اعلام اتحاد چیلیوری و ریحون برای کسب رتبه اول در سرویس غذای آنلاین

ظهر امروز و در یک سمینار خبری که در هتل نیلوی تهران با حضور خبرنگاران و مدیران چیلیوری، ریحون، سرآوا و تامین سرمایه تمدن برگزار شد، ادغام رسمی دو سرویس غذای آنلاین در کشور یعنی چیلیوری و ریحون به‌صورت رسمی اعلام گردید.

در ابتدای این مراسم علیرضا صادقیان؛ با اشاره به اینکه وظیفه اصلی وی از امروز به مدیر عاملی چیلیوری تبدیل شده است، گفت: ما در دی ماه ۱۳۹۴ سایت‌مان راه‌اندازی و خرداد ماه ۱۳۹۵ فعالیت‌مان شروع گردید. سایت سرمیز دی ماه ۹۵ لانچ شد که ماموریت آن ارایه غذای سازمانی است. در بهمن ۹۶ سرمایه گذاری آرمانی انجام گردید، در مهر ۹۷ موتوچیلی را لانچ کردیم که سیستم ارسال غذای ماست و امروز در دی ماه ۹۸ ادغام با رقیب نزدیک‌مان، سایت ریحون انجام گرفت.

در حال حاضر ۴هزار رستوران بر روی چیلیوری قرار دارد و در بیش از ۳۰ شهر فعالیت می‌کنیم. چرا ادغام با ریحون را انجام دادیم؟ ما با یکدیگر رقابت چندین ساله‌ای داشتیم برای کسب رتبه دوم بازار و هر کدام تلاش می‌کردیم که این جایگاه را از آن خودمان کنیم. حال یکی از اهداف ما کسب مقام نخست با قدرت گرفتن هر دوی ماست. بازار غذا بسیار جذاب و بزرگ است و فاصله زیادی دارد تا از حالت آفلاین به آنلاین منتقل شود.

ما می‌خواستیم به سرمایه‌گذاران احتمالی این پیغام را بدهیم که یک بازیگر بزرگ وجود دارد که می‌توانید با ریسک بسیار کم‌تر بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید. تجربه ادغام برندها به این شکل در کشور بسیار کم‌تر اتفاق افتاده زیرا چالش‌های فراوانی دارد. در این زمینه ۴ استراتژی می‌تواند وجود داشته باشد. اول اینکه هر برند کار خودش را انجام دهد، مثل نت برگ و تخفیفان. دوم اینکه ادامه با یک برند باشد، راه سوم ترکیب دو برند با یکدیگر بوده و آخرین روش هم ایجاد یک برند جدید است.

در مذاکرات چیلیوری و ریحون با توجه به آنکه هر دو برند جدید هستند به این نتیجه رسیدیم که با یک برند که چیلیوری است و شاید انتخاب بهتری باشد، ادامه دهیم؛ البته این امر بدین معنی نیست که بر فرض برند چیلیوری سهم بیشتری دارد یا ریحون را خریده است.

یکی از چیزهایی که ممکن است به ذهن بسیاری برسد، این است که چه ارزش افزوده‌ای چنین ادغامی ایجاد می‌کند؟ مهم‌ترین امر در این کار تیم‌ها هستند که به یکدیگر می‌پیوندند و قوی‌تر می‌شوند. با توجه به این ادغام ما ۶۰ درصد رستوران بیشتر و ۳۵ درصد مشتری بیشتری را جذب کرده‌ایم. فکر می‌کنیم در کل بازار ایران، تنها ۱۰ درصد خرید غذا آنلاین شده و ۹۰ درصد آفلاین است،‌ در صورتی‌که میانگین دنیا ۷۰ به ۳۰ است. پیش بینی می‌کنیم که در سال ۱۴۰۳ یک رشد ۱۰ برابری را در بازار آنلاین از نظر حجم فروش خواهیم داشت.

نگاه چیلیوری از امروز فقط غذا نیست، بلکه ارسال تمام کالاهایی است که مورد نیاز شماست و می‌خواهید در طی مدت زمان نیم تا یک ساعته به‌دست‌تان برسد. بازار کالاهای سوپر مارکتی ۲۰ برابر غذاست که این بازار در حال حاضر ۵۱۱ هزار میلیارد تومان است که رقم بسیار ناچیزی از آن به‌صورت آنلاین است که در سال ۱۴۰۳ تا ۴ برابر این بازار افزایش می‌یابد.

سایر دسته‌بندی‌هایی که از امروز به خاطر قدرت موتوچیلی به ما افزوده می‌شود، شامل ارسال از شیرینی فروشی، داروخانه، میوه فروشی، نانوایی و سوپر مارکت است. در واقع تمام کالاهایی که به سرعت مورد نیاز ماست، می‌خواهیم به سایت خود افزوده و از یک سایت سفارش غذا تبدیل به محلی برای سفارش همه چیز شویم.

پس از صادقیان، بابک کبیری، مدیر عامل ریحون گفت: تیم ریحون هم زمان با سایت چیلیوری و از مجموعه آواتک متولد شد. مسیر ریحون بسیار پر چالش بود، در آن بازار رقبای دیگری نیز بودند که تجربه ما نسبت به آن‌ها بسیار کم‌تر بود اما یک چیز مشترک وجود داشت که عطش برای رشد بود. جذب سرمایه‌های بسیار خوبی از سراوا و یک تیم یونانی داشتیم که دانش بین المللی را به تیم منتقل کردند.

در سال ۹۷ ما فعالیت بسیار خوبی داشتیم و برای رشد هرچه بهتر این طرح ادغام مطرح شد. ما مدل‌های مختلفی را بررسی می‌کردیم و به دنبال راهکاری بودیم که از آن بهره بگیریم. یکی از این گزینه‌ها، چیلیوری بود که رقابت با این تیم خوب برای ما سخت بود. در طی اولین تماس‌ها متوجه شدیم که این همسویی در بین هر دو تیم وجود دارد و خیلی سریع توانستیم به پای میز مذاکره برسیم.

در بخش پرسش و پاسخ نیز برخی نکات بیان شد که برخی از موارد آن را در ادامه مطالعه می‌کنید.

با توجه به ادغام دو کار به‌طور طبیعی تعدادی از نیروها کاهش یافتند که برخی از آن‌ها می‌تواند حتی به دلایلی چون مکان دفتر جدید یا مسایل فرهنگی و کاری هم مرتبط باشد.

در این صنعت متاسفانه اسنپ فود همچنان به انحصار خودش اما با سرعت کم‌تر ادامه می‌دهد و امری که قانون است، انجام نمی‌شود. بایستی در حکم اولیه یک تجدید نظری صورت بگیرد که اسنپ فود درخواست کرده اما طبق اصل ۴۴، این حکم‌ها بایستی حتی پیش از اعلام حکم تجدید نظر رعایت شود. پس از اعلام حکم دادگاه، یک تعدادی از رستوران‌ها به پلتفرم ما بازگشتند و تعدادی هم منتظر نظر نهایی دادگاه هستند اما مهم این است که این روند انحصارگرایی اسنپ‌فود کم‌رنگ‌تر شده و امیدواریم که مجموعه اسنپ فود همچون همیشه که به قانون پایبند بوده، به این مساله هم اهمیت دهند.

وب‌سایت و سرویس ریحون به‌طور موقت همچنان بالا بوده و به کار خودش ادامه می‌دهد، مطمئنا این کار نمی‌تواند زودتر از اقدام حقوقی انجام شود و پلن ما این است که تا آخر سال این کار به آرامی صورت بگیرد.

چیلیوری یک سهامداری دارد به نام هولدینگ کسب و کار نوین ایرانیان که مانند گذشته هم سهام دار خواهد بود و ریحون هم به این مجموعه ملحق می‌شود. ما در واقع انتقال دارایی را انجام دادیم و دارایی‌های ریحون به چیلیوری منتقل شد تا سرعت این عمل بالا برود.

نوشته اعلام اتحاد چیلیوری و ریحون برای کسب رتبه اول در سرویس غذای آنلاین اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

مدیرعامل بوئینگ از سمت خود کنار گذاشته شد

مدیرعامل بوئینگ از سمت خود کنار گذاشته شد

هیئت‌مدیره بوئینگ، بزرگ‌ترین شرکت هواپیماسازی جهان، تصمیم گرفت دنیس مولنبرگ، مدیرعامل این غول هواپیمایی را کنار بگذارد.

بهترین تبلیغات پزشکان چیست؟

 

 

امروز قصد این را داریم تا فرایند برندینگ و جذب مخاطب پزشکان که ما آن را تبلیغات پزشکان نامگذاری میکنیم.

امروزه با توجه به ورود فضای دیجیتال به زندگی هایمان افراد هدف گذاری خیلی از امور خود را از طریق فضای دیجیتال انجام میدهند که تبلیغات پزشکان بخش مهمی از آنرا شکل میدهند.

در تبلیغات پزشکی هدف نمایان شدن خدمات پزشکان برای بازدید و کمک به افراد در انتخاب پزشک خود میباشد. تبلیغات پزشکان به هیچ عنوان اگر بصورت صحیح انجام شود به اعتبار پزشکان لطمه نخواهد زد، در ادامه راه و روش تبلیغات پزشکان را بیشتر برایتان توضیح میدهیم.

چگونگی تبلیغات پزشکان

پزشکان در اولین قدم باید ثبت و راه اندازی وبسایت و شبکه های اجتماعی خود را انجام دهند با انجام این امور میتوانند با مخاطبان و طرفداران خود در ارتباط باشند . با این اقدام در آینده قادر خواهند بود تا یکی از گزینه های افراد برای انتخاب پزشک خود باشند ، اما همین کافی نیست.

از نظر متخصصین ما پیج ها و وبسایت شما باید آنقدری بهینه ، زیبا ، هدفمند و اصطلاحا دم دست باشند که یک گزینه برای انتخاب به حساب بیایند .

تولید محتوا برای پشکان

پس از ساخت شبکه های اجتماعی و وبسایتتان شما نیاز به تولید محتوایی ارزشمند دارید، یک صفحه بدون محتوا بی معنی است…

همزمان با تولی محتوا ، محتوای شما نیاز به یکسری اطلاعات و عکس های گرافیکی دارد تا مخاطب احساس بهتری با مطالب شما داشته باشد.

سئو تخصصی برای پزشکان

پس از آماده شدن یک محتوای مناسب برای هدر نرفتن تلاشتان شما نیاز دارید تا دیده شوید ، و دیده شدن نیز چیزی نیست جز فرایند سئو گوگل که با آن میتوانید به صفحات اول گوگل نزدیک شوید.

همزمان با وبسایتتان اگر جذب مخاطب هدفمند در شبکه های اجتماعی بدرستی انجام شود ، بزودی سرمایه گذاریتان جواب خواهد داد.

نتیجه تبلیغات پزشکان

نتیجه زحمات ، وقت و هزینه ایی که برای این کار صرف کردید به شما بر میگردد وبعد از آن شما در صفحه اول گوکل قرار دارید ، در شبکه های اجتماعی دارای هزاران مخاطب هستید که اگر روزی قرار باشد برای امور پزشکی کسی را انتخاب کنند آن شما هستید و این یعنی شتابدهی به کسب و کارتان .

تبلیغات پزشکان یک معامله دو طرفه است ، که هم شما از مخاطبانتان در آینده سود میبرید و هم مخاطبانتان از محتوای ارزشمند شما بهره مند میشوند.

در اول مقاله ذکر کردیم این نوع تبلیغات اگر به شیوه درستی انجام شود به اعتبار حرفه ایتان لطمه ایی وارد نخواهد کرد اما اگر نوع آن فقط بحث تبلیغات باشد مانند یک آگهی و یا نصب یک بیلبورد که سود آن فقط یکطرفه خواهد بود ومخاطبان هیچ محتوای ارزشمندی را دریافت نکنند،میتواند بزرگترین اشتباه ممکن در عرصه ی پزشکی باشد.

از آنجایی که پزشکان مشغله های زیادی دارند و انجام این امور کار یک نفر نیست، پزشکان به یک تیم متخصص در زمینه ی تبلیغات پزشکان و برندینگ نیاز دارند اما انتخاب این تیم کار راحتی نیست چون اگر اینکار با کوچکترین اشتباه و خطایی روبرو شود میتواند نتیجه ی عکس برایتان داشته باشد .

درصورت نیاز میتوانید در صفحه ی خدمات ما درخواست مشاوره ی رایگان را به متخصصین آسابرند بدهید.

 

نوشته بهترین تبلیغات پزشکان چیست؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

دانشمندان می‌گویند فراموشی در افراد بستگی به زمان روز دارد!

اگر شما هم جزو کسانی هستید که نمی‌توانید چیزی را به خاطر بیاورید، تلاش کنید این کار را در پایان روز انجام دهید. دانشمندان ژنی را در موش‌ها کشف کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد بازیابی حافظه در زمان‌های مختلف روز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آن‌ها سپس به بررسی این موضوع پرداختند که این ژن چگونه باعث می‌شود تا موش‌های مورد آزمایش، درست قبل از بیدارشدن، فراموشی بیشتری داشته باشند.

Satoshi Kida استاد بیولوژی از دانشگاه توکیو می‌گوید: ما احتمالا اولین ژن مرتبط با یادآوری خاطرات را در موش‌ها کشف کرده‌ایم.

هربار که شما چیزی را فراموش می‌کنید، علت آن شاید این باشد که آن را خوب یاد نگرفته‌اید (مثل اسم فردی که چند دقیقه پیش به شما معرفی شده است)، یا شاید نمی‌توانید اطلاعاتی را که در مغزتان ذخیره شده است بازیابی کنید (مثل شعر آهنگ دلخواه‌تان).

این‌روزها بسیاری از محققین حافظه‌شناسی، تحقیقات خود را درباره نحوه ایجاد خاطرات جدید انجام می‌دهند. مطالعه بیولوژی فراموشی، به‌خاطر مشکلات مربوط به تشخیص بین «دانستن» و «به‌یادنیاوردن»، بسیار پیچیده‌تر است. Kida می‌گوید: ما یک تست حافظه طراحی کردیم که می‌توانست بین «یادنگرفتن» و «دانستن، اما به‌یادنیاوردن» تمایز بگذارد.

تیم تحقیق، حافظه‌ موش‌های نر و ماده بزرگسال را تست کردند. در فاز یادگیری یا آموزش این تست‌ها، آن‌ها به موش‌ها اجازه دادند تا برای چند دقیقه یک شی جدید را کاوش کنند.

آن‌ها سپس در فاز یادآوری تست‌ها، به بررسی این موضوع پرداختند که موش‌ها شی قبلا نشان‌داده‌ شده را چه‌ مدت لمس می‌کنند. مشخص شد که موش‌ها زمان کمتری را صرف لمس چیزهایی که قبلا دیده بودند می‌کنند.

محققین همین تست‌ها را بر روی موش‌های سالم و موش‌های بدون BMAL1 انجام دادند. بد نیست بدانید که BMAL1 پروتئینی است که بیان بسیاری از ژن‌های دیگر را تنظیم می‌کند و بین سطوح پایین (درست قبل از بیدارشدن) و سطوح بالا (درست قبل از خوابیدن) نوسان می‌کند.

موش‌هایی که درست قبل از بیدارشدن آموزش دیدند و درست پس از خوابیدن تست شدند، توانستند شی موردنظر را تشخیص دهند. اما موش‌هایی که درست قبل از بیدارشدن آموزش دیدند، اما ۲۴ ساعت بعد از آن مورد آزمایش قرار گرفتند، نتوانستند آن شی را تشخیص دهند. موش‌های سالم و موش‌های بدون BMAL1، الگوی یکسانی در نتایج داشتند، اما موش‌های بدون BMAL1 درست قبل از بیدارشدن فراموش‌کارتر بودند. تیم تحقیق، زمانی که موش‌ها را در مورد تشخیص یک شی یا موش دیگر نیز مورد تست قرار دادند، نتایج مشابهی را مشاهده کردند.

به نظر می‌رسد که چیزی در رابطه با زمان روز، درست قبل از بیدارشدن (که سطوح BMAL1 به‌طور نرمال پایین است)، وجود دارد که باعث می‌شود موش‌ها چیزی را که یاد گرفته و می‌دانند، به‌خاطر نیاورند.

به‌گفته Kida، دانشمندان پیش‌ازاین فکر می‌کردند که ساعت‌های داخلی بدن علاوه‌بر تنظیم چرخه‌های خواب و بیداری ما، بر یادگیری و شکل‌گیری حافظه هم تاثیر می‌گذارند. او می‌گوید: ما حالا شواهدی داریم که نشان می‌دهند ساعت‌های داخلی بدن، بازیابی حافظه را تنظیم می‌کنند.

تیم تحقیق همچنین موفق شدند نقش پروتئین BMAL1 در یادآوری خاطرات را در ناحیه خاصی از مغز به‌نام hippocampus ردیابی کنند. آن‌ها پروتئین BMAL1 عادی را مرتبط با فعال‌شدن گیرنده‌های دوپامین و تغییر چند مولکول سیگنال‌دهنده کوچک دیگر در مغز دانستند.

Kida می‌گوید: اگر ما بتوانیم روش‌هایی را برای تقویت بازیابی حافظه از طریق BMAL1 بیابیم، در این‌صورت می‌توانیم درباره کاربردهای آن‌ها در مورد بیماری‌هایی مانند آلزایمر فکر کنیم.

با این‌حال، هدف وجود چنین توانایی‌هایی در بازیابی حافظه، که بسته به زمان روز تغییر می‌کنند، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. Kida می‌گوید: ما واقعا می‌خواهیم بدانیم که بازیابی ناقص حافظه در زمان‌های خاصی از روز، چه فایده‌های تکاملی برای ما دارد.

نوشته دانشمندان می‌گویند فراموشی در افراد بستگی به زمان روز دارد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

واردات گوشی تلفن همراه درمقایسه‌با سال گذشته سه برابر شد

واردات گوشی تلفن همراه درمقایسه‌با سال گذشته سه برابر شد

گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تعداد گوشی‌های وارداتی و مسافرتی ثبت‌شده در سامانه‌ی همتا در هفت ماه نخست امسال، درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته حدود سه‌برابر شده است.

عملکرد دوربین پاپ‌آپ در گوشی‌های هواوی Y9 Prime 2019 و Y9s چگونه است؟

Y9 پرایم 2019

دو گوشی هوشمند جدید هوآوی یعنی مدل‌های Huawei Y9 Prime 2019 و Huawei Y9s را می‌توان حاصل نگاه مدرن این شرکت به گوشی‌های هوشمند دانست. افزون بر تمام ویژگی‌های این دو محصول، دوربین «پاپ آپ» و حذف ناچ به شیوه‌ای کاملاً مهندسی شده صورت گرفته است.

دوربین سلفی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند، به شیوه‌های مرسوم نصب می‌شود؛ از جمله بالای بدنه یا به صورت ناچ که در هر حال بخشی از صفحه نمایش به دوربین سلفی اختصاص پیدا می‌کند. هوآوی برای رسیدن به رویای صفحه‌نمایش بی‌حاشیه دست به کار شده و از دوربین سلفی پاپ‌آپ برای رسیدن به این هدف استفاده کرده است.

غیر از دوربین‌های پشتی این گوشی‌ها که با کمک هوش مصنوعی عملکرد بهتری ارائه می‌کنند، هر دو مدل Huawei Y9 Prime 2019 و Huawei Y9s از دوربین پاپ آپ (Pop Up) بهره می‌برند که تجربه جدیدی را به کاربران ارائه می‌کند.

حذف حاشیه مربوط به دوربین سلفی و ناچ از سری گوشی‌های جدید هوآوی، موجب بهبود طراحی آنها شده. در واقع تمام فضای گوشی به نمایشگر آن اختصاص یافته و فریم باریک، تجربه‌ای متفاوت از یک گوشی هوشمند را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

دوربین پاپ آپ در این گوشی‌های جدید، با دقت بسیار بالایی طراحی شده؛ این دوربین تنها در عرض 1 ثانیه از جای خود بیرون می‌‌آید و آماده استفاده می‌شود. در صورت عدم استفاده، به همان سرعتی که از جایگاه خود بیرون آمده است، به جایگاه خود برمی‌گردد.

ویژگی دیگر این دوربین، تحمل وزن بسیار بالا به دلیل طراحی منحصر به فرد آن است. زبانه دوربین پاپ آپ در این گوشی تحمل وزن 15 کیلوگرم را دارد. از نظر طول عمر باز و بسته شدن آن، هوآوی تست‌های مقاومت ویژه‌ای را روی این دوربین انجام داده است. دوربین پاپ آپ در گوشی‌های یاد شده، می‌توانند بیش از 100 هزار بار باز و بسته شوند که این رقم، طول عمر بسیار بالایی برای یک دوربین مکانیکی پاپ آپ به حساب می‌آید.

Y9 پرایم 2019

این دوربین در محیط‌هایی با شرایط سخت تست شده و آزمون‌های متفاوتی را در دماهای گوناگون از سر گذرانده. دوربین پاپ آپ در گوشی‌های Huawei Y9 Prime 2019 و Huawei Y9s در دمای منفی 20 تا مثبت 60 درجه سانتی گراد مورد بررسی‌های متعدد قرار گرفته و عملکرد آن کاملاً تضمین شده است. سنسور 16 مگاپیکسلی تعبیه شده در دوربین پاپ آپ آنها، قادر به تقسیم صفحه به 8 قسمت مساوی است؛ سپس با استفاده از هوش مصنوعی، روتوش را تنظیم کرده و بهترین تصاویر ممکن را ارائه خواهد کرد. بهره‌گیری از هوش مصنوعی باعث می‌شود حتی در شرایط نوری نامناسب نیز بتوان بهترین کیفیت ممکن را از این دوربین دریافت کرد.

نوشته عملکرد دوربین پاپ‌آپ در گوشی‌های هواوی Y9 Prime 2019 و Y9s چگونه است؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ احتمالا صفحه شیشه‌ای خواهند داشت

نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ احتمالا صفحه شیشه‌ای خواهند داشت

گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ با فناوری Samsung Ultra Thin Glass روانه‌ی بازار خواهند شد.

اگر دمای کره زمین به‌میزان ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که سرعت فعلی گرم شدن کره زمین می‌تواند درجه حرارت‌های محلی را حتی بسیار بیشتر از سطح گرمایش جهانی تحت تاثیر قرار دهد.

براساس این تحقیق، افزایش درجه حرارت جهانی به‌اندازه ۲ درجه سانتی‌گراد می‌تواند به‌راحتی گرمای بسیار شدیدتری را در بخش‌هایی از کره زمین ایجاد کند.

تیم تحقیق، برای بررسی این موضوع، دست به مدلسازی تغییرات آب‌وهوایی در دو سناریوی مختلف افزایش سریع‌تر (کوتاه مدت) و افزایش کندتر (بلند مدت) درجه حرارت زدند. آن‌ها متوجه شدند که حتی اگر افزایش درجه حرارت نهایی در یک مقیاس جهانی یکسان باشد، اثرات ناشی از افزایش سریع‌تر درجه حرارت، به‌مراتب شدیدتر و جدی‌تر از سناریوی کند خواهد بود. درواقع، برخی از مناطق کره زمین ممکن است تحت این سناریو، افزایش درجه حرارت بیشتری را در مقایسه با افزایش ۱.۵ تا ۲ درجه‌ای درجه حرارت جهانی تجربه کنند.

محققین در مقاله خود نوشته‌اند: جهش سریع‌تر‌ ۱.۵ تا ۲ درجه‌ای حرارت کره زمین احتمالا باعث اثرات بسیار متفاوت‌تری نسبت به افزایش تدریجی آن به‌اندازه ۱.۵ تا ۲ درجه خواهد شد.

تیم تحقیق با استفاده از شبیه‌سازی‌های مدل آب‌وهوا نشان دادند که این گرمایش سریع و کوتاه مدت منجر به این خواهد شد که حدود ۹۱ درصد از مردم کره زمین درجه حرارت‌های محلی بالاتری را تجربه کنند. ضمن اینکه تحت این سناریو، احتمال وقوع رخدادهای فوق‌العاده گرم در برخی مناطق دنیا، دست‌کم دو برابر بیشتر خواهد شد.

برای مثال، در استرالیا این سناریوی کوتاه مدت ممکن است در مقایسه با سناریوی بلند مدت حتی منجر به درجه حرارت‌های بسیار بالاتری گردد.

به نظر تیم تحقیق، علت این امر آن است که در گرمایش سریع‌تر، خشکی‌های زمین زودتر از اقیانوس‌ها، گرمای ایجادشده را جذب خواهند کرد؛ در حالیکه در یک گرمایش کند، گذر زمان باعث خواهد شد تا اقیانوس‌ها هم بتوانند بخشی از آن گرما را جذب خود کنند. این یافته‌ها، با یک تحقیق قبلی در رابطه با چگونگی گرم شدن اقیانوس بعد از خشکی‌ها، مطابقت دارند.

گرمایش جهانی

این بدین معنی است که تحت سناریوی گرمایش سریع، حدود ۶۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا در مناطقی هستند که حداقل ۰.۵ درجه در تابستان گرم‌تر خواهد بود؛ در حالیکه در سناریوی گرمایش کند، کم‌تر از ۲۰ میلیون نفر، این سطح از گرم‌شدن را تجربه خواهند کرد.

نویسندگان مقاله می‌گویند که اگر ما نتوانیم جلوی این اتفاق را هرچه سریع‌تر بگیریم، شهرهای مهمی مانند نیویورک، توکیو، استانبول، بغداد و سئول در معرض خطر تجربه تابستان‌های فوق‌العاده گرم قرار خواهند داشت.

متاسفانه با توجه به روند کنونی گرمایش جهانی به نظر می‌رسد که احتمال وقوع این سناریو بسیار زیاد است. گازهای گلخانه‌ای زمین همچنان در حال افزایش هستند و ما باید فکری برای کند کردن این پروسه بکنیم.

نتایج مطالعه حاضر در مجله Nature Climate Change چاپ شده است.

نوشته اگر دمای کره زمین به‌میزان 2 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

تصویر و جزئیات جدیدی از دوربین a7S III سونی فاش شد

تصویر و جزئیات جدیدی از دوربین a7S III سونی فاش شد

به‌تازگی تصویری از دوربین a7S III سونی فاش شده است که براساس آن، شاهد دوربینی بزرگ‌تر و با ضخامت بیشتر خواهیم بود.

خودروهای هوشمند به سادگی هک می شوند

 
چندسالی می‌شود که خودروهای هوشمند، با قابلیت اتصال به تلفن‌همراه مالک و اجرای فرمان‌های وی، به ستاره دنیای خودرو تبدیل شده‌اند. با استفاده از مزایای خودروهای هوشمند، می‌توان قبل از سوار شدن به خودرو، کابین را گرم نمود. همچنین والدین می‌توانند محدودیت‌های مختلفی را در هنگام رانندگی فرزندان جوان خود، اعمال نمایند. اما این قابلیت‌های هوشمند، در کنار مزایایی که دارد، می‌تواند مشکلاتی مانند هک شدن را برای مالکان خودروهای هوشمند ایجاد کند.
 
یکی از اعضای هیات تحریریه روزنامه واشنگتن پست، جفری فاولر، تصمیم گرفت تا معایب خودروهای هوشمند را به همگان نشان دهد. وی با هک کردن یک شورولت ولت، میزان اطلاعات ارسالی توسط این خودرو به جنرال موتورز را مورد بررسی قرار داد. اینکه خودرو هوشمند شما، اطلاعات مربوط به سفرهای درون‌شهری شما را ذخیره کند، یک موضوع است. اما اینکه این اطلاعات به شرکت سازنده خودرو ارسال شوند، موضوع دیگریست. این مورد تنها محدود به شورولت ولت نمی‌شود، بلکه تمامی خودروهای هوشمند، دایما به اینترنت متصل هستند.
 
اما فاولر چگونه مقصد این اطلاعات را مشخص کرد؟ او برای اینکه بفهمد اطلاعات ارسالی، به کجا فرستاده می‌شوند، از یک هکر خواست تا شورولت ولت که مورد آزمایش او قرار گرفته بود را هک کند. براساس اطلاعاتی که هکر از شورولت ولت دریافت کرد، موقعیت مکان‌های پارک خودرو، سوابق تماس‌، اطلاعات مورد نیاز برای تعیین هویت گوشی، مخاطبان تلفن همراه مالک به همراه آدرس آن‌ها، ایمیل‌ها و حتی تصاویر افراد، توسط سیستم هوشمند خودرو جمع‌ آوری می‌شود. فاولر از این حد فراتر رفته و با خرید یک سیستم سرگرمی مربوط به یک خودرو هوشمند و هک کردن آن، تمامی اطلاعات مربوط به مالک قبلی را استخراج نمود.
 
نباید فکر کنید جنرال موتورز تنها شرکتی است که نسبت به جمع آوری اطلاعات شخصی مالکان خودروها اقدام می‌کند. بنابر گزارش اداره بازرسی دولت ایالات متحده، ۱۳ شرکت خودروسازی ادعا می‌کنند پیش از جمع آوری اطلاعات مشتریان، رضایت آن‌ها را در مورد این موضوع کسب کرده‌اند. اما اگر یک مشتری اجازه جمع آوری اطلاعات توسط شرکت‌های خودروسازی را ندهد، هیچ‌گونه خدمتی از سوی خودرو هوشمند خود دریافت نخواهد کرد.
 
طبق گفته‌های فاولر، تاکنون هیچ قانون فدرالی برای ملزم کردن خودروسازان در مورد تعیین محدوده اطلاعات جمع آوری شده از خودروهای هوشمند، تصویب نشده است. تنها شرکت‌ها متعهد شده‌اند گزارش دقیقی از اطلاعات جمع آوری شده از رانندگان، در اختیار آنان قرار دهند. اما در عمل تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
 
فاولر در پایان، چندین مسیر برای محدود کردن جمع آوری اطلاعات شخصی از سوی خودروهای هوشمند، ارایه کرده است. نخستین راه این است که گوشی خود را از طریق یک شارژر ۱۲ ولتی به خودرو متصل کنید. راه دیگر، استفاده از اپلیکیشن Privacy4Cars است. این برنامه کاربردی، اطلاعات شخصی ذخیره شده در خودروهای اجاره‌ای که مالک آن نیستید را پاک می‌کند. اما استفاده از این دو راهکار، چندان بادوام نخواهد بود. با فراگیر شدن فناوری ارتباطی ۵G، اطلاعات شخصی ما بسیار آسان‌تر از زمان حال، توسط خودروسازان مورد دست اندازی قرار خواهد گرفت.
 
از این رو به نظر می رسد که پس از نگرانی در مورد امنیت لب تاب یا گوشی های خود، حالا زمانی رسیده که باید نگران هک شدن خودرو خود و امنیت اشخاص در تردد های جاده ای باشیم.