وزیر ارشاد: رشد ۵ برابری و ضریب نفوذ ۸۸٫۸۶ درصدی اینترنت در کشور
هواوی P40 پرو احتمالا با پنج دوربین پشت و نمایشگر بدون ناچ معرفی خواهد شد
هواوی P40 و P40 پرو قرار است در ماه مارس سال آینده معرفی شوند و هفته گذشته رندرهایی از این دو گوشی منتشر شد که نشان میداد آنها مجهز به یک ستآپ دوربین مستطیلیشکل در پشت خود هستند.
تصاویر مذکور تعداد دوربینهای پشت را آشکار نکرده بود، اما حالا بهلطف یک تصویر جدید میدانیم که نسخه پرو با پنج دوربین در قاب پشت معرفی خواهد شد. این دوربینها شامل یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی از نوع IMX686 سونی، یک دوربین اولتراواید ۲۰ مگاپیکسلی، یک سنسور پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10x، یک دوربین ماکرو و یک سنسور مدت زمان پرواز سهبعدی خواهند بود.
تصویر جدید، P40 پرو را در رنگ آبی نشان میدهد که چهار دوربین پشت آن بر روی هم قرار گرفتهاند و دوربین پریسکوپ در سمت راست جای گرفته است.
همچنین گفته میشود گوشی P40 پرو مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ تا ۶.۷ اینچی است. رندرهای قبلی اشارهای به ناچدار بودن یا نبودن آن نداشتند، اما یک پنل لورفته از P40 پرو نشاندهنده یک صفحهنمایش بدون ناچ با حاشیههای نازک است.
هنوز مشخص نیست که آیا هواوی P40 پرو دارای دوربین سلفی پاپآپ خواهد بود یا یک نمونه زیر نمایشگر، اما، با نزدیکتر شدن به زمان معرفی آن، جزییات بیشتری را درباره آن خواهیم دانست.
نوشته هواوی P40 پرو احتمالا با پنج دوربین پشت و نمایشگر بدون ناچ معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
همه چیز درباره سیستم پاشش سوخت و انژکتور خودرو
سیستم پاشش سوخت خودرو از کلیدیترین اجزای سیستم سوخترسانی در خودروهای امروزی است که در این مقاله به تشریح اجزا، انواع، عملکرد و ایرادات آن میپردازیم.
کارت گرافیک DG1 اینتل همان پردازنده گرافیکی مجتمع در سری تایگرلیک است
اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، حاکی از آن است کارت گرافیک جدید اینتل همانند پردازندهی گرافیکی مجتمع در سری تایگرلیک، ۹۶ واحد اجرایی و ۷۶۸ واحد سایهزن دارد.
ماکلاب به دنبال تحقق شعار “سبک تازه زندگی” است!
ماکلاب باشگاهی است که با شعار سبک تازه زندگی وارد کار شده و خدمات متنوع خرید با تخفیف را بر بستر شبکه پذیرندگان خود و با استفاده از ماکارت، بن کارت و کد تخفیف به اعضای خود ارائه میدهد. این باشگاه بزرگ متکی بر جمعیت خود توانسته با هزاران مرکز ارائه خدمات و کالا قرارداد ببندد که تفاوتهای ماهوی با پلتفرمهای تخفیف فروشی دارد.
به گزارش آیتیرسان، نشست خبری معرفی امکانات جدید مجموعه ماکلاب به میزبانی صاحب امتیاز این برند یعنی شرکت توسعه تجارت آرکانیک روز گذشته برگزار شد که حاوی نکات جالبی از این استارتاپ تازه وارد بود.
ماکلاب به گفته مدیرعاملش، چندماهی است که پرچم خود را بالا برده و با یک برنامهریزی بلندمدت به فعالیت خود میپردازد. شباهتهای زیاد این استارتاپ به سایتهای تخفیف گروهی از جمله سوالاتی بود که از سوی خبرنگاران مطرح شد و خان آبادی، مدیرعامل ماکلاب در پاسخ به این سوالات گفت: بنای کار سایتهای تخفیف گروهی این است که تخفیف فروشی میکنند و حق الزحمهای را از بابت کم کردن تخفیف ارائه شده از سوی کسب و کار بر میدارند. اما مدل کسب و کار ما این گونه نیست و ما با دریافت حق اشتراک، تمامی تخفیفهای ارائه شده کسب و کارها را در اختیار کاربر میگذاریم.
او در پاسخ به سوال خبرنگار آیتیرسان مبنی بر اینکه شباهتهای ماکلاب به سایتهای تخفیف گروهی و مشکلات احتمالی ماههای بعد، آیا باید انتظار یک ادغام دیگر همانند ادغام تخفیفان و نت برگ یا ریحون و چیلیوری و… باشیم، گفت: یکی از دلایلی که ما با سر و صدای کمتری اقدام به راه اندازی ماکلاب کردیم همین بود که بتوانیم متناسب با قدرتمان پیش برویم و برنامه ریزیهای انجام شده را به نحو عالی، عملیاتی کنیم. ما گامهای آرام برمیداریم ولی سعی میکنیم تا گامهای محکم و با برنامهای باشند. ما با قدرت جمعیت خود پیش میرویم و بر اساس تکیه بر همین قدرت، با کسب و کارهای مختلف به مذاکره میپردازیم و طبیعتا هر چقدر که این جمعیت بالا برود، قدرت ما برای ادامه دادن کارمان افزایش مییابد.
وی در ادامه به دیگر سوال خبرنگار ما، پیرامون آمارهای مربوط به جمعیت ادعا شده، پاسخ داد و گفت: در حال حاضر مدل کسب و کار ما به گونهایست که صرفا از طریق اقدامات مستقیم در ماکلاب کسب درآمد نمیکنیم، بلکه در سه مسیر مختلف فعالیت داریم. اولین مسیر ما قرارداد فروش به 5060 باشگاه مشتریان در سرتاسر کشور است. مسیر دوم ما قراردادهایی است که برای بانک اطلاعاتیمان بسته میشود و سومین نوع نیز قرارداد با کسب و کارهایی است که صرفا بتوانند به کاربرانمان ارائه خدمات داشته باشند.
خان آبادی، مدیرعامل ماکلاب در ادامه افزود: این حجم از فعالیت ما توانسته چیزی در حدود 10 میلیون و 300 هزار کاربر خاموش را برایمان به همراه داشته باشد که با یک نوتیفیکیشن ساده، به کاربر بیدار تبدیل شوند. حتی اگر 20 درصد از این مقدار کاربر موجود در دیتابیس به کاربران بیدار ما تبدیل شوند، طبیعتا جمعیت بسیار بالایی را تشکیل داده و قدرت بسیار بالایی را در اختیار ما میگذارد ولی هنوز نیازی به استفاده از این ابزار نداریم و به روند فعلیمان که علیرغم تبلیغات اندک، بسیار عالی بوده، ادامه میدهیم.
وی در ادامه گفت: ما در حال حاضر و در همین چندماه گذشته توانستیم چیزی در حدود 100 هزار کاربر بیدار برای ماکلاب جذب کنیم که با یک عملیات تبلیغات و بازاریابی بسیار اندک انجام شده و نرخ جذب و استقبال کاربران به سرمایه گذارمان این نوید را میدهد که با افزایش تبلیغات، میتوان با سرعت بسیار بالاتری اقدام به جذب کاربر نمود.
از دیگر اطلاعات ارائه شده در این نشست خبری، فعالیت 60 متخصص بر روی سرویسهای این مجموعه بود که امکان ارائه خدمات بیش از 12 هزار کسب و کار در سرتاسر کشور را فراهم کردهاند. این مجموعه به زودی سرویسهای جدیدی در زمینه آموزش، سفر، گردشگری و … خواهد داشت که زمینه را برای کاهش هزینههای کاربران و بهرهمندی از بهترین سرویسها، آماده میکند.
مدیرعامل ماکلاب در مورد سرویسهای آینده این استارتاپ گفت: ما در بلندمدت قصد داریم که در راستای تحقق شعار سایت یعنی “سبک تازه زندگی” اقداماتی را انجام دهیم. طبیعتا در حال حاضر شاید در حد یک شعار باشد ولی به طور مثال میتوان به پلنبندی سفر کاربران اشاره کنیم. کاربر در آینده این امکان را خواهد داشت که با ارائه بودجه خود، یک پلن کامل سفر از صفر تا صد دریافت کند و یا حتی بعدتر با ارائه بودجه ماهانه خود، پلن بعدی خریدهای روزمره زندگی خود را دریافت نماید.
وی در ادامه افزود: از دیگر برنامههای ما کار بر روی سلامت کاربران و به طور کلی مردم کشورمان است. مثلا اگر در حال حاضر به کسی بگوییم که هر روز قبل از حضور در محل کار، از استخر و باشگاه ورزشی استفاده کند و یک صبحانه مناسب را میل کند، او از هزینههای آنچنانی این مکانها صحبت خواهد کرد ولی وقتی بتوانیم در هزینههای او در سایر بخشها بکاهیم و از سوی دیگر تخفیفهای خوبی از محلهای تفریحی این چنینی دریافت نماییم، عملا درآمد لازم برای این هزینهکرد او را ایجاد کرده و سبک زندگی وی را به سمت یک سبک زندگی سالمتر سوق دادهایم.
خان آبادی در ادامه به دیگر مزیت ماکلاب یعنی بیمه حوادث رایگان و همچنین کدهای تخفیف 10 برابری اشاره کرد و گفت: ما به کلیه کاربران خود در پلنهای نقرهای، طلایی و الماس بیمه حوادث رایگان تقدیم میکنیم که فعلا از شرکت بیمه البرز ارائه میشود. خدمات این بیمه کامل بوده و هیچ هزینهای برای کاربر نخواهد داشت. از سوی دیگر کاربر به محض ثبت نام و پرداخت حق عضویت، از کد تخفیف 10 برابری در مجموعههای آنلاین معتبر و شناخته شده مانند اسنپ، دیجی کالا، فیلیمو و… بهرهمند میشود که عملا پرداختی او را در همان لحظه ثبت نام به او بر میگرداند!
در پایان مسعود صالحی، مدیر محصول ماکلاب به دیگر سرویس جدید این مجموعه اشاره کرد و گفت: ماگرام نام سرویس جدید ماست که به کاربران و کسب و کارهای مختلف، امکان مدیریت اکانتهای اینستاگرامیشان را میدهد. به بیان دیگر اینکه کاربران ماگرام با پرداخت هزینههای بسیار اندک، میتوانند مدیریت پستهای خود را تا یکسال آینده انجام دهند و تا روزانه 500 دایرکت را برای دیگر کاربران ارسال کنند. در صورت بلاک شدن این سرویس، خدماتی برای رفع بلاک ارائه میشود و پشتیبانان ما در هر لحظه آماده ارائه خدمات پشتیبانی هستند.
همچنین گفتنی است که کاربران الماسی این مجموعه از کارت خرید بانکی بهرهمند میشوند که بدون نیاز به ارائه کد یا اطلاعات مشابه، صرفا با استفاده از این کارت بانکی امکان بهرهمندی از تخفیفهای طرفین قرارداد ماکلاب برایشان فراهم میگردد.
نوشته ماکلاب به دنبال تحقق شعار “سبک تازه زندگی” است! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
توییتر استفاده از تصاویر متحرک PNG را بهخاطر یک حمله توییتری ممنوع کرد
توییتر استفاده از تصاویر PNG را بهخاطر حملهای که به اکانت توییتری بنیاد صرع شد و باعث انتشار تصاویر متحرکی گردید که میتوانستند باعث تشنج در افراد حساس به نور گردند، ممنوع کرد.
توییتر در اینرابطه باگی را کشف کرده که به کاربران اجازه میداد تا تنظیمات پخش خودکار را دور بزنند و چندین تصویر متحرک با فرمت APNG را در یک توییت واحد منتشر کنند.
توییتر در توضیح این اتفاق گفته است:
ما میخواهیم همه کاربران تجربه ایمنی در توییتر داشته باشند. گرچه تصاویر APNG سرگرمکننده بودند، اما آنها به تنظیمات پخش خودکار احترام نمیگذاشتند، به همین دلیل، ما امکان اضافه کردن آنها به توییتها را حذف میکنیم. این کار بهخاطر سلامتی کسانی که به حرکت و تصاویر متحرک حساس هستند (از جمله افراد مبتلا به صرع) انجام شده است.
توییتهایی که در حالحاضر دارای تصاویر APNG هستند، از این شبکه اجتماعی حذف نخواهند شد، اما بهزودی فقط تصاویر GIF قابل استفاده خواهند بود. بهگفته سایت خبری یاهو، توییتر تایید کرده که فایلهای APNG برای حمله به بنیاد صرع استفاده نشدهاند، اما وجود چنین باگی بدین معنی است که این فایلها میتوانند برای انجام چنین اقدامات مخربی در آینده مورد استفاده قرار گیرند.
حملات به حساب توییتری بنیاد صرع، در ماه گذشته، که ماه آگاهی درباره بیماری صرع بود، اتفاق افتاد. در این حملات ترولها با استفاده از هشتگهای این بنیاد و نیز حساب توییتری آن، تصاویر متحرکی با افکتهای آزاردهنده نور منتشر کردند. هنوز مشخص نیست که چند نفر از کاربران تحت تاثیر این حمله قرار گرفتهاند، اما بنیاد صرع گفته است که با پلیس در این رابطه همکاری میکند و علیه اکانتهایی که احتمال میرود در این کار دخیل بودهاند، شکایت کرده است.
یکی از هیئتمنصفههای تگزاس در سال ۲۰۱۶ اعلان کرده بود که تصویر متحرک میتواند بهعنوان نوعی سلاح کشنده در نظر گرفته شود. ماجرا از این قرار بود که مردی یک تصویر چشمکزن GIF را برای خبرنگاری که بیماری صرع داشت فرستاده بود و باعث ایجاد تشنج در او شده بود.
توییتر گفته است که بهدنبال ایجاد قابلیت مشابهی به جای APNG است که برای همه کاربران بهتر خواهد بود.
نوشته توییتر استفاده از تصاویر متحرک PNG را بهخاطر یک حمله توییتری ممنوع کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
فهرست کلیدهای میانبر مرورگر کروم در سیستمهای عامل ویندوز، لینوکس و مک
در این مطلب فهرستی از کلیدهای میانبر مرورگر گوگل کروم ارائه خواهد شد تا با کمک این کلیدها راحتتر و سریعتر به امکانات این مرورگر دسترسی پیدا کنیم.
اسمارتفونهای اوپو رنو ۳ پرو و اوپو رنو ۳ با پشتیبانی از فناوری ۵G رسما معرفی شدند
کمپانی اوپو اخیرا از هندستهای سری رنو 3 در بازار چین رونمایی کرد. این در حالیست که بازارهای غربی کماکان منتظر عرضه اسمارتفونهای مذکور بوده و سرگرم تدارک غذاها، میهمانیها و هدایای کریسمس هستند. در جریان مراسم اخیر شاهد معرفی 2 اسمارتفون با اسامی رنو 3 پرو و رنو 3 بودیم. هر 2 محصول با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G عرضه میشوند. ورژن قدرتمندتر پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 765G است؛ در حالیکه ورژن معمولی رنو 3 نخستین اسمارتفونی است که از تراشه جدید شرکت مدیاتک موسوم به Dimensity 1000L بهره خواهد برد.
اوپو رنو 3 پرو
رنو 3 پرو از یک پنل اولد 6.5 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتزی و حفرهای جهت استقرار دوربین سلفی برخوردار است. این پنل مجهز به قابلیت تشخیص فرامین لمسی با نرخ 180 هرتز است که امکان پیمایش روانتر و تجربه گیمینگ مناسبتر را فراهم میکند. بعلاوه این نمایشگر از قابلیت پوششدهی 100 درصدی طیف رنگی DCI-P3 و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 برخوردار خواهد بود.
اسمارتفون رنو 3 پرو با قابلیت زوم هیبریدی 5 برابری روانه بازار میشود که 2 برابر آن از نوع اپتیکال و بقیه از نوع دیجیتالی است. دوربین پشتی گوشی دارای 4 حسگر است. این ماژول از دوربین فوقعریض 8 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، حسگر سیاه و سفید 2 مگاپیکسلی و لنز تلهفوتو 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی منفرد در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر و درون حفرهای دایروی شکل قرار دارد و از رزولوشن 32 مگاپیکسلی برخوردار است.
رنو 3 پرو با باتری 4025 میلیآمپرساعتی و قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ 30 واتی VOOC 4.0 تولید میشود. با اتصال دستگاه به شارژر ظرف مدت 20 دقیقه میزان شارژ باتری از 0 به 50 درصد خواهد رسید. همچنین افزایش شارژ باتری از 0 به 70 درصد نیز 30 دقیقه زمان خواهد برد. اوپو اطمینان دارد که این باتری، انرژی موردنیاز گوشی برای فعالیت در بستر شبکههای 5G را تامین خواهد کرد؛ به همین دلیل کمپانی در تبلیغات رنو 3 پرو از شعار “تجربه اتصال 5G با شارژدهی مشابه شبکه 4G” استفاده نموده است.
اوپو رنو 3 پرو
رابط کاربری ColorOS 7 بر پایه سیستمعامل اندروید 10 و اسپیکرهای استریو سایر ویژگیهای شاخص این هندست را تشکیل میدهند. اوپو رنو 3 پرو در 4 رنگ مختلف شامل مشکی، سفید، آبی و قرمز سایهدار عرضه میشود. ورژن پایه این هندست مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظهداخلی است و با برچسب قیمتی 3999 یوانی (معادل 570 دلار/ 515 یورو) به فروش میرسد. پیشسفارش این محصول از روز 31 دسامبر آغاز خواهد شد. ورژن مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظهداخلی نیز با قیمتگذاری 4499 یوانی (640 دلار/ 580 یورو) عرضه خواهد شد. فروش این هندست از روز 10 ژانویه آغاز میشود.
سومین ورژن تولید شده از این هندست، اوپو رنو 3 پرو Pantone 2020 نام دارد. این محصول با رنگ منتخب سال 2020 یعنی آبی کلاسیک در دسترس مشتریان قرار میگیرد. کلیه ابزارهای گنجانده شده در بستهبندی این هندست شامل شارژر VOOC، کابل شارژر و کیس محافظ به رنگ آبی و سفید هستند. قیمتگذاری این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظهداخلی برابر با 4199 یوان (معادل 600 دلار/ 540 یورو) است.
اوپو رنو 3
ورژن معمولی رنو 3 از یک نمایشگر اولد 6.5 اینچی مشابه بهره خواهد برد؛ اما اینبار دوربین سلفی درون یک ناچ قطرهای شکل قرار دارد. این دوربین کماکان دارای رزولوشن 32 مگاپیکسلی است.
در قسمت پشتی گوشی تغییرات چشمگیری مشاهده میشوند. اوپو رنو 3 مجهز به یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوقعریض 8 مگاپیکسلی، یک حسگر سیاه و سفید و یک دوربین پرتره است.
تراشه Dimensity 1000L ساخت شرکت مدیاتک از یک پردازنده 8 هستهای شامل 4 هسته کورتکس A77 و 4 هسته کورتکس A55 بهره میگیرد. پردازنده گرافیکی این هندست از نوع Mali-G77 است. بر اساس ادعای کمپانی تولیدکننده، چیپست مذکور “سریعترین تراشه 5G جهان در فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز” بهشمار میرود؛ چرا که این تراشه قادر است با حداکثر پهنای باند 4.7 گیگابیتبرثانیه فعالیت نموده و از طیف کاملی از شبکهها در محدوده 2G تا 5G پشتیبانی خواهد کرد.
اوپو وعده داده که اسمارتفون رنو 3 در مقایسه با یک پلتفرم مجهز به هستههای کورتکس A76 تا 20 درصد سریعتر و حتی هوشمندتر است. یک ماژول APU 3.0 سفارشی نیز این تراشه را همراهی خواهد کرد.
اوپو رنو 3 با باتری 4025 میلیآمپرساعتی و فناوری شارژ سریع VOOC 4.0 در دسترس خریداران قرار میگیرد. حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و رابط کاربری ColorOS 7 سایر مشخصات هندست را تشکیل میدهند.
اسمارتفون فوق در مدلهای رنگی سفید، مشکی، آبی و قرمز سایهدار روانه بازار میشود. بر اساس اعلام اوپو، عرضه رنو 3 از روز 31 دسامبر آغاز خواهد شد. ورژن مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظهداخلی با قیمتگذاری 3399 یوان (485 دلار/ 440 یورو) عرضه میشود؛ در حالیکه مدل دارای 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظهداخلی با برچسب قیمتی 3699 یوانی (530 دلار/ 475 یورو) ارائه خواهد شد.
نوشته اسمارتفونهای اوپو رنو 3 پرو و اوپو رنو 3 با پشتیبانی از فناوری 5G رسما معرفی شدند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
پردازنده Dimension 800 مدیاتک با پشتیبانی از ۵G برای دستگاههای میانرده معرفی شد
مدیاتک پردازندهی مقرونبهصرفهی جدیدی برای گوشیهای میانرده رونمایی کرده است. بهزودی، این پردازنده در گوشیهای جدید به بازار عرضه خواهند شد.