رویکرد آرمان پردازان نوژن در هوشمند سازی کسب و کار
آنلاین شدن کسب و کارها موضوع جدیدی نیست، اما در سالهای اخیر و بهخصوص با شروع پاندمی کرونا تمایل به آن بیشتر شده است. حال ما در شرکت نرم افزاری نوژن معتقدیم که دیگر انتقال بیزینس از فضای سنتی به فضای آنلاین کافی نیست، بلکه این هوشمندی کسب و کار است که باعث ماندگاری بیزینس در بازار رقابت میشود.
هوش مصنوعی چیست؟
قبل از بررسی تاثیر تکنولوژی هوش مصنوعی بر کسب و کارها، مهم است که تعریف کلی این تکنولوژی را بدانیم. هوش مصنوعی یک اصطلاح کلی است که به هر نوع نرم افزار رایانهای گفته میشود که درگیر فعالیتهای انسانی از جمله یادگیری، برنامهریزی و حل مسئله باشد.
در دهه گذشته بسیاری از بیزینسها بر هوشمند سازی کسب و کار خود سرمایه گزاری کردهاند. چرا که در عصر اطلاعات و ارتباطات، سازمانی که اطلاعات بیشتری از مشتریان یا مخاطبان خود دارد و به نیازهای آنها واقف است، قدرتمندتر از سایز رقباست. مدیریت دادههای یک کسب و کار با استفاده از هوش مصنوعی و هوشمند سازی بیزینس محقق خواهد شد.
هوشمندی در توسعه کسب و کار
هوش مصنوعی یک تکنولوژی در حال رشد و یک عنصر حیاتی برای موفقیت کسب و کارها است و استفاده از آن نتایج و سودآوری فراوانی برای بیزینسها دارد. بر اساس گزارشها، تخمین زده میشود که هوش مصنوعی سطح بهره وری کسب و کار را تا سال 2035 تا 40 درصد افزایش دهد. تمامی این آمارها نشان میدهد که بیزینسهای آنلاین هر چه زودتر باید زیرساخت هوشمند سازی پلتفرم خود را به یک شرکت نرم افزاری بسپارند.
همه گیری کووید-19 استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در مشاغل را افزایش داد. صاحبان کسب و کارها متوجه شدند برای فرار از ورشکستگی و جا ماندن از بازار رقابت، باید بیزینس هوشمندی داشته باشند. بنابراین استفاده از تکنیکها و تحلیلهای مبتنی بر هوش مصنوعی و هوشمند سازی کسب و کار را در دستور کار خود قرار دادند و در حال حاضر این تکنولوژی به کسبوکارها از طریق اتوماسیون و تحلیل داده کمک میکند.
تجربیاتی که در این سالها در نوژن کسب کردهایم نشان میدهد بیزینسهایی که از راهکارهای هوش مصنوعی در فعالیتهای خود بهره میگیرند، دسترسی بیشتری به ایدههای خلاقانه دارند که همراه با تصمیمات درست، دستاوردهای بهتری را به همراه خواهد داشت.
هوش مصنوعی بر گسترش سریع کسبوکار، بهبود روابط با مشتری، تشخیص سریعتر مشکلات و سایر بخشهای حیاتی تمرکز دارد و به بیزینسها کمک میکند تا از رقبای خود برتر باشند. به عبارت دیگر با استفاده از هوش مصنوعی میتوان دادهها و اطلاعاتی که کاربران در پلتفرمها با رفتار خود نشان میدهند را جمع آوری کرد و از این اطلاعات میتوان در راستای کوتاه کردن مسیر رسیدن به اهداف استفاده کرد.
بخشی از کابردهای بهکارگیری هوشمصنوعی در کسب و کارها:
افزایش فروش با استفاده از دادهها:
با تحلیل دادهها توسط هوش مصنوعی سلیقه و نیازهای مشتری شناخته میشود و بیزینسها میتوانند نقاط ضعف خود را شناسایی و آن را برطرف کنند. این تحلیلها دید جدیدی به بیزینس میدهد تا اطلاعات عمیقتری در مورد رفتارها و الگوهای مورد علاقهی مشتری کسب کنند.. هوش مصنوعی کسبوکارها را تشویق میکند تا با پیشبینی شرایط نامطلوب و تأکید بیشتر بر حوزههایی که نیاز به توجه بیشتری دارند، استراتژیهای بازاریابی کسب وکار را بهینه کنند و کانالهای تعامل بهتری با مشتری ایجاد کنند.
از زمانی که قرنیطنههای کرونا بیشتر مردم را مجبور به ماندن در خانه کرد، مشتریان توجه خود را به تعاملات آنلاین معطوف کردهاند. با کمک هوش مصنوعی، درک خواستههای مشتریان و ارائه محصولات دلخواه آنها آسانتر شده است.
پشتیبانی از مشتری:
اگر مالک کسب و کاری هستید در نظر داشته باشید که توسعه پلتفرم بدون پشتیبانی اصولی و قوی نمیتواند پایدار باشد. پشتیبانی نه تنها بهره وری را در استفاده از سامانه آنلاین بهبود می بخشد، بلکه ارتباط بهینه با مشتری را نیز افزایش میدهد. وجود دستیارهای مجازی در یک پلتفرم آنلاین به صاحب بیزینس این اطمینان خاطر را میدهد که با درک سؤالات مشتریان و پاسخ سریع، پشتیبانی به موقع دریافت می کنند. رباتهای چت نیز برای بهبود تجربیات مشتری از طریق مکالمات انسان مانند با مشتریان در حین پاسخ به سؤالات آنها در یک پلتفرم قرار میگیرند. حداکثر ۸۰ درصد از تعاملات پشتیبانی مشتری میتواند توسط یک chatbot به تنهایی اداره شود. بیش از ۴۰٪ مردم چت آنلاین را نسبت به سایر روشهای تماس ترجیح می دهند زیرا این امر مانع از انتظار کشیدن آنها برای گرفتن پاسخ میشود.
اتوماسیون استخدام:
تکنولوژی هوش مصنوعی با اسکن مهارتهای مورد نیاز برای یک پست از طیف گستردهای از رزومهها، به سادهسازی فرآیندهای استخدام کمک میکنند. همچنین در بهبود مهارتهای ارزیابی و مصاحبه کارکنان نیز تاثیر دارد. این تکنولوژی تعامل کارکنان را افزایش میدهد و ارتباط با مدیران و رهبران سازمان را بهبود میبخشد. تکنیکهای مختلف مانند تجزیه و تحلیل احساسات میتواند به ردیابی رفتار کارکنان کمک کند تا صاحبان کسب و کار بتوانند تسهیلات و برنامههایی برای حفظ انگیزه آنها ایجاد کنند.
انتخاب شرکت نرم افزاری حرفهای برای داشتن یک کسب و کار هوشمند
خدمات شرکت آرمان پردازان نوژن، طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت، وب اپلیکیشن و پیاده سازی پلتفرم کسب و کار با رویکرد هوشمندسازی میباشد.
انتخاب اصولی یک شرکت نرم افزاری حرفهای با در نظر داشتن فاکتورهای هوشمندسازی این روزها شاید از هر زمان دیگری مهمتر و پررنگتر شده باشد. در طراحی پلتفرمهای کسب و کار که شامل طراحی اپلیکیشن موبایل یا وب اپ هستند، دیگر تنها کاربردی بودن، کاربران را جذب نخواهد کرد.
به همین دلیل انتخاب یک شرکت نرم افزاری با در نظر داشتن فاکتورهای هوشمندسازی و امکان طراحی یک سامانه دیجیتال به گونهای که قادر به یادگیری سلیقه کاربران، تحلیل رفتار مشتریان و ارائه پیشنهادات هوشمند در مکان و زمان مناسب به کاربران باشد، اهمیتی غیر قابل انکار دارد.
مشاوره تخصصی و همراهی کارفرما تا پایان پروژه و پشتیبانی اصولی پس از پروژه نوژن را از سایر رقبا متمایز کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر از فرایند های اجرایی نوژن و آشنایی با خدمات نرم افزاری نوژن، و دریافت مشاوره اختصاصی در این زمینه از طریق وبسایت و یا شماره 021-88510548 با ما در ارتباط باشید.
نوشته رویکرد آرمان پردازان نوژن در هوشمند سازی کسب و کار اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.