استراتژی‌های بازاریابی موبایلی خود را با این روش‌ها به حداکثر برسانید

بهره‌گیری مناسب از استراتژی‌های تلفن همراه به یک اصل انکارناپذیر برای استارتاپ‌ها و کارآفرینان تبدیل شده است و اگر استراتژی‌های بازاریابی موبایلی که برای برند خود اتخاذ کرده‌اید قابلیت توسعه را دارند، می‌تواند در جایگاه‌یابی مناسب برند شما مؤثر باشد.
 
در دنیای ارتباطات امروز، موبایل و قابلیت‌های آن به یکی از اصلی‌ترین رهبران بازاریابی تبدیل شده‌ است.
 
اکثر مصرف‌کنندگان قبل از خرید، ابتدا از طریق موبایل‌های خود به مقایسه محصولات مختلف می‌پردازند و بعد تصمیم به خرید می‌گیرند؛ به عنوان مثال، طبق گزارش MarketLand، شصت درصد از ترافیک اینترنت از ماه نوامبر تا دسامبر در سال 2017 از طریق دستگاه‌های تلفن همراه بوده است.
 
در ادامه این گزارش همچنین آمده است که خرید از طریق جمعه سیاه فروشگاه‌های اینترنتی در سال گذشته نسبت به دو سال قبل، از طریق تلفن‌های همراه تقریباً دو برابر شده است.
 
بنابراین بهره‌گیری مناسب از استراتژی‌های تلفن همراه به یک اصل انکارناپذیر برای کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرینان تبدیل شده است و اگر استراتژی‌های بازاریابی موبایلی که برای برند خود اتخاذ کرده‌اید قابلیت توسعه را دارند، نکاتی که در ادامه بیان می‌شود، می‌تواند در جایگاه‌یابی مناسب و مطلوب برند شما در فرآیند بازاریابی موبایلی نقش موثری داشته باشد.
 
استفاده از کلمات کلیدی مناسب
 
اکثر افراد، استراتژی کلمات کلیدی را با بازاریابی محتوا مرتبط می‌کنند اما آنچه حائز اهمیت است استفاده از کلمات کلیدی و استراتژی کلمات کلیدی در بازاریابی موبایلی است نه بازاریابی محتوا.
 
برای اینکه استراتژی کلمات کلیدی با استراتژی بازاریابی موبایلی شما منطبق باشد، باید از مناسب بودن منطقه جغرافیایی که برای انتشار کلمات کلیدی خود انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید زیرا اکثر مشتریان تلفن همراه معمولاً به‌طور محلی جستجو می‌کنند.
 
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی خود را کوتاه انتخاب کنید و عباراتی بیش از سه کلمه نباشد.
 
اولویت قرار دادن فروش و پیشنهاد‌های ویژه
 
در توسعه استراتژی‌های تلفن همراه، توجه به این نکته ضروری است که فرصت بسیار محدودی برای جلب توجه مخاطبان هدف از طریق تلفن‌های همراه وجود دارد.
 
یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از این فرصت محدود، فروش و پیشنهاد‌های فروش ویژه برای نخستین بار در وب‌سایت موبایل‌ محورتان است.
 
از جمله مزایای این روش آن است که به کاربران این امکان را می‌دهد از پیشنهاد‌های فروش ویژه شما سریعاً مطلع شوند و از طرفی هم به افزایش نرخ پاسخ‌گویی به مشتریان از طرف شما کمک می‌کند.
 
ورود  اطلاعات تماس
 
اگر کسب‌وکار شما یک کسب‌وکار سنتی (brick-and-mortar) به‌حساب می‌آید که خرید و فروش از طریق اینترنت در آن صورت نمی‌گیرد، لازم هست که اطلاعات تماس مشتریان حتماً جمع‌آوری شود.
 
در مقابل نیز، به‌جای آنکه فقط آدرس خود را به‌صورت نوشتاری در اختیار کاربران سایت قرار دهید، یک‌قدم بیشتر برداشته و نقشه‌ای برای کمک به مشتریان خود در پیدا کردن شما در سایت خود قرار دهید.
 
سازگار بودن
 
امروزه مصرف‌کنندگان طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های تلفن همراه را استفاده می‌کنند و شما هرگز نمی‌دانید کدام نوع خاص از این دستگاه‌ها، مورد استفاده مشتری است.
 
به همین دلیل ضروری است این اطمینان حاصل شود که امکانات بازاریابی شما با تمام دستگاه‌های تلفن همراه سازگار باشد؛ علاوه ‌بر این، این اطمینان نیز باید حاصل شود که این امکانات بازاریابی موبایلی، هر وقت که یک دستگاه جدید منتشر شد، بروز شود.
 
استفاده از بازاریابی محلی
 
آمارها نشان می‌دهد که اکثر خریدها در شعاع 10 مایلی از خانه مصرف‌کننده صورت می‌گیرد.
 
بازاریابی محلی بر اساس ترکیبی از ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل داده‌های بزرگ و فناوری Geolocation IP و در راستای بهره‌گیری از داده‌های اجتماعی و داده‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
در نتیجه این امکان برای شما فراهم می‌شود که مشتریان خود را بر اساس اطلاعاتی که منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده‌اند مورد هدف قرار دهید.
 
به عنوان مثال، شما می‌توانید مشتریان تلفن همراه خود را از طریق کوپن‌های تخفیف در زمان واقعی و بر اساس مکانی که در آن هستند و آنچه انجام می‌دهند، به خرید ترغیب کنید.
 
اگر این فعالیت‌ها به‌درستی صورت گیرد، این نوع بازاریابی به‌شدت مؤثر بوده و مورد استقبال قرار می‌گیرد.
 
به‌طورکلی، چشم‌انداز بازاریابی تلفن همراه بسیار پیچیده است اما با بهره‌گیری از استراتژی‌های جامع و اطمینان از اینکه امکانات بازاریابی تلفن همراه برند شما سازگار با آخرین فناوری‌های روز موبایل است، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مزیت رقابتی خود را حفظ خواهید کرد.