موتور جستجویی که تبدیل به یک غول فناوری شد

گوگل ۲۰ سالگی خود را در حالی جشن گرفت که قدرتی بیش از انتظار پیدا کرده است.
 
به گزارش دیلی‌میل، ۲۰ سال از تصمیم "سرگئی برین"(Sergey Brin) و "لری پیج"(Larry Page) برای تاسیس بزرگترین موتور جست‌وجوی جهان به نام "گوگل"( Google) گذشته است.
 
هر دوی آن‌ها دانشجو دکتری دانشگاه "استنفورد" بودند و با نام "مردان گوگل" شناخته می‌شدند.
 
"لری پیج" و "سرگئی برین" و "اریک اشمیت"(رئیس اجرایی هیئت مدیره آلفابت) قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند. 
 
این غول فناوری دنیا در توسعه "گوشی‌های هوشمند"، "ویدئوهای آنلاین"، "ایمیل"، "نقشه" و بسیاری از فناوری‌های دیگر نقش بسزایی داشته است.
 
این دو تصمیم داشتند که تمامی اطلاعات اینترنتی را سازماندهی کنند و آن‌ها را برای عموم مردم دسترس‌پذیر سازند.
 
موتور جست‌وجوی گوگل به عنوان دروازه‌ اصلی اینترنتی جهان است. درآمد حاصل از تبلیغات "کسب‌ و کارهای دیجیتال" گوگل در سال جاری به ۱۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.
 
بخش عمده‌ای از درآمد گوگل حاصل از سیستم‌های اجرایی "اندروید" است.
 
این سیستم عامل، در ۸۰ درصد از گوشی‌های هوشمند جهان در حال اجرا است.
 
گوگل همچنین بزرگترین سایت "ویدئو" جهان به نام "یوتویوب"( YouTube)، محبوب‌ترین مرورگر جهان تحت عنوان "کروم"( Chrome) ، برترین سرویس ایمیل جهان "جی‌میل"( Gmail) و "نقشه"( maps) را راه‌اندازی کرده است.
 
"گوگل" در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر  ۱۹۹۸ و با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰۰ هزار دلار تاسیس شد.
 
 فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد.  
 
گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جست‌وجو و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.
 
نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود.
 
گوگل زیر نظر شرکت مادر خود "آلفابت"(Alphabet) فعالیت می‌کند و ارزش آن و شرکت‌های هم‌نظیرش در آلفابت به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.
 
موفقیت این شرکت بزرگ عموما با شرکت‌ "مایکروسافت"( Microsoft) مقایسه می‌شود.
 
"کمیسیون اروپا" پیش از این به دلیل استفاده غیر قانونی از گوگل بالغ بر ۷.۸ میلیارد دلار جریمه شد.
 
"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و برخی از سرمایه‌گذاران آمریکایی در نظر دارند که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در گوگل انجام دهند.
 
احتمال دارد که در دهه آتی، این غول فناوری به مبارزه برای حفظ قلمرویی که دو دهه به ساخت آن مشغول بوده است، بپردازد.

سرمایه‌‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری هواوی در بخش تحقیق و توسعه

سرمایه‌‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری هواوی در بخش تحقیق و توسعه

هواوی قصد دارد بودجه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری در هر سال، برای بخش تحقیق‌ و‌ توسعه در نظر بگیرد.

لانچر پوکوفون F1 شیائومی برای سایر گوشی‌های هوشمند عرضه شد!

Xiaomi-Pokophone-F1-Preview-18 لانچر پوکوفون F1 شیائومی برای سایر گوشی‌های هوشمند عرضه شد!

پوکو یک برند جدید متعلق به کمپانی شیائومی است که کار خود را به تازگی آغاز کرده است. هدف کار این مجموعه، طراحی و تولید اسمارت‌فون‌هایی با قدرت بالا و نهایت سرعت است که اولین نمونه آن چندی پیش با نام پوکوفون F1 معرفی شد؛ محصولی خاص و متفاوت از چینی‌ها که در بُعد نرم‌افزاری تفاوت‌های زیادی با دیگر برادرانش دارد.

Xiaomi-Pocophone-F1-Price-1000x563 لانچر پوکوفون F1 شیائومی برای سایر گوشی‌های هوشمند عرضه شد!

اگر تا به امروز با یکی از دیوایس‌های شیائومی کار کرده باشید، قطعا متوجه رابط کاربری خاص و متفاوت آن با دیگر یوزر اینترفیس‌های کمپانی‌های تولیدکننده موبایل شده‌اید. با آن‌که نمونه حاضر در این محصول همان MIUI معروف شیائومی است، اما تغییرات اعمال شده در آن منجر به جذابیت و کارایی بیش‌تر این رابط کاربری گشته است. جذابیت‌های پوکوفون F1 به قیمت آن هم سرایت کرده تا با محصولی چشم‌گیر پیش رو باشیم. برچسب قیمتی بسیار پایین این دیوایس مورد توجه خیل عظیمی از کاربران قرار گرفته و آن‌ها را وسوسه کرده تا دست‌پخت جدید شیائومی را بچشند.

همان‌گونه که اشاره کردیم، بخش نرم‌افزاری این محصول عملکرد بسیار خوبی برای دستیابی به سرعت حداکثری داشته که رابط کاربری بهینه شده آن نقشی اساسی در تحقق این رویکرد ایفا کرده است. قابلیت‌های خلاقانه و جالب موجود در رابط کاربری پوکوفون F1 باعث شده که پس از عرضه آن در کشور هند، میل به کاوش بر روی بخش نرم‌افزار این پرچمدار به شکلی عجیب افزایش یابد. اخیرا یک فایل APK عرضه شده که محتوی رابط کاربری گوشی پوکوفون F1 است. با آن‌که این فایل هنوز در فروشگاه گوگل موجود نشده، اما می‌توان آن را از منابع دیگر دانلود کرد.

pocophone_launcher-w782 لانچر پوکوفون F1 شیائومی برای سایر گوشی‌های هوشمند عرضه شد!

اگر می‌خواهید لانچر پوکوفون F1 را داشته باشید، فایل APK رابط کاربری این هندست را همین الان از طریق این لینک دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید. البته این فایل تنها ظاهر گوشی شما را تغییر داده و بر دیگر بخش‌ها تاثیری نخواهد داشت. این را هم اضافه کنیم که در حال حاضر این لانچر تنها بر روی گوشی‌های شیائومی و یا دیوایس‌های برخوردار از رابط کاربری MIUI عمل می‌کند. پس اگر جز آن دسته از کسانی هستید که واجد شرایط استفاده از لانچر پوکوفون F1 هستند، وقت را تلف نکنید و اپ‌دراور را در گوشی خود تجربه کنید.

نوشته لانچر پوکوفون F1 شیائومی برای سایر گوشی‌های هوشمند عرضه شد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

آمازون؛ دومین شرکت یک تریلیون دلاری

در کمتر از یک ماه پس از آنکه اپل به نخستین شرکت آمریکایی یک تریلیون دلاری تبدیل شد آمازون هم با عبور از ارزش یک تریلیون دلار به‌عنوان دومین شرکت آمریکایی در این باشگاه معرفی شد. دو شرکت البته با هم چندان قابل مقایسه نیستند.
 
آمازون ۱۸ سال پس از اپل در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. این شرکت رشد فوق‌العاده‌ای را در سال‌های اخیر از خود نشان داده و در واقع شاهکار این شرکت در آنجاست که این شرکت سال گذشته ۴۴۷ میلیارد دلار ارزش داشت؛ یعنی طی یک سال بیش از دو برابر رشد کرده است. بی‌سبب نیست که حالا برخی معتقدند آمازون نخستین شرکت ۲ تریلیون دلاری جهان خواهد بود. آینده برای آمازون بسیار روشن است. بر اساس تحلیل eMarketer امسال از هر یک دلار ۴۹ سنت در تجارت الکترونیکی هزینه شده است. با این حال راز تریلیون دلاری شدن آمازون در این نیست که فقط توانسته در خرده‌فروشی جایگاه خود را بزرگ و بزرگ‌تر کند و حالا اتنخاب اول خریداران باشد. جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون حتی همین حالا بزرگ‌ترین راز موفقیتش را تمرکز روی مشتری  می‌داند.
 
هرچند کسب و کار استثنایی که او بنا گذاشت امروز به خاطر حقوق کم به کارگران زیر انتقاد افراد مشهوری چون برنی سندرز (سناتور آمریکایی معتقد به سیاست‌های چپ‌گرایانه که می‌خواست نامزد ریاست جمهوری این دوره شود اما در رقابت با هیلاری کلینتون در انتخابات داخلی دموکرات‌ها شکست خورد) قرار دارد اما تمرکز خود را روی بازارهای بسیار آینده‌دار از جمله کلاد (رایانش ابری) قرار داده است. همچنین سرویس‌های دیگری چون Prime نیز در حال رشد قابل توجه و بالابردن این شرکت‌ هستند.
 
یک تحلیلگر شرکت Baron Capital به نام Ashim Mehra معتقد است ارزش بازار آمازون طی سه تا پنج سال به ۲ تریلیون دلار می‌رسد. او می‌گوید: طی بازه سه تا پنج‌ساله ما با افزایش سرمایه‌گذاران بلندمدت روی آمازون شاهد دوبرابر شدن ارزش این شرکت خواهیم بود. به گفته او چندین عامل باعث رشد آمازون و بردن آن به جایگاه بالاتر خواهد شد. تبلیغات یکی از آنهاست که اخیرا آمازون روی آن تمرکز ویژه‌ای کرده و Mehra معتقد است که رشد خیره‌کننده‌ای را ایجاد خواهد کرد. محصولاتی که اسپانسر می‌شوند بیشتر در معرض دید جست و جو‌کنندگان قرار می‌گیرند و همین تقاضا برای چنین مدل درآمدی را بالا خواهد برد. تبلیغات همین الان هم یک کسب وکار چند میلیارد دلاری برای آمازون است و تنها در دو فصل اخیر مالی ۲ میلیارد دلار رشد داشته است. به گفته آمازون تبلیغات در این شرکت ۱۳۲ درصد و ۱۳۹ درصد در دو فصل اول ۲۰۱۸ رشد داشته است. تبلیغات با این نرخ رشد یک کسب وکار ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری برای آمازون خواهد بود.
 
پرواز بر فراز ابرها
بخش پردرآمد و با آینده دیگر آمازون سرویس‌های وب (AWS) است. آمازون در این زمینه یکی از پیشگامان اجاره دادن فضای سرور بوده و این بخش همواره یکی از بخش‌های بسیار پرسود آمازون محسوب می‌شده است. به گفته متخصصان آمازون هم اکنون ۲۵ میلیارد دلار درآمد با نرخ سود ۳۰ درصد در این بخش دارد. Brent Thill تحلیلگر شرکت Jefferies معتقد است سرویس‌های وب آمازون استاندارد نقشه گنج طلا برای این شرکت و راهبردی استاندارد برای میلیون‌ها مشتری این شرکت است. او معتقد است آمازون با تفکیک بیشتر شاخه‌ای از این کلاد به نام نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) یک فرصت جدید ۱۰۰ میلیارد دلاری ایجاد خواهد کرد. به گفته او آمازون از طریق AWS می‌تواند درآمد سالانه خود را طی پنج سال به ۶۰ میلیارد دلار برساند که سه برابر درآمد فعلی این شرکت است. این میزان پتانسیل رشد هم بخش کلاد آ‌مازون و هم کل این شرکت را هنوز بسیار پرآینده‌تر می‌کند.
 
چند بازار همزمان
جف بزوس آمازون را یک فروشگاه همه‌کاره می‌خواست؛ این حتی از لوگوی این شرکت هم مشخص است؛ جایی که خطی زیر لوگوتایپ این شرکت از حرف A تا Z کشیده شده است. آمازون از فروش کتاب آغاز کرد اما آرام آرام همه چیز را به این فروشگاه آنلاین اضافه کرده است. تنها از یک سال قبل و با خرید فروشگاه زنجیره‌ای Whole Foods فروش بخش خواربار خود را به حوزه آفلاین هم گسترش داد. فروش خود آمازون در این بخش ۱۱۳ درصد رشد داشته است.  اگر شما هنگام تاسیس آمازون در آن هزار دلار سرمایه‌گذاری می‌کردید امروز یک میلیون و ۳۶۲ هزار دلار ثروت داشتید. میزان رشد آمازون در همه زمینه‌ها از رقبا و بزرگان صنعت تکنولوژی بالاتر است. با این همه هنوز فرصت‌های زیادی هم هستند که آمازون می‌تواند به آنها ورود کند.
 
یک ماه قبل موسسه تحقیقاتی دی.ای دیویدسون گزارشی منتشر کرد و گفته بود که طبق تخمین‌های این موسسه، در حال حاضر بین ۸ تا ۱۰ بازار تریلیون دلاری در سراسر دنیا وجود دارند که آمازون می‌تواند به آنها ورود کند. در حال حاضر دو بازار که آمازون می‌تواند آنها را در دست بگیرد بازار «پمپ بنزین‌ها» و «خدمات سفر» هستند. بر اساس تحلیل این موسسه: «شرکت آمازون تاریخچه درخشانی در حل مشکلات پیچیده لجستیکی دارد.  آمازون از لحاظ مالی در حال حاضر به دنبال فرصت‌هایی است که بتواند سود خالص قابل توجهی را برای این کمپانی به همراه داشته باشد.» در حال حاضر ۱۰ درصد درآمد شرکت «Costco» یکی از خرده‌فروشان مشهور آمریکا از طریق پمپ‌ بنزین‌ها به دست می‌آید. حال شرکت آمازون می‌تواند مثلا برای استفاده مشتریان سرویس  Prime  خود از این پمپ بنزین‌ها تخفیف در نظر بگیرد و همچنین می‌تواند فروشگاه‌های متعدد آمازون را در این پمپ بنزین‌ها برای خرید مشتریان راه‌اندازی کند و از این طریق علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات مشتریان، سود بسیار هنگفتی را هم به‌جیب بزند.
 
دستیار صوتی فعلا ناموفق
آمازون البته همیشه هم موفق نبوده است به‌عنوان مثال هرچقدر دستیار صوتی این شرکت تحولی در زمینه هوش مصنوعی به شمار می‌رود اما درآمدزایی آن برای آمازون به کندی پیش می‌رود. بلندگوهای اکو که آمازون آنها را با قیمت ارزان روانه بازار کرد امروزه در اکثر خانه‌های کاربران آمازون یافت می‌شود. این دستگاه‌ها توانایی خرید مستقیم از آمازون را به سادگی دارند اما نکته عجیب این است که آمارها نشان می‌دهد تقریبا هیچ‌کس با دستیار صوتی خود از آمازون خرید نمی‌کند! طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تنها ۲ درصد از دارندگان دستگاه‌های اکو توسط الکسا از آمازون خرید می‌کنند و بقیه وب‌سایت و اپلیکیشن آمازون را به دستیار صوتی ترجیح می‌دهند. آمارها ناامید‌کننده‌تر هم می‌شوند، ۹۰ درصد کسانی که با الکسا خرید کرده‌اند دیگر این تجربه را تکرار نکرده‌اند. نکته دیگر اینکه کاربران معمولا برای پیگیری خرید از الکسا استفاده می‌کنند. مثلا می‌پرسند خرید در چه مرحله‌ای و چه زمانی به دستشان می‌رسد.
 
البته این آمارها به نظر منطقی هم می‌آیند چون کاربران دوست دارند تصویر محصولی که قرار است خریداری کنند را ببینند و آن را با محصولات مشابه مقایسه کنند. یکی دیگر از مشکلات کاربران با الکسا مدل پرداختی است و انتخاب مدل پرداختی با دستیار صوتی مشکل است که متخصصان آمازون درحال کار روی این موضوع هستند. در نهایت هم آمازون تعداد بی‌شماری کالا دارد و انتخاب از میان آنها با دستیار صوتی کار ساده‌ای نیست مگر اینکه به‌دنبال یک کالای مشخص باشید و دقیقا بدانید چه کالایی مورد نیاز شماست. آمازون البته از طریق عرضه این پلت‌فرم تحولی را در عرصه اینترنت اشیا ایجاد کرد به‌طوری که بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات هوشمند خانگی با اتصال دستگاه خود به این سرویس آمازون عملا پلت‌فرم یکپارچه‌ای را ساخته‌اند که فرمان آن در اختیار آمازون است و با فروش بیشتر آنها درآمد آمازون نیز به تدریج بیشتر خواهد شد.
 
به رغم همه اینها آمازون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان به شدت به دنبال توسعه در این بخش هم هست. همین چندی قبل مشخص شد که این شرکت در حال توسعه سیستم AR یا واقعیت مجازی برای استفاده در خرید است. سیستمی که از طریق عکس گرفتن از محصول توسط کاربر و جست و جوی تصویری در آمازون انجام می‌گیرد. آمازون این بخش جدید را تقریبا بی سر و صدا برای پلت فرم موبایل مجهز به سیستم عامل آی‌او‌اس عرضه کرده است. در این بخش جدید که Part Finder نام دارد، کاربر با کمک دوربین گوشی خود می‌تواند عکس شیء موردنظر را گرفته و بعد از اسکن، تحلیل و بررسی نرم‌افزار آمازون، آن را از سایت خریداری کند. این قابلیت به‌صورت رسمی عرضه نشده اما آمازون تایید کرده که همه کاربران و مشتریان طی هفته‌های گذشته به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند.

خودروی پرنده سامسون اسکای معرفی شد

خودروی پرنده سامسون اسکای معرفی شد

شرکت سامسون اسکای از ماشین پرنده سوئیچ‌بلید رونمایی کرد، که در حقیقت یک خودروی سه‌چرخ شبیه موتورسیکلت با قابلیت هوانوردی است.

نام و قیمت آیفون ۶.۱ اینچی جدید اپل چه خواهد بود؟

مطلب نام و قیمت آیفون ۶.۱ اینچی جدید اپل چه خواهد بود؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

اپل تصمیم دارد چهارشنبه این هفته موبایل‌های جدید خود را رونمایی کند. جزئیات این موبایل‌ها مشخص شده اما هنوز نام و قیمت آیفون ۶.۱ اینچی مشخص نیست. به گزارش تکراتو، هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد نام‌هایی که اپل برای محصولات جدید خود انتخاب کرده نظر داد. جزئیاتی تاکنون در مورد آیفون ۶.۱ اینچی منتشر...

مطلب نام و قیمت آیفون ۶.۱ اینچی جدید اپل چه خواهد بود؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

نیم‌نگاهی به اقتصاد نوظهور با دستمزد‌های کلان

نیم‌نگاهی به اقتصاد نوظهور با دستمزد‌های کلان

امروزه با پیشرفت فناوری و تغییر قواعد بازی، استارتاپ‌های کوچک نیز می‌توانند در بازار‌های کلان اقتصاد‌‌ی وارد شوند.

امکان حذف بریدگی بالای نمایشگر به نوکیا ۶٫۱ پلاس برمی‌گردد

امکان حذف بریدگی بالای نمایشگر به نوکیا 6.1 پلاس برمی‌گردد

هفته‌ی گذشته، حذف قابلیت مخفی‌سازی ناچ از نوکیا ۶.۱ پلاس اعتراضات زیادی را به دنبال داشت. حال، HMD اعلام کرده است که این گزینه را برمی‌گرداند.

خوب و بد اختصاص اینترنت شبانه

شب بیداری برای استفاده از اینترنت رایگان معضلی است که برخی اپراتورها با اختصاص بسته های رایگان مردم را به آن سوق داده اند و اکنون رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید: اینترنت غیر حجمی نیاز به شب بیداری را کاهش داده است.
 
ارائه بسته‌های تشویقی صوت، داده و امتیازهای دیگر برای ساعت هایی از شب که به آن ساعت های کم ‌مصرف گفته می شود، از راهکارهایی است که اپراتورها دنبال می کنند.
اعمال این راهکار سبب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان سازمان مقررات گذار بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع ورود کرده و ساعت های کم‌ مصرف را تعیین‌ کند.
ساعت های کم ‌مصرفی که در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمده، از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح برای صوت و ۲ تا ۸ صبح برای داده است. همچنین در صورتی که اپراتور در طرح تشویقی مایل باشد خدمات را هم در ساعت های کم ‌مصرف و هم در ساعت های عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعت های عادی و ساعت های کم‌ مصرف را به صورت تفکیک‌شده اعلام کند.
اما این اقدام اپراتورها با واکنش های مثبت و منفی کاربران مواجه شد به گونه ای که برخی از این طرح استقبال کرده و معتقدند خیلی راحت تر می توانند در این ساعت ها به اموری که نیاز به اینترنت دارد، رسیدگی کنند.
یکی از کاربران اپراتورهای تلفن همراه در این باره به ایرنا گفت: من با نصب برنامه ای نرم افزاری و تنظیم ساعت آن همگام با ساعت اختصاص بسته رایگان اقدام به دریافت فیلم های مورد علاقه خود می کردم تا در ساعت های دیگر آن ها را ببینم به نظرم این اقدام خوبی است.
در عین حال برخی دیگر از کاربران معتقدند اختصاص این چنین بسته هایی تنها تشویق افراد به شب بیداری های بی مورد است.
یک دارنده سیم کارت همراه اول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر شب ها به دلیل رایگان بودن بسته اینترنت در این ساعت ها بیدار می مانم تا از آن استفاده کنم و همین موضوع سبب شده روزها در محل کار با مشکل مواجه شوم بهتر است اپراتورها به جای بسته شبانه رایگان فکری به حال مقرون به صرفه شدن بسته های روزانه کنند.
یکی از دارندگان سیم کارت ایرانسل هم با انتقاد از اختصاص بسته رایگان شبانه خواستار خواستار اتخاذ راهکاری شد که کاربران بیشتر در روز از اینترنت استفاده کنند به جای آنکه از خواب شبانه خود کم کنند.
 
** اینترنت غیرحجمی نیاز به بسته رایگان شبانه را کاهش داده است
در همین پیوند حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرنگار ایرنا گفت: مایل نیستیم اپراتورها مردم را به شب بیداری سوق دهند و حتی در مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات، اینترنت غیر حجمی ارائه شد که یکی از اهداف غیراصلی آن کاهش استفاده از بسته های شبانه بود.
وی افزود: اینترنت غیرحجمی براساس سرعت ارائه می شود بنابراین دیگر نیازی نیست کابران دنبال بسته های شبانه که ارزان تر بود، باشند.
فلاح جوشقانی درباره اینکه اپراتورها با این اقدام حق انتخاب را از مردم گرفته اند گفت: موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد؛ بنابراین از معاون نظارت سازمان خواهم خواست در این باره بررسی انجام دهد و اگر اپراتورها حق انتخاب را گرفته باشند، به آنها تذکر خواهیم داد تا رویه را اصلاح کنند. 

کلاهبرداری‌های ای‌میلی؛ راه‌های ساده‌تر برای فریب افراد

ممکن است ای‌میلی را دریافت کرده باشید که به طرز عجیبی از شما درخواست پول کند. آیا شما فریب آن را خواهید خورد؟
 
ممکن است باور داشته باشید که خیلی باهوش هستید و به‌دنبال حقه پست‌های الکترونیکی باشید، اما این روزها، ای‌میل‌های ساده و ظاهرا ایمنی هستند که در اصل ای‌میل‌های جعلی بوده و می‌توانند موثرتر و کارآمدتر عمل کنند.
 
پس از سال‌ها و گفته‌های بسیار، همه در مورد کلاهبرداری‌های ای‌میل نیجریه می‌دانند: کسی که به‌عنوان یک مقام آفریقایی می‌خواهد شما را کمک کند که میلیاردها دلار از کشور خود خارج کند. اما در حال حاضر، موفق‌ترین ایمیل‌های کلاهبرداری در حال حاضر با هدف کسب و کارهاست.
 
این یک حمله ساده است: یک ای‌میل  با متن ساده که به نظر می‌رسد از فردی که شما می‌شناسید و یا به او اعتماد دارید، ارسال شده است و شما را با این عناوین خطاب می‌کند: مالک، مدیرعامل یا معاون ارشد معاونت در شرکت. هدف وی این است که گیرنده را وادار به ارسال پول کند.  
 
قربانی برروی یک لینک در پست الکترونیکی کلیک می‌کند و آسیب انجام می‌شود. اما بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، باید توجه داشته باشید هرگز به چنین ای‌میل‌هایی اطمینان نکنید. تنها کافی است یک تماس تلفنی ساده به فردی که از شما این درخواست را داشته، انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که روی لینک‌هایی که به نظرتان مشکوک هستند، کلیک نکنید.