فیسبوک در سیاست تبلیغات ارزهای دیجیتال بازنگری میکند
تبلیغات مربوط به فناوری بلاک چین، اخبار صنعت ارزهای دیجیتال و همچنین رویدادها و مواد آموزشی مختص به این ارزها، هماکنون میتوانند بدون تایید قبلی، در فیس بوک به نمایش گذاشته شوند. فیس بوک، غول رسانهی اجتماعی، این خبر را روز ۸ می (۱۸ اردیبهشت)، در Facebook Business منتشر ساخت.
این خبر نشانگر تغییرات ایجاد شده در سیاستهای این شرکت نسبت به سال گذشته است. طبق سیاست آن زمان فیس بوک، تبلیغکنندگان فناوری بلاک چین باید پیش از انتشار تبلیغات، موافقت این شبکه اجتماعی را به دست میآوردند.
این خبر همچنین نشان میدهد که تغییر یادشده، به تبلیغاتی که هدف آنها ترویج ارز دیجیتال به خصوص و یا عرضه اولیه سکه (ICO) است، مربوط نشده و این نوع تبلیغات همچنان ممنوع هستند. هدف از این ممنوعیت، پیشگیری از به دام افتادن کاربران در تلهی آگهیهای گمراه کننده است.
سوابق تبلیغ کنندگانی که تمایل به ترویج محصول به خصوصی مانند یک نوع ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال و یا نرمافزار و سختافزار استخراج را دارند، باید تحت نظارت دقیق و سختگیرانهای از جمله موارد زیر قرار گیرند:
مجوزهایی که کسب کردهاند، این که آیا در بازار بورس عمومی به خرید و فروش میپردازند و یا وابسته به یک شرکت عمومی هستند، و همچنین سوابق عمومی مرتبط با کسب و کارهای آنها، باید مورد بررسی قرار گیرد.
طبق گزارش قبلی کوین تلگراف، تصمیم فیس بوک مبنی بر ممنوعیت تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال و ICO در ماه ژانویه ۲۰۱۸، از این دیدگاه که امری غیر ضروری بوده و برای توسعهی فناوری نیز اتفاق بدی محسوب میشود، مورد انتقاد قرار گرفت.
دجون کیان (Dejun Qian)، مؤسس FUSION چنین گفت: این سیاست، قطعاً از مردم در برابر کلاهبرداریهای ناشی از پروژههای مجرمانه محافظت میکند. با این حال، همواره، اعلام سیاستی اندیشمندانه، آسانترین راه بوده و لزوماً بهترین مسیر برای توسعهی فناوری نیست.
گفته میشود که اوایل این هفته، فیس بوک، موفق به کسب نام تجاری لیبرا (Libra) برای پروژهی ارز دیجیتال سری خودش شده است. به نظر میرسد که این شرکت به دنبال سرمایهگذاری ۱ میلیارد دلاری برای توکن محلی است که میتوان از آن در فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ استفاده کرد.