عضو کمیسیون آموزش مجلس: کمبودهای آموزش مجازی پابرجاست
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمبودهای آموزش مجازی در برخی از مناطق کشور از نبود تبلت و گوشی هوشمند تا پهنای اینترنت پابرجاست که برخی از آنها مشکلات زیر ساختی هستند و عاملی برای جا ماندن کودکان از تحصیل شده است.
مهدی اسماعیلی در مورد بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن ماه گفت: شیوع کرونا بیشتر مسائل کشور را در تمام حوزه ها از اقتصادی و سیاسی گرفته تا حوزه آموزشی و فرهنگی تحت تاثیر قرار داده به طوری که با شیوع کرونا با زندگی دیگری روبرو شدیم، در مورد ۱۳ میلیون خانواده آموزش و پرورش سیاستهای بهداشتی خاصی در حدود یکسال اخیر درنظر گرفته شد، از تدریس آنلاین تا حضور حداقلی دانش آموزان در برخی از مدارس کم جمعیت کشور، شیوع کرونا فرصتی بود تا نقاط قوت آموزشی کشور در کنار کم و کاستی آن نمایانتر شد.
هنوز کمبودهای آموزش آنلاین پابرجاست
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای آموزش مجازی گفت: کمبودهای آموزش مجازی در برخی از مناطق کشور از نبود تبلت و گوشی هوشمند تا پهنای اینترنت پابرجاست که برخی از آنها مشکلات زیر ساختی هستند و عاملی برای جا ماندن کودکان از تحصیل شده است، زحمات بیشماری برای بالا بردن کیفیت آموزش مجازی کشیده شد که قابل تحسین است اما مردم و والدین از شیوه آموزش مجازی راضی نیستند.
اسماعیلی یادآور شد: بازگشایی مدارس بدون هماهنگی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یک تصمیم شتابزده بود هنوز شرایط کشور به لحاظ کنترل بیماری کرونا در حالت عادی قرار نگرفته است، آمار ریز و درشتی از مرگ و میر کرونا از طریق رسانهها منتشر میشود که همگی تاکید میکند نباید شرایط را عادی جلوه بدهیم.
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: زیر ساختهای فضای مجازی به درستی اجرا نشده و با تمام این تفاسیر مجبور هستیم بخشی از فعالیتهای آموزشی را در سامانه شاد و شبکه ملی انجام بدهیم تا آموزش کشور به این واسطهها ادامه داشته باشد، سیستم آموزشی بسیاری از کشورها به دو صورت حقیقی و مجازی است، کرونا تمرینی برای توانستن است؛ با بازگشت به شرایط عادی باید روش تدریس آنلاین هم ادامه داشته باشد، آموزش مجازی یک ظرفیت کمکی برای سیستم آموزشی کشور است که نواقصی هم دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزش و پرورش مورد توجه است تقویت تدریس آنلاین رایگان است که نیازمند تجهیزاتی از قبیل تبلت، گوشی هوشمند و سیم کارت مجانی برای دانش آموزان مناطق محروم جامعه بود، که وزارتخانه آموزش و پرورش در تلاش است چنین امکاناتی را برای دانش آموزان مناطق محروم مهیا کند.