سهم محصولات مختلف در درآمدزایی اپل، آلفابت، ماکروسافت، آمازون و فیسبوک

 
 
محصولات و سرویس‌های مختلفی از سوی بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی ارائه می‌شود که هر کدام با استقبال متفاوتی در جهان روبه رو می‌شوند و بدین ترتیب میزان درآمدزایی آنها نیز متفاوت خواهد بود.
 
به گزارش ایسنا، بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده محصولات تکنولوژی بخش بزرگی از درآمدهای خود را از محصولات معروف و محبوب خود به دست می‌آورند و سایر سرویس‌ها و محصولات آنها سهم کوچکی در افزایش درآمدزایی و سودآوری آنها دارند.
 
طبق اعلام وب سایت visualcapitalist، این گزارش که به میزان درآمد و سهم محصولات مختلف توسعه داده شده توسط غول‌های تکنولوژی در جهان همچون اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک می‌پردازد، بر اساس اطلاعات و آمارهای مربوط به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران، با گذشت زمان همچنان اطلاعات آماری نشان می‌دهد که سهم هر یک از محصولات در افزایش درآمدهای حاصل از توسعه و فروش شرکت‌های مذکور تغییر چندانی نداشته است و تقریباً ثابت باقی مانده است.
 
در زیر به سهم هر یک از محصولات و سرویس‌های ارائه شده توسط بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان در میزان درآمد و سودآوری آنها خواهیم پرداخت:
 
اپل
 
گوشی‌های هوشمند آیفون: ۶۳ درصد
 
تبلت‌های آیپد: ۱۰ درصد
 
لپ تاپ‌های مک بوک: ۱۱ درصد
 
سرویس و خدمات: ۱۱ درصد
 
سایر محصولات: ۵ درصد
 
 
 
 
آلفابت (شرکت مادر گوگل)
 
تبلیغات در پلتفرم یوتیوب و Google Ads : ۸۸ درصد
 
سایر محصولات شامل سیستم عامل اندروید، گوشی‌های هوشمند پیکسل و فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور: ۱۱ درصد
 
سایر محصولات همچون Verily ، nest، capital G ، Google fiber و Colico : ۱ درصد
 
 
 
 
مایکروسافت
 
برنامه‌های مایکروسافت آفیس: ۲۸ درصد
 
سرورهای سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت آژور: ۲۲ درصد
 
کنسول‌های بازی ایکس باکس: ۱۱ درصد
 
سیستم عامل ویندوز: ۹ درصد
 
تبلیغات در پلتفرم‌های بینگ و Microsoft advertising : ۷ درصد
 
محصولات مایکروسافت سرفیس: ۵ درصد
 
سایر: ۱۸ درصد
 
 
 
 
آمازون
 
فروشگاه آنلاین و اینترنتی محصولات در آمازون: ۷۲ درصد
 
رسانه‌های مبتنی بر پلتفرم آمازون: ۱۸ درصد
 
آمازون وب سرویس: ۹ درصد
 
سایر: ۱ درصد
 
 
 
 
فیس بوک
 
تبلیغات در پلتفرم فیس بوک: ۹۷ درصد
 
سایر: ۳ درصد