تدوین فصل مشترک کاری با شرکت پست راهبرد پستبانک
مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی پست بزرگترین شبکه حمل و نقل در سراسر کشور را دارا است، گفت: یکی از راهبردهای پست بانک ایران تدوین فصل مشترک کاری با شرکت ملی پست است تا ذینفعان بانک بتوانند با حداقل قیمت، خدمات بانکی را دریافت کنند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از پست بانک، بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری مشترک با شرکت ملی پست ایران که با حضور رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران برگزار شد، با بیان اینکه امروز فصل جدیدی در مناسبات پست بانک ایران با شرکت ملی پست باز شده است، گفت: دو ماموریت در قانون برای پست بانک ایران در نظر گرفته شده است، اول خدمت در بخش ICT و بانک توسعه ای حوزه فناوری اطلاعات و دوم بانکداری خرد در مناطق کم برخوردار و روستایی که در هر دو ماموریت، شرکت ملی پست نقش پررنگی دارد.
وی با اشاره به اینکه حوزه ICT دو بخش جدا از همIT و CT دارد، افزود: در بخش CT شرکت ملی پست نقش برجسته ای دارد و در بخش IT هم ماموریت پست بانک ارائه خدمات مالی و بانکی به فعالان حوزه فناوری اطلاعات است و بنابراین یکی از راهبردهای پست بانک تدوین فصل مشترک کاری با شرکت ملی پست بوده که امروز به تفاهم نامه تبدیل شد و به زودی قرار دادهای عملیاتی آن به امضا می رسد.
شیری با تاکید بر اینکه بیش از 15 میلیون شخص حقیقی و حقوقی به عنوان مشتری فعالیت مالی و بانکی خود را در پست بانک ایران انجام می دهند، تصریح کرد: روستاییان بیش از دو سوم مشتریان بانک را تشکیل می دهند که مشتری وفادار و پایدار بانک هستند و با همکاری شرکت ملی پست به عنوان دارنده بزرگترین شبکه حمل و نقل در سراسر کشور، به دنبال این هستیم که با حداقل قیمت تمام شده محصولات و خدمات مالی و بانکی را به آنان ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه پست بانک تنها به دنبال ایفای مسئولیت های اجتماعی نیست، تصریح کرد: 49 درصد سهام پست بانک ایران در دست اشخاص حقیقی و حقوقی است و بانک باید در فعالیت هایی که انجام می دهد، انتفاع و منافع مادی و اقتصادی آنان را هم در نظر داشته باشد.
در ادامه این مراسم، سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه پست و پست بانک ایران یک روح در دو کالبد هستند و باید با هم همکاری و قرابت بیشتری داشته باشند، گفت: دو سازمان ظرفیت های بسیار بالایی دارند و ظرفیت هایی وجود دارد که هنوز شناسایی نشده و اگر این ظرفیت ها را در کنار هم بگذاریم یک مجموعه خدماتی، اقتصادی، تجاری و مالی که از بدنه پست برآمده است شکل می گیرد.
وی ضمن اشاره به نمایندگی پست بانک ایران در اتحادیه جهانی پست خاطرنشان کرد: نباید وقت را از دست داد وباید هر چه سریع تر قراردادها به امضا برسد تا بتوانیم از امکانات دو طرف به نفع سازمان و مردم بهره مند شویم.
بر اساس این گزارش، بر طبق این تفاهمنامه که به مدت یکسال به امضا طرفین رسید، پست بانک ایران متعهد می شود، زمینه استفاده از زیر ساخت شبکه پرداخت بانکداری الکترونیک ( دستگاهpos ) و بهره برداری از ظرفیت شرکت های های PSPطرف قرارداد با پست بانک ایران را برای موزعین شرکت پست فراهم کند و شرکت ملی پست ایران، تمامی حسابهای غیردولتی خود از قبیل وجوه امانی، صندوق قرض الحسنه، صندوق مسکن و ... را به پست بانک ایران منتقل می کند.
همچنین شرکت پست ایران، خدمات، حمل تجهیزات و ملزومات بانکی، ارسال وتحویل دعوتنامه تحویل دسته چک و چک های شخصی سازی شده به نشانی متقاضیان، دریافت اطلاعات چاپ، رهسپاری و توزیع اخطاریه و ابلاغیه های بانک، انطباق و ارائه اطلاعات نشانی مکان محور اماکن مورد درخواست، سرویس احراز هویت مکانی مشتری به صورت فیزیکی و الکترونیک و ... را به بانک ارائه می دهد.