قابلیت جدید بینگ شبیه به گوگل‌لنز خواهد بود

به تازگی موتور جست‌وجوی بینگ این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده تا بتوانند با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند خود، به جست‌وجوی تصویری بپردازند.
 
به گزارش Search Engine Land، از آنجا که غول‌های تکنولوژی همواره در یک مسابقه ماراتن و رقابت تنگاتنگ برای عرضه و توسعه امکانات، سرویس‌ها و قابلیت‌های جدید هستند و با یکدیگر رقابت می‌کنند، از سویی دیگر هم گوگل به فراگیر بودن امکانات جست‌وجویش معروف است، مایکروسافت نمی‌تواند در برابر امکانات موتور جست‌وجوی گوگل بی‌تفاوت باشد.
 
مایکروسافت به تازگی امکان جست‌وجوی تصویری (Visual search) را به پلت‌فرم موتور جست‌وجوی بینگ افزوده است تا کاربران این سرویس بتوانند با بهره‌مندی از دوربین گوشی هوشمند خود به جست‌وجوی تصاویر موردنظر خود بپردازند. در صورتی که کاربران عکس را در این پلت‌فرم جست‌وجو کنند، لینک‌های مربوطه درباره عکس مذکور برای آن‌ها به نمایش درخواهد آمد.
 
به‌عنوان مثال، شما قادر خواهید بود از منظره روبروی خود عکس گرفته و اطلاعات گردشگری و مسافرتی آن را توسط موتور جست‌وجوی بینگ دریافت و مشاهده کنید.
 
شما همچنین می‌توانید از هر وسیله مورد استفاده خود در منزل، محیط کار،   خیابان و فروشگاه نیز عکس گرفته تا بتوانید اطلاعات موردنیاز خود را راجع به نام برند، قیمت، جنس و سایر داده‌های ثبت شده در آن به‌دست آورید. این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند اطلاعات تصویری و غیر متنی را نیز جست‌وجو کرده و به دست کاربر برساند.
 
این قابلیت شباهت بسیار زیادی به سرویس گوگل لنز دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با گرفتن دوربین گوشی مقابل اشیاء، مکان‌های پیرامون، فروشگاه‌ها و اماکن تاریخی، تفریحی و عکس گرفتن از آن‌ها، اطلاعات دقیق و جزئیات کلی آن را بدست آورند.
 
گوگل لنز برای بسیاری از گردشگران و توریست‌های خارجی کاربرد بالایی دارد چراکه آن‌ها بدون دانستن زبان مورد نظر هم قادر خواهند بود از نوع فروشگاه‌ها و محصولات ناآشنای آن کشور و همچنین اطلاعاتی از اماکن تاریخی سر راه خود مطلع و آگاه شوند.