آموزش ایمیل مارکتینگ: فروش خود را با استفاده از ایمیل رسید خرید افزایش دهید
هربار که کسی از فروشگاه اینترنتی شما چیزی را خریداری می کند، از طریق ایمیل یک رسید دریافت خواهد کرد. این ایمیل رسید یکی از روشهای خارق العاده برای ارتباط با مشتری محسوب می شود، اما این فرصت برای بازاریابی غالباً نادیده گرفته می شود. هیچ بعید نیست که شما هم به همین دلیل در حال حاضر در حال از دست دادن فرصت فروش بیشتر محصولات و خدمات خود باشید. ما در این مطلب از مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ که با مبحث آموزش فروش در هم آمیخته، به روشهایی اشاره می کنیم که با کمک آنها می توانید از ایمیل رسید خرید خود به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی تان استفاده کنید تا فروش بیشتری را نصیب خود کنید، و ارتباط تان با مشتری را نیز تقویت کنید.
- بیش فروشی (upsell) و فروش جانبی یا ضمنی (cross selling) محصولات مرتبط
شما می توانید محصولات مرتبط با محصولی که رسید آن را برای مشتری ارسال می کنید را در همان رسید به او پیشنهاد کنید. برخی از بازیگران بزرگ عرصه تجارت الکترونیکی مدت ها است که از همین روش استفاده می کنند. به عنوان مثال، آمازون در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که ۳۵ درصد از درآمد خود را مستقیماً مرهون بیش فروشی و فروش جانبی است که غالباً توسط ایمیل های رسید انجام شده است.
به چند ایده که می توانید از آنها در ایمیل رسید خود استفاده کنید توجه کنید:
- یک گزینه برای خرید نوعی از اشتراک را در ایمیل خود بگنجانید
- محصولات و لوازم جانبی مرتبط را در ایمیل رسید قرار دهید
- پیشنهاد کنید که همان محصول یا محصولات مشابه را به عنوان هدیه برای دوستان خود خریداری کنند
- ارائه کد تخفیف
با ارائه کد تخفیف در ایمیل رسید خود به مشتری انگیزه می دهید تا دوباره از شما خرید کند. یک تحقیق نشان می دهد که در سال ۲۰۱۳، ۴۴ درصد از دریافت کنندگان ایمیل های بازاریابی حداقل یکی از خریدهای خود را بخاطر ایمیلی که حاوی کوپن تخفیف بوده انجام داده اند.
حتی اگرتخفیفی که ارائه می دهید در حد ۵ درصد یا ۵۰۰۰ تومان هم باشد، پس انداز، پس انداز است و به نظر همه مشتریان، پس انداز چیز خوبی است.
یکی دیگر از مزایای استفاده از کوپن تخفیف به عنوان یک ابزار فروش، کاربردهای متنوع آن است. شما می توانید از آنها برای:
- پیگیری و نظارت بر فروش کمپین های بازاریابی آنلاین و آفلاین؛
- ارائه تخفیف های دارای محدودیت زمانی به منظور ایجاد انگیزه برای یک خرید دیگر؛
- درج روی رسیدهای خرید فیزیکی
استفاده کنید.
- تبلیغ و ترویج حساب های رسانه های اجتماعی
یک تحقیق نشان می دهد که بیش از دو سوم رهبران کسب و کارها، برای در هم آمیختن بازاریابی رسانه های اجتماعی با ایمیل مارکتینگ برنامه ریزی می کنند. بنابراین بد نیست شما هم دست به کار شوید.
فقط کافی است که لینک حساب های خود در رسانه های اجتماعی را در فوتر یا در یک کارت محتوایی در ایمیل رسید خرید قرار دهید.
این یک روش نسبتاً ساده است، اما می توانید فرصت های دیگری را هم در زمینه به اشتراک گذاری برای خود فراهم کنید. مثلاً به این ایده ها توجه کنید:
- لینک شبکه های اجتماعی ما را با ۱۰ نفر از دوستان خود به اشتراک بگذارید تا روی سفارش بعدی ۱۰ درصد تخفیف دریافت کنید
- هر بار که یکی از دوستان خود را به حساب های ما در رسانه های اجتماعی ارجاع می دهید، ۱۰۰۰ تومان برای سفارش بعدی خود تخفیف می گیرید
- دریافت بازخورد فوری
شما با استفاده از رسید خرید می توانید نظرات ارزشمند مشتریان خود را فوراً دریافت کنید. حتی می توانید با ارائه یک فرم نظر سنجی و ارائه تخفیف در صورت پاسخگویی یا برگزاری یک رقابت برای دریافت یک جایزه، آنها را به ارائه نظر تشویق کنید.
این کار اطلاعات ارزشمندی درباره روند خرید و مشکلات احتمالی که مشتری با آنها مواجه شده را برای شما فراهم می کند.
به چند نمونه از سوالاتی که می توانید در ایمیل رسید خود بگنجانید توجه کنید:
- نظر شما درباره فرآیند خرید سایت چیست؟
- آیا به نظر شما قیمت محصول عادلانه است؟
- چگونه با فروشگاه ما آشنا شدید؟
- انتظار دارید که محصول در/تا چه زمانی ارسال شود؟
- چگونه می توانیم روند خرید را آسانتر کنیم؟
حال که در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به روشهایی که با استفاده از آنها می توانید از طریق ایمیل های رسید خود فروش بیشتری داشته باشید آشنا شدید، وقت آن رسیده تا چنین سیاستی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.
آیا تاکتیک دیگری هم به فکر شما می رسد؟ چنانچه پاسخ تان مثبت است، آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.