رقابت فروشندهها در پلتفرم مارکت پلیس
پلتفرم مارکت پلیس دیجیکالا موفق شده با کاستن از هزینهها نه تنها قدرت رقابت بین فروشندهها را افزایش دهد، بلکه سبب منفعت خریداران شود. برای درک هر چه بهتر فضای مارکت پلیس دیجیکالا میتوان یک پاساژ خیلی بزرگ را در نظر گرفت که هر فردی از هر صنفی امکان ارائه کالا را در آن دارد، اما ملزم به پرداخت اجاره آن نیست، در عوض درصد اندکی از فروش را به آن صاحب پاساژ میدهد، پس همین مورد کافی است تا به مزیت رقابتی دیجیکالا نسبت به بازار سنتی پی ببریم، در بازار سنتی قیمت تمام شده کالا بیشتر است، اما در فضای آنلاین خیلی از هزینهها مطرح نیست.
دیجیکالا شرایطی فراهم کرده که در بین یک صنف واحد برای عرضه یک کالای واحد، وقتی عرضهکننده بیشتر دیده شود که کمترین قیمت را پیشنهاد دهد، وقتی یک کالای واحد توسط چند فروشنده متفاوت ارائه شود، به مشتری، فروشندهای با کمترین قیمت پیشنهاد میشود. البته در بعضی موارد فروشندهای که اعلام میشود الزاما کمترین قیمت را نداشته،بلکه مطابق توضیحات دیجیکالا، آن فروشنده مزیتهای بهتری نسبت به بقیه فروشندهها دارد، به هر حال در آخر مشتری تصمیمگیر است. در دیجیکالا همه چیز شفاف هست و این برای مشتریانی که سابقه خرید از بازار سنتی غیر شفاف را داشتهاند و از آن ضربه خوردهاند تجربه خوشایندی است، در بازار سنتی فروشنده الزاما تولیدکننده یا فروشنده دست اول نیست و برای یک کالا امکان واسطههای مختلف زیاد است، اما در دیجیکالا به دلیل رقابت امکان ارائه کالا توسط واسطه دست چندم نیست، این به دلیل فضای رقابتی است که بر اساس قیمت و نحوه ارائه کالا، توسط دیجیکالا طراحی شده است.