سامسونگ تأیید کرد گلکسی تب اس ۶ با قابلیت ۵G در راه است
بهتازگی در وبسایت کرهای سامسونگ عنوان شده است نسخهی 5G گلکسی تب اس ۶ بهزودی معرفی خواهد شد؛ تبلتی که بهجز برخورداری از قابلیت 5G، هیچ اطلاعات دیگری از آن در دست نیست.
حادثه سقوط هواپیما در اردبیل ؛ یک هواپیمای جنگی در دامنه کوه سبلان سقوط کرد
مطلب حادثه سقوط هواپیما در اردبیل ؛ یک هواپیمای جنگی در دامنه کوه سبلان سقوط کرد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
سقوط هواپیما در اردبیل امروز ۴ دیماه در دامنه کوه سبلا رخ داده است. سقوط هواپیما امروز توسط استانداری اردبیل تایید شده است. با ادامه این خبر همراه باشید. یکی از مقامات استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در آسمان این ناحیه را تایید کرده و میگوید «جزئیات این حادثه در دست بررسی است...
مطلب حادثه سقوط هواپیما در اردبیل ؛ یک هواپیمای جنگی در دامنه کوه سبلان سقوط کرد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
روسیه ارتباط خود با شبکه جهانی اینترنت را قطع کرد!
دولت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که انجام یک سری آزمایشات را با موفقیت به اتمام رسانده است؛ آزمایشاتی که در جریان آنها، ارتباط این کشور با شبکه جهانی اینترنت با موفقیت قطع شد. این آزمایشات از هفته گذشته آغاز شدند و اجرای آنها چندین روز به طول انجامید. سازمانهای دولتی روسیه، سرویسدهنده محلی اینترنت و برخی شرکتهای اینترنتی روسی در این طرح مشارکت داشتند.
هدف از انجام آزمایشات مذکور این بود که توانایی زیرساختهای اینترنت ملی کشور (که در داخل روسیه با نام RuNet شناخته میشود) بدون دسترسی به سیستم جهانی DNS و اینترنت بینالملل مورد بررسی قرار گیرد. در اینحالت ترافیک اینترنت مجددا به داخل کشور هدایت شد و به شکلی موثر، Runet روسیه را به بزرگترین شبکه اینترانت جهان مبدل کرد.
دولت روسیه در خصوص ماهیت این آزمایشات و سلسله مراتب دقیق آنها به هیچگونه جزئیات فنی خاصی اشاره نکرده است؛ بلکه دولت کرملین صرفا اعلام کرد که چندین سناریوی مرتبط با قطع اینترنت را مورد آزمایش قرار داده است. در یکی از سناریوهای مذکور، انجام حمله سایبری خصمانه توسط یک کشور خارجی، شبیهسازی شده است. دولت در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود اعلام کرد که انجام این آزمایشات، موفقیتآمیز بوده است.
بر اساس اظهارات چندین آژانس خبری در روسیه، لکسی سوکولوف؛ معاون وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانههای جمعی این کشور اعلام کرد: “بهطور کلی با انجام این آزمایشات روشن شد که مقامات دولتی و اپراتورهای مخابراتی از آمادگی لازم برای پاسخدهی موثر به تهدیدات و خطرات احتمالی برخوردار هستند و عملکرد مناسب و یکپارچه اینترنت و شبکه ارتباطی در روسیه را تضمین میکنند.” آقای سوکولوف اعلام کرد که نتایج این آزمایشات در سال آینده به ولادیمیر پوتین؛ رئیسجمهور روسیه گزارش خواهند شد.
برنامهریزی بلندمدت برای انجام تستها
آزمایشات موفقیتآمیز حاصل سالها برنامهریزی و قانونگذاری توسط دولت روسیه و اعمال تغییرات فیزیکی در زیرساختهای اینترنت محلی این کشور است. بر اساس برنامهریزی اولیه قرار بود این آزمایشات در ماه آوریل امسال انجام شوند؛ اما به منظور ایجاد فرصت بیشتر جهت تصویب یک متمم قانونی توسط دولت کرملین، اجرای تستها تا پاییز امسال به تعویق افتاد.
این قانون موسوم به “حاکمیت اینترنت” به دولت روسیه امکان خواهد داد تا با ادای برخی توضیحات اندک و به بهانه حفظ “امنیت ملی” بتواند ارتباط کشور با سایر بخشهای اینترنت جهانی را قطع نماید. در راستای انجام اینکار، قانون مصوب اعلام میکند که کلیه سرویسدهندگان اینترنت محلی بایستی تمامی ترافیک اینترنتی را از طریق نقاط استراتژیک تحت مدیریت وزارت ارتباطات روسیه به داخل کشور هدایت نمایند. این نقاط میتوانند بهعنوان یک سوئیچ بزرگ برای ارتباط اینترنت بینالملل روسیه عمل کنند. با اینحال نقاط مذکور میتوانند همانند فناوری فایروال قدرتمند چین بهعنوان یک ابزار نظارت بر اینترنت نیز بهکار گرفته شوند. این پدیده موجب نگرانی بسیاری از حامیان سیاست حفظ حریم خصوصی شده است.
نوشته روسیه ارتباط خود با شبکه جهانی اینترنت را قطع کرد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
در مراکز زیرساختی دیجیکالا چه خبر است؟
هنگامی که میگوییم دیجیکالا بزرگترین خردهفروشی آنلاین ایران و خاورمیانه است؛ شاید تصور درست و دقیقی از این عبارت نداشته باشیم. به معنای اینکه در طول روز چند سفارش در دیجیکالا ثبت و پردازش میشود؟ این فروشگاه چند انبار و مرکز پخش دارد؟ مراکز خدمات پس از فروش یا مراکز جمعآوری کالاهای فروشندگان این خردهفروشی کجاها هستند؟ چه تعداد نفر در این مراکز زیرساختی کار میکنند تا جوابگوی سفارشهای مشتریان باشند و رضایت آنها را جلب کنند؟
اگر اندکی تجربه خرید و فروش آنلاین داشته باشید؛ خوب میدانید که انبارداری چه معضل بزرگی است. اینکه یک سفارش را از مشتری روی سایت و اپلیکیشن بگیرید و بعد به انبار بگویید چه محصولی را بستهبندی کند و پس از آن فاکتور بزنید و تحویل پست دهید. دهها ریزهکاری و نکته بسیار مهم در این پروسه هست که میتواند عامل نارضایتی مشتری شود یا کالا دیرتر به دست او برسد یا اصلا نرسد و اشتباهی تحویل بگیرد.
بسیاری از فروشگاههای آنلاین روی یک بازار یا حوزه کالایی سرمایهگذاری میکنند ولی دیجیکالا بیش از ۱ میلیون محصول برای فروش روی سایت و اپلیکیشن خود قرار داده است. بیش از ۳۰ هزار کسبوکار ایرانی بزرگ و کوچک با این خردهفروشی در ارتباط هستند و باید کالا از آنها دریافت، انبارداری و به مشتری تحویل داده شود.
پس چگونه دیجیکالا از پس این اتفاق بزرگ به خوبی برآمده و توانسته است درصد بسیار بالایی از مشتریان خود را راضی و تبدیل به مشتری وفادار کند تا در ماه دو یا چند خرید داشته باشند؟
آمار مراکز زیرساختی دیجیکالا
بهتر است ابتدا سراغ آمارها برویم و بعد کمی این اعداد و ارقام را تحلیل کنیم تا شاید تصویر درستی از پشتصحنه دیجیکالا در ذهنمان نقش ببندد.
مراکز زیرساختی دیجیکالا شامل «مرکز پردازش دانش»، «مرکز پردازش کالاهای سوپرمارکتی»، «خدمات پس از فروش»، «مرکز جمعآوری کالای فروشندگان» و «مرکز توزیع کالا» است. دیجیکالا صاحب بزرگترین مرکز پردازش در خاورمیانه و شمال آفریقا به مساحت ۵۰ هزار متر مربع برابر با ۸ زمین فوتبال است.
این مرکز ظرفیت انبارش ۵ میلیون کالا و ظرفیت پردازش ۵۰۰ هزار کالا در طول روز را دارد. در کنار این مرکز پردازش، دیجیکالا اقدام به تاسیس و راهاندازی ۳۱ مرکز توزیع کالا، خدمات پس از فروش و مرکز جمعآوری کالاهای فروشندگان کرده است.
مرکز پردازش دانش دیجیکالا در کنار این ۳۱ مرکز خدماتی روی هم شبکه زیرساختی دیجیکالا در سراسر کشور را شکل میدهند که ظرفیت پاسخگویی به ۵۰۰ هزار سفارش در طول یک روز را دارد.
همانطور که نقشه مراکز زیرساختی دیجیکالا نشان میدهد؛ این خردهفروشی موفق شده در بسیاری از مراکز استانهای کشور اقدام به راهاندازی انبار، مرکز پردازش و توزیع کالا کند. در هر استان یک مرکز جمعآوری کالاهای فروشندگان وجود دارد تا محصولات آنها دریافت و برای مرکز اصلی ارسال شود.
اینگونه است که در مارکتپلیس (مرکز فروشندگان) دیجیکالا بیش از ۳۰ هزار کسبوکار ایرانی همکاری میکنند و رقابت سختی با یکدیگر برای فروش محصولاتشان روی پلتفرمهای این خردهفروشی دارند. دیجیکالا میگوید در شش ماه گذشته نزدیک به ۱۸ هزار و ۵۰۰ کسبوکار ایرانی برای فروشندگی در مارکتپلیس این شرکت درخواست دادند که ۶۷ درصد آنها موفق به احراز شرایط شدند.
چگونه دیجیکالا این همه سفارش را پردازش میکند؟
گزارش تحلیلی مرکز هوش مصنوعی دیجیکالا نشان میدهد هر روز نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار سفارش در مرکز پردازش این فروشگاه ثبت میشود. اینجا است که قدرت واقعی دیجیکالا خودش را نشان میدهد و از دیگر خردهفروشیهای بازار ایران و خاورمیانه متمایز میسازد.
دیجیکالا با درک درست اهمیت داشتن یک مرکز پردازش سفارشهای قدرتمند و گسترده با ظرفیت پردازش چند صد هزار کالا در یک روز، طی سالهای گذشته به تدریج این مرکز را رشد داده و همیشه جلوتر از کل حجم سفارشها قرار داده است.
دو سال پیش مرکز پردازش سفارش (Fulfillment Center) دیجیکالا با ظرفیت پردازش ۳۰۰ هزار کالا در روز افتتاح شد. تا پیش از راهاندازی این مرکز سفارش، ظرفیت ثبت سفارش روزانه دیجیکالا فقط ۲۰ الی ۳۰ هزار کالا بود ولی سرمایهگذاری مدیران دیجیکالا باعث برداشتن گام بلندی برای توسعه این کسبوکار شد. پس از آن بود که شاهد ورود دیجیکالا به عرصههای مختلف از جمله فروش محصولات فرهنگی و کتاب، راهاندازی سوپرمارکت و اجناس فشن مد بودیم.
اینک مرکز پردازش دانش دیجیکالا ظرفیت ثبت سفارش بالای ۵۰۰ هزار کالا در طول روز را دارد. به وضوح، مرکز سفارش جدید دیجیکالا در سالهای اخیر باعث افزایش قدرت چند برابری این فروشگاه شده و دست مدیران را باز میگذارد تا دوباره به سوی حوزهها و عرصههای جدیدتری هجوم ببرند و توان توسعه کسبوکار خود را داشته باشند.
مشارکت فروشندگان؛ رضایت مشتریان
یکی از دلایلی که باعث تشویق کسبوکارهای ایرانی برای حضور در مارکتپلیس دیجیکالا شده است؛ همین انبارها و مرکز پردازش سفارشهای این شرکت است. انبارداری، نگهداری کالا، دریافت سفارش و فروش، بستهبندی و ارسال برای بسیاری از فروشندگان محلی و کسبوکار تازهوارد سخت و غیرممکن است ولی زیرساخت دیجیکالا این زمینه را کاملا برایشان فراهم میسازد تا در هر نقطهای از ایران هستند؛ محصولات و تولیدات خود را بدون واسطه تحویل انبارهای دیجیکالا داده و بعد در پلتفرمی شفاف و سالم به فروش برسانند.
یکی دیگر از نقاط قوت مرکز پردازش و ارسال سفارشهای دیجیکالا، بهرهگیری از فناوریهای هوشمند و خودکار بستهبندی، تقسیم سفارشها براساس تهران و شهرستان یا تحویل دستی و پستی است. یک دستگاه هوشمند کارتنسازی در لحظه براساس ابعاد هر سفارش، بستهبندی خودکار را انجام میدهد و در سوی دیگر، نقاله هوشمندی با خوندن بارکد تصویری مرسوله توسط دو دوربین و پردازش آن، در لحظه تصمیم میگیرد کارتن مربوط به کدام دسته است و در یکی از جهتهای راست، چپ و مستقیم هدایت میشود.
فراتر از یک فروشگاه
اکنون، دیجیکالا را نباید فقط یک خردهفروشی آنلاین یا فروشگاه کالا نامید.
دیجیکالا به هلدینگی از چندین شرکت و سرویس از جمله فروشگاه اینترنتی دیجیکالا، فروشگاه اینترنتی پوشاک دیجیاستایل، فروشگاه کتاب الکترونیک و صوتی فیدیبو، سوپرمارکت آنلاین، زیرساخت پرداخت الکترونیکی دیجیپی، مرکز نوآوری دیجیکالا نکست، سرویسهای تبلیغات آنلاین و آفلاین، سرویسهای لجستیک و ابری و کلانداده، سرویسهای تولید محتوا و دیجیکالامگ تبدیل شده است.
این موفقیت میسر نیست جز اینکه ابتدا سرمایهگذاری و زیرساخت لازم برای توسعه و میزبانی از این همه سرویس را فراهم کنید و در عمل و نه حرف به سوی کسب رضایت مشتری بروید.
نوشته در مراکز زیرساختی دیجیکالا چه خبر است؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
مقایسه بودجه فضایی ایران و آمریکا ؛ بودجه ناسا بیش از ۴۵۰ برابر بودجه سازمان فضایی ایران است
مطلب مقایسه بودجه فضایی ایران و آمریکا ؛ بودجه ناسا بیش از ۴۵۰ برابر بودجه سازمان فضایی ایران است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
مقایسه بودجه فضایی ایران و آمریکا با اعلام لایحه بودجه ۹۹ خالی از لطف نیست. بنابر اعلام رئیس سازمان فضایی بودجه بخش فضایی کشور دوبرابر شده است. مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته بودجه نظامی 738 میلیارد دلاری برای وزارت دفاع را تایید کرد. این بودجه همهچیز از مرخصی برای خانواده گرفته تا جتهای...
مطلب مقایسه بودجه فضایی ایران و آمریکا ؛ بودجه ناسا بیش از ۴۵۰ برابر بودجه سازمان فضایی ایران است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
رویداد رونمایی از زبان وبنویسی BasisCore برگزار میشود
آیین رونمایی از محصول جدید شرکت منظومهنگاران بهعنوان یکی از شرکتهای فعال در صنعت وب ایران با حضور و مشارکت جمعی از فعالان این حوزه و همچنین با همکاری DMWAY 11 دی ماه برگزار میشود.
اپل از احتمال افزایش ۱۰ درصدی فروش آیفون در سال آینده خبر داد
باتوجه به اینکه احتمالا یک سوم کاربران آیفون به فکر ارتقا گوشیهای خود به نسخهی 5G خواهند بود، اپل پیشبینی میکند که فروش آیفون با رشد بیش از ۱۰ درصد روبهرو شود.