دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در تهران؛ کلاهبرداری به اسم کاریابی!

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از‬ ‬دستگیری‬ فردی‬ که‬ با‬ سوءاستفاده‬ از‬ اعتماد‬ و‬ علاقه‬ جوانان‬ جویای‬ کار‬ اقدام‬ به‬ خرید‬ ارز‬ دیجیتال به‬ نام‬ آنان‬ و کلاه‌برداری به این شیوه کرده‬ بود، ‬خبر‬ داد.
 
سرهنگ تورج کاظمی در این باره گفت: چندی پیش مردی ۲۴ ساله ساکن تهران با طرح شکایتی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت که در یکی از کانال‌های فضای مجازی تبلیغی جذاب برای کاریابی را مشاهده کرده و پس از ارتباط با مدیر کانال این فرد ادعا کرده که با ثبت نام نیروی کار و خرید ارز الکترونیکی، می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.
 
وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم تحت عنوان بازاریابی اینترنتی جوانان را فریب داده است، گفت: همچنین در جریان تحقیقات مشخص شد که متهم با نام‌های جعلی، افراد متقاضی را فریب داده و با راه‌اندازی صفحه درگاه بانکی جعلی مشخصات کارت بانکی کاربران را کپی کرده و در فرصتی مناسب نه تنها شغل و درآمدی برایشان ایجاد نکرده، بلکه قصد داشته تا در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب آنان کند. همچنین متهم برای رد گم کردن و پنهان ماندن هویت خود از طریق پنل کاربری اشخاص اقدام به خرید ارز الکترونیک کرده بود و هر بار برای کاربران مبلغ اندکی پول در قبال کارکرد و سود حاصله سایت کاری مشترک واریز کرده بود.
 
کاظمی افزود: با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس مشخص شد متهم یکی از افراد سابقه دار پرونده‌های قبلی پلیس فتا بوده، که بر این اساس موضوع به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای اعلام شد و با شناسایی محل اختفای متهم، مأموران در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس منتقل کردند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم، موجودی اطلاعات بیش از ۱۶۶ کارت بانکی شهروندان را از طریق صفحه جعلی بانکی به دست آورده، ولی قبل از هر برداشتی دستگیر شده و نقشه‌های بعدی او عقیم و ناکام مانده است.
 
وی با اشاره به این که متهم در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از اعتراف به جرم خود و تکمیل پرونده به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای منتقل شد تا در این خصوص تصمیمات قضائی اتخاذ شود.
 
رئیس پلیس فتای پایتخت از شهروندان خواست، که فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی و همچنین در برابر پیشنهادهای اغوا کننده، فریب افراد شیاد و کلاه‌بردار را نخورده و هیچگاه به تبلیغات و آگهی‌های تطمیع کننده در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.