اپل مدت پشتیبانی سرویس +AppleCare از محصولات خود را به ۱ سال افزایش داد
اخیرا نشریه بلومبرگ به یادداشتی دست یافته که اپل آنرا برای کارمندان مراکز پشتیبانی مشتریان و خردهفروشیهای خود منتشر نموده است. این یادداشت به اعمال تغییراتی بزرگ در خدمات +AppleCare اشاره دارد. در حال حاضر کاربران پس از خریداری یک دستگاه اپلی برای پیوستن به برنامه +AppleCare حداکثر 60 روز فرصت دارند. اما بر اساس محتوای یادداشت، اپل تصمیم گرفته تا در کشورهای ایالاتمتحده و کانادا این فرصت را تا 1 سال تمدید نماید. اپل در این یادداشت اعلام میکند: “این اقدام فرصت دیگری را در اختیار مشتریان قرار میدهد تا از دستگاه خود محافظت نموده و به کلیه مزایای سرویس +AppleCare دسترسی داشته باشند.”
با اینحال یادداشت مذکور به یک نکته مهم اشاره نموده است. این پیشنهاد صرفا ویژه مشتریانی است که در عوض پرداخت ماهیانه هزینه سرویس یا واریز قسطی هزینه اشتراک از طریق کارت اعتباری Apple Card کل مبلغ سرویس را بهصورت یکجا پرداخت نمایند. هزینه تحت پوشش قرار دادن آیفون حدودا معادل 200 دلار بوده (در صورت تمایل به بهرهمندی از پوشش سرقت و مفقودی این رقم افزایش خواهد یافت) و در هر دوره 24 ماهه 2 مورد از خسارات تصادفی را پوشش خواهد داد. بدینترتیب هزینه تعویض نمایشگر که بهطور معمول معادل صدها دلار است؛ صرفا 29 دلار هزینه خواهد داشت. سایر خسارات تصادفی نیز با پرداخت مبلغ 99 دلار تعمیر خواهند شد.
هزینهها و کسورات سرویس +AppleCare
تیم کوک؛ مدیرعامل اپل اعلام کرده که شیوع فراگیر ویروس کرونا در جهان موجب کاهش تقاضا برای سرویس +AppleCare شده است. اعطای فرصت 1 ساله به خریداران آیفون برای تصمیمگیری پیرامون خریداری اشتراک +AppleCare میتواند تاثیرات جزئی شیوع بیماری کووید 19 بر کاهش فروش این سرویس را جبران نماید. همچنین در این یادداشت اعلام شده که کارمندان خردهفروشی اپل بایستی دستگاه موردنظر مشتریان جهت بهرهمندی از پوشش +AppleCare را بهطور کامل بررسی نموده و پیش از تحت پوشش قرار دادن گوشی از عدم وجود هرگونه صدمات قبلی در آن اطمینان حاصل کنند.
+AppleCare بخشی از پکیج خدماتی اپل محسوب میشود. کمپانی دستیابی به درآمد 50 میلیارد دلاری توسط این پخش تا پایان سال 2020 را هدفگذاری نموده است. اکنون پس از پایان دوره 3 ماهه سوم سال مالی 2020 درآمد کسب شده توسط واحد خدمات اپل به 39.2 میلیارد دلار رسیده است. بنابراین دستیابی به هدفگذاری فوق یقینا امکانپذیر خواهد بود.
واحد خدمات اپل شامل فروشگاه اپ استور، Apple Pay، اپل موزیک، اپل تیوی پلاس، +Apple News، اپل آرکید، آیکلاد و سایر موارد است. بر اساس پیشبینیها در این مجموعه اپ استور بیشترین سهم را به خود اختصاص خواهد داد. تحلیلگران انتظار دارند که درآمد اپل از محل فروشگاه اپلیکیشن خود طی سال مالی 2020 به 15.8 میلیارد دلار برسد. گوگل دومین منبع درآمدزای بزرگ در حوزه خدمات اپل طی دوره 3 ماهه اخیر بهشمار میرود. این دستاورد مدیون قرارداد 10.9 میلیارد دلاری میان اپل و گوگل بابت ارائه خدمات موتور جستجوگر به کاربران آیفون است. سرویس +AppleCare در جایگاه بعدی قرار دارد. بر اساس پیشبینیها درآمد این بخش طی سال مالی 2020 به 8.8 میلیارد دلار خواهد رسید. سال مالی اپل در انتهای ماه سپتامبر پایان خواهد یافت.
نوشته اپل مدت پشتیبانی سرویس +AppleCare از محصولات خود را به 1 سال افزایش داد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.