بایدها و نبایدهای اینترنت اشیاء صنعتی

دومین بسته محتوایی «وپس» به موضوع «بایدها و نبایدهای اینترنت اشیاء صنعتی» اختصاص یافته است. 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ظهور مگا ترند اینترنت اشیاء و نفوذ روز افزون آن به تمامی سطوح زندگی شخصی و حرفهای، این انگیزه را در بسیاری از اپراتورهای شبکه و سرویس، ارایه دهندگان راهکارها، سرمایه گذاران، کارآفرینان، مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف غیر ICT (که اصطلاحاْ کسب و کارهای عمودی گفته میشود)، مشاوران و مهندسین مختلف بوجود آورده است تا در بازار میلیارد دلاریIoT  سهیم باشند. 
 
مهندس فرهاد توکل همدانی‌، مدیر گروه فراهم کننده محتوای «وپس» در خصوص رفتار بازیگران ایرانی در اکوسیستم اینترنت اشیاء گفت:  از یک سو هم تب استارتاپهای اینترنت اشیاء در کشور بالا رفته است و از سوی دیگر، بسیاری از ذی نفعان بزرگ در تلاش هستند تا در پوشش مفاهیمی همچون شهر هوشمند، هوشمند سازی مصرف انرژی، خدمات حمل و نقل، خدمات سلامت،‌ خدمات بانکداری و پرداخت، در بازارهای Business to Business اینترنت اشیاء نفوذ کنند. 
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی بازیگران سنتی فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی، اسکادا و M2M در کشور افزود: انتظار میرود که بازیگران تازه وارد به میدان کسب و کارهای عمودی که دارای توان مالی مناسب هستند یا در حال تشکیل تیمهای استارتاپی، ضمن تمرکز بر یافتن مدلهای تجاری نوآورانه، با احتیاط و دقت بیشتری در مسیر استراتژیهای توسعه ای گام بردارند. 
 
شایان ذکر است که در بسته محتوایی تیرماه وپس، سعی شده است تا مستقل از کاربردهای متنوع IoT، بایدها و نبایدهای اینترنت اشیاء صنعتی را مورد بررسی قرار گیرد. هدف از طرح موضوع اینترنت اشیاء صنعتی، بررسی ابعاد مختلف توسعه تجهیزات، مدیریت چرخه تولید، اکوسیستم‌های سهیم در تولید و مدیریت پروژه از منظر IoT است. به بیان ساده‌تر، هر آن چه که از دیدگاه کاربر نهایی دارای مفهوم IoT است، از دیدگاه کسب و کارهای دیجیتالی، IIoT (اینترنت اشیاء صنعتی) محسوب می‌شود. 
 
علاقه مندان برای دسترسی به نسخه کامل بسته های محتوایی یاد شده، کافی است تا فرم اشتراک «وپس»  را تکمیل نمایند.