مانیتور مسترتک مدل XG345AQ به‌همراه دو مدل جدید دیگر به بازار عرضه شد

مانیتور مسترتک مدل XG345AQ به‌همراه دو مدل جدید دیگر به بازار عرضه شد

توسعه تجارت صنایع آپادانا، خدمات پس از فروش ترابایت سرویس در ایران، بعد از مدتی مانیتور مسترتک مدل XG345AQ را در سایت رسمی خود موجود کرده است.

توافق اولیه آپارات، فیلیمو، کافه بازار و نماوا با صدا و سیما

 
 
آپارات، فیلیمو، نماوا و سرویس ویدیوی کافه بازار با سازمان تنظیم مقررات صوت وتصویر فراگیر برای دریافت مجوز از این سازمان و ادامه فعالیت به یک توافق اولیه رسیدند.
 
 مقرر شده این ۴ بازیگر اصلی پلتفرم انتشار ویدئو برای رسیدن به تفاهم نهایی جلسات خود با این سازمان را ادامه دهند.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات صورت و تصویر فراگیر چندی پیش در جلسه‌ای با رسانه‌ها اعلام کرده بود: «تمامی محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی شامل پلتفرم‌های اشتراک فیلم و VOD ها باید از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی مجوز بگیرند.»
 
 
روابط عمومی ساترا اعلام کرده بررسی‌های انجام شده روی این پلتفرم‌ها مشخص کرده آنها بیشتر الزامات طرح شده در مقررات ساترا را از قبل مورد توجه قرار داده و بنا شد مذاکرات برای رسیدن به تفاهم نهایی، صدور مجوز برای رسانه‌های مذکور و استفاده از امکانات و حمایت‌های ساترا ادامه یابد.
 
تا کنون هر کدام از این پلتفرم‌ها با سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) جلسات دوجانبه و چند جانبه برقرار کرده‌اند در این  جلسات مقررات مبتنی بر منفعت عمومی مانند کدهای اخلاقی کودکان، رده بندی سنی، صیانت از داده و حفظ حریم خصوصی کاربر، منع تبلیغات گمراه کننده و … ، چارچوب کاری ساترا برای آنها تشریح شد.

تمامی پهپادهای بی‌سرنشین آمریکا ردیابی می‌شوند

 
اداره فدرال هواپیمایی آمریکا قصد دارد تمهیداتی جدید برای شناسایی و ردیابی پهپادهای بی‌سرنشین از راه دور در نظر بگیرد. بر اساس این قوانین، تمامی پهپاد‌های بی‌سرنشین ملزم هستند که مکان خود را به صورت زنده از طریق خود پهپاد اعلام کرده و همچنین همان داده‌ها را از طریق اینترنت با سیستم اداره فدرال هوایی مخابره کند.
 
البته در این بین چندین تبصره نیز وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. اولین تبصره شامل پهپاد‌های بی‌سرنشینی می‌شود که بیش از ۴۰۰ متر از پایگاه خود فاصله نمی‌گیرند. این پهپاد‌ها می‌توانند اطلاعات مکان‌یابی را تنها از طریق اینترنت با سیستم اداره فدرال هواپیمایی (FAA) در میان بگذارند و دیگر نیازی نیست داده‌ها از طریق خود پهپاد مخابره شوند.
 
علاوه بر این، پهپاد‌هایی که مقاصد تفریحی داشته و وزنی کمتر از ۲۵۰ گرم دارند نیز لازم نیست هیچ‌گونه داده‌ای برای FAA ارسال کنند. با این حال این اداره دو راه‌حل برای مخابره داده در نظر گرفته است. راه‌حل اول شامل مخابره شماره سریال هر پهپاد می‌شود و راه‌حل دوم نیز می‌تواند ترکیبی بی‌همتا از اعداد و حروف باشد تا کاربرانی که نگران اطلاعات شخصی هستند نیز مشکلی نداشته باشند.
 
FAA می‌گوید تمامی خلبانان این پهپادها، تا ۳ سال آینده وقت دارند که هم‌راستا با قوانین فعالیت کنند. اما بیاید با هم دلایل این کار را بررسی کنیم. در نگاه اول به نظر می‌رسد که ردیابی پهپاد‌ها چندان درست نباشد، اما از نظر این اداره این کار از اقدامات مهم برای استفاده از پهپادها برای مقاصد مختلف تجاری است. در این بیانیه آمده است: این اقدام به منظور مدیریت ترافیک اکوسیستم پهپادهای بی‌سرنشین، امری بسیار حیاتی است.
 
در نتیجه با استناد به قوانین فعلی، شرکت‌های آمازون و UPS نمی‌تواند پهپاد‌های بسته‌رسان خود را وارد چرخه سرویس‌دهی کنند و ابتدا باید توسط مقامات شناسایی شوند تا تهدید‌آمیز و متخاصم نباشند. اما این اقدام کمی دیرتر از حالت معمول اجرایی شده است، چرا که کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۶ از FAA خواسته بود تا سیستمی برای شناسایی پهپا‌دها ارائه دهد.
 
لیسا المان (Lisa Ellman) از اتحادیه پهپادهای تجاری می‌گوید:
 
نگرانی اصلی ما این است که چرا FAA باید ۳ سال به شرکت‌ها زمان بدهد تا با قوانین جدید هم‌راستا شوند؟ تا زمانی که این سیستم اجرایی شود، شهروندان آمریکایی بسیاری قوانین را زیر پا گذاشته‌اند و دیگر نیازی برای این کار نیست. ما باید این الزام را دیروز انجام می‌دایم و نه ۳ سال دیگر.
 
با این حال FAA مهلتی ۶۰ روزه را در نظر گرفته تا نظرات شهروندان را نیز جویا شود و در صورت الزام، بندهایی از این قوانین را تغییر دهد.
 

کشف فناوری جدید برای تسهیل معاملات بیت کوین

یک شرکت آمریکایی حق ثبت اختراعی را گرفته است که امکان انتقال بیت کوین از طریق ایمیل را می دهد و به این ترتیب به کاربرد گسترده‌تر بیت کوین و ارز مجازی کمک می‌کند.
 
 
 
  به نقل از فوربز، بیت کوین و ارزهای مجازی در تلاشند کاربری آسان سیستم مالی سنتی را به دست آورند.
 
 بانکداری آنلاین، نرم افزارهای موبایل و سیستم های بین المللی انتقال دیجیتال پول، سرویس های سنتی بانکی را به قرن بیست و یکم رسانده اند ولی کیف پول های عجیب بیت کوین و تبادلات فنی، اکثر کاربران پیشرفته اینترنت را گیج کرده است.
 
 و حالا مدیر اجرایی شرکت آمریکایی کوین بیس که پلتفرمی برای خرید و فروش بیت کوین و ارز مجازی ارائه می دهد و مقر آن در سان فرانسیسکو است، حق ثبت اختراعی را گرفته که به بیت کوین امکان انتقال از طریق ایمیل را می دهد. به این ترتیب می‌توان به کاربرد گسترده تر بیت کوین و ارز مجازی کمک کرد.
 
 این اختراع که حق ثبت آن در اوایل ماه جاری اعطا شد، سیستمی را توصیف می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد پرداخت های بیت کوین را با استفاده از آدرس ایمیل خود که متصل به یک ارز مجازی است، انجام دهند.
 
 در جزئیات حق ثبت این طرح آمده است:«  بیت کوین می‌تواند از طریق یک آدرس ایمیل فرستاده شود. سیستم کامپیوتر میزبان هیچ هزینه ای را نمی پردازد. این تبادل فوری به تاجران و مشتریان اجازه می‌دهد از قیمت ارز محلی استفاده کنند. این نوع خرید و فروش بیت کوین به کاربران این امکان را می‌دهد قیمتی را که می‌خواهند برای فروش و خرید بیت کوین به تاجران ارائه دهند».
 
این فناوری قدمی بزرگ برای استفاده از بیت کوین است. چیزی که مدت هاست هدف برایان آرمسترانگ، مدیرعامل شرکت کوین بیس بوده است.
 
آرمسترانگ در اوایل سال جاری میلادی گفت که قصد دارد از بیت کوین برای ایجاد یک سیستم مالی جامع استفاده کند و عقیده دارد کوین بیس پنج سال آینده کمتر به تجارت می پردازد.
 
آرمسترانگ در ماه اوت گفت:«هدف کوین بیس ایجاد آزادی اقتصادی بیشتر برای تمام مردم و کسب و کارها در سراسر جهان تا 10 سال آینده است».
 
قیمت بیت کوین در نیمه دوم 2019 روند رو به کاهشی داشته است ولی به نظر می‌رسد سال جاری میلادی را با قیمت دو برابر  ابتدای سال به پایان برساند.
 
 شایعاتی در این مورد که برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری دنیا به سمت بیت کوین و فضای مجازی پیش می روند، بازار بیت کوین را در اوایل سال جاری میلادی رونق داد ولی طرح های فیس بوک برای ساخت ارز دیجیتال مخصوص به خود رهبران آمریکا را نگران کاهش سلطه دلار آمریکا کرد و باعث شد انتقاد از این فناوری افزایش یابد.
 
 مارک کوبان، میلیاردر فناوری در اوایل همین ماه هشدار داد:« استفاده از بیت کوین بسیار سخت، هک کردن آن بسیار آسان، از دست دادن آن بسیار راحت، فهم آن بسیار مشکل و ارزش گذاری آن بسیار سخت است». وی اضافه کرد بزرگترین مانع بیت کوین قانع کردن مردم برای استفاده از آن است.

نقش بازی‌های رایانه‌ای در تحول نظام آموزشی

 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه هر زمان از بازی‌های دیجیتال صحبت کردیم، به سراغ تهدید و آسیب‌های آن رفته‌ایم، گفت: بازی ظرفیت‌های متفاوتی دارد که می‌تواند آموزش را بهینه کند و اگر به این موضوع نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می‌تواند در کشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد کند.
 
 سید صادق پژمان در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه بازی‌های جدی که عصر روز جمعه، ششم دی‌ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از اهداف مهم این کنفرانس کمک به توسعه، تحقیق، تولید و ترویج بازی‌های جدی بوده است. درحقیقت بعد از خاتمه این برنامه کار اصلی ما شروع می‌شود. یکی از اقدامات مهم ما این است که  اهمیت بازی‌های جدی را در مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم.
 
وی ادامه داد: در طول این چند سال با اقداماتی که مجموعه بنیاد انجام داده است، شاهد توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت‌ها کافی نیست. با توجه به اینکه بازی‌سازان امروز درگیر این موضوع هستند و اهمیت این موضوع را درک می‌کنند، لازم است که ما هم فعالیت‌های جدی‌تر و موثرتری را انجام بدهیم.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: یکی از کارهایی که امسال به صورت جدی پیگیر شدیم، این بود که این درک به سایر بخش‌های کشور هم منتقل شود. ما امروز شاهد مشارکت حضور ۱۴ دستگاه مختلف در این حوزه هستیم که هرکدام ماموریت‌های متفاوتی دارند. در طول این مدت پیگیری‌های بسیاری اتفاق افتاد و تلاش‌هایی انجام گرفت که منجر به گفت‌وگوهایی شد که دریچه پیشرفت را برای افراد بسیاری باز کند.
 
پژمان با بیان اینکه مشارکت دستگاه‌ها در این موضوع بیشتر شده است، افزود: امروز در تعداد جوایز این مشارکت را می‌بینیم. همین که کمک دستگاه‌ها و مشارکت آنها بشتر شود، در آینده باعث خواهد شد که ما به هم بازار بزرگتری برسیم و صنعت بازی‌های رایانه‌ای هم توسعه پیدا کند.
 
بازی‌های رایانه‌ای مغفول مانده‌اند
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بحث‌هایی که در بخش‌های مختلف کشور، ظرفیت‌های آن مغفول واقع شده بازی‌های رایانه‌ای است، اظهار کرد: این غفلت هم به دلیل این است که ما هر زمان از بازی‌های دیجیتال صحبت کردیم، به سراغ تهدید، مشکلات و یا آسیب‌های آن رفته‌ایم. بر همین اساس در مجموعه بنیاد اقداماتی را در این حوزه انجام می‌دهیم.
 
وی با بیان اینکه ما در رسانه‌های جدید دچار سوء‌مصرف هستیم، ادامه داد: برهمین اساس لازم است اقداماتی را برای نحوه مصرف و مواجهه با بازی‌های رایانه‌ای انجام و تجربیات این عرصه را در این خصوص انتقال دهیم. لذا این تغییر دیدگاه باید اتفاق بیفتد که بازی ظرفیت‌های دیگری هم دارد و می‌تواند بیش از منافع و در امتداد برنامه‌ها و ماموریت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بازی‌های جدی، فرصت‌های آموزشی برای کشور است. ما امروز در موضوع آموزش دچار مشکلات جدی هستیم، لذا اینکه بتوانیم در همه بخش‌ها روش‌های سنتی را تبدیل به روش‌های نوین کنیم، یکی از اهداف و اقدامات ماست. برهمین اساس یکی از مسیرهای موفق در موضوع آموزش استفاده از مسیر بازی‌های جدی است که می‌توان با هزینه کم  از آن استفاده کنیم‌.
 
پژمان ادامه داد: امروز در موضوع آموزش شاهد این هستیم که تلاش می‌کنیم ولی اثر اقدامات، قابل قبول نیست، اما بازی قبل از اینکه سرگرمی باشد، هیجان و جذابیت است و ظرفیت‌های متفاوتی دارد که می‌تواند آموزش را بهینه کند. اگر به این موضوع نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می‌تواند در کشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد کند.
 
وی بیان کرد: دست‌اندرکاران در نظام سلامت، در طول این چند دوره مشارکت و همکاری بسیار خوبی داشتند. باتوجه به اینکه با هزینه‌های سنگینی که در نظام سلامت و نظام درمان مواجه هستیم، راه‌حل‌های موثری را می‌توان در عرصه بازی‌های جدی برای تجویز و درمان بسیاری از بیمارها داشته‌باشیم.
 
ارائه راهکارهایی در حوزه اقتصادی و فرهنگی
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روانی باشد. بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند راه‌کارهایی را در حوزه‌های اقتصادی، کسب و کار، فرهنگی و در فضاهای عینی و واقعی داشته باشد و بر آنها تاثیر بگذارد. بازی‌های جدی می‌تواند کیفیت زندگی را ارتقا بدهد، براین اساس نیازمندیم در این حوزه از تمامی دست‌اندرکاران این عرصه ازجمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این جایزه و رسانه‌ها و تولیدکنندگان مطالبه کنیم.
 
پژمان با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در این حوزه حضور دازند، نخبگان هستند که باید دغدغه و اهمیت این عرصه را به همه بخش‌های کشور منتقل کنند، گفت: باید منابع مالی را در این عرصه درست مدیریت کنیم و اهمیت این فعالیت را انعکاس دهیم و اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم سرمایه‌گذاران را هم برای این موضوع جلب کنیم. امروز ۱۴ دستگاه در این حوزه درگیر هستند و با ما مشارکت می‌کنند. لذا هدف این بود که همین دستگاه‌ها بتوانند پیشران این حوزه و الهام‌بخش بقیه دستگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی باشند.
 
وی اظهار کرد: در این حوزه غفلت از تجاری‌سازی راحت‌تر اتفاق می‌افتد. همچنین محصول راحت‌تر تولید می‌شود و وقتی این زنجیره درست کار کند، قاعدتاً ما به توسعه این حوزه کمک کردیم. بنیاد در این رویداد تلاش کرده که معبر میان سرمایه‌گذاران و کسانی که منابع دارند با مجموعه تولیدکنندگان باشد و باید تلاش کنیم که در طول سال این ظرفیت پیگیری شود.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اهمیت تولید دانش در عرصه بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما اگر در این بخش تولید دانش نداشته باشیم، حتماً در آینده دچار مشکل می‌شویم. لذا با برگزاری سمپوزیوم این رویداد تلاش کردیم این وجه کار را تقویت کنیم. با تقویت مبانی نظری و علمی تلاش می‌کنیم این پشتوانه‌ها برای اقدامات بعدی در کشور محکم‌تر شود تا کسانی که بعداً در این حوزه کار می‌کنند، بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. امیدواریم از ظرفیت بازی‌های جدی بیشتر استفاده شود و به‌عنوان بازو در حل مسایل کشور کمک و یاری‌رسان باشد.

نقش بازی‌های رایانه‌ای در تحول نظام آموزشی

 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه هر زمان از بازی‌های دیجیتال صحبت کردیم، به سراغ تهدید و آسیب‌های آن رفته‌ایم، گفت: بازی ظرفیت‌های متفاوتی دارد که می‌تواند آموزش را بهینه کند و اگر به این موضوع نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می‌تواند در کشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد کند.
 
 سید صادق پژمان در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه بازی‌های جدی که عصر روز جمعه، ششم دی‌ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از اهداف مهم این کنفرانس کمک به توسعه، تحقیق، تولید و ترویج بازی‌های جدی بوده است. درحقیقت بعد از خاتمه این برنامه کار اصلی ما شروع می‌شود. یکی از اقدامات مهم ما این است که  اهمیت بازی‌های جدی را در مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم.
 
وی ادامه داد: در طول این چند سال با اقداماتی که مجموعه بنیاد انجام داده است، شاهد توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت‌ها کافی نیست. با توجه به اینکه بازی‌سازان امروز درگیر این موضوع هستند و اهمیت این موضوع را درک می‌کنند، لازم است که ما هم فعالیت‌های جدی‌تر و موثرتری را انجام بدهیم.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: یکی از کارهایی که امسال به صورت جدی پیگیر شدیم، این بود که این درک به سایر بخش‌های کشور هم منتقل شود. ما امروز شاهد مشارکت حضور ۱۴ دستگاه مختلف در این حوزه هستیم که هرکدام ماموریت‌های متفاوتی دارند. در طول این مدت پیگیری‌های بسیاری اتفاق افتاد و تلاش‌هایی انجام گرفت که منجر به گفت‌وگوهایی شد که دریچه پیشرفت را برای افراد بسیاری باز کند.
 
پژمان با بیان اینکه مشارکت دستگاه‌ها در این موضوع بیشتر شده است، افزود: امروز در تعداد جوایز این مشارکت را می‌بینیم. همین که کمک دستگاه‌ها و مشارکت آنها بشتر شود، در آینده باعث خواهد شد که ما به هم بازار بزرگتری برسیم و صنعت بازی‌های رایانه‌ای هم توسعه پیدا کند.
 
بازی‌های رایانه‌ای مغفول مانده‌اند
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بحث‌هایی که در بخش‌های مختلف کشور، ظرفیت‌های آن مغفول واقع شده بازی‌های رایانه‌ای است، اظهار کرد: این غفلت هم به دلیل این است که ما هر زمان از بازی‌های دیجیتال صحبت کردیم، به سراغ تهدید، مشکلات و یا آسیب‌های آن رفته‌ایم. بر همین اساس در مجموعه بنیاد اقداماتی را در این حوزه انجام می‌دهیم.
 
وی با بیان اینکه ما در رسانه‌های جدید دچار سوء‌مصرف هستیم، ادامه داد: برهمین اساس لازم است اقداماتی را برای نحوه مصرف و مواجهه با بازی‌های رایانه‌ای انجام و تجربیات این عرصه را در این خصوص انتقال دهیم. لذا این تغییر دیدگاه باید اتفاق بیفتد که بازی ظرفیت‌های دیگری هم دارد و می‌تواند بیش از منافع و در امتداد برنامه‌ها و ماموریت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بازی‌های جدی، فرصت‌های آموزشی برای کشور است. ما امروز در موضوع آموزش دچار مشکلات جدی هستیم، لذا اینکه بتوانیم در همه بخش‌ها روش‌های سنتی را تبدیل به روش‌های نوین کنیم، یکی از اهداف و اقدامات ماست. برهمین اساس یکی از مسیرهای موفق در موضوع آموزش استفاده از مسیر بازی‌های جدی است که می‌توان با هزینه کم  از آن استفاده کنیم‌.
 
پژمان ادامه داد: امروز در موضوع آموزش شاهد این هستیم که تلاش می‌کنیم ولی اثر اقدامات، قابل قبول نیست، اما بازی قبل از اینکه سرگرمی باشد، هیجان و جذابیت است و ظرفیت‌های متفاوتی دارد که می‌تواند آموزش را بهینه کند. اگر به این موضوع نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می‌تواند در کشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد کند.
 
وی بیان کرد: دست‌اندرکاران در نظام سلامت، در طول این چند دوره مشارکت و همکاری بسیار خوبی داشتند. باتوجه به اینکه با هزینه‌های سنگینی که در نظام سلامت و نظام درمان مواجه هستیم، راه‌حل‌های موثری را می‌توان در عرصه بازی‌های جدی برای تجویز و درمان بسیاری از بیمارها داشته‌باشیم.
 
ارائه راهکارهایی در حوزه اقتصادی و فرهنگی
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روانی باشد. بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند راه‌کارهایی را در حوزه‌های اقتصادی، کسب و کار، فرهنگی و در فضاهای عینی و واقعی داشته باشد و بر آنها تاثیر بگذارد. بازی‌های جدی می‌تواند کیفیت زندگی را ارتقا بدهد، براین اساس نیازمندیم در این حوزه از تمامی دست‌اندرکاران این عرصه ازجمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این جایزه و رسانه‌ها و تولیدکنندگان مطالبه کنیم.
 
پژمان با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در این حوزه حضور دازند، نخبگان هستند که باید دغدغه و اهمیت این عرصه را به همه بخش‌های کشور منتقل کنند، گفت: باید منابع مالی را در این عرصه درست مدیریت کنیم و اهمیت این فعالیت را انعکاس دهیم و اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم سرمایه‌گذاران را هم برای این موضوع جلب کنیم. امروز ۱۴ دستگاه در این حوزه درگیر هستند و با ما مشارکت می‌کنند. لذا هدف این بود که همین دستگاه‌ها بتوانند پیشران این حوزه و الهام‌بخش بقیه دستگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی باشند.
 
وی اظهار کرد: در این حوزه غفلت از تجاری‌سازی راحت‌تر اتفاق می‌افتد. همچنین محصول راحت‌تر تولید می‌شود و وقتی این زنجیره درست کار کند، قاعدتاً ما به توسعه این حوزه کمک کردیم. بنیاد در این رویداد تلاش کرده که معبر میان سرمایه‌گذاران و کسانی که منابع دارند با مجموعه تولیدکنندگان باشد و باید تلاش کنیم که در طول سال این ظرفیت پیگیری شود.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اهمیت تولید دانش در عرصه بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما اگر در این بخش تولید دانش نداشته باشیم، حتماً در آینده دچار مشکل می‌شویم. لذا با برگزاری سمپوزیوم این رویداد تلاش کردیم این وجه کار را تقویت کنیم. با تقویت مبانی نظری و علمی تلاش می‌کنیم این پشتوانه‌ها برای اقدامات بعدی در کشور محکم‌تر شود تا کسانی که بعداً در این حوزه کار می‌کنند، بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. امیدواریم از ظرفیت بازی‌های جدی بیشتر استفاده شود و به‌عنوان بازو در حل مسایل کشور کمک و یاری‌رسان باشد.

اپل و شارپ برای تولید نمایشگر وارد همکاری می‌شوند

 
 
اپل و شارپ درصدد راه اندازی یک کارخانه جدید به منظور تولید نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند هستند.
 
دو غول تکنولوژی در شرق و غرب جهان، یعنی اپل در آمریکا و شارپ در ژاپن به تازگی تصمیم گرفته‌اند که با همکاری یکدیگر به توسعه و تولید نمایشگرهای اولد (OLED) جدید مخصوص گوشی های هوشمند بپردازند.
 
اپل که از سال گذشته تاکنون برای تولید و عرضه گوشی های جدید آیفون نیازمند فناوری صفحه نمایش اولد است، مجبور بوده تا برای تامین قطعات و نمایشگرهای موردنیاز خود به شرکت‌های کره ای همچون سامسونگ و ال‌جی که رقیبان سرسخت آن به شمار می روند، روی بیاورد که این امر به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، تاکنون ضرر و زیان های متعددی را برای اپل ایجاد کرده است.
 
حالا به نظر می‌رسد که اپل و شارپ به دنبال احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی برای تولید نمایشگرهای اولد مخصوص گوشی‌های هوشمند هستند تا از هزینه‌های مازاد تامین قطعات از سایر شرکت های خارجی بکاهند.

تصویر نهایی مربوط به آرایش دوربین سامسونگ گلکسی S11 پلاس منتشر شد

شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره اسمارتفون‌های خانواده سری سامسونگ گلکسی S11 مطرح شده‌اند که باعث به وجود آمدن بحث‌ها و گزارش‌های متفاوتی شده است. برخی از افشاگران حوزه فناوری معتقدند که تصاویر و رندر‌های منتشر شده در فضای مجازی، مکان واقعی قرارگیری سنسور‌های دوربین را نشان نمی‌دهند. اما آخرین رندر منتشر شده توسط OnLeaks باعث شد تا ما هم از سردرگمی‌های مرتبط با تلفن‌های گلکسی S11 نجات پیدا کنیم!

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هندست گلکسی +S11 دارای یک دوربین چهارگانه است که سه لنز آن در سمت چپ و یک سنسور دیگر به همراه فلاش LED در سمت راست مجموعه دوربین قرار گرفته‌اند.

گلکسی +S11

هفته گذشته نیز IceUniverse به عنوان معتبرترین و مشهورترین افشاگر اعلام کرد که مدل  اسمارتفون سامسونگ گلکسی +S11 از سنسور 108 مگاپیکسل به همراه فناوری ترکیب پیکسل 9 به 1 بهره می‌گیرد.

گلکسی +S11
تصویر به اشتباه منتشر شده به عنوان آرایش دوربین گلکسی S11+

هم‌چنین، اطلاعاتی درباره سنسور‌های دوربین این دستگاه نیز منتشر شده است. به عنوان مثال، یک لنز التراواید در بالای سنسور اصلی 108 مگاپیکسل تعبیه شده است. یک لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابر نیز در زیر همین سنسور قرار دارد. انتظار داریم که سنسور چهارم از نوع ToF باشد.

حداقل دو ماه تا زمان معرفی اسمارتفون‌های خانواده گلکسی S11 فاصله داریم، بنابراین، طی این دو ماه، اطلاعات و جزییات بیشتری در رابطه با تلفن‌های جدید سامسونگ منتشر خواهد شد.

نوشته تصویر نهایی مربوط به آرایش دوربین سامسونگ گلکسی S11 پلاس منتشر شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

اولین رندر‌های مربوط به دو تبلت آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی ۲۰۲۰ اپل منتشر شدند

اولین رندر‌ها از دو مدل تبلت‌ آیپد پرو توسط OnLeaks و iGeeksBlog منتشر شد. در این رندرها دو تبلت آیپد پرو 11 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی (2020) را مشاهده می‌کنید که در مارس سال 2020 به بازار عرضه خواهند شد.

آیپد پرو 2020

با مشاهده تصاویر به راحتی می‌توان متوجه شد که هردو تبلت از لحاظ طراحی ظاهری شباهت زیادی به مدل‌های فعلی خود (2019) دارند. تنها تفاوت بین این تبلت‌ها و مدل‌های قبلی نیز در بخش دوربین آن‌ها دیده می‌شود که از آرایش دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو الگو گرفته شده است.

آیپد پرو 2020

طبق شایعات منتشر شده، نسل جدید آیپد پرو از فناوری دوربین سه‌بعدی استفاده خواهد کرد، البته این مورد فقط در بخش دوربین جلویی استفاده خواهد شد.

طبق اطلاعات افشا شده توسط OnLeaks، آیپد پرو 11 اینچی 2020 همانند مدل فعلی با ابعاد 248 در 178.6 در 5.9 میلی‌متر معرفی خواهد شد.

آیپد پرو 2020

از نکات جالب درباره اطلاعات فاش شده می‌توان به چارچوب زمانی ارایه شده درباره معرفی این دو تبلت اشاره کرد، زیرا اپل معمولا در ماه مارس از تبلت‌های سطح پایه خود رونمایی می‌کند، اما درحال حاضر، جانشین آیپد 10.2 اینچی را در کنار خانواده آیفون 11 در ماه سپتامبر معرفی کرد.

بنابراین، دو تبلت آیپد پرو 11 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی (2020) در ماه نوامبر معرفی نخواهند شد. این احتمال وجود دارد کوپرتینونشین‌ها شش ماه زودتر از موعد، طرفداران خود را سورپرایز کنند، البته نمی‌توان با اطمینان کامل درباره این موضوع صحبت کرد.

نوشته اولین رندر‌های مربوط به دو تبلت آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی 2020 اپل منتشر شدند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

قانون جدید FAA اجازه ردیابی پهپادها را به پلیس خواهد داد

قانون جدید FAA اجازه ردیابی پهپادها را به پلیس خواهد داد

اداره‌ی هوانوردی فدرال ایالات متحده قرار است قوانینی برای تسریع استفاده‌ی تجاری از پهپادها تصویب کند.