مصرف اینترنت در زمان پخش سریال پایتخت کاهش یافت

 
نمودارهای مصرف پهنای باند در طول شبانه روز نشان می‌دهد که استفاده مردم از اینترنت در زمان پخش سریال پایتخت در ایام نوروز به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در مقابل در زمان پخش آگهی‌های بازرگانی مراجعه به اینترنت سیر صعودی می‌گیرد و با شروع مجدد سریال دوباره مصرف اینترنت کاهش می‌یابد.
 
طبق آمار منتشر شده از سوی تپسل، به عنوان شرکت فعال در حوزه تبلیغات هوشمند آنلاین، نمودارهای نمایش کامل ویدیوهای تبلیغاتی در اپلیکیشن‌های نمایش‌دهنده تبلیغ و همچنین تعداد کلیک روی تبلیغات همسان در وب‌سایت‌ها در پلتفرم تپسل نشان می‌دهد که با شروع سریال پایخت ۶، میزان نمایش تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشن‌ها و کلیک روی تبلیغات وب‌سایت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
 
از سوی دیگر با شروع تیزرهای تبلیغاتی بین سریال پایتخت ۶، میزان آن‌ها به جایگاه قبلی خود می‌رسد. این آمار نشان‌دهنده آن است که اغلب کاربران به تبلیغات تلویزیونی توجهی ندارند و در زمان‌های پخش آگهی‌های بازرگانی مجددا به استفاده از اینترنت روی می‌آورند.
 
 
 
در همین زمینه نیز ابتدای فروردین ماه وزیر ارتباطات در توییتی، از وضعیت استفاده مردم از اینترنت در زمان پخش سریال پایتخت۶ نوشت و اینکه هنگام پخش این سریال میزان استفاده از اینترنت به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. او  نمودارهایی از شهر‌های مختلف منتشر کرد و نوشت: «در هنگام پخش سریال، ترافیک شبکه کاهش می‌یابد. عکس العمل مردم به تبلیغات هم جالب است، بسیاری نمی‌بینند.»
 
 
 
طبق نمودارهای منتشر شده میزان ترافیک شبکه در زمان پخش سریال پایتخت با افت شدیدی مواجه می‌شود؛ چرا که بخش زیادی از کاربران که تا ساعات قبل در حال استفاده از اینترنت بودند، با شروع سریال پایتخت، گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود را کنار می‌گذارند سریال می‌بینند. همین موضوع باعث کاهش استفاده از اینترنت در این زمان خاص می‌شود.
 
اما نکته قابل تامل در این نمودراهای رشد چشمگیر ترافیک شبکه در زمان پخش تبلیغات تلویزیونی وسط سریال است؛ یعنی بسیاری از مخاطبان توجهی به تبلیغات تلویزیونی ندارند و به محض شروع آن، به فضای آنلاین و تلفن‌های همراه خود باز می‌گردند.