سامسونگ به فروش ۳۵۰ میلیون دستگاهی هدفگذاری شده برای گوشیهای خود میرسد؟

به گفته منابع داخلی، سامسونگ طی سال جاری فروش ۳۲۰ میلیون دستگاهی اسمارتفونهایش در سراسر جهان را هدف قرار داده است؛ اما بعد از پیشسفارش قابل توجه اسمارتفونهای گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۸، سامسونگ هدفگذاری خود را به ۳۵۰ میلیون دستگاه تغییر داد.
با اینحال به گفته برخی منابع صنعتی، غول فناوری کرهای قادر به دستیابی به هدف بلندپروازانه خود نخواهد بود. عوامل متعددی در این مسئله دخیل هستند که موثرترین آنها، نفوذ تهاجمی تولیدکنندگان چینی به بازار است. در سال ۲۰۱۳، نقل وانتقال اسمارتفونهای سامسونگ در چین ۲۰ درصد بود و این رقم طی سال گذشته به کمتر از ۱ درصد رسید.
دلیل چنین افت فاحشی این است که تولیدکنندگان چینی نظیر شیائومی، هواوی، اوپو و ویوو با عرضه هندستهای نسبتا ارزانقیمت و مجهز، مشغول افزایش سهم خود از بازار هستند. شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۵ موفق به فروش ۳۱۹.۷ میلیون دستگاه گوشی شد. این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۳۰۹.۴ میلیون و طی سال ۲۰۱۷ به ۳۱۹.۸ میلیون دستگاه رسید و این کمپانی با فروش ۷۸ میلیون واحدی در ۳ ماهه نخست امسال، شروع مناسبی را تجربه کرد. انتظار می رود که فروش سامسونگ طی ۳ ماهه دوم امسال به ۷۳ میلیون دستگاه برسد.
دومین دلیل عمده برای کاهش پیشبینیهای قبلی به فروش نامناسب پرچمداران گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس، علیرغم فروش اولیه مناسب آنها در سال جاری مربوط میشود. بر اساس پیشبینیها، فروش کلی اسمارتفون گلکسی S9 و مدلهای مختلف آن در ۱۲ ماه امسال از ۳۰ میلیون دستگاه تجاوز نخواهد کرد که این میزان از فروش پایین برای هندستهای سری گلکسی S از سال ۲۰۱۲ به بعد بیسابقه بوده است. اما با توجه به عرضه گلکسینوت ۹ در آینده نزدیک، همچنان امیدواری وجود دارد و سامسونگ احتمالا میتواند کلیه معادلات را تغییر دهد.
نوشته سامسونگ به فروش ۳۵۰ میلیون دستگاهی هدفگذاری شده برای گوشیهای خود میرسد؟ اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.