با ۱۰ قابلیت جذاب ویندوز ۱۱ آشنا شوید!

مهم نیست که شما مدت زیادی است که از ویندوز 11 استفاده می‌کنید یا آن که به تازگی کامپیوتر جدیدی که دارای ویندوز 11 باشد خریداری کرده‌اید، به هر شکل ممکن است برخی ویژگی‌ها و قابلیت های این دنیای بزرگ و پرکاربرد را هنوز امتحان نکرده باشید.

ویندوز 11 در سال 2021 به بازار آمد و تفاوت‌های بسیار زیادی نسبت به ویندوز 10 دارد، حتی افرادی که در استفاده از ویندوز حرفه‌ای هستند ممکن است از وجود برخی از قابلیت های ویندوز 11 ناآگاه باشند. به هر شکل محیط جدید ویندوز می‌تواند گمراه‌کننده باشد و برخی از ویژگی‌های ساده آن را هنوز پیدا نکرده باشید.

به هر شکل ما در این مطلب قصد داریم 10 تا از قابلیت های کاربردی و مفید از ویندوز 11 را به شما آموزش دهیم، قابلیت‌هایی که به کار اکثر کاربران ویندوز 11 می‌آیند و اگر از وجود آن‌ها بی خبر بودید، احتمال دارد که از این به بعد زیاد از آن‌ها استفاده کنید.

قابلیت منوی تنظیمات سریع (Quick Settings Menu):

یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز یازده، منوی تنظیمات سریع است که با استفاده از آن می‌توانید مقدار ولوم صدای سیستم، نور صفحه، تنظیمات وای‌فای، پاور آپشن یا غیره را به سرعت تغییر دهید. این قابلیت جایگزین Action Center در ویندوز 10 شده است.

برای استفاده از این قابلیت، کلیدهای Ctrl+A را در کیبورد خود استفاده فشار دهید یا در گوشه سمت راست تسک‌بار یا همان نوار وظیفه، روی آیکون مربوط به ولوم و وای‌فای کلیک کنید.

هنگامی که این گزینه برای‌تان نمایش داده شد، با گزینه‌های متعددی رو به رو می‌شوید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بخش‌های مختلفی از کامپیوتر خود را کنترل نمایید. شما می‌توانید این منو را با کلیک بر روی آیکون مدادشکل در پایین و گوشه سمت راست صفحه باز شده شخصی‌سازی کنید.

منوی اسنپ جدید:

قابلیت اسنپ به شما اجازه می‌دهد پنجره‌های ویندوز را در لایه‌های از پیش تعیین شده و بدون همپوشانی در صفحه خود مرتب کنید. این قابلیت مختص ویندوز 11 نیست اما منوی آن تغییر کرده و آپدیت شده است. در منوی جدید می‌توانید میان 6 طرح و لایه خاص برای کنار هم قرار گرفتن پنجره‌های ویندوز یکی ار انتخاب کنید.

برای استفاده از این قابلیت موس را بر روی آیکون ماکسیموم در بالا سمت راست یکی از پنجره‌های ویندوز خود ببرید تا منوی اسنپ نمایان شود، حالا می‌توانید یکی از 6 طرح از قبل آماده را انتخاب کنید.

ویندوز ترمینال:

منوی ترمینال اولین با در ویندوز 10 رونمایی شد. این قابلیت در ویندوز 11 قرار دارد و یک راه عالی برای دسترسی به خط فرمان است. در این منو شما می‌توانید به سرعت به Windows PowerShell ،Command Prompt و Azure Cloud Shell دسترسی داشته باشید و میان آن‌ها سوئیچ کنید.

برای استفاده از ترمینال در ویندوز، آن را در کادر جستجوی منوی استارت سرچ کنید، یا بر روی دکمه استارت راست کلیک کنید و از منویی که ظاهر می‌شود، Windows Terminal را انتخاب کنید.

تم و والپیپرهای جدید ویندوز 11:

ویندوز یازده شامل تعداد زیادی از تم‌های جدید و زیباست و همچنین چندین والپیپر دارد که می‌توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. والپیپیر‌ها به کامپیوتر شما منظره خوشایند و مدرنی می‌بخشند. تم‌های جدید نیز به شما اجازه می‌دهد بین استایل‌های مختلف، با توجه به حالات روحی و شخصیتان به سرعت جابجا شوید.

برای تغییر پس زمینه دسکتاپ خود، کلیدهای Windows+I را بفشارید تا تنظیمات ویندوز یازده برای‌تان باز شود و به گزینه Personalization > Background بروید.

برای تغییر تم‌ها نیز، تنظیمات را باز کنید و به قسمت Personalization > Themes بروید. بر روی پیش‌نمایش تم مورد نظرتان کلیک کنید و این تم به سرعت جایگزین تم قبلی می‌شود.

آیکون‌های تسک‌بار در وسط صفحه:

شما احتمالا متوجه شده‌اید که ویندوز 11 به‌طور پیشفرض دکمه استارت و آیکون نرم‌افزارها را در وسط تسک‌بار قرار می‌دهد که تغییر بزرگی نسبت به ویندوز 10 محسوب می‌شود (اگرچه شما می‌توانید در صورت دلخواه، همچنان آنها را برای نمایش داده شدن در سمت چپ نمایشگر تنظیم کنید).

این طراحی مرکزی در ویندوز یازده در سیستم‌هایی با صفحه نمایش‌های لمسی خوب و زیبا به نظر می‌رسد، اما ما از مفید بودن این قابلیت در حالت دسکتاپ نیز خصوصا در صفحه نمایش‌های بزرگ شگفت‌زده هستیم. هنگام استفاده از نمایشگر‌های بزرگ و منحنی همه‌چیز در وسط صفحه در دسترس شما است. بنابراین اگر هنگام شروع استفاده از ویندوز 11، بلافاصله آیکون‌های تسکبار را به سمت چپ انتقال داده اید، پیشنهاد می‌کنیم آیکون‌های تسکبار در مرکز را نیز امتحان کنید چرا که ممکن است از آن نیز خوشتان بیاید!

دسکتاپ‌های مجازی با والپیپرهای منحصر به فرد:

برخلاف ویندوز 10، ویندوز 11 به شما اجازه می‌دهد تا والپیپرهای‌ مشخصی برای هر یک از دسکتاپ‌های مجازی خود تعیین کنید. این کار باعث می‌شود تا از نظر بصری، تشخیص اینکه شما در حال حاضر روی کدام دسکتاپ کار می‌کنید، آسان و سریع شود.

برای تنظیم والپیپر، به یک دسکتاپ مجازی سویچ کنید، بر روی دسکتاپ کلیک کنید و گزینه Personalization را انتخاب کنید. سپس گزینه Background را بزنید و در آنجا می‌توانید والپیپیر خود را تغییر دهید.

نوت‌پد جدید ویندوز 11:

ویندوز 11 یک نوت‌پد یا ویرایشگر فایل‌های متنی ساده و به شدت کاربردی دارد هم از نظر قابلیت‌ها و هم از نظر ظاهر نسبت به نوت‌پد‌هایی که تاکنون در ویندوزها دیده بودیم متفاوت است. حتما باید این نوت‌پد را آزمایش کنید! این نوت‌پد تم تاریک یا دارک مود دارد و شما می‌‌توانید تم آن را تغییر دهید. برای تغییر تم بر روی آکون چرخ دنده در بالا سمت راست برنامه نوت‌پد کلیک کنید.

دسترسی به این نوت‌پد بسیار راحت است و ابزار بسیاری خوبی برای نوت برداری در لحظه به شمار می‌آید. بهترین ویژگی نوت‌پد ویندوز 11 آن است که با زدن دکمه F5 می‌توانید تاریخ و زمان نوشتن نوت را به آخر متن خود اضافه کنید.

مایکروسافت Teams:

اگر گروه یا شرکت تجاری شما از مایکروسافت Teams برای همکاری و ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کند، باید بدانید که Teams بطور کامل با ویندوز 11 یکپارچه شده و شما می‌توانید با استفاده از آیکون حبابی صورتی در نوار وظیفه به آن دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین می‌توانید از Teams برای همکاری، به اشتراک گذاری تقویم و تماس‌های گروهی نیز استفاده کنید، بنابراین Teams می‌تواند یک ابزار بهره‌وری مفید و عالی باشد.

قابلیت Nearby Sharing:

اینکه این ویژگی را در ویندوز 11، جدید بدانیم مقداری گول‌زننده است، زیرا این قابلیت در ویندوز 10 نیز وجود دارد، ولی به این دلیل که افراد کمی از وجود ویژگی Nearby Sharing اطلاع دارند، باعث می‌شود که آن را یک ویژگی جدید بدانیم.

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های خود را به‌طور بی‌سیم میان دو دستگاه ویندوزی با استفاده از بلوتوث به روش مشابه AirDrop در مک انتقال دهید.

برای استفاده از قابلیت Nearby Sharing شما نیاز دارید که آن را در تنظیمات (Settings > System > Nearby Sharing) فعال کنید. سپس شما می‌توانید بر روی هر فایلی در اکسپلور ویندوز راست کلیک کنید، آیکون Share را انتخاب کنید و سپس کامپیوتر مقصد را در منو انتخاب کنید. فراموش نکنید که کامپیوتر دریافت‌کننده فایل نیز، باید قابلیت Nearby Sharing را فعال داشته باشد.

اجرای نرم افزارهای اندرویدی:

به لطف وجود فروشگاه نرم افزاری آمازون که به‌طور رایگان در فروشگاه مایکروسافت قابل دسترس است، شما اکنون می‌توانید در صورتی که سخت افزار مورد نیاز را داشته باشید، برنامه‌های اندرویدی را در ویندوز 11 اجرا کنید.

برای انجام این کار، فروشگاه مایکروسافت را باز کنید (در منوی استارت آن را جستجو کنید)، سپس فروشگاه نرم افزاری آمازون را نصب کنید و در این مرحله، شما برای انجام پروسه نصب Windows Subsystem برای Android راهنمایی می‌شوید.

بعد از راه‌اندازی مجدد سیستم یا ری‌استارت فروشگاه نرم‌افزاری آمازون به‌طور خودکار باز می‌شود. وارد حساب کاربری آمازون خود در این فروشگاه شوید و سپس می‌توانید برنامه های اندرویدی را دانلود و از آنها استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشته با 10 قابلیت جذاب ویندوز 11 آشنا شوید! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

انفجار گوشی ردمی ۶A موجب مرگ یک زن در هندوستان شد

یکی از کاربران هندی توئیتر اخیرا از انفجار یک دستگاه گوشی ردمی 6A در این کشور خبر داد و تصاویر تکان‌دهنده‌ای از پیامدهای وحشتناک این حادثه را منتشر کرد. بر اساس گزارشات، قربانی این انفجار در واقع عمه وبلاگ‌نویس هندی بوده است. جسد این زن روز گذشته کشف شد. داستان انفجار ردمی 6A دارای ماهیت کاملا کلاسیک است: یک زن هندست خود را در طول مدت شب به آداپتور شارژ متصل کرد؛ اما عواقب وحشتناک از آنجا ناشی شده که وی گوشی را روی بالشت و دقیقا در کنار سر خود قرار داده است.

بر اساس شنیده‌ها این زن از هندست خود تنها برای برقراری تمس و تماشای ویدیو در یوتیوب استفاده می‌کرد. کاربر توئیتری با انتشار پستی اعلام کرد: “شب گذشته جنازه عمه من کشف شد. وی از اسمارت‌فون ردمی 6A استفاده می‌کرد. او هندست خود را روی بالش و نزدیک به سر خود قرار داده بود و انفجار گوشی پس از مدتی موجب مرگ وی در خواب شده است. اکنون اوقات بدی را سپری می‌کنیم. آیا در چنین شرایطی یک برند ملزم به حمایت از کاربران آسیب‌دیده خود نیست؟”

شاخه محلی شیائومی در هندوستان پیش‌تر نسبت به این حادثه واکنش نشان داده است. این شرکت اعلام کرده که به منظور اطلاع از شرایط وقوع حادثه با خانواده شخص متوفی تماس گرفته است.

نوشته انفجار گوشی ردمی 6A موجب مرگ یک زن در هندوستان شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

۱۰ فناوری پیشرفته در ایمنی خودرو که جان آدم‌ها را نجات می‌دهند

فناوری و تکنولوژی در خودرو و ایمنی ماشین ها

در این مطلب، نگاهی به 10 تکنولوژی و فناوری پیشرفته و موثر در بهبود امنیت و ایمنی خودرو می‌اندازیم که جان انسان‌های زیادی را سالانه نجات می‌دهند.

همه ما، بارها با زبان‌ها و لحن‌های متفاوت شنیده‌ایم که ایمنی، نه تنها در خودرو، بلکه در هرچیزی، مهم‌ترین و اولین اصل است که باید رعایت کنیم. تکنولوژی در صنعت خودرو مثل اکثر صنایع دیگر، نقش بسیار پررنگی داشته و واقعاً امنیت خاطر ما را هنگام استفاده از وسایل نقلیه، مقدار زیادی بالا برده است که شاید خیلی قدر آن را ندانیم.

ایمنی وسایل نقلیه از ابتدای اختراع آن‌ها تا به امروز، پیشرفت‌هایی کرده که کارل بنز تصور آن‌ها را هم نمی‌توانست بکند! به گونه‌ای که امروزه برخی از قابلیت‌های ایمنی خودرو که در ماشین‌های مدرن ما وجود دارند را به طور کل نادیده می‌گیریم و اهمیت آن‌ها را درک نمی‌کنیم.

روزگاری برخی از قابلیت‌های پایه ایمنی در ماشین‌های امروزه ما، تکنولوژی و فناوری پیشرفته‌ای حساب می‌شدند که دنیا و صنعت خودرو را شوکه می‌کردند. احتمالاً هیچ‌کدام از ما اختراع کمربند ایمنی در سال 1959 را به یاد نداشته باشیم و اصلاً ماشینی بدون کمربند ایمنی رو نتوانیم تصور کنیم؛ ولی شاید شروع استفاده خودروهای داخلی از کیسه هوا یا Airbag را یادمان باشد که ایمنی و امنیت خاطر خوبی را برای رانندگان فراهم می‌کرد.

فناوری های تامین خودکار ایمنی خودرو

آینده صنعت خودرو و تامین ایمنی و امنیت ماشین و سایر وسایل نقلیه هم، مطابق انتظار در دست تکنولوژی است. فناوری های خودکار ایمنی خودروها، روزبه‌روز درحال پیشرفت هستند و مدل‌های مختلف این تکنولوژی، سالانه نقش پررنگ‌تری در نجات جان آدم‌ها، کاهش تصادفات و جلوگیری از مصدومیت‌های جدی ایفا می‌کنند.

لیست معرفی تکنولوژی و فناوری های پیشرفته افزایش امنیت خودرو ما هم تشکیل‌شده از همین فناوری های اتوماتیک ایمنی خودرو است. معمولاً هم وقتی صحبت از فناوری های خودکار و اتوماتیک برای خودرو می‌شود، نام شرکت تسلا به ذهن ما می‌آید، ولی شرکت‌های خودروسازی دیگری هم هستند که از این قابلیت‌ها برای برقراری ایمنی ماشین‌های خود استفاده می‌کنند.

این قابلیت‌ها همگی با تکیه بر سنسورها و دوربین‌های مختلف اطراف خودرو کار می‌کنند که داده‌های موردنیاز را به سیستم کامپیوتری ماشین می‌رسانند. درواقع فناوری‌های خودکار تامین امنیت خودرو، یک وسیله نقلیه را از محیط و اتفاقات اطراف آن آگاه می‌کند تا به کمک راننده برای کاهش خطر بیاید.


1. فناوری ترمز اضطراری خودکار (AEB)

تکنولوژی Automatic Emergency Braking یا به اختصار AEB، فناوری ایمنی ترمز اضطراری خودکار است که می‌تواند تصادفات احتمالی را پیش‌بینی و به طور خودکار، واکنش لازم را نشان دهد.

سیستم AEB برای اولین بار در خودروهای لوکس از سال 2006 به بعد استفاده شد. امروزه طبق قرارداد بین اداره ملی آمریکا برای برقراری ایمنی ترافیک بزرگ‌راه‌ها (NHTSA) و خودروسازان این کشور، تقریباً هر خودرویی که در ایالات متحده تولید شود، باید مجهز به تکنولوژی ترمز اضطراری خودکار (AEB) باشد.

تکنولوژی و فناوری AEB ترمز اضطراری خودکار

این سیستم با استفاده از داده‌های تصوریری دوربین‌ها، رادارها و سنسورها، خطر و شرایطی که ممکن است به تصادف منجر شود را متوجه می‌شود و تصادفات رانندگی را پیش‌بینی می‌کند و پس از آن، این سیستم به‌طور خودکار، ترمزها را فعال می‌کند تا خودرو متوقف یا سرعت آن کم شود.

فناوری AEB نقص‌هایی هم دارد. مثلاً در تاریکی شب، آن‌قدر که در روز موثر و کارآمد است، خوب کار نمی‌کند و یا مواقعی که نور کافی فراهم نباشد هم ممکن است به‌خوبی کار نکند. طبیعتاً اگر سرعت خودرو بالا یا فاصله با ماشین یا فرد مقابل کم باشد هم شاید نتواند به طور کامل از تصادف جلوگیری کند. مواقع خیلی کمی هم ممکن است در اثر رویت سایه‌هایی در جاده، به اشتباه ترمزها را فعال کند!

فناوری ترمز اضطراری خودکار، در ترافیک‌های مختلف، پارکینگ‌ها، بزرگ‌راه‌ها، اتوبان‌ها و جاده‌های شهری و روستایی کارآمد است. علاوه بر آن،‌ تکنولوژی AEB حتی رهگذران و دوچرخه‌سواران را هم تشخیص می‌دهد و حتی در حالت دنده‌عقب هم فعال می‌شود.

آمار جلوگیری از تصادفات توسط AEB

طبق اعلام موسسه بیمه و ایمنی بزرگ‌راه آمریکا (IIHS)، فناوری AEB موفق شده است 56 درصد از تصادفات با مصدومیت‌های شدید جلو به عقب و 50 درصد از کل تصادفات جلو به عقب را کاهش دهد.

همچنین IIHS اعلام می‌کند که 27 درصد از کل تصادفات ماشین‌ها با عابرین و 30 درصد از تصادفات با عابرینی که باعث مصدومیت جدی می‌شد، به لطف تکنولوژی AEB کاهش یافته است.


2. هشدار برخورد به جلو (FCW)

تکنولوژی بعدی در لیست ما، فناوری Forward Collision Warning یا FCW بوده که همان‌طور که از نامش مشخص است، هنگامی که احتمال برخورد به جلو باشد، به شما هشدار خواهد داد!

بر خلاف AEB (فناوری ترمز اضطراری خودکار) که در قسمت قبل راجع به آن صحبت کردیم، FCW کنترل ماشین را بر عهده نخواهد گرفت و به طور خودکار ترمز نمی‌زند؛ بلکه به راننده صرفاً هشدار می‌دهد. این هشدارها ترکیبی از هشدارهای صوتی، تصویری و لرزشی هستند تا راننده در زمان مناسب بتواند واکنش لازم را برای جلوگیری از برخورد نشان دهد.

فناوری هشدار برخورد از جلو FCW

شرکت‌های سازنده خودرو، تکنولوژی‌های AEB و FCW را ترکیب می‌کنند، تا یک سیستم ترکیبی از هشدار و عمل خودکار برای برقراری ایمنی خودرو و راننده ایجاد کنند.

تکنولوژی FCW درحال پیشرفت است. هشداری که این سیستم به ماشین می‌دهد، به گونه‌ای طراحی شده است که راننده فرصت زمانی لازم برای ترمز، تنظیم فرمان و یا تغییر جهت کامل را داشته باشد؛ اما از سمتی دیگر، امروزه اکثر این سیستم‌ها قابل تنظیم هستند که مثلاً زودتر یا دیرتر از زمان مقرر یا مدل خاصی از هشدار را بدهند.

از آنجایی که FCW با سنسورها و دوربین‌ها کار می‌کند، مواردی مانند برف، یخ، مه یا شرایط نامناسب آب و هوایی می‌تواند دچار ایجاد نقص در کارایی آن شود.

آمار عملکرد FCW

بنا بر یک همه‌پرسی از رانندگانی که از FCW یا سیستم هشدار برخورد به جلو با 47 هزار ماشین مختلف بین سال‌های 2017 تا 2022 استفاده کرده‌اند، 56 درصد رانندگان از این تکنولوژی رضایت خاطر دارند.

برنا بر گزارش موسسه بیمه و ایمنی بزرگ‌راه آمریکا (IIHS)، فناوری FCW توانسته تصادفات از جلو به پشت را 27 درصد کاهش دهد.


3. هشدار نقطه کور (BSW)

در سال 2022، یک تحقیق از IIHS نشان داد که خودروهای بزرگ، اکثراً در زمان پیچیدن به عابرین پیاده برخورد می‌کنند. سال 2020 تصادفات مرگ‌بار با عابر پیاده 59 درصد افزایش داشت و باعث 6 هزار و 500 مرگ در آمریکا شد! در همان سال، 54 هزار و 700 عابر پیاده در تصادف با اتومبیل‌ها مجروح و مصدوم شدند. IIHS بر این باور است که این تصادفات و این آمار و ارقام، عدمتاً به دیل نقطه کور هستند.

هشدار نقطه کور Blind Spot Warning

از کناره‌ها گرفته تا پشت، خودروها چندین نقطه کور دارند. هرچه ماشین بزرگ‌تر باشد، نقطه کور آن هم بیش‌تر است. سیستم هشدار نقطه کور (Blind Spot Warning) یا BSW از سنسورهای مختلف برای اسکن کردن نقاط کور راننده و هشدار به او استفاده می‌کند.

هشدارهای این سیستم هنگام پیچ، ترمز و تغییر لاین فعال می‌شوند و اگر وسیله نقلیه، رهگذر یا هر شئ دیگری در نقطه کور راننده باشد، به او هشدار می‌دهند.

آمار رضایت از BSW

طبق همه‌پرسی که از 47 هزار راننده با ماشین‌های مختلف انجام شد، 64 درصد آن‌ها از تکنولوژی هشدار نقطه کور، رضایت کامل داشتند.


4. فناوری تشخیص ترافیک پشت خودرو (RCTA)

سال 2016، یک گزارش از شبکه CBS نشان داد که 20 درصد تمام تصادفات آمریکا، در پارکینگ‌ها اتفاق می‌افتند! این مدل تصادفات باعث مصدوم شدن 60 هزار نفر به‌طور سالیانه می‌شوند.

سیستم تشخیص ترافیک پشت سر هنگام بیرون آمدن از پارک

این اتفاق رایجی است که راننده‌ای که در حالت پارک قرار دارد، تمرکز خود را از دست بدهد یا زمانی که درحال دنده عقب گرفتن است، توسط اتفاقات پشت سر خود شوکه شود. سیستم تشخیص ترافیک پشت (Rear Cross-traffic Alert) یا RCTA با استفاده از سنسورها و دوربین‌های مختلف، هنگام خروج از پارک، وضعیت ترافیک و رفت و آمد ماشین‌ها در پشت ماشین را بررسی می‌کند تا راننده بتواند به طور امن از پارک بیرون آید.


5. سیستم هشدار خروج از لاین (LDW)

از هنگامی که خودرو در پارک است که بگذریم، وقتی خودرو در حال حرکت است خارج شدن از لاین می‌تواند مرگ‌بار باشد! سیستم‌های هشدار خروج از لاین یا Lane Departure Warning که به طور مخفف LDW نامیده می‌شوند، نقشی کلیدی در جلوگیری از تصادفات مرگ‌بار در اتوبان‌ها و بزرگ‌راه‌ها ایفا می‌کنند.

سیستم هشدار خروج از لاین رانندگی LDW

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که به راننده هنگام خارج شدن از لاین یا تغییر لاین بدون استفاده از چراغ‌های راهنما، هشدار دهد. فناوری LDW به تنهایی هدایت خودرو را بر عهده نمی‌گیرد و صرفاً در حد یک هشدار عمل می‌کند، ولی می‌تواند با سیستم‌های ایمنی دیگر ترکیب شود تا به طور خودکار ترمز یا مسیر را عوض کند.

آمار جلوگیری از تصادفات توسط LDW

تحقیقات نشان می‌دهد که سیستم LDW موفق شده 11 درصد تمامی تصادفات رانندگی و 21 درصد مصدومیت‌های ناشی از تصادفات را کاهش دهد.


6. فناوری کنترل پیمایش خودرو تطبیقی (ACC)

تکنولوژی Adaptive Cruise Control یا ACC که با نام کنترل کروز تطبیقی هم شناخته می‌شود، یک سیستم ایمنی پیچیده در خودرو است که برای حفظ فاصله ایمنی طراحی شده است. هنگامی که تکنولوژی ACC فعال شود، سرعت خودرو به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.

سیستم ACC از داده‌هایی که از طریق رادار، لیزر و سنسورها به دست می‌آورد استفاده می‌کند و به قدری کاربرد پیشرفته‌ای دارد، که آینده ماشین‌های هوشمند به شمار می‌رود.

تکنولوژی کنترل هوشمند کروز و حفظ فاصله ایمنی در خودرو

شاید باورش سخت باشد که کنترل کروز اولین بار در سال 1958 استفاده شد! احتمالاً نام اتو پایلت (Auto Pilot) را شنیده‌اید. با استفاده از این تکنولوژی در آن زمان می‌شد خودرو را روی سرعتی ثابت قرار داد تا مسیر خود را ادامه دهد؛ اما امروزه با سیستم کروز کنترل پیشرفته سر و کار داریم.

سیستمی شبیه به تکنولوژی کنترل کروز تطبیقی مدرن امروز (ACC)، برای اولین بار روی مرسدس بنز کلاس S استفاده شد که «Distronic» نام داشت. کارایی آن به این صورت بود که خودرو با استفاده از سنسورهای رادار، فاصله ایمنی خود را با ماشین‌های روبه‌رو حفظ می‌کرد.

فناوری ACC امروز هم تقریباً این‌گونه کار می‌کند؛ ولی به صورت هوشمندتر، ترافیک و سرعت را می‌سنجد و سرعت خودرو را هم تنظیم می‌کند. استفاده از تکنولوژی ACC، باعث می‌شود استرس و اضطراب رانندگی‌های طولانی و فرسایشی کم‌تر شود و سختی رانندگی در ترافیک پایین بیاید؛ چرا که مدل‌های هوشمندانه‌تر آن می‌توانند در ترافیک ماشین را متوقف و دوباره به راه بی‌اندازند که این یعنی خداحافظی با کلاچ و ترمزهای پیاپی و خسته‌کننده!


7. فناوری کمک به حفظ لاین خودرو

اگر دو مورد آخر را با هم ترکیب کنیم، به این تکنولوژی پیشرفته برای رانندگی در مسیرهای شلوغ‌تر می‌رسیم. وقتی درمورد LDW صحبت کردیم، گفتیم صرفاً هشداردهنده است و به خودی خود کاری را از پیش نمی‌برد. اما تکنولوژی Active Lane-keeping Assist یا کمک‌کننده رانندگی در لاین، با ACC ترکیب می‌شود و در رانندگی شما دخالت می‌کند تا از تصادف و ایمنی خودرو محافظت کند!

تکنولوژی در ایمنی خودرو Active lane keeping assist

همان‌طور که گفتیم این فناوری، ترکیب دو فناوری قبلی است و با استفاده از سنسورهای رادار، اگر شما به هر جهتی درحال برخورد با عابر، وسیله نقلیه یا هر شی دیگری باشید، ترمز می‌کند یا در برخی مدل‌ها با دسترسی‌های بیش‌تر، مسیر شما را تغییر می‌دهد.

به طور کل، این تکنولوژی آینده‌نگرانه‌تر است و به نظر می‌آید آینده سیستم‌های امنیتی و ایمنی اتوماتیک خودروها باشد.


8. نمایشگر هدآپ (HUD) برای خودرو

نمایشگر هدآپ (Head-up Display) که با نام HUD هم شناخته می‌شود، به نمایشگری گفته می‌شود که در میدان دید شما قرار می‌گیرد. در صنعت خودرو هم با رایج شدن HUD و نمایش علائم و اطلاعات مهمی مانند سرعت، وضعیت ترافیک، اطلاعات مسیر، راهنمای مسیریابی، چراغ‌های هشدار و میزان بنزین باقی‌مانده روی صفحه، راننده نیازی به چرخش سر خود نخواهد داشت.تکنولوژی نمایشگر روی شیشه ماشین در ایمنی خودرو

درواقع کار HUD آن است که به راننده کمک کند تا هر اطلاعاتی که نیاز دارد، روی شیشه جلو به او نمایش داده شوند، نه در گوشی یا قسمت‌های دیگر ماشین.


9. تکنولوژی هشدار خستگی راننده خودرو

بر اساس گزارش یک سازمان بریتانیایی جلوگیری از تصادفات به اسم RoSPA، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان علت اصلی وقوع 20 درصد از تصادفات جاده‌ای و 25 درصد از تصادفات مرگ‌بار و شدید است.

حالا اکثر شرکت‌ها سیستم‌های مختلفی برای هشدار خستگی رانندگان در خودروهای خود می‌گذارند که اگر علائم خستگی یا خواب‌آلودگی نشان دهید، به شما هشدار خواهد داد تا به استراحت بپردازید.

تکنولوژی تشخیص خستگی و خواب‌آلودگی راننده برای ایمنی خودرو

عمدتاً این سیستم‌ها به این گونه هستند که حالات چهره و چشمان شما را به وسیله دوربین آنالیز می‌کنند تا متوجه شوند میزان سرحالی و شادآبی شما چه‌قدر است یا این‌که چشمانتان چه‌قدر باز است یا حتی مقدار پلک شما را بررسی می‌کنند تا در صورت نیاز، به شما هشدار دهند.


10. گزارش خودکار تصادفات به مراکز

اگر با وجود تمام تکنولوژی ها و فناوری هایی که از ابتدای مقاله تا به الآن گفته‌ایم، راننده یک خودروی مدرن جوری مدیریت کرد که تصادف کند، قدم آخر آن است که لااقل جان سالم به در ببرد! در این حالت، زمان مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده مرز بین مرگ و زندگی است، پس امدادرسانی سریع، یعنی شانس بیش‌تر برای نجات جان افراد.

اینجا دقیقاً جایی است که تکنولوژی در برابر مرگ قرار می‌گیرد و برخی افراد را به زندگی برمی‌گرداند.

تماس با اورژانس هنگام تصادف

امروزه نه تنها ماشین‌ها، بلکه ساعت‌های هوشمند هم این امکان را دارند که هنگام تصادف، اطلاعات دقیق محل تصادف را برای اورژانس ارسال کنند. این سیستم در ماشین‌ها به گونه‌ای است که حتی مدل، پلاک، رنگ ماشین، اطلاعات مسیریابی، شدت تصادف و میزان آسیب هم ارسال می‌شود و اورژانس را به صحنه فرا می‌خوانند.


در این مطلب 10 فناوری و تکنولوژی هیجان‌انگیز مورد استفاده در خودرو که به حفظ ایمنی و امنیت رانندگان کمک می‌کنند را بررسی کردیم. برخی از این فناوری‌ها که نام بردیم، با نام‌های انحصاری کمپانی‌های سازنده ماشین در خودروها استفاده می‌شود. مثلاً ممکن است کمپانی BMW برای خودروهای خود از تکنولوژی LDW استفاده کند، اما نام آن را اندکی تغییر دهد؛ ولی درواقع همین تکنولوژی تنها با نامی متفاوت است.

شما هم اگر از تکنولوژی‌های مدرن خودرو، به خصوص فناوری های تامین خودکار امنیت اتومبیل با خبر هستید، در بخش نظرات اطلاعات جالب‌تان را با ما درمیان بگذارید.

نوشته 10 فناوری پیشرفته در ایمنی خودرو که جان آدم‌ها را نجات می‌دهند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

آی‌فون‌ ۱۴ پلاس احتمالا به یک فاجعه تجاری دیگر برای اپل تبدیل خواهد شد

امسال اپل تصمیم گرفت تا با عرضه آی‌فون 14 پلاس بار دیگر سری آی‌فون‌های پلاس خود را احیاء نماید. این دستگاه که پیش‌تر تصور می‌شد با نام آی‌فون 14 مکس عرضه شود؛ اساسا همان آی‌فون 14 با اندازه‌ای بزرگ‌تر است. اپل در این اسمارت‌فون از یک نمایشگر بزرگ‌تر 6.7 اینچی و باتری با ظرفیت بالاتر بهره گرفته است. با این‌حال صرفنظر از این 2 مشخصه، آی‌فون 14 پلاس از مشخصاتی مشابه با مدل استاندارد آی‌فون 14 برخوردار است.

این هندست با هدف جبران ناکامی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 13 مینی روانه بازار خواهد شد. اپل متوجه شده که اکثر مشتریان به مدل‌های کوچک‌تر آی‌فون علاقه چندانی نداشته و استقبال بالای کاربران از مدل پرو مکس نهایتا موجب شد تا غول کوپرتینویی تصمیم به عرضه یک آی‌فون پایین‌رده با اندازه‌ای بزرگ‌تر بگیرد. با این‌حال آی‌فون 14 پلاس احتمالا شکست دیگری را برای اپل رقم خواهد زد.

عملکرد اولیه آی‌فون 14 پلاس به سری آی‌فون مینی اپل شباهت دارد

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل نخستین مجموعه از سفارشات آی‌فون عمدتا به مدل‌های سری آی‌فون 14 پرو اختصاص خواهد داشت. ظاهرا 85 درصد از پیش‌سفارشات ثبت شده متعلق به مدل‌های بزرگ‌تر آی‌فون هستند. همچنین سهم مدل‌های آی‌فون 14 پلاس و آی‌فون 14 از پیش‌فروش هندست‌های جدید اپل به‌ترتیب برابر با 5 و حدودا 10 درصد است.

عملکرد ضعیف آی‌فون 14 پلاس در پیش‌فروش، حال و هوای آی‌فون‌های مینی اپل را در ذهن تداعی می‌کند. البته برای قضاوت در این خصوص هنوز خیلی زود است؛ اما به‌نظر می‌رسد که آی‌فون 14 پلاس می‌تواند شکست دیگری را برای اپل رقم بزند. آقای کو خاطرنشان می‌کند که این پدیده در نخستین مرحله از فروش آی‌فون امری معمول به‌شمار می‌رود. با این‌حال وی اذعان می‌کند که فروش آی‌فون‌های پرو در مقایسه با سالیان گذشته کمی افزایش یافته است.

بدیهی است که این موضوع نشان‌دهنده تفاوت‌های میان مشخصات مدل‌های پرو و غیر پرو آی‌فون است. هنوز مشخص نیست که اپل بنا بر چه دلایلی تصمیم به عرضه یک آی‌فون پرچم‌دار ضعیف‌تر گرفته است. با این‌حال کارشناسان تصور می‌کنند که غول کوپرتینویی بحران تورم فزآینده در جهان و ناپایداری‌های اقتصادی را تجزیه و تحلیل نموده و نهایتا به چنین نتیجه‌ای رسیده است.علیرغم این موضوع، طرفداران آی‌فون کماکان به‌دنبال خریداری مدل‌های گران‌قیمت‌تر سری آی‌فون 14 پرو هستند. البته این رویکرد می‌تواند دستخوش تغییر شود. اکنون از زمان عرضه سری آی‌فون 14 تنها چند روز گذشته است؛ بنابراین برای هرگونه اظهارنظر قطعی پیرامون میزان محبوبیت آی‌فون 14 پلاس هنوز خیلی زود است.

کاربران کماکان نسبت به خریداری آی‌فون‌های پرو تمایل بیش‌تری از خود نشان می‌دهند

شایان به ذکر است که با وجود تفاوت‌های قابل‌توجه در مشخصات مدل‌های پرو و غیر پرو، اخلاف قیمت‌گذاری گوشی‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 پلاس با آی‌فون 14 پرو چندان چشمگیر نیست. در واقع مشتریان احتمالا ترجیح می‌دهند تا با پرداخت هزینه کمی بیش‌تر، هندستی با پیشرفت‌های واقعی و ملموس را خریداری نمایند. این ارتقاء برای کاربران فعلی آی‌فون 13 بسیار منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ چرا که این افراد با خریداری آی‌فون 14 یا آی‌فون 14 پلاس هیچ‌گونه ارتقاء شاخصی را تجربه نخواهند کرد. در مقابل، آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس از یک پردازنده جدیدتر، سیستم دوربین ارتقایافته و همچنین طراحی جدید با جزیره دینامیکی بهره می‌گیرند.

در هر صورت همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام شد؛ اکنون برای صدور هرگونه حکم قطعی هنوز خیلی زود است. از این گذشته اگرچه میزان استقبال اولیه از آی‌فون 14 پلاس چندان ایده‌آل به‌نظر نمی‌رسد؛ اما با آغاز فروش این هندست در بازارهای جهانی طی آینده‌ای نزدیک، این چشم‌انداز نیز احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد.

نوشته آی‌فون‌ 14 پلاس احتمالا به یک فاجعه تجاری دیگر برای اپل تبدیل خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

نهنگ‌ها قیمت بیت‌کوین را تا حد چشم‌گیری افزایش دادند

اخیرا قیمت بیت‌کوین به یکی از نقاط مورد علاقه نهنگ‌ها برای خرید رسید که نتایجی قابل پیش‌بینی را به ارمغان آورد و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دیتا و تحلیل‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که بیت کوین رکود جدیدی در سقف قیمتی چند هفته اخیر خود را داشته که تقریبا برابر 21,671 هزار دلار بوده است.

در تجزیه و تحلیل این رویدادها، منبع نظارت Whalemap اشاره کرد که خوشه‌های خریداری شده توسط نهنگ‌ها به طور موثر به بیت‌کوین اجازه داده است که به بازی بازگردد.

19,000 دلار قبلاً منطقه مورد علاقه خریداران بوده و بنابراین در طول بررسی پایین‌ترین حدود قیمتی در دو ماهه اخیر، این مورد نقض نشده است.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، دو منطقه کلیدی دیگر حمایت نهنگ‌ها، 16 هزار و 13 هزار دلار هستند. تیم Whalemap اظهار داشت: پشتیبانی نهنگ‌ها در بازه 19k تقریباً به طور بی‌نقصی به صعود اخیر کمک کرد.

نمودار بالا اهمیت بازه 21000 دلاری را نشان می‌دهد که BTC/USD اخیرا به آن شکل رفتار کرد . علاوه بر اینکه این منطقه مورد توجه نهنگ‌ها بود، در اواسط ماه اوت و قبل از اینکه به سمت مقاومت حرکت کند، به عنوان پشتیبان عمل کرد.

میشائل ون‌دی‌پوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، آن روز به دنبال کنندگان توییتر گفت: «بیت کوین همچنان در مقاومت ایستاده و احتمالاً در همینجا تثبیت خواهد شد.

نوشته نهنگ‌ها قیمت بیت‌کوین را تا حد چشم‌گیری افزایش دادند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

لی جون: شیائومی در زمانی مناسب به رقابت تولید خودروهای برقی وارد شده است

پیش از این گزارشات متعددی منتشر شد که نشان می‌داد کمپانی شیائومی به‌دنبال توسعه کسب‌وکار خود به سوی تولید اتومبیل‌های برقی خودران است. حتی این شرکت چینی حدودا 2 ماه قبل فناوری پایلوت خود برای اتومبیل‌های خودران را به معرض نمایش گذاشت. لی جون؛ مدیرعامل شیائومی معتقد است که غول فناوری چینی دقیقا در زمانی مناسب به میدان رقابت برای تولید خودروهای برقی وارد شده است؛ حتی اگر شرکت تسلا از حدودا 10 سال قبل در این بازار یکه‌تازی کرده باشد.

اظهارات مدیرعامل شیائومی کاملا جاه‌طلبانه به‌نظر می‌رسند. حتی وی در یکی از کتاب‌های خود اعلام می‌کند که بازار خودروهای برقی تنها انتخاب و مسیر پیش روی شرکت است. گزارش مالی 3 ماهه گذشته شیائومی نشان می‌دهد که تیم تحقیق و توسعه این شرکت اکنون شامل بیش از 1000 کارمند است. بعلاوه تلاش‌های کمپانی در زمینه خودروهای برقی حدودا 88.3 میلیون دلار برای شیائومی هزینه در بر داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید انبوه نخستین خودرو برقی شیائومی در 6 ماهه نخست سال 2024 آغاز خواهد شد. همچنین این محصول احتمالا در کارخانجات تحت مالکیت شیائومی تولید می‌شود. در واقع برخی گزارشات ادعا می‌کنند که شیائومی کار روی نمونه اولیه مهندسی را به پایان رسانده و وارد مرحله یکپارچه‌سازی نرم‌افزار شده است.

برخی افراد آگاه معتقدند که اولین خودرو تولیدی شیائومی یک سدان مجهز به سیستم LiDAR با قیمتی در حدود 300 هزار یوان (43 هزار دلار) خواهد بود. از سوی دیگر برخی افراد دست‌اندرکار ادعا می‌کنند که این خودرو در چندین مدل مختلف با قیمت‌گذاری در بازه 200 هزار تا 300 هزار یوان (29 هزار الی 43 هزار دلار) روانه بازار خواهد شد.

نوشته لی جون: شیائومی در زمانی مناسب به رقابت تولید خودروهای برقی وارد شده است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

افزایش تعرفه تلفن ثابت تصویب شد؟

در تعرفه جدید علاوه بر افزایش نرخ مکالمه با تلفن ثابت به پرداخت مبلغ ثابت و ماهانه برای نگه داشتن خط نیز اشاره شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان امسال مورد تایید قرار گرفت، و درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی خواهد شد. محمدرضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در این راستا گفت: تعرفه تلفن ثابت تقریبا ۱۲ سال است که برخلاف افزایش تورم تغییری نکرده است. ما در خواستمان را برای تغییر تعرفه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه دادیم و آ‌ن‌ها بررسی کردند و کارهای کارشناسی آن انجام شد.

ظاهرا در این تعرفه جدید ذکر شده که در استان تهران به ازای ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه، هزینه‌ای معادل ۲۰۰۰۰ تومان، برای سایر مراکز استان‌ها به ازای حداقل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه ۱۵۰۰۰ تومان به عنوان حداقل پرداخت و سایر شهرها به ازای ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه معادل ۱۰۰۰۰ تومان به هزینه پرداختی تلفن افزوده خواهد شد.

همچنین طبق این مصوبه کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه فقط برای ساکنین پایتخت و کسانی لحاظ می‌شود که از خط خود استفاده نکرده و فقط می‌خواهند آن را نگه دارند.

بیدخام افزود: این تعرفه در سازمان تنظیم مقررات رادیویی و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز تصویب شد و به کمیسیون تنظیم بازار ارسال گردید؛ آن‌جا هم با شرایطی مصوب شد و پس از آن به وزارت ارتباطات ابلاغ گردید.
وی در ادامه گفت که در انتظار بررسی کمیسیون تنظیم بازار و ابلاغ از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هستند تا فرآیند اطلاع رسانی در این زمینه را شروع کنند.
نظر شما در مورد تعرفه‌های جدید چیست؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

نوشته افزایش تعرفه تلفن ثابت تصویب شد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اختلالی که به قاچاق موبایل کمک می‌کند؛ دلیل عدم ارسال پیامک رجیستری سامانه همتا چیست؟

پیامک سامانه همتا که یکی از اصلی‌ترین روش‌های شناخت گوشی قاچاق از گوشی‌های قانونی به شمار می‌آید به تازگی دچار قطعی و اختلال گسترده شده و این اتفاق خریداران را دچار سردرگمی کرده است.

خریداران با استفاده از پیامک سامانه همتا می‌توانند اطمینان حاصل کنند که گوشی که قصد خرید آن را دارند به شکل قانونی وارد کشور شده و اصالت آن قابل تایید است، اما قطعی سامانه پیامک همتا ممکن است خطرات مالی و قضایی بسیاری را خریداران به همراه داشته باشد.

تاکنون اپراتور پاسخگوی مرکز تماس سامانه همتا نیز این مشکل را تایید کرده و اذعان داشته که این مشکل عمدتا از سمت سیم‌کارت‌های همراه اول است. به نظر می‌رسد که مشکلات مالی همراه اول با وزارت صمت و وزارت ارتباطات منشا بروز چنین مشکلی بوده و هرچه سریع‌تر لازم است تا مقامات مسئول نسبت به حل این اختلافات اقدام لازم را انجام دهند.

در همین رابطه مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به مشکل قطع پیامک‌های سامانه همتا بیان کرد: گویا مشکلاتی مالی میان اپراتورها و سامانه همتا باعث بروز این اختلال شده و همین قضیه موجب متضرر شده خریداران می‌شود. چنین اتفاقی شرایط وارد شدن گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های با اصالت به بازار را فراهم می‌کند.

وزارت صمت و ارتباطات باید این اختلال را رفع کنند

محبی تاکید کرد که مسئولین وزارت صمت و ارتباطات مسئول اصلی این مشکل هستند و مسئولین این دو وزارتخانه باید با اپراتورهای تلفن همراه وارد گفتگو شوند تا این اختلال سریعا رفع شود.

به اعتقاد رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی این اتفاق باعث ایجاد آشفتگی در بازار شده و به زودی مشخص خواهد شد که چه حجمی از گوشی‌های قاچاق وارد بازار شده است.

وی با بیان این که هنگام واردات گوشی تلفن همراه حقوق ورودی گمرکی بابت ارسال پیامک همتا از واردکننده اخذ می‌شود، تاکید کرد که مردم نباید ضرر کم‌کاری و اختلافات مالی ارگان‌های دولتی را بپردازند.

مهدی محبی در خصوص مسئولیت اصناف در اختلال ارسال پیامک سامانه همتا متذکر شد: اصناف و خریداران تلفن همراه هیچ مسئولیتی بابت اختلافات مالی ارگان‌های دولتی با اپراتورهای تلفن همراه ندارند.

حجم گوشی‌های قاچاق دربازار افزایش می‌یابد

وی در خصوص تبعات عدم ارسال پیامک سامانه همتا به جهت تشخیص اصالت تلفن‌های همراه موجود در بازار توضیح داد: طبیعتا قاچاقچیان از این فرصت استفاده می‌کنند و ممکن است در سایه نبود پیامک‌های رجیستری، حجم انبوهی از گوشی‌های قاچاق و سرقتی وارد بازار شود.

محبی با بیان اینکه پیامک‌های همتا شامل اطلاع‌رسانی از وضعیت رجیستری و نام مالک آن است، گفت: همین موضوع اختلال گسترده‌ای در وضعیت نقل و انتقالات تلفن همراه و رسوخ گوشی‌های قاچاق در کشور ایجاد خواهد کرد.

 

نوشته اختلالی که به قاچاق موبایل کمک می‌کند؛ دلیل عدم ارسال پیامک رجیستری سامانه همتا چیست؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

سامسونگ برای تولید برخی اجزای گلکسی زد فولد ۴ از مواد بازیافتی استفاده می‌کند

سامسونگ برای تولید جدیدترین محصولات موبایلی خود شامل گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4، سری گلکسی واچ 5 و گلکسی بادز 2 پرو از باکیفیت‌ترین مواد اولیه بهره گرفته است. این موضوع موجب شده تا گجت‌های مورد اشاره به شکل شگفت‌انگیزی انعطاف‌پذیر باشند. با این‌حال غول کره‌ای برای تولید چندین مولفه از این گجت‌ها به سراغ مواد اولیه بازیافتی رفته است.

سامسونگ اخیرا به منظور ارائه توضیحات بیش‌تر حول این موضوع اقدام به انتشار چندین ویدیو نموده است. این ویدیوها صرفا جنبه آگاهی‌بخشی داشته و فاقد جلوه‌های ویژه فانتزی یا موسیقی متن جذاب هستند. در عوض این ویدیوها نشان‌دهنده اجزای متعدد تولید شده با استفاده از مواد اولیه بازیافتی هستند.

این ترکیبات در جدیدترین دستگاه‌های موبایلی سامسونگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. در این ویدیوها اعلام شده که کدام اجزا با استفاده از مواد بازیافتی و کدام‌یک با استفاده از پلاستیک استخراج شده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده تولید می‌شوند.

سری گلکسی S22 نخستین دستگاهی بود که سامسونگ برای تولید برخی اجزای آن از مواد پیشرفته بازیافت شده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده استفاده کرد. در ادامه بسیاری از اجزای غیر حیاتی در گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 نیز با استفاده از مواد بازیافتی مشابه تولید شدند. اجزای معمول تولید شده با استفاده از مواد بازیافتی شامل براکت‌های کانکتور، مجموعه اسپیکرها، قسمت پشتی دکمه‌ پاور و کلیدهای جانبی، کانکتورهای نمایشگر و براکت‌های اطراف لولا هستند.

 

میزان استفاده از مواد بازیافتی برای گلکسی بادز 2 پرو احتمالا بیش‌تر بوده و و تقریبا تمامی بخش‌های کیس حمل و جعبه هدفون با استفاده از این ترکیبات تولید شده‌اند. همچنین برخی اجزای داخلی این ایربادها نظیر براکت‌های PCB و هولدرهای باتری با استفاده از مواد اولیه فرآوری شده از تورهای ماهیگیری تولید می‌شوند. در ادامه ویدیوهای منتشر شده توسط سامسونگ برای 4 گجت گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی واچ 5 و گلکسی بادز 2 پرو را ملاحظه می‌کنید:

نوشته سامسونگ برای تولید برخی اجزای گلکسی زد فولد 4 از مواد بازیافتی استفاده می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

سامسونگ برای تولید برخی اجزای گلکسی زد فولد ۴ از مواد بازیافتی استفاده می‌کند

سامسونگ برای تولید جدیدترین محصولات موبایلی خود شامل گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4، سری گلکسی واچ 5 و گلکسی بادز 2 پرو از باکیفیت‌ترین مواد اولیه بهره گرفته است. این موضوع موجب شده تا گجت‌های مورد اشاره به شکل شگفت‌انگیزی انعطاف‌پذیر باشند. با این‌حال غول کره‌ای برای تولید چندین مولفه از این گجت‌ها به سراغ مواد اولیه بازیافتی رفته است.

سامسونگ اخیرا به منظور ارائه توضیحات بیش‌تر حول این موضوع اقدام به انتشار چندین ویدیو نموده است. این ویدیوها صرفا جنبه آگاهی‌بخشی داشته و فاقد جلوه‌های ویژه فانتزی یا موسیقی متن جذاب هستند. در عوض این ویدیوها نشان‌دهنده اجزای متعدد تولید شده با استفاده از مواد اولیه بازیافتی هستند.

این ترکیبات در جدیدترین دستگاه‌های موبایلی سامسونگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. در این ویدیوها اعلام شده که کدام اجزا با استفاده از مواد بازیافتی و کدام‌یک با استفاده از پلاستیک استخراج شده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده تولید می‌شوند.

سری گلکسی S22 نخستین دستگاهی بود که سامسونگ برای تولید برخی اجزای آن از مواد پیشرفته بازیافت شده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده استفاده کرد. در ادامه بسیاری از اجزای غیر حیاتی در گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 نیز با استفاده از مواد بازیافتی مشابه تولید شدند. اجزای معمول تولید شده با استفاده از مواد بازیافتی شامل براکت‌های کانکتور، مجموعه اسپیکرها، قسمت پشتی دکمه‌ پاور و کلیدهای جانبی، کانکتورهای نمایشگر و براکت‌های اطراف لولا هستند.

 

میزان استفاده از مواد بازیافتی برای گلکسی بادز 2 پرو احتمالا بیش‌تر بوده و و تقریبا تمامی بخش‌های کیس حمل و جعبه هدفون با استفاده از این ترکیبات تولید شده‌اند. همچنین برخی اجزای داخلی این ایربادها نظیر براکت‌های PCB و هولدرهای باتری با استفاده از مواد اولیه فرآوری شده از تورهای ماهیگیری تولید می‌شوند. در ادامه ویدیوهای منتشر شده توسط سامسونگ برای 4 گجت گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی واچ 5 و گلکسی بادز 2 پرو را ملاحظه می‌کنید:

نوشته سامسونگ برای تولید برخی اجزای گلکسی زد فولد 4 از مواد بازیافتی استفاده می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.