افزایش تعداد شکایت‌ها از سرعت اینترنت در ایران

مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: سامانه پاسخگویی به شکایات کاربران در حوزه ارتباطات، با شماره ۱۹۵ در اختیار کاربران است و ما به تک تک شکایت‌های کاربران رسیدگی می‌کنیم و هیچ شکایتی در این سامانه نادیده گرفته نمی‌شود.

وی در رابطه با آمار شکایت‌های ثبت شده در سال جاری گفت: میزان ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵، در ده ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به ده ماه اول سال ۱۳۹۹، یازده درصد کاهش یافته است.

معاون سازمان رگولاتوری ادامه داد: دلیل کاهش تعداد کل شکایات ثبت شده، می‌تواند ثابت ماندن تعرفه‌های اینترنت در سال ۱۴۰۰ باشد؛ چرا که در سال گذشته، بخش زیادی از شکایات به موضوع افزایش قیمت بسته‌های اینترنت اختصاص داشت.

حقی در ادامه گفت: اما میزان شکایت‌ها از سرعت اینترنت، در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل، ۴ درصد افزایش داشته است و مخصوصا تعداد شکایات مربوط به این مسئله، در چند هفته اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی همچنین به مشکل پوشش شبکه اشاره کرد و گفت: در رابطه با مشکل پوشش شبکه نیز همیشه شکایاتی از سوی کاربران از اقصی نقاط کشور، ثبت می‌شود و از آن‌جایی که هیچوقت پوشش شبکه به صد درصد نمی‌رسد، همواره با این دست شکایات از سوی کاربران مواجه هستیم.

مجید حقی در پایان تاکید کرد که تمام سعی ما بر این است که رضایت تمام شاکیان را جلب کنیم و روند پله به پله بررسی شکایت‌ها از طریق کارتابل ۱۹۵، قابل پیگیری است.

نوشته افزایش تعداد شکایت‌ها از سرعت اینترنت در ایران اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.