مایکروسافت، سیسکو و زوم بزرگترین ارایه دهندگان خدمات دورکاری شدند
از زمان همه گیری ویروس کرونا در جهان شرکتها و سازمانها در اندازههای مختلف سعی کردند تمرکز بیشتری بر دورکاری کارمندان خود داشته باشند تا کارمندان آنها بتوانند ضمن ادامه فعالیتهای خود از منزل، به همکاری با شرکت مربوطه ادامه دهند. ولی این سوال مطرح شد که سازمانها چگونه توانستند با فرآیند دورکاری کارمندان و دسترسی آنها به سرویسهای سازمانی از خانه سازگاری پیدا کنند؟
شرکت «یونیفاید کامیونیکِیشن» (UC) که دفتر مرکزی آن در تگزاس آمریکا واقع شده است نتایج حاصل از نظرسنجی جدید مرکز Vyopta را مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود که سازمانهای جهانی گونه توانستند با فرآیند دورکاری تطبیق پیدا کنند و این مراکز چه برنامههای آتی برای کارمندان خود دارند تا دسترسی آنها سرویسهای سازمانی فراهم شود.

گزارش نهایی این بررسی با عنوان «مرحله بعدی دورکاری: مدیریت UC و فضاهای کاری در مرحله بعدی همه گیری» منتشر شد و شرکت مربوطه ژوئیه امسال نظرسنجی خود را در روی 1000 کارمندی انجام داد که فعالیتهای کاری خود را از راه دور دنبال میکردند.
این بررسی نشان داد که هم اکنون خدمات ویدیویی محبوبترین و طبیعیترین روش دورکاری برای سازمانها محسوب می شود. کارشناسان دریافتند بیش از دوسوم سازمانها یا به عبارت دقیقتر 68 درصد آنها از طریق خدمات ویدیویی سرویسهای دورکاری را در اختیار کارمندان خود میگذارند.
همچنین گفته شد مایکروسافت، سیسکو و زوم سه شرکت بزرگی هستند که سرویسهای ارتباطی سازمانی آنها بیشترین محبوبیت را دارد. مایکروسافت به عنوان بزرگترین شرکت در این زمینه سرویسهای ویدیویی سازمانی را ارایه میدهد و پس از آن هم سیسکو و زوم در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند.