تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی چیست؟

به فکر رشد کسب‌وکارتان هستید؟ از تاثیر بی‌نظیر اس ام اس مارکتینگ غافل نشوید. در حالی که ایرانیان رتبه ششم در اعتیاد به تلفن همراه را دارند، بدون شک ارسال پیام‌های هوشمندانه به تلفن‌های همراه مشتریان فعلی یا مشتریان احتمالی، موفقیت بزرگی برای شما به همراه خواهد داشت. با این حال بهتر است در انتخاب پیام‌های خود کمی محتاطانه عمل کنید. در این مطلب همراه شما هستیم تا تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی را بررسی کرده و بهترین نوع پیامک را برای جذب مشتریان انتخاب کنیم.

پیامک تبلیغاتی چیست؟ روشی خلاقانه برای جذب مشتریان جدید

به زبان ساده، پیامک تبلیغاتی یک متن کوتاه و خلاقانه است که برای ایجاد احساس مثبت و ترغیب کاربر به انجام یک عمل مشخص انجام می‌شود. احتمالا شما هم بارها در طول روز با پیامک‌هایی که شما را از تخفیف‌های جنجالی، آفرهای خرید یا حتی تبلیغ برای کاندیداهای مختلف آگاه می‌کنند، مواجه شده‌اید.

چنین پیام‌های کوتاهی معمولا به کمک تهیه یک پنل پیامکی توسط برندهایی که ما مشتریان آن‌ها بوده‌ایم یا کسب‌وکارهایی که اطلاعات ما را از بانک‌های اطلاعاتی مانند شرکت پست، مدارس و آموزشگاه‌ها، شرکت‌های اپراتور و حتی بانک اصناف بدست آورده‌اند، ارسال می‌شوند.

آنچه در ارسال یک پیامک تبلیغاتی مهم است، تعداد کاراکترهای پیام و خلاقیت بکاررفته در آن است؛ چرا که این دو عامل، بیشترین احتمال بازگشت هزینه را برای یک کسب‌وکار دارند. معمولا هزینه پیامک تبلیغاتی با توجه به تعداد کاراکترهای آن محاسبه می‌شود. این مورد را می‌توانیم مهم‌ترین تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی بدانیم. بنابراین اگر در نظر دارید که پروسه اس ام اس مارکتینگ برند خود را آغاز کنید، باید توجه داشته باشید که در کوتاه‌ترین پیام، بیشترین جذابیت را ایجاد کنید.

پیامک خدماتی چیست؟ متن‌های کوتاهی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان

دسته دیگری از اس ام اس‌ها و پیام‌های کوتاه وجود دارند که از لحاظ ماهیت، تفاوتی با پیامک‌های تبلیغاتی ندارند. اما محتوای متن آن‌ها، بسیار متفاوت است. برای مثال به نمونه‌های زیر توجه کنید.

  • بیمه‌شده محترم با شماره بیمه‌نامه…
  • مالک خودروی محترم با شماره پلاک…
  • مشترک گرامی…
  • مبلغ قابل پرداخت…

در واقع یک پیامک‌ خدماتی مانند پیامک تبلیغاتی با هدف انجام یک عمل خاص یا برای اطلاع‌رسانی از اتفاقی مشخص ارسال می‌شود. با این حال پیامک‌های خدماتی از طرف سازمان‌ها، برندها، ارگان‌ها یا فروشگاه‌هایی ارسال می‌شوند که شما به دلخواه خودتان، اطلاعاتتان را به دست آن‌ها داده‌اید. بنابراین هدف پیامک خدماتی جذب مشتری یا جلب نظر شما نیست؛ بلکه پیام مهم‌تری برای شما دارند که احتمالا بیش از یک پیام تبلیغاتی، مایلید آن را بدانید.

تفاوت پیامک تبلیغاتی و پیامک خدماتی چیست؟ نکته حیاتی در ارسال پیام

همانطور که در بخش دیگر این مقاله اشاره کردیم، مهم‌ترین تفاوت میان پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی، هدف فرستنده از اقدام کاربر و واکنش او است. با این حال یک تفاوت حیاتی دیگر وجود دارد که بد نیست به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار یا برند مشتاق اس ام اس مارکتینگ، از آن آگاه باشید.

دومین تفاوت میان پیامک تبلیغاتی و خدماتی در امکان غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی است. درواقع آن دسته از کاربران حساس که مایل نیستند در طول روز با ده‌ها پیامک مختلف تبلیغاتی مواجه شوند، از طریق اپراتور خدمات‌دهنده، می‌توانند شماره تلفن خود را در لیست سیاه یا «بلک لیست» قرار دهند. به این ترتیب دیگر پیامک‌های تبلیغاتی برای آن‌ها ارسال نخواهد شد؛ بنابراین امکان دارد طیف گسترده‌ای از مخاطبانی که شما نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی برای آن‌ها اقدام می‌کنید، اصلا پیام شما را دریافت نکنند! این در حالی است که پیامک‌های خدماتی امکان مسدودشدن ندارند و قطعا به دست مخاطبان می‌رسند.

پیامک تبلیغاتی یا خدماتی؟ کدام را برای کسب‌و‌کارمان انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحات ارائه‌شده، ممکن است تصور کنید پیامک خدماتی برای شما بهترین و مطمئن‌ترین روش ارسال پیامک است. با این حال باید به خاطر بسپارید که دریافت شماره‌های خدماتی کمی سخت‌تر از شماره‌های تبلیغاتی هستند. همچنین تقریبا همه افراد با پرداخت هزینه نه‌چندان زیادی می‌توانند از شماره‌های تبلیغاتی بهره‌مند شوند. اما خرید و دریافت شماره خدماتی با دریافت وثیقه، پرداخت هزینه بیشتر و البته ارائه مدارک حقوقی برند شما ممکن خواهد بود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه نسبت به خرید شماره تبلیغاتی یا خدماتی اقدام کنید، با یک مشاور حرفه‌ای در زمینه خرید پنل‌های اس ام اسی مشورت کنید. در ادامه یکی از بهترین، قدیمی‌ترین و مطمئن‌ترین نام‌ها در زمینه عرضه خدمات پیامکی در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

فراز اس ام اس؛ همراه شما در تهیه پنل پیامکی محبوبتان!

در این مقاله به بررسی تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی پرداختیم که از طریق پنل پیامکی می‌توانید برای مخاطبانتان ارسال کنید. فراز اس ام اس نامی آشنا در حوزه عرضه خدمات پیامکی است که بدون شک همه عاشقان اس ام اس مارکتینگ، بارها نام آن را شنیده‌اند. این برند مردمی با پایبندی به 4 اصل «صداقت و شفافیت»، «تعهد و مسئولیت‌پذیری»، «وفاداری» و «فراهم‌کردن امکان رشد برای خود و کاربران» توانسته است تا به انتخاب اول برندها برای تهیه پنل پیامکی و خدمات مربوطه تبدیل شود.

شما می‌توانید همین حالا با شماره‌گیری 021-74853 یا مراجعه به وبسایت Farazsms.com از خدمات و پکیج‌های متنوع این برند مطلع شوید. همچنین در نظر داشته باشید که فراز اس ام اس با توجه به نیاز برند شما، امکانات هیجان‌انگیزی از جمله ارسال پیامک به لیست سیاه مخاطبان، ارسال پیام صوتی، ارسال هوشمند کلمات کلیدی و ارسال پیامک‌های هدفمند را نیز در لیست خدمات خود قرار داده است.

بنابراین بدون یک لحظه تردید وارد وبسایت فراز اس ام اس شوید و تاریخ برند خود را تغییر بدهید؛ کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای فراز اس ام اس همراه شما هستند تا در جدیدی از بازاریابی را به سوی شما و برند شما، باز کنند!

done

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته تفاوت پیامک تبلیغاتی و خدماتی چیست؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

سرمایه‌گذاران بزرگ در پی اعلام ورشکستگی صرافی FTX از آینده بازار کریپتو ناامید شده‌اند

ناامیدی سرمایه‌گذاران بزرگ از بازار کریپتو

بر اساس گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، سرمایه‌گذاران بزرگ از وضعیت بازار کریپتو ناامید شده‌اند. سقوط ناگهانی صرافی ارز دیجیتال FTX ممکن است به طور کامل چشم‌انداز گنجاندن ارزها در سبد سرمایه‌گذاران بزرگ را تضعیف کرده باشد.

درحالی‌که بسیاری از افراد وفادار و تنومند در صنعت ارزهای دیجیتال همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، بسیاری از مدیران حرفه‌ای مالی اظهار می‌کنند که کریپتو نباید تنها به‌عنوان ابزاری برای تنوع‌بخشی سبد سهام یا طلای دیجیتال در نظر گرفته شود. آن‌ها باور دارند که ضرر و زیان ارزهای دیجیتال زیاد هستند و ساختار بازار کریپتو بسیار پرخطر است.

هانی ردها، مدیر دارایی‌های چندگانه شرکت Pinebridge Investments در لندن می‌گوید که «رمزارزها جایگاهی روشن در تخصیص دارایی‌های سازمانی ندارند». او در ادامه اضافه کرد که «رمزارزها پیش‌تر به‌عنوان یک طبقه دارایی بالقوه در تخصیص دارایی‌های استراتژیک هر سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شد؛ اما اکنون آن‌ها مانند گذشته از چنین قدرتی برخوردار نیستند.»

رسوایی‌های اخیر بازار کریپتو باعث شده که جایگاه بیت‌کوین به‌عنوان پناهگاهی امن در روزهای آشفته تزلزل پیدا کند. خبر ورشکستگی صرافی بزرگ و شناخته‌شده FTX به‌قدری شوکه‌کننده بوده که وضعیت بازار کریپتو را برای سرمایه‌گذاران نامطمئن کرده است.

«سلمان احمد»، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت Fidelity International که مدیریت سرمایه حدود ۶۴۶ میلیارد دلاری را در لندن برعهده دارد، گفته است که «سقوط صرافی FTX مسائلی را پیرامون پایداری اکوسیستم ارز دیجیتال به وجود می‌آورد.»

همان‌طور که اطلاع دارید، در اواخر هفته گذشته، صرافی ارز دیجیتال FTX توسط مهاجم‌های اینترنتی هک شد و بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از سرمایه آن به سرقت رفت.

نوشته سرمایه‌گذاران بزرگ در پی اعلام ورشکستگی صرافی FTX از آینده بازار کریپتو ناامید شده‌اند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تصاویر رندر و مشخصات گوشی‌های سری اوپو رنو ۹ منتشر شد

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها شرکت اوپو در صدد معرفی گوشی‌های سری رنو 9 در چین طی ماه جاری میلادی است. بعلاوه این گجت‌ها احتمالا در سال آینده به بازار اروپا راه خواهند یافت. تاکنون پیرامون این دستگاه‌ها و مشخصات آنها شایعات فراوانی منتشر شده است؛ اما امروز بالاخره شاهد انتشار چند رندر دقیق از سری رنو 9 هستیم. در برداشت اول به‌نظر می‌رسد که اندازه ماژول دوربین اندکی کاهش یافته است.

اوپو رنو 8 پرو مجهز به یک ماژول دوربین بزرگ بود؛ ماژولی که به لحاظ ظاهری به گوشی‌های گلکسی S21 اولترا و گلکسی S22 اولترا سامسونگ شباهت داشت. اکنون اوپو یک گام رو به عقب برداشته و ناحیه مربوط به دوربین در حداقل یکی از 3 مدل سری رنو 9 را یکدست خواهد کرد.

این تصاویر توسط یک افشاگر با نام ایوان بلاس که با شناسه Evleaks@ نیز شناخته می‌شود؛ منتشر شده است. در این تصاویر، اسمارت‌فون‌های اوپو رنو 9، رنو 9 پرو و رنو 9 پرو پلاس به‌ترتیب در رنگ‌آمیزی‌های رزگلد/بنفش، طلایی و سبز/آبی به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. مدل رنگی سبز/آبی خاطره اسمارت‌فون اوپو رنو 8 پرو را در ذهن تداعی می‌کند.

این دستگاه‌ها خصوصا مدل رنو 9 به لحاظ ظاهری بسیار باریک به‌نظر می‌رسند. همچنین بر اساس شنیده‌ها هر 3 اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر اولد 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهند بود. اوپو رنو 9 مجهز به تراشه اسنپدراگون 778G ساخت کوالکام بوده و 2 مدل دیگر از تراشه Dimensity 8000 ساخت شرکت مدیاتک بهره خواهند برد.

اوپو رنو 9 مجهز به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور Omnivision و ماژول ثانویه احتمالا از نوع ماکرو یا بوکه با رزولوشن 2 مگاپیکسلی یا لنز تله‌ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی تعبیه شده روی پنل جلویی گوشی از سنسور 32 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی استفاده خواهد کرد.

اوپو رنو 9 پرو پلاس مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766 سونی خواهد بود. همچنین این مدل به احتمال فراوان دارای دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و احتمالا یک ماژول ماکرو یا بوکه با رزولوشن پایین خواهد بود. امروزه تفکیک گوشی‌ها از یکدیگر کاری بسیار دشوار است؛ بنابراین وجود NPU تولید شده توسط شرکت Marisilicon میان توانایی گوشی‌ها در زمینه پردازش تصویر، تمایز ایجاد خواهد کرد.

نوشته تصاویر رندر و مشخصات گوشی‌های سری اوپو رنو 9 منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اپل هم عطای تبلیغات در توییتر را به لقایش می‌بخشد

تبلیغات در توییتر

احتمال دارد اپل یکی دیگر از شرکت‌های بزرگی باشد که تبلیغات در توییتر را متوقف می‌کند. داستان از این قرار است که اومنیکام، یکی از بزرگترین شرکت‌های هلدینگ تبلیغاتی در سطح جهان، در یادداشتی به مشتریان خود پیشنهاد کرده است که به صورت موقت عطای تبلیغات در توییتر را به لقایش ببخشند.

اومنیکام در این یادداشت عنوان کرده است که توییتر در حال حاضر در وضعیتی نامعلوم و ناپایدار به سر می‌برد و همین مسئله می‌تواند امنیت برند مشتریان را به خطر بیندازد. به واقع این یادداشت با عنوان Twitter – Continued Brand Safety Concerns برای شرکت‌های مشتری اومنیکام ارسال شده است.

صحبت از توقف تبلیغات در توییتر به صورت کوتاه‌مدت است؛ اما این که همین میزان کوتاه چقدر باشد مشخص نیست. شاید باید گفت این میزان را حال توییتر و تصمیمات ایلان ماسک مشخص می‌سازد.

در یادداشت مذکور آمده است که «ریسک امنیت برند مشتری‌های ما به حدی رسیده است که در نظر بسیاری غیرقابل قبول محسوب می‌شود.» در همین راستا شرکت پیشنهاد توقف تبلیغات در توییتر را می‌دهد: «تا زمانی که این شبکه اجتماعی اثبات کند که بحث تضمین امنیت برند مشتری‌های ما را به سطح قابل قبولی رسانده است و دوباره کنترل اوضاع را در اختیار گرفته است.»

علاوه بر اپل، پپسی و مک‌دونالد هم از جمله مشتری‌های بزرگ اومنیکام هستند که حالا شایعات زیادی در خصوص توقف فعالیت‌هایشان در توییتر به گوش می‌رسد. نگرانی شرکت اومنیکام در این زمینه قابل درک است و این شرکت تنها خواهان تضمین امنیت برند مشتریان خود است.

در همین یادداشت عنوان شده است که اومنیکام از توییتر به صورت رسمی خواسته تا تضمین کند که مشکلات و مسائل به وجود آمده بر روی محصولات، امنیت برند، عملیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مشتریان در این پلت‌فرم تاثیر منفی نگذارد. با این حال از آنجایی که بسیاری از کارکنان توییتر به واسطه استعفا و تعدیل نیرو از این شرکت خارج شده‌اند، به نظر می‌رسد مدیران ارشد دیگر توان دادن چنین ضمانتی ندارند.

در روزهای اخیر اوضاع به هیچ وجه وفق مراد توییتر پیش نرفته است. علاوه بر مشکلات به وجود آمده در تبلیغات که به آن در این مطلب پرداختیم، چندی پیش در مطلبی جداگانه به بحث افزایش جعل حساب‌های کاربری پس از شروع طرح گرفتن هشت دلار برای دادن تیک آبی پرداختیم که در نهایت منجر به توقف این طرح شد.

در نهایت هم شاهد به کارگیری مجدد نشان‌های خاکستری رنگ Official بودیم. به واقع در این زمینه باید گفت یکی از اولین برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر با شکست مواجه شد و میلیاردر معروف جهان فعلاً نتوانسته انتظارات را پس از خرید توییتر برآورده کند.

نوشته اپل هم عطای تبلیغات در توییتر را به لقایش می‌بخشد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

امکان استفاده از یک حساب واتساپ در چند دستگاه اندرویدی محقق شد؟

قابلیت جدید واتس‌اپ

واتس‌اپ در نسخه جدید بتای خود با شماره 2.22.24.18 حالتی جدید را ارائه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا از یک حساب کاربری بر روی چند دستگاه اندرویدی استفاده کند.

به این قابلیت جدید Link device می‌گویند. کاربر برای دسترسی به آن باید به قسمت تنظیمات پیام‌رسان برود. پس از فعال کردن این قابلیت، یک QR کد بر روی گجت مورد نظر به نمایش درمی‌آید که می‌توان آن را با اسمارت‌فون یا تبلت دیگری اسکن کرد. با این کار فرد به صورت خودکار به حساب کاربری‌اش وارد می‌شود.

آن طور که در گزارش‌ها آمده است یک حساب کاربری می‌تواند به صورت همزمان در چهار دستگاه اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد. در این حالت پیام‌های جدید بر روی هر چهار دستگاه نمایش داده می‌شوند و چت‌های حال حاضر هم به صورت کامل در هر چهار دستگاه وجود دارند.

در عین حال پیام‌ها و تماس‌های خصوصی کاربر به صورت تمام و کمال رمزگذاری شده باقی می‌ماند. به عبارت دیگر، هنگامی که کسی برای شما پیامی ارسال می‌کند، در هر چهار دستگاه متصل به حساب کاربری هم به نمایش درمی‌آید و در عین حال در هر چهار دستگاه هم رمزگذاری شده است.

آپدیت امنیتی جدید واتساپ

این حالت در حال حاضر برای برخی از کاربرانی که آخرین نسخه بتا از واتس‌اپ را از گوگل پلی دانلود کرده‌اند، در دسترس قرار دارد. با توجه به استقبال مخاطبان این پیام‌رسان، در روزها و هفته‌های پیش رو این حالت برای کاربران بیشتری فعال خواهد شد. واتس‌اپ با انتشار این به‌روزرسانی یک بار دیگر ثابت می‌کند که همچنان به بهبود پیام‌رسان ادامه می‌دهد و آن را به قابلیت‌های ویژه و جذابی مجهز می‌کند.

نوشته امکان استفاده از یک حساب واتساپ در چند دستگاه اندرویدی محقق شد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

امکان استفاده از یک حساب واتساپ در چند دستگاه اندرویدی محقق شد؟

قابلیت جدید واتس‌اپ

واتس‌اپ در نسخه جدید بتای خود با شماره 2.22.24.18 حالتی جدید را ارائه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا از یک حساب کاربری بر روی چند دستگاه اندرویدی استفاده کند.

به این قابلیت جدید Link device می‌گویند. کاربر برای دسترسی به آن باید به قسمت تنظیمات پیام‌رسان برود. پس از فعال کردن این قابلیت، یک QR کد بر روی گجت مورد نظر به نمایش درمی‌آید که می‌توان آن را با اسمارت‌فون یا تبلت دیگری اسکن کرد. با این کار فرد به صورت خودکار به حساب کاربری‌اش وارد می‌شود.

آن طور که در گزارش‌ها آمده است یک حساب کاربری می‌تواند به صورت همزمان در چهار دستگاه اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد. در این حالت پیام‌های جدید بر روی هر چهار دستگاه نمایش داده می‌شوند و چت‌های حال حاضر هم به صورت کامل در هر چهار دستگاه وجود دارند.

در عین حال پیام‌ها و تماس‌های خصوصی کاربر به صورت تمام و کمال رمزگذاری شده باقی می‌ماند. به عبارت دیگر، هنگامی که کسی برای شما پیامی ارسال می‌کند، در هر چهار دستگاه متصل به حساب کاربری هم به نمایش درمی‌آید و در عین حال در هر چهار دستگاه هم رمزگذاری شده است.

آپدیت امنیتی جدید واتساپ

این حالت در حال حاضر برای برخی از کاربرانی که آخرین نسخه بتا از واتس‌اپ را از گوگل پلی دانلود کرده‌اند، در دسترس قرار دارد. با توجه به استقبال مخاطبان این پیام‌رسان، در روزها و هفته‌های پیش رو این حالت برای کاربران بیشتری فعال خواهد شد. واتس‌اپ با انتشار این به‌روزرسانی یک بار دیگر ثابت می‌کند که همچنان به بهبود پیام‌رسان ادامه می‌دهد و آن را به قابلیت‌های ویژه و جذابی مجهز می‌کند.

نوشته امکان استفاده از یک حساب واتساپ در چند دستگاه اندرویدی محقق شد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تحلیل وضعیت بازار کریپتو؛ سقوط تاریخی قیمت بیت کوین و ظهور یک مهمان ناخوانده!

قیمت بیت‌کوین

قیمت ارزهای دیجیتال همچنان در بازار روند نزولی خود را طی می‌کند و تحلیلگران در پیش‌بینی کف قیمت تازه بیت‌کوین و سایر سکه‌ها به مشکل خورده‌اند.

پس از ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX، سرمایه‌گذاران تاکنون ۱۰۶۰۰۰ بیت‌کوین از صرافی‌های معتبر خارج کرده‌اند. بر اساس گزارش «کوین مارکت کپ»، قیمت بیت‌کوین اصلی در حال حاضر کاهش ۱۵٫۹ هزاردلاری را تجربه کرده است. این بزرگ‌ترین کاهش قیمت ارز دیجیتال در طی ۲۴ ساعت گذشته در طول هفته بوده است. ارزش ارز دیجیتال اصلی به حدود ۳۰۵ میلیارد دلار کاهش‌یافته است.

اتریوم (بهترین آلت‌کوین) که ارزش ۱۱۸۰ دلاری دارد، در هفته گذشته کاهش ۲۵ درصدی را تجربه کرد. در ادامه، ارزش بازار اتریوم به میزان ۱۴۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران پیش‌بینی کردند که قیمت اتر در پشت پرده به‌روزرسانی Merge افزایش پیدا می‌کند.

اکنون بزرگ‌ترین بازنده بازار کریپتو، توکن سولانا است که در طی هفت روز گذشته، نزدیک به ۶۰ درصد زیان دیده است. دوج‌کوین نیز در مدت مشابه با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

هم‌زمان، توکن Trust Wallet که برای بسیاری از افراد ناشناخته است، در طول هفته رشد ۷۵ درصدی را طی کرده است و در این بازار نامطمئن برخلاف انتظارات گام برداشته است.

نوشته تحلیل وضعیت بازار کریپتو؛ سقوط تاریخی قیمت بیت کوین و ظهور یک مهمان ناخوانده! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

کاهش چشمگیر تولید تلفن همراه توسط سامسونگ در سال آینده

بر اساس گزارش وبسایت Mydrivers و به نقل از برخی منابع زنجیره تامین، شرکت سامسونگ قصد دارد تا در سال آینده میلادی میزان تولید اسمارت‌فون‌های خود را به میزان قابل‌توجهی معادل 13 درصد کاهش دهد. این رقم حدودا معادل 30 میلیون دستگاه گوشی هوشمند خواهد بود.

این‌بار بخش عمده‌ای از کاهش تولید سامسونگ به مدل‌های میان‌رده تا پایین‌رده سری گلکسی A و گلکسی M مربوط می‌شود؛ دستگاه‌هایی که در ابتدا به‌عنوان مدل‌های پرفروش کمپانی شناخته می‌شدند. این تصمیم بر فعالیت شرکای سامسونگ در زنجیره تامین از جمله مدیاتک، لارگان و چند شرکت دیگر تاثیرگذار خواهد بود. در این میان مدیاتک عمدتا در زمینه تامین تراشه‌های مورد نیاز سامسونگ فعالیت می‌کند؛ در حالی‌که ماژول‌های لنز توسط شرکت لارگان تولید شده و ماژول‌های خنک‌کننده نیز توسط کمپانی Shuanghong تامین می‌شوند.

به گفته کارشناسان، مدیاتک که دارای نزدیک‌ترین روابط تجاری با سامسونگ بوده و بیش‌ترین قطعات مورد نیاز این برند کره‌ای را تامین می کند؛ بیش از سایر شرکا متضرر خواهد شد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی Canalys در حال حاضر سامسونگ با تصاحب سهم حدودا 22 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون، رتبه نخست را در اختیار دارد.

نوشته کاهش چشمگیر تولید تلفن همراه توسط سامسونگ در سال آینده اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

کاهش چشمگیر تولید تلفن همراه توسط سامسونگ در سال آینده

بر اساس گزارش وبسایت Mydrivers و به نقل از برخی منابع زنجیره تامین، شرکت سامسونگ قصد دارد تا در سال آینده میلادی میزان تولید اسمارت‌فون‌های خود را به میزان قابل‌توجهی معادل 13 درصد کاهش دهد. این رقم حدودا معادل 30 میلیون دستگاه گوشی هوشمند خواهد بود.

این‌بار بخش عمده‌ای از کاهش تولید سامسونگ به مدل‌های میان‌رده تا پایین‌رده سری گلکسی A و گلکسی M مربوط می‌شود؛ دستگاه‌هایی که در ابتدا به‌عنوان مدل‌های پرفروش کمپانی شناخته می‌شدند. این تصمیم بر فعالیت شرکای سامسونگ در زنجیره تامین از جمله مدیاتک، لارگان و چند شرکت دیگر تاثیرگذار خواهد بود. در این میان مدیاتک عمدتا در زمینه تامین تراشه‌های مورد نیاز سامسونگ فعالیت می‌کند؛ در حالی‌که ماژول‌های لنز توسط شرکت لارگان تولید شده و ماژول‌های خنک‌کننده نیز توسط کمپانی Shuanghong تامین می‌شوند.

به گفته کارشناسان، مدیاتک که دارای نزدیک‌ترین روابط تجاری با سامسونگ بوده و بیش‌ترین قطعات مورد نیاز این برند کره‌ای را تامین می کند؛ بیش از سایر شرکا متضرر خواهد شد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی Canalys در حال حاضر سامسونگ با تصاحب سهم حدودا 22 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون، رتبه نخست را در اختیار دارد.

نوشته کاهش چشمگیر تولید تلفن همراه توسط سامسونگ در سال آینده اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

قابلیتی که همه منتظرش بودند به تیک تاک اضافه شد

عرضه مشخصه خرید درون برنامه‌ای تیک‌تاک بالاخره در بازار ایالات‌متحده آغاز شد. این شرکت فرآیند تست فروشگاه تیک‌تاک (TikTok Shop) را طی هفته جاری آغاز کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا اقلام مورد نظر خود را مستقیما در اپلیکیشن تیک‌تاک خریداری نمایند؛ قابلیتی که نخستین بار در گزارش وبسایت Semafor به موجودیت آن اشاره شد.

تیک‌تاک از مدت‌ها قبل بر مقوله تجارت الکترونیک تمرکز نموده است؛ اما در ایالات‌متحده این پدیده با سرعتی آهسته‌تر از سایر مناطق نظیر آسیا آغاز شده است. این شرکت پیش‌تر زبانه خرید Shopify را آزمایش کرده بود و پس از راه‌اندازی آهسته این ویژگی در اوایل سال جاری میلادی اکنون تیک‌تاک در تدارک عرضه ویژگی‌های خرید زنده برای ایالات‌متحده است.

لورا پرز؛ سخنگوی تیک‌تاک تائید کرده که این ویژگی جدید، مراحل تست خود در ایالات‌متحده را پشت سر می‌گذارد. با این‌حال وی به جزئیات بیش‌تری اشاره نکرد. این مشخصه پیش‌تر صرفا در کشورهای بریتانیا، اندونزی و منطقه جنوب‌شرقی آسیا قابل دسترس بود. بر اساس اعلام وبسایت Semafor، تیک‌تاک کسب‌وکارهای فعال در ایالات‌متحده را برای پیوستن به برنامه جدید خرید تشویق نموده و در ادامه امکان دسترسی فروشندگان بین‌المللی به قابلیت جدید را فراهم خواهد کرد.

تیک‌تاک به قابلیت خرید زنده در ایالات‌متحده چشم دوخته و در راستای ارائه این ویژگی به کاربران برای فصل تعطیلات با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کند. بعلاوه این پلتفرم به‌دنبال استخدام نیرو برای مشاغل مرتبط با مراکز اجرایی در  ایالات‌متحده است؛ مراکزی که در زمینه انبارداری و تحویل گرفتن کالاهای مرجوعی از مشتریان فعالیت می‌کنند.

در یکی از فهرست‌های مشاغل مورد نیاز تیک‌تاک آمده است: “طی سالیان اخیر، صنعت تجارت الکترونیک شاهد رشدی فوق‌العاده بوده و به یک فضای رقابتی داغ برای شرکت‌های اینترنتی پیشرو تبدیل شده است. رشد این صنعت در آینده را نمی‌توان دست کم گرفت. ما با وجود میلیون‌ها کاربر وفادار در سراسر جهان معتقدیم که تیک‌تاک یک پلتفرم ایده‌آل برای ارائه تجربه‌ای کاملا جدید و برتر از تجارت الکترونیک به کاربران است.”

نوشته قابلیتی که همه منتظرش بودند به تیک تاک اضافه شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.