سقوط کینکت؛ چرا مایکروسافت از امیدوارکننده‌ترین محصولش دست کشید؟

حسگر حرکتی کینکت

شش سال پیش وقتی برای اولین بار کینکت را دیدیم، فکر می‌کردیم انقلابی بزرگ در شرف وقوع است. اما این حسگر حرکتی که ظرفیتش را داشت شیوه‌ی بازی کردن همه‌ی گیمرها تغییر دهد، به فراموشی سپرده شد. دقیقاً چه بر سر کینکت آمد؟ زومجی در مقاله‌ای به بررسی این موضوع پرداخته است.

زوم‌اپ: پوسته ی اندروید آب نبات چوبی برای اپلیکیشن GoSMS

enjoy l

ENJOY L یک پوسته‌ی جداگانه برای اپلیکیشن Go SMS است که به کمک آن می توانید ظاهر صندوق پیامک خود را به شکل اندروید آب نبات چوبی تبدیل کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.

عرضه نسخه جدید سیستم‌ عامل رایانه‌ای اپل

اپل آخرین نسخه از سیستم‌ عامل رایانه‌ای خود موسوم به OS X El Capitan را روی فروشگاه اینترنتی Mac App Store عرضه کرد.به گزارش وبسایت gsmarena، آن دسته از کاربرانی که می‌توانند این سیستم عامل را در اختیار بگیرند و طی چند سال اخیر رایانه مک خریداری کرده‌اند، باید به فروشگاه اینترنتی مذکور مراجعه کنند تا این نسخه از سیستم عامل رایانه‌ای OS X را به صورت رایگان در اختیار بگیرند.
 
حجم آخرین نسخه سیستم عامل رایانه‌ای اپل که با نام OS X El Capitan شناخته می‌شود ۶ گیگابایت اعلام شده است. آسان‌ترین روش که به صورت پیش‌فرض برای بارگذاری این سیستم عامل ارائه می‌شود، این است که کاربران نسخه کنونی سیستم عامل OS X خود را به‌روزرسانی کنند. با این وجود کاربران می‌توانند با استخراج فایل مربوطه و نصب آن روی لوح فشرده بوت، فرآیند نصب را به صورت مجزا انجام دهند.
 
سیستم عامل OS X El Capitan اپل قابلیت‌های به‌روز شده فراوانی را شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ارتقا سیستم مدیریت تقسیم صفحه‌نمایش، ارتقا سیستم Mission Control، به‌روزرسانی سیستم‌های Notes، Mail، Maps و Photos، به‌روزرسانی جست‌وجوگر Spotlight، مدیریت آسان صفحات در مرورگر اینترنتی Safari، ارتقا قابلیت‌های اجرایی، و سیستم جدید تایپ کردن.

تست اتوبوس برقی پروترا کاتالیست ایکس آر نتایج جالبی را ارائه داد

اتوبوس برقی. تست اتوبوس برقی پروترا کاتالیست ایکس آر نتایج جالبی را ارائه داد

یکی از بزرگترین محدودیت های اتوبوس های برقی رنج یا محدوده ی آن می باشد. در حال حاضر یک شرکت امریکایی این محدوده را برای اتوبوس های برقی خود به بیش از ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) رسانده است. گفته می شود که این پروترا کاتالیست ایکس آر (Proterra Catalyst XR) در تلاش است که به بیشترین مسافت پیموده شده به همراه بیشترین بازدهی برسد.

اتوبوس های برقی در حال حاضر یا در برخی از شهرهای جهان استفاده می شوند و یا در حال عرضه به برخی از شهرهای اصلی در سراسر جهان از جمله گوتنبرگ و لندن می باشند. با این وجود این تکنولوژی هنوز هم مراحل ابتدایی خود را می گذراند اما با شتاب در حال توسعه است.

پروترا در توسعه ی این تکنولوژی خاص خود می گوید، هدف نهایی اش ارائه ی یک اتوبوس برقی است که می تواند در هر مسیر ترانزیت معمولی در ایالات متحده خدمت کند. با توجه به داده ی General Transit Feed Specification نشان می دهد که مسیرهای اتوبوس شهری و روستایی امریکا کمتر از ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) در روز را پوشش می دهند. این یعنی که بسیاری از مسیرهای داخل این کشور در حال حاضر در محدوده ی کاتالیست ایکس آر هستند.

این اتوبوس با نسل جدیدی از تکنولوژی ذخیره سازی شامل بسته های دارای ۸ باتری متناسب شده و ظرفیت انرژی کلی معادل ۲۵۷ کیلو وات ساعت ارائه می دهد. این تکنولوژی ذخیره سازی توسعه یافته نه تنها برای دستیابی به یک محدوده ی افزایش یافته می باشد بلکه گفته می شود که خود این اتوبوس به طور کامل با ذهنیت افزایش محدوده و بازدهی با یک بدنه ی ایرودینامیک که از فیبر کربن و مواد کامپوزیتی پیشرفته در میان قابلیت های دیگرش ساخته شده، طراحی شده است.

این اتوبوس با نسل جدیدی از تکنولوژی ذخیره سازی شامل بسته های دارای ۸ باتری متناسب شده و ظرفیت انرژی کلی معادل ۲۵۷ کیلو وات ساعت ارائه می دهد.

مدیر عامل پروترا توضیح می دهد که “آنها تنها وسیله ی نقلیه ی حمل و نقلی هستند که به عنوان وسیله نقلیه ی الکتریکی طراحی، مهندسی و ساخته شده اند. تمام تلاش های قبلی که در این بازار صورت گرفته با یک وسیله نقلیه ی فولادی آغاز به کار کرده اند و به عنوان یک دیزل یا یک وسیله ی نقلیه ی گازی طراحی شده اند.”

هدف از تست اخیری که این شرکت انجام داده این بوده است که با یک بار شارژ کردن پروترا به بیشترین مسافت پیموده شده ای که ممکن است این وسیله برسد،که شاید دستیابی به ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) را انتظار داشتند، دست یابد. مشاهده شد که با راندن این اتوبوس با سرعت متوسط ۳۰ مایل در ساعت (۴۸ کیلومتر در ساعت) این کاتالیست ایکس آر به مسافت نهایی ۲۵۸ مایل (۴۱۵ کیلومتر) با مصرف انرژی متوسط ۰.۸ کیلووات ساعت در مایل (۰.۵ کیلووات ساعت در کیلومتر) دست یافته است.

این مسافت به طور قابل توجهی بیشتر از مسافت پیموده شده توسط اتوبوس برقی BYD -که ۱۵۵ مایل (۲۵۰ کیلومتر) را طی کرد و به نظر می رسید که بالاترین محدوده را به خود اختصاص داده- می باشد.  و در نهایت، بر اساس این نتایج تست پروترا مشاهده شد که می تواند با ارائه ی ظرفیت انرژی کل ۳۲۱ کیلووات ساعت و با یک بار شارژ شدن به مسافت ۳۰۰ مایلی یا ۴۸۳ کیلومتری دست یابد.

پروترا کاتالیست ایکس آر در Michelin مورد آزمایش قرار گرفت.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته تست اتوبوس برقی پروترا کاتالیست ایکس آر نتایج جالبی را ارائه داد اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.

افزودن قابلیت شبکه‌های اجتماعی به ایمیل‌های Outlook مایکروسافت

شرکت مایکروسافت دو قابلیت جدید را برای نسخه ویژه سرویس پست الکترونیکی Outlook مبتنی بر وب معرفی کرد. یکی از این قابلیت‌ها ابزار لایک شبیه به فیس‌بوک را شامل می‌شود و دیگر هم ابزار مشابه Mentions در شبکه اجتماعی توئیتر را ارائه کرده است.
 
با این به‌روزرسانی کاربران سازمانی هم‌اکنون می‌توانند با لایک کردن یک پست الکترونیکی آن را تایید کنند. این فرآیند از طریق کلیک کردن روی یک آیکن انگشت شست رو به بالا نشان داده شده، انجام می‌شود. قابلیت مشابه این فرآیند در اختیار کاربران فیس‌بوک قرار می‌گیرد.
 
مایکروسافت در این خصوص روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «کاربران با فشار دادن این آیکن باعث می‌شوند رنگ آن از خاکستری به آبی تبدیل شود. پست الکترونیکی که از این طریق لایک می‌شود،‌ آیکون شست رو به بالا را هم در اختیار می‌گیرد تا کاربر بتواند به صورت مجزا آن را در لیست مشاهدات خود ببیند». کاربران سازمانی همچنین می‌توانند زمانی که دیگران ایمیل آنها را لایک می‌کنند، از این مسئله مطلع شوند.
 
در بخش دیگر قابلیت Mentions برای پست‌های الکترونیکی ارائه شده است که به کاربران امکان می‌دهد توجه فرد به خصوص را به ایمیل ارسال شده جلب کند. همچنین کاربران می‌توانند به صورت خودکار یک فرد مشخص را در لیست افرادی که پست الکترونیکی برای‌شان ارسال شده، در اختیار داشته باشد. 
 
کاربران سازمانی برای آنکه بتوانند توجه فرد مقابل را به ایمیل خود جلب کنند، در بدنه پست الکترونیکی نماد @ را می‌نویسند و سپس نام فرد مورد نظر خود را قرار می‌دهند.
مایکروسافت در این خصوص گفت: «با این اقدام نام شخص مورد نظر به رنگ آبی مشخص می‌شود تا او یک پیام ویژه با نماد @ دریافت کند».

نخستین همایش ملی «امنیت، کیفیت و زیرساخت فناوری اطلاعات»

نخستین همایش ملی «امنیت، کیفیت و زیرساخت فناوری اطلاعات»، ۱۲ مهرماه امسال در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 
این همایش توسط شرکت «TÜV NORD Iran»، عضو هولدینگ بین‌المللی TÜV NORD Group و با حمایت مراجع تخصصی چون دانشکده مهندسی صنایع پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، این همایش به منظور اشاعه دانش فنی و به ‌اشتراک‌گذاری تجربیات کاربردی ارزشمند در زمینه ارزشیابی فناوری اطلاعات، با تأکید بر محصولات و خدمات به‌ روز شرکت‌های TÜV NORD وTÜV IT و با تمرکز بر ارائه دستاوردهای نوین جهانی برگزار می‌شود.
 
از محورهای این همایش می‌توان به «ارائه آخرین یافته‌های علمی، فنی، پژوهشی و تجربی مرتبط با مباحث تخصصی همایش»، «ارائه بهترین تجارب موجود در زمینه موضوعات همایش» و «محصولات و خدمات نوین شرکت برگزارکننده و سایر سازمان‌های دارای تخصص مرتبط» اشاره کرد.
 
همچنین در این همایش مباحث تخصصی همچون «ارزیابی انطباق در حوزه امنیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات از قبیل ارزیابی امنیت فضای سایبر و امنیت شبکه پرداخت»، «ارزیابی انطباق در حوزه کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات از قبیل ارزیابی کیفیت کد منبع و رابط کاربری نرم‌افزار و نیز ارزیابی برنامه‌های موبایل»، «ارزیابی انطباق در حوزه زیرساخت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات از قبیل ارزیابی مراکز داده» و « ضرورت ارزیابی انطباق محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و نشان‌های اعتماد (Trust) قابل اعطا به محصولات و خدمات فناوری اطلاعات» مطرح و بررسی می‌شود.

ارزش خودروهای مورد استفاده در آخرین فیلم سینمایی از سری جیمز باند ۳۷ میلیون دلار است

خودروهای فیلم جیمزباند

خودروها یکی از ارکان اصلی فیلم‌های سینمایی است و حضور این خودروها در فیلم‌هایی نظیر جیمز باند نیز بیش از پیش پررنگ‌تر می‌شود. سری فیلم‌های جیمز باند نیز از جمله‌‌ی این موارد است. اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که در آخرین فیلم سینمایی سری جیمز باند با عنوان Spectre خودروهایی به ارزش ۳۷ میلیون دلار مورد استفاده قرار گرفته است.

رایانه‌های سریعتر و بصرفه‌تر با استفاده از حافظه نوری

گروهی از محققان آلمانی و انگلیسی موفق به ساخت حافظه دائمی با استفاده از نور شدند.
 
محققان مرکز تحقیقاتی کارلسروهه، دانشگاه مولسن آلمان و محققان دانشگاه آکسفورد و اکستر بریتانیا با مطالعه بر روی مواد تغییر فاز دهنده موفق شدند تا سیگنال‌های نوری را تبدیل به سیگنال‌های الکتریکی کنند.
 
محققان امیدوارند که با پیشرفت این فناوری منحصر‌ به‌فرد در آینده نزدیک شاهد ظهور ریزپردازشگرهای نوری با ویژگی‌هایی همچون سرعت بسیاربالا، حداکثر کارایی و فناوری‌های تبدیل نور باشیم.
 
برای محقق ساختن حافظه نوری باید از بروز پدیده‌ای موسوم به گلوگاه معماری فون نیومن که طی آن، بیشتر زمان رایانه صرف انتقال اطلاعات بین ذخیره‌گاه و واحد پردازش مرکزی بجای اجرار بر روی آن می‌شود، جلوگیری کرد.
 
در واقع انتقال اطلاعات بین پردازشگر مرکزی و حافظه رم یکی از بزرگترین مشکلات رایانه‌های مدرن امروزی است.
 
پروفسور هاریش باسکاران، متخصص علوم رایانه‌ای دانشگاه آکسفورد گفت: ذخیره اطلاعات نه‌تنها با فیبرهای نوری انتقال اطلاعات سازگاری داشته، بلکه با آخرین نسل پردازشگرها هم تطابق دارد.
 
وی در ادامه افزود: به کمک فناوری ذخیره اطلاعات در حافظه نوری با مواد تغییرفاز دهنده می‌توان اطلاعات را تا دهها سال بدون انرژی ذخیره کرد.
 
محققان در مورد ویژگی‌های مثبت فناوری ذخیره اطلاعات با روش نوری، عنوان کردند: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم قابلیت ذخیره چندگانه اطلاعات هم به صورت دوتایی یعنی صفر و یک و هم به صورت معادلات اتمی به صورت همزمان است.
 
به کمک فناوری بایت‌های نوری می‌توان فرکانس پردازش اطلاعات را حتی از مقیاس گیگاهرتز نیز فراتر برد.
 
در فناوری ذخیره اطلاعات به کمک نور با شلیک سریع پالس‌های نور به درون بلور و تبدیل موقت آن به ماده بی‌شکل اطلاعات ذخیره می‌شود و برای پاک کردن اطلاعات ماده بی‌شکل دوباره به بلور تبدیل می‌شود.

پیدا کردن جای خالی پارک خودرو به کمک اینترنت

شرکت بوش از سیستم نشان‌دهنده محل پارک خودرو در معابر شهری رونمایی کرد.
 
مسئولان شرکت بوش در مورد مشخصات این سیستم اظهارکردند: حسگرهای نصب شده در فضا‌های پارک موجود در معابر شهری در طول یک بازه زمانی مشخص چند بار از وضعیت پارک خودرو در محل مورد نظر اطلاعات تهیه می‌کنند و در صورتی که فضای پارک اشغال شده و یا خالی باشد، اطلاعات به صورت بی‌سیم به سرور مرکزی ارسال می‌شود.
 
هریک از حسگرهای این سامانه تقریبا اندازه یک دیسک نوری قطر و حدود سه سانتیمتر نیز ارتفاع دارند و انرژی آنها از طریق باتری تامین می‌شود.
 
مسئولان شرکت بوش در مورد عملکرد هوشمندانه این سیستم افزودند: سیستم دسترسی هوشمند به فضای پارک طوری طراحی شده که رانندگان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات از اینترنت یا برنامه‌های کاربردی تلفن‌همراه استفاده کنند.
 
حسگرهای تشخیص محل پارک به حدی کم‌مصرف هستند که با یک ‌بار تعویض باتری تا هفت سال کار خواهند کرد، همچنین اپراتور پارکینگ می‌تواند برای تشخیص میزان شارژ باقی‌مانده باتری‌ها در هرزمانی از سیستم استفاده کند.
 
این سیستم همچنین قادر است تا اطلاعات اضافی مثل اندازه فضای پارک یا امکانات برای معلولان را نیز در اختیار رانندگان قرار دهد.

تقلب در طراحی هوآوی نکسوس ۶P!

 

همان‌طور که می‌دانید، یکی از تازه‌ترین نکسوس های گوگل، چند روز پیش توسط هوآوی و با نام 6P معرفی شد. دستگاهی زیبا همراه با بدنه‌ای تمام فلزی و طراحی جالب پشت آن با نواری سیاه رنگ جهت دوربین و سایر امکانات ارتباطی که توانست در همان نگاه اول مشتریان زیادی کسب کند.

در حالی که به نظر می‌رسد همه هواداران نکسوس و هوآوی از این محصول راضی هستند، کمپانی رقیب یعنی ZTE از این رویداد به هیچ وجه خوشحال نیست.ZTE-Grand-S-vs-Huawei-Nexus-6P-640x327 بر اساس مطالب و پست‌های اخیر مسئول بازاریابی کمپانی زد‌تی‌ای، آقای کیان هائو در وب‌سایت چینی Weibo، وی اشاره کرده است که چه گونه هوآوی طراحی این نکسوس را از روی طراحی این کمپانی برداشته است. برای اینکه این موضوع واضح تر باشد، دستگاه ZTE Athena از سال 2013 توسط این کمپانی طراحی و سپس این محصول در جهان با نام اصلی ZTE Grand S شناخته شده است.

همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، ادعای این کمپانی مبنی بر تقلب هوآوی در طراحی آخرین نکسوس از Grand S تا حدی درست به نظر می‌رسد (محصول سمت چپ ZTE بوده و سمت راست نکسوس هوآوی).

البته به نظر می‌رسد که ادعای ZTE برای شکایت از هوآوی خیلی محکم نباشد و حداقل از سخنانی که نماینده این شرکت بیان کرده، نمی‌توان پیگیری این موضوع را متصور دانست. بنابراین شک داریم که زدتی‌ای بخواهد هوآوی را برای این موضوع به دادگاه بکشاند! اما نظر شما چیست؟ آیا این کمپانی چینی می‌تواند از این موضوع برای اذیت کردن هم‌وطن خود استفاده درستی کند؟

نوشته تقلب در طراحی هوآوی نکسوس 6P! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.