شرکت‌های تلکام از واقعیت مجازی چه سودی می‌برند؟

کاهش درآمد حاصل از تماس‌های صوتی باعث شده است که اپراتورها به دنبال روش‌های جدید برای ارتباط برقرار کردن با مشتری‌ها باشند، آن سوی ماجرا، رشد چشم‌گیر محصولات واقعیت مجازی (VR) امکان مشارکت زیادی با کاربران را فراهم کرده است. به گزارش نشریه الکترونیک ترند، به‌کارگیری واقعیت مجازی نیاز زیادی به پهنای باند دارد که یکی از چالش های عمده اپراتورهاست و رفع آن راهگشا!
 
گوگل در تاریخ بیست می ۲۰۱۶ (معادل ۱۳۹۵/۲/۳۱) اعلام کرد اپلیکشینی اختصاصی برای مشاهده ویدیوهای یوتیوب به صورت واقعیت مجازی ارائه خواهد کرد. انتشار این دست خبرها از سال ۲۰۱۶ تشدید شده‌ و شرکت‌هایی مثل Facebook، Microsoft و … همگی روی واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مشتاق به ایجاد زنجیره ارزش این فناوری جدید هستند.
 
اپراتور مخابراتی انگلستان (BT) خبر از استفاده فناوری VR برای فرایند استخدام مهندسین و آموزش کارآموزان داده است.
 
واقعیت مجازی، محدودیت‌های فیزیکی، اقتصادی و جغرافیایی را حذف می‌کند، امروزه تلفن‌های همراه ابزار اصلی برای اتصال به اینترنت هستند و در آینده، دستگاه‌های جانبی که به تلفن همراه متصل می‌شوند، کاربران را ترغیب خواهند کرد که با مصرف محتوای بیشتر از اینترنت استفاده کنند؛ به این ترتیب، اکوسیستمی برای واقعیت مجازی به وجود می‌آید که کاربران در مرکز آن قرار دارند و واقعیت مجازی به راه‌حلی برای مشتریان تبدیل خواهد شد.
 
بازار واقعیت مجازی جوان است و قابلیت رشد زیادی دارد. اپراتورهای تلفن همراه این فرصت را دارند که با استفاده از این فناوری، راه‌حل‌های جدیدی به مشتری‌ها ارائه دهند. امروزه تلفن‌های همراه ابزار اصلی برای اتصال به اینترنت و مصرف محتوا هستن؛ کاربردهای زیادی برای واقعیت مجازی وجود دارند، از بازی که یکی از رایج‌ترین آن‌هاست گرفته تا ویدیوهای دارای قابلیت مجازی که از کاربردهای مهم آن برای ارائه‌دهندگان خدمات تلویزیونی به‌حساب می‌آید.
 
اثر احتمالی VR روی کسب و کار اپراتورها
 
واقعیت مجازی، مزیت جدیدی برای تجربه‌های اشتراکی به وجود می‌آورد. قابلیت‌های جدید آن، باعث بهبود محتواهای مرتبط با ورزش، موسیقی و سرگرمی می‌شوند. رویدادهای زنده نیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌ها میزبانی شوند. واقعیت مجازی تجربه‌های متعددی از بازی‌های رایانه‌ای تا راز بقا را می‌تواند در کنار یکدیگر قرار دهد.
 
اپراتورهایی که از تلویزیون و دیگر رسانه‌ها برای برندسازی استفاده می‌کنند، می‌توانند از واقعیت مجازی به عنوان گام بعدی برای ایچاد شرایط عاطفی در مخاطبان استفاده کنند.
 
واقعیت مجازی می‌تواند تعامل مصرف‌کنندگان با اپراتورها را افزایش داده و فرصت‌های کاری جدیدی به وجود آورد؛ اپراتورها باید نیازهایی که واقعیت مجازی برطرف می‌کند را بشناسند و چارچوب زمانی و مقیاس آن را درک کنند تا بتوانند بفهمند چه زمانی باید درگیر کار شوند.