اسنپ و تپسی: زیر نظر شهرداری نمی‌رویم

دو شرکت اسنپ و تپسی در یک نشست مشترک که در محل اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی به لایحه جدید وزارت کشور که فعالیت شرکتهای حمل ونقل را به شهرداری محول می‌کند  اعتراض کردند. 
 
در ابتدای این نشست رضا الفت نسب با اشاره به 650 مجوز صادر شده در این اتحادیه گفت که 60 مجوز مربوط به حمل ونقل هوشمند بوده است. او با اشاره به مخالفت اتحادیه با نظارت شهرداری بر استارت‌آپ‌های حمل ونقل شهری گفت : ابهام در توانایی شهرداری با رویکرد سنتی برای نظارت بر تاکسی‌های آنلاین، وجود شائبه به دلیل وجود تاکسی‌رانی به عنوان زیرمجموعه شهرداری، از بین بردن مزیت رقابتی تاکسی‌های اینترنتی با دخالت در فرآیند قیمت‌گذاری و مغالیرت با فرآیند تسهیل مجوز و بهبود محیط کسب وکار از جمله دلایل مخالفت اتحادیه با این لایحه است. 
 
میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی در این جلسه گفت هم ما و هم اسنپ به جز تهران به هر شهری ر فتیم در همان بدو ورود پلمپ شدیم. اتفاقی که همین الان برای دفتر ارومیه ما درحال رخ دادن است . ما از نظارت استقبال می‌کنیم اما زیر نظر شهرداری نمی‌رویم. به گفته منشی پور اگر این طرح تصویب شود بعد از تاکسی‌های آنلاین سایر استارت‌آپ‌ها نیز در خطر قرار خواهند گرفت.
 
 
او خاطرنشان کرد که شهرداری با تغییر مدل کسب وکار ما عملا ما را ناکارآمد خواهد کرد. 
 
ژوبین علاقه‌بند مدیر استراتژی گروه اینترنت ایران که صاحب استارت‌اپ‌هایی چون اسنپ است نیز گفت: امروزه با اسنپ و تپسی 1 میلیون و 600 هزار سفر در روز انجام می‌شود . ما می‌توانیم گزارش سفرهایمان را به شهرداری بدهیم تا آنها با کمک این آمار کیفیت زندگی شهری را بهبود بدهند اما زیر نظر آنها نمی‌رویم. به گفته علاقه بند 186 فرصت شغلی باز امروز در اسنپ وجود دارد که نیاز داریم افرادی را استخدام کنیم. در این شرایط اقتصادی تاکسیهای اینترنتی اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده اند و زیر نظر شهرداری رفتن ما را نابود خواهد کرد. 
 
گفته میشود جلسه دوم کمیسیون زیربنایی برای بررسی لایحه وزارت کشور قرار است فردا یکشنبه برگزار شود.