگی بانک برای اجرای رمز دوم پویا خاطر نشان کرد:مرکز امداد مشتریانی آمادگی دارند تا پاسخگوی مشتریان باشند و تمامی زیرساخت‌ها برای اجرای رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت به منظور افزایش امنیت مشتریان آماده شده است.
 
وی در خصوص مشتریانی که شماره تلفن صحیح به بانک اعلام نکرده‌اند اظهار داشت: در بانک ملت جامعه بسیار کوچکی وجود دارد که شماره تلفن همراه آن‌هان ممکن است در بانک ملت به درستی تعریف نشده باشد که این دسته از مشتریان لازم است تا به شعب بانک ملت مراجعه و نسبت به اصلاح شماره تلفن همراه خود اقدام کنند تا رمز پویا آن‌ها فعال شود؛ در بانک ملت تعداد مشتریان دارای این مشکل بسیار محدود است چرا که در دو سال اخیر فرآیندی برای احراز صحت شماره تلفن همراه در هنگام صدور کارت با ارسال یک کد به مشتری ایجاد شد و همین موضوع باعث شده تا سطح پایایی و صحت شماره تلفن همراه در بانک ملت عدد بسیار بالایی باشد و برای بخش گسترده مشتریان رمز دوم پیامکی هریم قابل فعالسازی به صورت خودکار باشد.
 
استفاده از رمز پویا پیامکی در سیستم عامل iOS
 
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت با اشاره به مشکلات در سیستم عامل iOS گفت:   در بانک ملت و اداره فناوری و فنی در حال تلاش هستیم تا بتوانیم اپلیکیشن مناسبی برای سیستم عامل iOS آماده کنیم تا از وضعیت فعلی در این سیستم عامل عبور کنیم و راهکار مناسبی را در اختیار مشتریان بانک ملت قرار دهیم؛ توصیه می‌کنیم دارندگان iOS از رمز دوم پویا پیامکی و رمز دوم یکبار مصرف از طریق دکمه هریم استفاده کنند.
 
کارت هدیه و کارت مجازی ابزاری برای رفع دشواری رمز پویا
 
محمودی به افرادی که استفاده از رمز دوم پویا برای آن‌ها دشوار است، توصیه کرد تا از کارت هدیه یا کارت مجازی قابل استفاده در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت استفاده کنند و گفت: با توجه به این که قابلیت استفاده از رمز دوم ایستا (ثابت) در کارت هدیه و کارت مجازی وجود دارد، مشتریانی که استفاده از رمز دوم یکبار مصرف برای آن‌ها دشوار است، می‌توانند از این کارت‌ها با سقف شارژ ۵۰۰ هزار تومان برای انجام عملیات خرید و پرداخت اینترنتی استفاده کنند؛ کارت مجازی در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت به حساب فرد متصل نیست و ریسک سوءاستفاده ندارد و قابلیت شارژ دارد که گزینه خوبی برای افرادی که نیاز به رمز ایستا برای انجام عملیات‌های اینترنتی دارند، به شمار می‌رود.