آموزش صفر تا صد استارت‌آپ در یک‌سریال کره‌ای

مجموعه تلویزیونی «استارت‌آپ» محصول سال2020 کره، یکی از چندین سریال و فیلم ساخته شده درباره راه‌اندازی یک کسب‌وکار محسوب می‌شود. سریالی که فعلا یک فصل آن تولید شده و 16قسمت دارد. 
به گزارش همشهری، استارت‌آپ به تهیه‌کنندگی «هوانگ کی یونگ» و کارگردانی «او - چونگ هوان» از شبکه tvN پخش شد؛ درحالی‌که پخش‌کننده بین‌المللی آن نیز شرکت نتفلیکس بود. موضوع راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی این روزها به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اصول و مبانی اقتصادی در جهان تبدیل شده است.
 
 
برای بسیاری از مردم شنیدن عبارت «استارت‌آپ» (Start Up) کمی گیج‌کننده بوده و آنها دقیقا متوجه نمی‌شوند که چرا چنین عنوانی برای یک شرکت انتخاب شده است. شاید بهترین راه برای درک بهتر مفهوم استارت‌آپ تماشای یک مستند ویدئویی باشد، اما اگر حوصله بیشتری داشته باشید می‌توانید یک مجموعه تلویزیونی با یک داستان درام ساده و چند پی‌رنگ فرعی را به تماشا بنشینید و در کنارش به‌وضوح با کارکرد یک استارت‌آپ آشنایی کاملی پیدا کنید. سریال «استارت‌آپ»، شاید برای کسانی که به‌دنبال تماشای داستانی جذاب با مفاهیمی ارزشمند باشند، انتخاب چندان خوبی نباشد، اما اگر علاقه‌مند به موضوع کسب‌وکارهای اینترنتی باشید، به‌طور حتم از این مجموعه تلویزیونی کره‌ای لذت خواهید برد. عده‌ای جوان دررؤیای راه‌اندازی یک استارت‌آپ در حوزه هوش مصنوعی تلاش بسیاری می‌کنند، اما به‌دلیل نداشتن منابع مالی به پایان راه نزدیک شده‌اند. 
 
در این میان و به‌واسطه گره خوردن یک داستان دیگر به زندگی‌شان، مسیر آنها نیز تغییر کرده و سر از «هکاتون» یک سیلیکون‌ولی خیالی کره‌ای به نام «سندباکس» (SandBox) درمی‌آورند. سندباکس در هکاتون 72ساعته خود به‌دنبال چند گروه یا شرکت خلاق می‌گردد که بتواند با حمایت از آنها، ضمن توسعه کار آن شرکت‌ها، سود مالی خوبی نیز به‌دست آورد. هکاتون به رویدادی گفته می‌شود که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، ازجمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گردهم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاه سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند. جوانان داستان موفق می‌شوند به سندباکس راه پیدا کرده و ایده‌های خود را عملی کنند، اما در این راه با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. در طول این سریال، تمامی مفاهیم مربوط به یک استارت‌آپ از صفر تا 100به بیننده با زبانی ساده توضیح داده می‌شود و حتی برای سهولت یادگیری، سازندگان، این مفاهیم را به‌صورت زیرنویس هم در اختیار بیننده قرار می‌دهند.
 
در عین حال توضیحات و راه‌حل‌هایی هم برای مرتفع کردن بزرگ‌ترین مشکل بر سر راه استارت‌آپ‌ها، یعنی جذب منابع مالی نیز ارائه می‌شود. تلاش‌های خانم «سئو دال - می» مدیر اجرایی استارت‌آپ اصلی این مجموعه تلویزیونی به نام «سِمسان تِک» با تلاش بسیار و بدون داشتن تجربه چندان در این راه، از هر کوششی برای موفقیت شرکت دریغ نمی‌کند و توسعه‌دهنده‌ها و مدیر طراحی نیز هر کدام به سهم خود نمادی از تلاش و ارائه ایده هستند. اگر کمی از داستان فاصله بگیریم و از بالا به موضوع نگاه کنیم، درمی‌یابیم که این مجموعه تلویزیونی در اصل یک کار و یک ایده فرهنگی در حوزه فناوری و اقتصاد است که به تشویق جوانان کره‌ای برای دنبال کردن رویاهای خود و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نو می‌پردازد. سریال «استارت‌آپ» در ایران نیز دوبله شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.