دیجیکالا به هفته خرید اینترنتی پیوست
طرح هفتههای خرید اینترنتی با پیشنهاد و حمایت اتحادیه کسبوکارهای مجازی از ابتدای اسفند ۱۳۹۹ آغاز میشود. دیجیکالا نیز با پیشنهادات ویژه به این طرح پیوسته است.
به گزارش روابط عمومی دیجیکالا، هفتههای اینترنتی ایران، عنوان طرحی است که در تلاش میکند با فراهمسازی بستر مناسب برای ارائه خدمات به سراسر استانهای ایران، گستره سرویسهای اینترنتی را برای همه کاربران در سراسر کشور به وجود بیاورد. از سوی دیگر این طرح در تلاش است فرصتی مناسب برای تمامی کسبوکارهای مجازی و کسبوکارهای استانی ایجاد کند تا در یک همافزایی آنلاین با کسبوکارهای محلی و سنتی، خدمات خود را به مخاطبان وسیعتر و متنوعتر عرضه کنند. حمایت از کسبوکارها و اصناف محلی هر استان، حمایت از کسبوکارهای آسیب دیده در کرونا، ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در همه بخش های کشور، دسترسی کسبوکارهای محلی به بازاری به وسعت ایران و تأکید بر تمرکززدایی از سرویسهای اینترنتی و عدم محدود ماندن این خدمات به پایتخت یا کلان شهرهای ایران از اهداف این طرح اعلام شده است.
در همین راستا نیز دیجیکالا برای اجرای بهتر این طرح، صفحه اختصاصی استانها با دیجی کالا را راهاندازی میکند تا فرصتی مناسب برای تأمین کنندگان و خریداران خود فراهم کند. در آستانه آغاز سال ۱۴۰۰ و با توجه به طولانی شدن روند شیوع ویروس کرونا در ایران، دیجیکالا قصد دارد با آغاز پویش «دیجیکالا برای همه ایران» و همسو با طرح هفتههای خرید اینترنتی، هر هفته خدمات خود را به ساکنان هرکدام از استانهای ایران معرفی کند. این طرح که پیشبینی میشود در سال ۱۴۰۰ نیز به کار خود ادامه دهد ابتدا از استانهای کرمان، گلستان، یزد و سمنان آغاز میشود. در این پویش، هر هفته صفحه اختصاصی مربوط به هر استان با پیشنهادهای ویژه شامل ارسال رایگان سفارشها، محصولات فروشندگان استان و کد تخفیف برای خرید اولیها در اختیار کاربران قرار میگیرد و همچنین در شبکههای اجتماعی دیجیکالا اطلاع رسانیهای لازم برای ارتباط با مخاطبان استان انجام میشود.
دیجیکالا در این طرح، کمیسیون فروشندگان را در هفته مربوط به استان، صفر میکند. علاوه بر این، امکان استفاده از تخفیف برای کاربران خرید اولی، تخفیفهای هفتگی روی کالاها، دریافت رایگان سفارشها در مقصد بدون پرداخت هزینه ارسال، پیشنهادهای ویژه دیجیکالا در هفته مربوط به هر استان برای مشتریان آن استان است.
بسیاری از کسبوکارهای فعال در فضای غیرآنلاین شهرها و به ویژه نقاط دور افتاده در ایران همچنان با ظرفیت پلتفرمهای آنلاین آشنایی کامل ندارند. این طرح به تمام بازیگران یعنی مشتریان، کسبوکارهای آنلاین و پلتفرم ها کمک میکند.اساس گزارش سال ۹۸ دیجیکالا نه تنها بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نقطه روستایی دست کم یک بار از دیجیکالا سفارش داشتهاند؛ بلکه در سال ۹۹ حدود ۱۳۰ هزار فروشنده از ۳۲ استان و ۱۰۰۰ شهر ایران در دیجیکالا فعالیت دارند.
براساس اعلام اتحادیه کسب و کارهای مجازی، پلتفرم ها و کسبوکارها میتوانند برای ثبت نام در این طرح به وبسایت ecfestival.ir مراجعه کنند.