سه دلیل برای اینکه از اپلیکیشن دیوار استفاده نکنیم

اپلیکیشن دیوار نرم‌افزاری برای نیازمندی‌های خرید و فروش و ثبت آگهی است که مدت نسبتا زیادی است در بازار اینترنتی کشورمان فعالیت دارد، اما سازندگان علاوه بر نکات مثبتی که در اپلیکیشن دیوار قرار داده‌اند، دلایلی هم برای کاربران به‌جا گذاشته‌اند که آن‌ها را ترغیب کنند تا از نرم‌افزارشان استفاده نکنند.

با ما همراه باشید تا این تا ۳ مورد از نقاط ضعف دیوار را بررسی کنیم.

محدودیت در بررسی آگهی‌ها

تصور کنید در اپلیکیشن دیوار به دنبال یک گوشی آیفون ۶ پلاس می‌گردید و پس از کلی گشت و گذار در محیط نرم‌افزار و در لابه‌لای آگهی‌ها بالاخره گوشی مورد نظر را پیدا می‌کنید و با قیمت پیشنهادی هم کنار می‌آیید اما نمی‌توانید به حرف‌های فردی که آگهی را منتشر کرده اعتماد کنید و یا احتمالا او چیزی در مورد گوشی خود در بخش توضیحات اعلام نکرده است و شما می‌خواهید بدانید که بدنه فلزی گوشی در چه حد سالم است اما نمی‌توانید درون اپلیکیشن به روی آن زوم کنید حتی نمی‌توانید عکس‌ را سیو کنید، تا لااقل در نرم‌افزار گالری خود به‌روی آن بتوانید زوم کنید و شما اولین محدودیت را درون اپلیکیشن پیدا می‌کنید.

فرض کنید شما قصد خرید ماشین را دارید و می‌خواهید بدانید که فرد آگهی دهنده در کدام قسمت از شهر زندگی می‌کند تا براین اساس تصمیماتی را بگیرید؛ این قابلیت در اپلیکیشن وجود دارد و شما با مراجعه به بخش پایینی برخی از آگهی‌ها می‌توانید موقعیت مکانی فرد آگهی دهنده را ببینید اما باز هم محدود است زیرا در برخی موارد اطلاعاتی که در نقشه مشاهده می‌شود بسیار ناچیز است برای مثال به‌روی نقشه می‌بینید که در کنار موقعیت فرد فقط اسم یک خیابان دیده می‌شود که شاید اصلا این اسم به گوش شما هم نرسیده باشد، همچنین نمی‌توانید زوم‌اوت کنید تا شاید بدانید که موقعیت فرد در کدام شهرک یا در کنار کدام خیابان اصلی قرار دارد.

جامعه آماری پایین

اپلیکیشن دیوار ممکن است کاربران زیادی داشته باشد اما در مجموع جامعه آماری این اپلیکیشن در مقایسه با اپلیکیشن‌های مشابه کمتر است. در برخی از شهر‌های بزرگ مانند تهران و مشهد درست است که این اپلیکیشن درصد کمی از جامعه را به خود اختصاص داده است اما همین درصد کم نیز تعداد افراد بسیار زیادی را شامل می‌شود و ممکن است تمام چیز‌هایی که نیاز داشته باشید در آن پیدا شود.

اما در شهر‌های کوچک این موضوع متفاوت خواهد بود. با درصد پایینی که این اپلیکیشن از شهر‌های ایران به خود اختصاص می‌دهد در صورتی که جمعیت یک شهر کوچک را در‌ نظر داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که تعداد کاربران این اپلیکیشن کمتر از حد انتظار است و شما متوجه می‌شوید که تعداد آگهی‌ها نیز بسیار کم است و احتمالا چیز‌هایی که شما نیاز دارید در این اپلیکیشن به‌راحتی پیدا نمی‌شوند.

نداشتن فیلتر‌هایی مانند فیلتر قیمت

کاری که فیلتر‌ها در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خرید کالا انجام می‌دهند، بسیار مفید و کاربردی است. برای مثال شما می‌خواهید یک لپ‌تاپ را از سایت ایرانی بخرید و شما می‌خواهید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که ویژگی‌های خاصی که مد‌نظرتان است را داشته باشد؛ به‌عنوان مثال می‌خواهید تنها از یک یا دو برند خرید کنید و به باقی برند‌ها اطمینان ندارید، می‌خواهید حداقل ۸ گیگابایت رم داشته باشد و نه کمتر و درنهایت می‌خواهید یک بازه قیمتی را برای محصول خود تعیین کنید. در بسیاری از سایت‌های خارجی و حتی ایرانی این فیلتر‌ها وجود دارند و شما فیلتر‌های خود را اعمال می‌کنید و سایت یا نرم‌افزار با توجه به فیلتر‌هایی که شما در‌نظر گرفته‌اید، تعدادی از محصولات را برایتان لیست می‌کند و شما از میان آن‌ها محصول خود را انتخاب می‌کنید.

حال تصور کنید در اپلیکیشن و یا سایتی این فیلتر‌ها وجود نداشته باشد، شما مجبورید از میان هزاران محصول موجود به دنبال محصول مورد نظر خود بگردید! اپلیکیشن دیوار دقیقا این ویژگی مهم و کاربردی فیلتر کردن را ندارد، حتی فیلتر قیمت! تنها فیلتری که در این اپلیکیشن موجود است، فیلتر دسته‌بندی بوده که همان هم کامل نیست.

نوشته سه دلیل برای اینکه از اپلیکیشن دیوار استفاده نکنیم اولین بار در پدیدار شد.