فروشگاه اینترنتی «زنبیل» برای عرضه شفاف کالای بهداشتی اعلام آمادگی کرد

 
فروشگاه اینترنتی «زنبیل» برای عرضه شفاف انواع محصولات بهداشتی نظیر موادضدعفونی‌کننده و ماسک زیر نظر مستقیم مراجع نظارتی به وزارت بهداشت و صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی کرد.
 
 در روزهای اخیر با شیوع ویروس کرونا بحث احتکار، گران‌فروشی و کمبود تجهیزات بهداشتی چون ماسک و موادضدعفونی‌کننده در بازار به دغدغه دولت تبدیل شده است. دراین مورد حتی کسب‌وکارهای آنلاینی چون دیوار و دیجی‌کالا اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از احتکار و مقابله با سودجویان فروش این دست کالاها را متوقف کرده‌اند.
حال فروشگاه اینترنتی «زنبیل» اعلام کرده است تا بدون سود و هرگونه کارمزدی با همکاری شرکت پست کلیه مایحتاج مورد نیاز مردم چون تجهیزات بهداشتی را زیرنظر مستقیم مراجع نظارتی به نقاط دور و نزدیک کشور به دست مردم برسانند.
 
فرشاد وکیل‌زاده، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی «زنبیل» در مورد اعلام آمادگی این پلتفرم و نحوه همکاری با وزارت بهداشت و صمت به پیوست گفت: «این روزها دغدغه اصلی دولت احتکار تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و موادضدعفونی‌کننده و فروش آنها در بازار سیاه است. به همین خاطر وزارت بهداشت تامین کالا را به وزارت صمت سپرد. در وزارتخانه صمت بخشی به نام بخش عرضه کالای مرتبط با کرونا ایجاد شده است.»
 
او ادامه داد: «حال برای توزیع این کالاها دو وزارتخانه بهداشت و صمت کانال‌های مختلف را بررسی می‌کنند و یکی از این راه‌حل‌ها سرویس‌های آنلاین است، از همین رو وزارت صمت جلساتی با کسب و کارهای آنلاین در خصوص «عرضه کالای مرتبط با کرونا» برگزار کرد، ما نیز دراین جلسات شرکت و اعلام آمادگی کردیم که عرضه این تجهیزات را به عهده بگیریم.»
 
براساس گفته‌های وکیل‌زاده، وزارتخانه اعلام کرده است که برای توزیع تجهیزاتی چون ماسک و ژل‌های ضدعفونی در بازار محدودیت دارند و امکان دارد دوباره بازار سیاه پیش بیاید و این تجهیزات با قیمت بالایی به دست مردم برسد، به همین خاطر به کسب‌وکارهای آنلاین برای توزیع این نوع کالاها نیاز دارند. او همچنین گفت: «کسب‌وکار ما این پتانسیل را دارد تا کدملی افراد را چک کند و نظارت کند که برخی بیش از حد نیاز خود کالا را خریداری و انبار نکنند و همچنین ما می‌توانیم با کمک پست به سراسر کشور این تجهیزات را ارسال کنیم.»
 
مدیرعامل زنبیل همچنین گفت: «ما در این جلسه اعلام آمادگی کردیم. چون هم از نظر زیرساخت نرم‌افزاری و هم از نظر لجستیک امکانات لازم را در اختیار داریم و با پست هم در این خصوص مذاکره کرده‌ایم.  چون پست تنها نهادی است که می‌تواند این کالاها  را در سراسر کشور توزیع کن، پست نیز در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده است.»
 
او در مورد هزینه‌های این همکاری گفت: «ما در این خصوص کارمزدی دریافت نمی‌کنیم. قیمت‌گذاری کالا را دولت انجام می‌دهد. تغییری روی قیمت کالا انجام نمی‌شود و هرآنچه که دولت اعلام کند، ما در فروشگاه خود عرضه می‌کنیم. در مورد لجستیک و حمل و نقل هم پست باید تصمیم‌گیری کند. از سمت ما خدمات و سرویسی که ارائه می‌دهیم، رایگان است. در مورد بخش‌های هزینه‌بر هم قرار نیست مردم هزینه مازاد پرداخت کنند و تنها قیمت تمام شده را می‌پردازند.»
 
وکیل‌زاده همچنین افزود: «ما در درخواست خود تاکید کردیم که حاضر هستیم تا نمایندگان نهادهای نظارتی  روی بخش نرم‌افزاری و نحوه ارسال کالا نظارت داشته باشند. حتی اعلام آمادگی کردیم تا روزانه به رسانه‌ها گزارش کار بدهیم.»