آموزش ایمیل مارکتینگ: ۷ روش برای رشد و تقویت استراتژی های ایمیل مارکتینگ شما
برای اینکه استراتژی ایمیل مارکتینگ موفقی داشته باشید، باید همیشه برای مشتری ارزش آفرین باشید و روش های خود را به طور مستمر به منظور کسب بهترین نتایج جرح و تعدیل کنید. اگر می خواهید که شاهد رشد و تقویت استراتژی ایمیل مارکتینگ خود باشید، باید روشهایی که در این مقاله از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ به ذکر آنها می پردازیم را امتحان کنید.
چندین دهه از ورود ایمیل و ایمیل مارکتینگ به جمع ابزارهای بازاریابی می گذرد، اما فقط استراتژیهای ایمیل مارکتینگ پیچیده تر شده است. یک استراتژی موفق برای ایمیل مارکتینگ به سادگی ارسال انبوه اطلاعات و پیام های ترویجی نیست؛ هرچند که این هم یکی از مولفه های ایمیل مارکتینگ است. در یک استراتژی موفق، برای کسب نتیجه از بازاریابی ایمیلی خود باید به مشتری منفعت ارائه کنید یا اصطلاحاً ارزش آفرین باشید و به منظور دستیابی به بهترین نتایج، استراتژی های خود را پیوسته جرح و تعدیل کنید. آنچه در ادامه این مطلب از مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ می آید، شرح هفت روش برای رشد و تقویت استراتژی ایمیل مارکتینگ شما است.
-
از هر طریقی که می توانید، آدرس ایمیل جمع آوری کنید
اگر به درستی کار کرده باشید، همین الآن باید یک فرم در وبلاگ خود تعبیه کرده باشید که آدرس ایمیل مخاطبان علاقمند را جمع آوری می کند. در کنار این فرم، از فرم های پاپ آپ و تبلیغات درون سایتی استفاده کنید تا آدرس های بیشتری را به دست بیاورید. به علاوه، می توانید از رسانه های اجتماعی هم کمک بگیرید و فرم های خود یا لینکی که به صفحه فرود سایت شما ختم می شود را در آنها منتشر کنید. در عین حال، توجه کنید که همانطور که قبلاً هم در یک مقاله مجزا به طور مفصّل توضیح داده ایم، خرید فهرست های ایمیل به سود شما نخواهد بود.
-
برای فُرواردکردن محتوا انگیزه ایجاد کنید
آیا ایمیل های زنجیره ای را به خاطر می آورید؟ اینها همان ایمیل هایی بودند که با کمک استراتژی های خاصی دریافت کننده ایمیل را ترغیب می کردند تا ایمیلی که دریافت کرده را برای همه مخاطبان خود فُروارد کند. ارسال کنندگان این دسته از ایمیل ها بنا به دلایلی به هدف خود می رسیدند و برای مدتی که زیاد هم از آن نگذشته است، حجم انبوهی از آنها را در اینباکس کاربران می دیدیم.
امروز هم از این ایده می توان استفاده کرد، البته باید به درستی و سنجیده تر عمل کنیم. اگر به مخاطبان خود برای فُرواردکردن ایمیل هایتان دلیل خوبی بدهید، آنها این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال، برای مشترکانی که ایمیل شما را به دوستان خود ارسال می کنند یک کوپن تخفیف ۱۰ درصدی در نظر بگیرید. غالباً مردم برای دستیابی به چنین پیشنهاداتی از دل و جان مایه می گذارند.
-
ارائه پیشنهادات ویژه، تخفیف و آیتم های رایگان
برای مقابله با جمعیت روزافزونی که ایمیل های ترویجی را به عنوان اسپم یا هرزنامه نشانه گذاری می کنند، با گنجاندن پیشنهادات ویژه، کوپن های تخفیف و آیتم های رایگان به مشتریان خود نشان بدهید که ایمیل های شما ارزش حضور در اینباکس آنها را دارند.
-
در بخش فرستنده از اسم اشخاص حقیقی استفاده کنید
با استفاده از اسم های واقعی به جای آدرس شرکت، در بخش from ایمیل هایی که ارسال می کنید تنوع ایجاد کنید. البته این کار به آن معنی نیست که هرگز نباید با عنوان شرکت خود ایمیل بفرستید. در واقع، این یکی از بخش های مهم برندسازی است. با این وجود، مردم اشتیاق دارند که در اینترنت ارتباطات انسانی داشته باشند و ارسال ایمیل از طرف یک انسان واقعی می تواند برای شما مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد. به عنوان نمونه، ارسال ایمیل از طرف یک شخص امکان پاسخ مخاطبان به ایمیل را فراهم می کند. هنگامی که مشتری، از فلان فلانی، مدیر بازاریابی شرکت شما پیامی دریافت می کند، نه تنها این را به عنوان یک تجربه کاربری فوق العاده در نظر می گیرد، بلکه فرصت ارزشمندی برای ارائه بازخورد از طریق پاسخ به ایمیل برای وی فراهم می شود.
-
امضای ایمیل های خود را به یک فراخوان به عمل تبدیل کنید
امضای شما در انتهای ایمیل به عنوان بخشی از استراتژی برندسازی تان باید طرح منسجم و یکپارچه ای داشته باشد و باید در پایان تک تک ایمیل هایی که ارسال می کنید وجود داشته باشد. به منظور بهره برداری بیشتر از این بخش، بهتر است که آن را به یک فراخوان به عمل یا Call to Action تبدیل کنید.
به عنوان مثال، پس از آنکه در انتهای ایمیل، نام شرکت خود را درج کردید، با عبارت «برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید» به صفحه اصلی سایت لینک بدهید. حالا شما یک امضای ایمیل دارید که به عنوان یک فراخوان به عمل دائمی عمل می کند.
-
محتوای ایمیل خود را پویاتر کنید
از ارسال ایمیل های تک بعدی و خشک خودداری کنید. در کنار اینکه می توانید محتوای خود را از نظر ظاهری جذاب تر کنید، سعی کنید که محتوای هر ایمیل را متناسب با مخاطبانی که آن را دریافت می کنند شخصی سازی کنید. مثلاً می توانید ایمیل های خود را به دو بخش تقسیم کنید (بخش بندی در ایمیل مارکتینگ) و یک ایمیل را به افرادی ارسال کنید که قبلاً از شما خرید داشته اند و یک لینک هم به یک پیش نمایش اختصاصی از پیشنهادهای آتی در آن بگنجانید. ایمیل دیگر را می توانید برای افرادی ارسال کنید که قبلاً هیچ خریدی نداشته اند و می تواند حاوی یک تخفیف وسوسه انگیز برای افرادی باشد که اولین خریدشان را انجام می دهند.
-
تبلیغ و ترویج متقابل ایمیل و رسانه های اجتماعی
یکی از بهترین روشها برای جمع آوری آدرس ایمیل و گسترده تر کردن دامنه ایمیل مارکتینگ، ترویج ایمیل مارکتینگ به کمک رسانه های اجتماعی است. این کار امکان و کیفیت تعامل را تقویت می کند و به شما اجازه می دهد تا با پیام های صمیمانه تری با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید و کاربران را ترغیب کنید تا محتوای ایمیل را با دیگران به اشتراک بگذارند.
آسانترین روش برای پیوند دادن این دو این است که آیکُن های لینک شده به صفحات خود در رسانه های اجتماعی را در ایمیل های خود قرار دهید و سپس از مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود بخواهید که عضو این صفحات شده، در آنها فعالیت کنند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند. برای تشویق مشترکان خود، مزایایی مانند کوپن های تخفیف و پیشنهادات خاص بیشتری را برای آنها در نظر بگیرید.
ایمیل و رسانه های اجتماعی دو نوع از قدرتمندترین روش های ارتباطی در جهان هستند که ترکیب آنها در یک طرح بازاریابی متقابل می تواند همان چیزی باشد که برای رشد مضاعف نتایج ایمیل مارکتینگ خود به آن نیاز دارید.
نظر شما چیست؟ شما چه ایده های بکر و نابی دارید؟ لطفا ایده ها و نظرات خود درباره مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.