اپل واچ صاحب ۵۱ درصد از درآمد فروش ساعت‌های هوشمند جهان

 
 
اپل واچ توانست در نیمه نخست سال 2020 میلادی، 51.4 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.
 
این در حالی است که اپل واچ در سال گذشته یعنی نیمه نخست 2019، حدود 43.2 درصد از مجموع درآمد ناشی از فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کند. سوجونگ لیم، از تحلیلگران برجسته بازار محصولات هوشمند می‌گوید: اپل واچ همچنان به سلطه خود در بازار ساعت‌های هوشمند از دو جنبه میزان فروش و ارزش ادامه می‌دهد. اپل در نیمه نخست امسال، توانست رکورد جدیدی را در میزان درآمدهای حاصل از فروش اپل واچ سری 5 ثبت کند.
 
در حال حاضر، اپل واچ سری 5، جدیدترین نسخه از این ساعت هوشمند است که با قیمت 399 دلار در بازار به فروش می‌رود. از آنجایی که اپل غالبا اطلاعاتی را در خصوص میزان فروش پوشیدنی‌های هوشمند خود از قبیل اپل واچ و ایرپادها منتشر نمی‌کند، مرکز تحقیقاتی Counterpoint با انتشار گزارشی نوشت که این شرکت در شش ماهه نخست 2020، حدود 6.28 میلیارد دلار را به دست آورد.
 
علاوه بر درآمد، اپل در زمینه حجم فروش نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد به طوری که فروش اپل واچ در جهان با افزایشی 22 درصدی همراه بود. در این میان، کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، بیشترین رشد تقاضا را در نیمه نخست امسال در میان سایر کشورهای جهان داشتند.
 
فروش بالای اپل واچ در حالی اتفاق افتاد که در طی شش ماهه اخیر، جهان با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد. لیم می‌گوید: در نیمه نخست 2020، نزدیک به 42 میلیون ساعت هوشمند در جهان به فروش رفت که قابلیت‌های مربوط به سلامتی در این ساعت‌ها، دلیل این افزایش فروش بوده است.
 
بعد از اپل واچ، ساعت هوشمند شرکت گارمین با اختلافی زیاد و تنها با کسب 9.4 درصد از سهم درآمدهای بازار، در رده دوم قرار گرفته است. ساعت‌های Forerunner و Fenix این شرکت فروش قابل توجهی داشتند و به نسبت سال گذشته، با رشد 31 درصدی فروش همراه شدند.
 
در جایگاه سوم شرکت هواوی را می‌بینیم که توانست 8.3 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کند. اما برای هواوی، رشد فروش سالیانه 57 درصدی ثبت شده که نشان از استقبال خریداران از محصولات این شرکت دارد. بخش زیادی از محصولات هواوی در چین و کشورهای آسیایی به فروش می‌رود.
 
در این میان، سامسونگ نیز در شش ماهه نخست 2020 جایگاه چهارم را از آن خود کرد. سهم این شرکت از میزان درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند، برابر با 7.2 درصد عنوان شده است.