رونمایی از یک بازی چالشی در بلندترین شب سال
یکی از تیمهای بازی سازی در بلندترین شب سال یعنی شب یلدا بازی چالشی خود را رونمایی میکند و با درگیر کردن مخاطبان با چالشهای آن موجب سرگرم شدن افراد و در خانه ماندن آنها خواهد شد.
استودیو مدریک از جمله تیمهای صنعت بازیسازی است و در سالی که بهواسطه شیوع کرونا و قرنطینههای متعدد تقریباً تمام کسبوکارها دچار اختلال و کندی در تولید محصولات شدند، این تیم بازی سازی نهتنها تولید بازیهای جدید و پشتیبانی از محصولات قبلی خود را متوقف نکرد، بلکه موفق شد بازیهای جدید "درباره گلی" و "حشمت" را تولید و عرضه کند.
این بازیها هرکدام داستانی جذاب و منحصربهفرد، سبک گرافیکیِ مستقل و شخصیتهایی دوستداشتنی برای مخاطبان دارد و دهها ساعت سرگرمی را در قالب داستان و محیطهای آشنا و قابل لمس برای مخاطب ایرانی عرضه کردند.
این گروه در آستانهی بلندترین شب سال، از بازی جدید خود به نام "گلشیفته" رونمایی میکند. این بازی داستانی بلند و پر پیچوخم دارد و حکایت آن در مورد دختری به نام "گلشیفته" است که بعد از سالها زندگی در خارج از کشور، به ایران برگشته و طبق وصیت پدربزرگش، ۳۰ روز فرصت دارد تا خانه پدری را بازسازی کند و اگر موفق شود، میتواند آن خانه را بهعنوان ارثیه نگه دارد. برای انجام این کار گلشیفته تنها نیست و دیگر شخصیتهای بازی وارد میشوند.
عجیبترین و مرموزترین شخصیت بازی، "عموحشمت" است که از ایدهی بازسازی خانه پدری خوشش نمیآید، اما علت این مخالفت چیست؟ یکی از چندین سؤالی است که باید با عبور از چالشهای بازی به پاسخ آن رسید.
بازی «گلشیفته» در ژانر کژوال، پازل و جورکردنی ۳تایی یا همان Match ۳ طراحی شده و معماها و چالشهای آن بهشکلی است که همه اعضای خانواده را درگیر کرده و میتواند برای همه جذاب باشد. به این ترتیب، یاد گرفتن قواعد، قوانین، ارتقاها و روش بازی بسیار ساده است، ولی حرفهای شدن در انجام مراحل، نیاز به تمرین و مهارت زیادی دارد که بهمرور به دست میآید.