خدمات پس از فروش و کیفیت دو بازوی مهم صادرات محصولات دانشبنیان
مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان فعال درحوزه پلیمر معتقد است که خدمات پس از فروش و ثبات در کیفیت، دو بازوی مهم در استمرار صادرات محصولات دانشبنیان است.
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت پویا پلیمر تهران یکی از شرکتهای فعال در حوزه آمیزههای پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است، این شرکت مستربچهای پلیاتیلنی بهبود یافته با فناوری نانو تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه میکند.
محسن هنریان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: سال گذشته این شرکت دانش بنیان موفق به صادرات بیش از ۳۳۰۰ تُن محصولات دانشبنیان شده است، این محصولات به کشورهای مستقل مشترکالمنافع (C.I.S)، ازبکستان، آذربایجان و همچنین کشورهایی مانند ترکیه و کره جنوبی صادر شده است، از مجموع صادرات این شرکت، ۳۰۰ کیلو مربوط به محصولات نانویی بوده است.
وی، درباره دلایل موفقیت صادرات این شرکت گفت: کیفیت یکی از مسائل بسیار مهم در شرکت پویا پلیمر است به طوری که تلاش ما همیشه در راستای یکنواخت بودن کیفیت محصولات است بنابراین مشتریان خارجی میتوانند نسبت به خرید این محصولات اطمینان پیدا کنند، از آنجایی که بخش عمده محصولات ما به صورت افزودنی یا ترکیبی توسط مشتریان برای تولید محصول نهایی استفاده میشود هر نوع نوسان یا تغییری در کیفیت محصولات ما روی محصول نهایی مشتری تاثیر مستقیم دارد.
وی بیان داشت: بنابراین تثبیت و یکنواختی کیفیت در جلب نظر مشتریان خارجی تاثیر بسزایی داشته و در نهایت به موفقیت در امر صادرات کمک شایانی میکند، دومین نقطه قوت این شرکت درحوزه صادرات، خدمات پس از فروش است به طوری که کارشناسان این شرکت در صورت لزوم به شرکتهای خریدار مراجعه کرده و مشکلات و مسائل فنی پیش آمده را رفع میکنند، این موضوع نیز برای صادرات اهمیت زیادی دارد و اعتماد مشتریان خارجی را جلب میکند.
وی افزود: از جمله نقاط قوت این شرکت، وجود دانش فنی و امکان تغییر محصول براساس نیاز مشتری است، در واقع اگر مشتری بخواهد محصولی با شرایط خاص و متناسب با نیاز تولید شود این امکان وجود دارد تا فرمولاسیون را به گونهای اصلاح کنیم تا در نهایت محصولی ویژه برای هر مشتری ارائه شود، این نکات اهمیت زیادی برای موفقیت یک شرکت در امر صادرات دارد.
وی درباره راهبردهای بازاریابی این شرکت گفت: یکی از راهبردها شرکت در نمایشگاه است، برای مثال با شرکت در نمایشگاههایی مانند چایناپلاست (Chinaplas) توانمندی خود را برای طیف وسیعی از مشتریان به نمایش میگذاریم، علاوه براین تلاش داریم تا با حضور در کشورهای مختلف و بازدید از کارخانهها و صنایع، نسبت به شناسایی بازارهای جدید اقدام کرده و با این مشتریان جدید ارتباط برقرار کنیم، از این رو به صورت دورهای در طول سال به کشورهای مختلف سفر میکنیم.
وی یادآور شد: ظرفیت رسمی سالیانه این شرکت در شرکتهای تابعه بالغ بر۱۲۰ هزار تن در زمینه تولید انواع آمیزههای پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است،این شرکت با اخذ استانداردهای بینالمللی و استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامههای بهداشتی برای محصولات تولیدی خود از سازمان غذا و دارو و اتحادیه اروپا، ضمن تامین بخش عمدهای از نیاز شرکتهای معتبر مصرفکننده داخلی بالغ بر ۲۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، آلمان، روسیه، سوئیس، کانادا، ترکیه، عراق و پاکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر میکند، این شرکت در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ تاییدیه دانشبنیان برای بخشی از محصولات تولیدی خود شده است.