تحریم آمریکا جلوی رکوردشکنی هواوی را نگرفت!
Navi 21 از تمامی کارتهای گرافیک پیشین AMD سریعتر خواهد بود
گزارشها نشان میدهد ابعاد دای در کارت گرافیک Navi 21 در حدود ۵۰۵ میلیمتر مربع است و این پردازندهی گرافیکی دو برابر سریعتر از Navi 10 خواهد بود.
بهروزرسانی پایدار اندروید ۱۰ برای سامسونگ گلکسی نوت ۹ منتشر شد
ماه گذشته کمپانی سامسونگ برنامه بتای One UI 2.0 بر پایه سیستمعامل اندروید 10 را برای اسمارتفون گلکسی نوت 9 منتشر کرد و اکنون بهنظر میرسد که غول کرهای انتشار بهروزرسانی پایدار اندروید 10 برای پرچمدار سال 2018 خود را آغاز نموده است.
با اینحال بهروزرسانی مذکور دارای شماره ورژن N960FXXU4DSLB بوده و حدودا 100 مگابایت حجم دارد. بعلاوه در حال حاضر این آپدیت صرفا در اختیار کاربرانی قرار میگیرد که در برنامه بتا عضویت داشتهاند.
چنانچه در برنامه بتا عضویت دارید؛ در اینصورت با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی و منوی Software update میتوانید بهروزرسانی پایدار اندروید 10 را برای هندست گلکسی نوت 9 خود دانلود نمایید. افرادی که در برنامه بتا عضویت ندارند و هماکنون از سیستمعامل اندروید پای استفاده میکنند نیز احتمالا بهزودی بهروزرسانی اندروید 10 را دریافت خواهند کرد.
نوشته بهروزرسانی پایدار اندروید 10 برای سامسونگ گلکسی نوت 9 منتشر شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
اولین تصاویر و اطلاعات رسمی از جنسیس GV80 منتشر شد
اولین تصاویر رسمی از GV80 عزم جدی جنسیس و هیوندای برای حضور در بازار کراساورهای لوکس را ثابت میکند. این محصول با پیشرانههای توبوشارژ بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد.
چرا دیجیکالا بهشت کسبوکارهای ایرانی است؟ (نگاهی به آمار و ارقام مارکتپِلیس دیجیکالا)
میگویند فروشگاه دیجیکالا بهترین بازار برای کسبوکارهای ایرانی است. هر کسبوکار کوچکی که بخواهد تولیدات و محصولات خود را در سراسر کشور بفروشد؛ ابتدا با دیجیکالا تماس میگیرد. هزاران برند و شرکت با این خردهفروشی همکاری میکنند و هر روز بر تعداد آنها افزوده میشود.
اما چرا این فروشگاه به بهشت کسبوکارهای ایرانی تبدیل شده است و چه ویژگیهایی دارد که باعث میشود هر تولیدی بخواهد محصولاتش را به این فروشگاه بدهد؟ مارکتپِلیس دیجیکالا چه ظرفیتی دارد و در حال حاضر چه تعداد کسبوکار در این بازارگاه فعال هستند و تعداد تنوع محصولات آن چقدر است؟ با ما همراه باشید تا آمار و ارقام باورنکردنی درباره همکاری بزرگترین خردهفروشی آنلاین خاورمیانه با کسبوکارهای ایرانی ارائه دهیم.
مارکتپِلیس چیست؟
مارکتپِلیس (Marketplace) یا بازارگاه، بستری است که امکان خرید مشتریان را از چند هزار تامینکننده متفاوت ایجاد میکند. در این بستر، هزاران فروشنده و کسبوکارها دور هم گرد آمده، محصولات خود را ارائه کرده، با هم به رقابت میپردازند تا خریداران بتوانند با مقایسه محصولات و بر اساس نیازهای خود، آنچه را که میخواهند؛ انتخاب و خرید کنند.
مزیت مارکتپِلیسها در این است که یک فروشنده کوچک میتواند به سادگی محصول خود را در معرض دید میلیونها خریدار قرار دهد و پس از خرید، به دستشان برساند. هر چقدر یک مارکتپِلیس وسیعتر، قویتر و متنوعتر باشد؛ مشتری با طیف گستردهتری از محصولات و قیمتهای رقابتی مواجه خواهد بود و سبد خرید خود را با سهولت بیشتر و دست بازتر تکمیل میکند.
خردهفروشیهای بزرگ دنیا مبتنی بر مارکتپِلیسهای چند ده هزار فروشنده هستند و تلاش میکنند دایما این بازارگاه را توسعه دهند؛ چون زنجیرهای مستقیم برای اتصال تامینکنندگان و تولیدکنندگان به مشتریان است.
اصولا، کاربران هنگامی از فروشگاهی استقبال میکنند که تنوع محصول و فروشنده داشته باشد. کسبوکارها هم زمانی با یک خردهفروشی یا فروشگاه همکاری میکنند که به آسانی و سهولت، بدون درگیر شدن با مشکلات و دغدغههای فنی، کالاهای خود را در معرض دید و انتخاب خریدار قرار دهند.
مارکتپِلیس دیجیکالا چقدر بزرگ است؟
ابتدا، نگاهی به گزارش اخیر دپارتمان هوش تجاری دیجیکالا میاندازیم تا مختصات مارکتپِلیس آنها را ترسیم کنیم. به گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در ایران ۳۱ هزار و ۴۸۴ فروشگاه آنلاین کوچک و بزرگ فعالیت میکنند. این تعداد فروشگاه آنلاین برای سال ۱۳۹۷ است که قطعا در سال ۱۳۹۸ بر تعداد آنها افزوده شده است.
در میان همه این فروشگاهها، دیجیکالا بزرگترین مارکتپِلیس را با حضور بیش از ۳۰ هزار کسبوکار ایرانی دارا است. این در حالیکه است که فروشگاههای آنلاین دیگر نهایتا با چند صد فروشنده در ارتباط هستند.
دیجیکالا در نیمه اول سال ۱۳۹۵ همکاریاش را فقط با چند فروشنده آغاز کرد اما با هدفگذاری و بسترسازی، موفق شد در سالهای ۹۶ و ۹۷ این بازارگاه را به چندین هزار فروشنده برساند و هر ماه چند هزار کسبوکار جدید دیگر به مجموعه فروشندههای دیجیکالا افزوده شوند. در شش ماه گذشته، به تنهایی ۱۸ هزار و ۴۸۲ کسبوکار برای فروشندگی در مارکتپِلیس دیجیکالا درخواست دادهاند که ۶۷ درصد این کسبوکارها شرایط فروشنده شدن در دیجیکالا را احراز کردند و به فروشندگان دیجیکالا اضافه شدند.
در نیمه اول سال ۹۸، هر فروشنده فعال مارکتپِلیس دیجیکالا به طور متوسط ماهیانه ۲۳ میلیون تومان فروش داشته است اما بیشترین رکورد فروش یک ماهه برای یک فروشنده با ۲۰ میلیارد تومان در مردادماه ۹۸ است. در مارکتپِلیس دیجیکالا هر نوع کسبوکار ایرانی حضور دارد. برای نمونه، یک کارگاه صنایع دستی (ترمهبافی) در مردادماه سال ۹۸ مبلغ ۸۳ میلیون فروش داشته است.
تنوع کالایی در این مارکتپِلیس هم اهمیت بالایی دارد. در نیمه اول سال ۹۸، حدود ۵۴۰ هزار کالای جدید به فروشگاه دیجیکالا افزوده شده است. کل تعداد کالاهای عرضه شده روی این فروشگاه به رقم بسیار بالای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۵۴ عدد میرسد؛ در حالیکه تنوع کالایی بزرگترین هایپرمارکتها و فروشگاههای فیزیکی بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ هزار کالا نیست.
نمودارهای دیجیکالا نشان میدهد عمده تنوع کالایی این فروشگاه در سالهای اخیر و بهویژه سالهای ۹۷ و ۹۸ بوده است. دیجیکالا در سال ۹۶ اندکی بیشتر از ۲۵۰ هزار تنوع کالایی داشت ولی اکنون داریم از نزدیک شدن به ۲ میلیون تنوع کالایی صحبت میکنیم.
بازارگاهی برای هر ایرانی
در مارکتپِلیس دیجیکالا به طور مستقیم ۳۴ هزار فرصت کاری ایجاد شده است و هر کسبوکار و برند ایرانی از صنایع دستی و هنری گرفته تا محصولات مصرفی و خانگی، زودمصرف و تندمصرف، انواع پوشیدنیها و تولیدیها در آن حضور دارند.
تولیدکننده ایرانی در این مارکتپِلیس هیچ دغدغهای ندارد چون از صفر تا صد فروش یک محصول برعهده دیجیکالا است. این فروشگاه در هر استان یک مرکز جمعآوری و توزیع کالا دارد تا محصولات فروشنده را به طور مستقیم از او دریافت، انبارداری، بستهبندی، تولید محتوا، بازاریابی، بینش بازار و خدمات پس از فروش کند.
افزون بر این، در مارکتپِلیس دیجیکالا شاهد یک رقابت کامل بین فروشندگان هستیم. امکانات نرمافزاری و به طور مشخص باکس جعبه خرید (Buy Box) به خریداران اجازه میدهد کالای مورد نظر خود را در میان چندین فروشنده جستوجو کرده و بهترین قیمت را انتخاب کنند. خریدار میتواند وضعیت انبار فروشنده و آماده به ارسال بودن کالا را بررسی کرده و با مشاهده امتیاز هر فروشنده، تصمیم به خرید بگیرد. از سوی دیگر، هر فروشنده میتواند با کسب امتیازهای بیشتر به خاطر عملکرد بهتر نسبت به رقبا، خودش را در معرض انتخاب تعداد کاربران بیشتری قرار دهد.
چرا کیفیت مارکتپِلیس دیجیکالا بالا است؟
دیجیکالا در کنار توسعه مارکتپِلیس خود، سعی کرده نظارت کامل و دقیقی روی این بازار داشته باشد. بهطوریکه با انواع اخطارها، جریمهها و لغو همکاریها، درصد کالاهای تقلبی در این بازار را به ۰.۰۴ درصد برساند. دیجیکالا ضمن عذرخواهی از مشتریانی که تحت تاثیر خطاهای فروشندگان مارکتپِلیس قرار گرفتند؛ در شش ماه اول سال ۹۸ به صورت متوسط ماهیانه ۲۰۰ میلیون تومان کد هدیه به مشتریان داده است (بخوانید: نحوه نظارت دیجیکالا بر عملکرد فروشندگان).
در نتیجه، متوسط بازگشت کالا توسط مشتریان به دلیل خطای فروشنده به ۰.۷ درصد و متوسط نرخ عدم تامین کالا به ۰.۳۵ درصد رسیده است. هر فروشندهای که کالای تقلبی بدون برچسب «غیر اصل» روی این فروشگاه قرار داده باشد؛ تا ۱۰ برابر ارزش فروش محصول جریمه میشود. در صورت تکرار فروش این کالای تقلبی، علاوه بر جریمه، دسترسی فروشنده به گروه محصول گرفته خواهد شد. تکرار فروش کالای تقلبی برای بار سوم به قطع همکاری با فروشنده منجر میشود.
در نهایت، باید به این نکته اشاره کنیم که در وضعیت اقتصادی کنونی ایران که راهاندازی یک فروشگاه فیزیکی و فروش محصول در سراسر کشور برای غالب کسبوکارهای ایرانی غیرممکن یا بسیار سخت و همراه با هزینههای سرسامآوری است؛ دیجیکالا بزرگترین خدمت را به برندهای ایرانی کرده است؛ زیرا هر کسبوکاری فارغ از دغدغههای احداث فروشگاه، انبارداری، ارسال محصول، فروش و بازاریابی و خدمات پس از فروش میتواند کسب درآمد داشته باشد. هماکنون، هزاران کسبوکار کوچک چندنفره از طریق دیجیکالا فروش محصول دارند و در سراسر ایران شناخته شده هستند. در مارکتپِلیس دیجیکالا برای هر برند و کسبوکار ایرانی جا هست!
نوشته چرا دیجیکالا بهشت کسبوکارهای ایرانی است؟ (نگاهی به آمار و ارقام مارکتپِلیس دیجیکالا) اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
گذار به جهان ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر؛ برنامه جدید دانشمندان برای مقابله با بحران اقلیمی
پژوهشگران از تدوین برنامهای جامع برای نحوهی گذار کامل و ۱۰۰ درصدی به انرژیهای تجدیدپذیر در ۱۴۳ کشور جهان سخن میگویند.
گوشیهای گلکسی M21 ،M11 و M31 سامسونگ بهزودی معرفی میشوند
سامسونگ در حال کار بر روی گوشیهای جدید سری میانرده M است و همه آنها قرار است بعد از معرفی، در خردهفروشیهای آفلاین به فروش برسند. براساس شایعات موجود، این هندستها شامل گلکسی M21 ،M11 و M31 میشوند و همانطور که از اسمشان پیداست، بهترتیب دنباله گوشیهای M20 ،M10 و M30 خواهند بود.
امروز یک گزارش جدید، جزییات بیشتری را درباره گلکسی M21 ذکر کرده و ما حالا میدانیم که شماره مدل آن SM-M215F است. این هندست دارای گزینههای حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود که در مقایسه با گزینههای حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی M20 یک ارتقا محسوب میشود.
همچنین انتظار میرود که شاهد اجرای اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 بر روی آن باشیم. چیپست دستگاه به احتمال زیاد اگزینوس 9610 خواهد بود و یک ستآپ دوربین سهگانه در پشت آن وجود دارد. در مورد ترکیببندی رنگ M21 ،M11 و M31 هم باید بگوییم که هر سه مدل در دو رنگ آبی و مشکی ارایه خواهند شد.
و هر کدام از آنها یک رنگ سوم مختلف خواهد داشت. این رنگ برای M11، بنفش، برای M21، سبز و برای M31 قرمز خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که شرکت رنگهای دیگری را هم بعدا برای آنها ارایه کند.
اما در مورد اینکه این سه گوشی چه زمانی رونمایی رسمی خواهند شد، باید بگوییم که M10 و M20 در ماه ژانویه 2019 معرفی شدند و بنابراین منطقی به نظر میرسد که مدلهای بعدی آنها نیز در ماه ژانویه سال جدید معرفی شوند.
نوشته گوشیهای گلکسی M21 ،M11 و M31 سامسونگ بهزودی معرفی میشوند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
گوشیهای گلکسی M21 ،M11 و M31 سامسونگ بهزودی معرفی میشوند
سامسونگ در حال کار بر روی گوشیهای جدید سری میانرده M است و همه آنها قرار است بعد از معرفی، در خردهفروشیهای آفلاین به فروش برسند. براساس شایعات موجود، این هندستها شامل گلکسی M21 ،M11 و M31 میشوند و همانطور که از اسمشان پیداست، بهترتیب دنباله گوشیهای M20 ،M10 و M30 خواهند بود.
امروز یک گزارش جدید، جزییات بیشتری را درباره گلکسی M21 ذکر کرده و ما حالا میدانیم که شماره مدل آن SM-M215F است. این هندست دارای گزینههای حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود که در مقایسه با گزینههای حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی M20 یک ارتقا محسوب میشود.
همچنین انتظار میرود که شاهد اجرای اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 بر روی آن باشیم. چیپست دستگاه به احتمال زیاد اگزینوس 9610 خواهد بود و یک ستآپ دوربین سهگانه در پشت آن وجود دارد. در مورد ترکیببندی رنگ M21 ،M11 و M31 هم باید بگوییم که هر سه مدل در دو رنگ آبی و مشکی ارایه خواهند شد.
و هر کدام از آنها یک رنگ سوم مختلف خواهد داشت. این رنگ برای M11، بنفش، برای M21، سبز و برای M31 قرمز خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که شرکت رنگهای دیگری را هم بعدا برای آنها ارایه کند.
اما در مورد اینکه این سه گوشی چه زمانی رونمایی رسمی خواهند شد، باید بگوییم که M10 و M20 در ماه ژانویه 2019 معرفی شدند و بنابراین منطقی به نظر میرسد که مدلهای بعدی آنها نیز در ماه ژانویه سال جدید معرفی شوند.
نوشته گوشیهای گلکسی M21 ،M11 و M31 سامسونگ بهزودی معرفی میشوند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
نخستین تصاویر واقعی لو رفته از گلکسی نوت ۱۰ لایت (Galaxy Note 10 Lite) پیش از رونمایی رسمی
مطلب نخستین تصاویر واقعی لو رفته از گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite) پیش از رونمایی رسمی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
هنوز دو ماه به رونمایی رسمی مانده، اما تصاویری زنده از سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت منتشر شده که بسیاری از قابلیتهای آن را فاش کرده است. گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite) گوشی پرچمدار جدید سامسونگ است که مطابق گزارشها حدود دو ماه دیگر شاهد رونمایی آن خواهیم بود. اما به نظر...
مطلب نخستین تصاویر واقعی لو رفته از گلکسی نوت 10 لایت (Galaxy Note 10 Lite) پیش از رونمایی رسمی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/