تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات پست به تجارت الکترونیک
مدیرعامل پست با اشاره به تغییر جهت گیری پست به سمت کسب و کارهای نو، از تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات به مرکز تجارت الکترونیک خبر داد و گفت: با تغییرات و انتقال این مرکز به مکان دیگر، در چند سال آینده به سمت ایجاد مرکز تجارت الکترونیک خواهیم رفت.
مهری به استقرار شش شرکت در این مرکز در حال حاضر اشاره کرد و گفت: در این مرکز تمام مسایل تجارت الکترونیک داخلی و بین المللی ساماندهی خواهد شد.
مهری آینده پست را در این بخش دانست و افزود: با راه افتادن مرکز تجارت الکترونیک، نیازمند تقویت پست لجستیک هستیم که هم اکنون تجهیز برخی استانها از جمله فارس، اصفهان، خراسان رضوی،رشت، قم و تبریز صورت گرفته و به تدریج شهرهای دیگر تجهیز خواهند شد.
وی با ابراز خرسندی از به فرجام رسیدن برجام اظهار کرد: راه افتادن سوئیفت به عنوان ابزار توسعه تجارت الکترونیک اتفاق خوبی بود که رخ داد و به تدریج باید با شرکتهای فعال در این زمینه وارد مذاکره شد.
مهری با تاکید بر توسعه زیرساخت ها گفت: زیر ساخت ها باید با افزایش حجم امانات و بسته های کوچک، افزایش یابد. حتی می توان شبکه توزیع بسته کوچک امانت را حداقل در تهران راه اندازی کرد.
مدیرعامل پست در ادامه وضعیت شرکت پست را در ده ماه گذشته طبیعی اعلام کرد و گفت: با انجام اصلاحات فنی، مالی و ساختاری در پست، به تدریج شاهد کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات هستیم.
وی امسال را سال تثبیت شبکه پستی خواند و ابراز امیدواری کرد، سال آینده سال تحول پست باشد.
مدیرعامل پست همچنین گفت: با کاهش پست نامه ها، رویکرد ما در سال جاری به سمت کالا و امانات رفته و با رشد آن در 10 ماه گذشته تنها در ماه گذشته 27درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
وی در عین حال، استراتژی آینده پست را توسعه خدمات ویژه شهروندی دانست و گفت: همانطور که 110 تلفن امنیت، 115 تلفن سلامت، 125 تلفن حوادث است تلفن 193هم تلفن خدمت خواهد بود تا خدمات مورد نیاز هر یک از شهروندان را ارایه دهد.
وی با بیان این که کال سنتر193با داشتن 300 ای وان 9 هزار تماس را پوشش می دهد، گفت: در حال حاضر 193 خدمات پستی، توزیع سریع مرسوله با مشارکت بخش خصوصی، دریافت بلیت هواپیمایی و اتوبوس داخلی، تهیه غذا، را انجام می دهد که به تدریج با توسعه خدمات و توافق با اصناف مختلف این خدمات بیشتر هم خواهد شد.
وی مزیت 193 را داشتن SLA با کلیه اصناف همکار دانست و اضافه کرد: چون خدمت از طریق صنف ارایه می شود پس مطمئن و با قیمت های استاندارد است که در آن بحث امنیت خانواده ها مراعات شده و هرگونه تخلف و یا شکایت مشتریان هم که به پست اعلام شود، طبق قرارداد SLA از صنف پیگیری خواهیم کرد.
مهری سطح پوشش این خدمت را 16 استان عنوان کرد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی این بخش را در سطح شهرستانها توسعه خواهیم داد و امیدواریم در 4 ماه آینده کل کشور از طریق 193 بتوانند خدمت بگیرند.
وی پیش بینی کرد استقبال از این خدمت گسترده شده و روزانه 30 هزار نفر از آن استفاده کنند.