شکایت کاربران جی میل از حمله پیام های ناخواسته
دیروز برخی کاربران جی میل شکایت داشتند که با وجود فعال کردن فرایند احراز هویت دومرحله و تغییر پسورد، ایمیل هایشان هدف یک حمله پیام های ناخواسته قرار گرفته است.
به گزارش ورج، جی میل تا به حال پیام های ناخواسته (Spam)را به خوبی فیلتر می کرد. اما دیروز برخی از کاربران آن اعلام کرده اند ایمیل هایشان مملو از تبلیغاتی شده که از حساب کاربری خودشان ارسال شده است.
کاربران جی میل در فروم Gmail s Help شکایت داشتند که این پیام های ناخواسته درحالی ارسال شده که آنها فرایند احراز هویت دو مرحله ای را فعال و پسوردهای خود را تغییر داده اند.
فرستندگان این پیام ها بخش Header آنها را طوری تغییر دادند که به نظر برسد از ایمیل خود کاربر ارسال شده اند. این پیام ها از طریق یک شرکت مخابراتی کانادایی به نام Telus ارسال شده اند.
سخنگوی جی میل در این باره می گوید: این یک حمله پیام های ناخواسته بود که روی گروه کوچکی از کاربران جی میل تاثیر گذاشت. همچنین این شرکت اعلام کرده از هم اکنون اقداماتی برای حفاظت در برابر این پیام ها اجرا کرده است.
از سوی دیگر شرکت Telus نیز اعلام کرده این پیام ها از سرور های آن ارسال نشده و درحال بررسی و حل این مشکل است.