هواوی از تلویزیون Smart Screen V رونمایی کرد +مشخصات

هواوی به صورت رسمی از تلویزیون‌های نسل سوم Smart Screen V در چین رونمایی کرد. نقطه تمایز این تلویزیون‌ها را باید سخت‌افزار قدرتمند آنها بدانیم.

تلویزیون جدید چینی‌ها تراشه‌ای هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای و یک واحد پردازش عصبی دارد. شش گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی از جمه دیگر مشخصات این دستگاه است. شرکت از ظرفیت‌های رایانش سیستم حداکثر استفاده را برده است.

عنوان شده است که این تلویزیون مجهوز به فناوری بهبود کیفیت ویدئو است و ویدئوهایی با رزولوشن 720 در این دستگاه با کیفیت 4K نمایش داده می‌شوند. فناوری بهبود ویدئو وضوح تصویر را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و خروجی قابل قبولی از ویدئوها ارائه می‌دهد.

تلویزیون Smart Screen V از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر در تمام حالت‌ها استفاده می‌کند. هواوی تلویزیون جدید خود را مجهز به سیستم صوتی جدید خود کرده است که با همکاری شرکت فرانسوی Devialet طراحی و تولید نموده و خروجی صدای 60 واتی دارد.

تلویزیون Smart Screen V

وبکم 12 مگاپیکسلی مغناطیسی از جمله دیگر مشخصات جالب توجه تلویزیون Smart Screen V است. این تلویزیون در دو مدل 65 اینچی و 75 اینچی عرضه خواهد شد که هر دو مدل وضوح تصویر 3480 در 2160 دارند. شرکت چینی در دو دستگاه نیز از سیستم عامل Harmony OS استفاده کرده است. همچنین کاربر می‌تواند از فرمان‌های صوتی نیز برای کنترل بیشتر و بهتر تلویزیون استفاده کند.

در نهایت نیز به قیمت محصولات جدید شرکت چینی می‌رسیم؛ جایی که بسیاری عقیده دارند هواوی می‌توانست کمی منصفانه‌تر عمل کند. مدل 65 اینچی Smart Screen V برچسب قیمتی 1057 دلاری دارد و مدل بزرگ‌تر 1780 دلار قیمت‌گذاری شده است.

نوشته هواوی از تلویزیون Smart Screen V رونمایی کرد +مشخصات اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو مکانی برای نمایش تبلیغات می‌شود؟!

بر اساس گزارشات، شرکت اوبر سرگرم تست امکان نمایش تبلیغات در بخش اعلان‌ها است؛ اما همه چیز احتمالا به اینجا ختم نخواهد شد. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اوبر یک بخش تبلیغاتی کاملا جدید را راه‌اندازی نموده و در صدد نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای است. اما تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که این شرکت طی چند روز اخیر اعلان‌هایی مملو از تبلیغات را برای آنها ارسال نموده است.

شایان به ذکر است که قوانین فروشگاه اپ استور اپل صریحا توسعه‌دهندگان برنامه را از انجام این‌کار منع کرده است؛ اما این موضوع موجب توقف برنامه‌های تبلیغاتی اوبر نشده است. وبسایت TechCrunch گزارش می‌دهد که برخی کاربران تبلیغات شرکت‌هایی نظیر پلوتون (Peloton) را دریافت کرده‌اند. گلایه اصلی کاربران این است که حتی در مواقع عدم استفاده فعال از برنامه اوبر نیز اعلان‌های تبلیغاتی برای آنها ارسال می‌شود.

تبلیغات درون برنامه‌ای برای اوبر برای نمایش تبلیغات در طول سفر طراحی شده‌اند؛ اما قابلیت جدید عملکردی فراتر از آن‌را ارائه می‌دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد که اوبر می‌تواند پا را یک گام فراتر گذاشته و طرح نمایش تبلیغات روی ناحیه داینامیک آیلند در گوشی‌های سری آیفون‌ 14 پرو اپل را مدنظر قرار دهد.

داینامیک آیلند به‌صورت پیش‌فرض میزبان فعالیت‌های زنده (Live Activities) است. این مشخصه جدید به iOS 16.1 اضافه شده و امکان نمایش و به‌روزرسانی پیوسته اعلان‌ها را فراهم می‌کند. اپل به منظور نمایش مزایای Live Activities نسبت به نمایش چندین نوتیفیکیشن با الگوی قدیمی از یک اپلیکیشن ویژه بهره گرفته است؛ اما بعید است که این شرکت تاکنون سناریوی نمایش تبلیغات را در ذهن خود ترسیم کرده باشد.

با توجه به اینکه قوانین اپ استور صریحا اعلام می‌کنند که توسعه‌دهندگان مجاز به نمایش تبلیغات در اعلان‌ها نیستند؛ لذا اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اوبر با عرضه این قابلیت آزمایشی برای طیف گسترده‌تری از مخاطبان کماکان قوانین اپ استور را نقض خواهد کرد یا خیر. سناریوی جالب‌تر هنگامی روی خواهد داد که به‌روزرسانی آینده اپلیکیشن اوبر از قابلیت نمایش تبلیغات در Live Activities نیز پشتیبانی نماید.

اوبر در توضیح این مورد خطاب به وبسایت TechCrunch اعلام کرد که این تست به‌صورت محدود اجرا شده و کاربران همواره با مراجعه به بخش Privacy و Notifications در برنامه می‌توانند تنظیمات مربوط به اعلان‌های موبایل خود را مدیریت نمایند.

نوشته داینامیک آیلند آیفون 14 پرو مکانی برای نمایش تبلیغات می‌شود؟! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اپل به دلیل ترس از رکود اقتصادی، دیگر کارمند استخدام نمی‌کند!

کاهش کارمندان اپل

از آنجایی که اپل از رکود اقتصادی می‌ترسد، این شرکت اکنون رویکرد محتاطانه‌تری را برای استخدام کارکنان جدید به کار می‌گیرد. گزارش دیگری حاکی از آن است که برنامه‌های داخلی شرکت کمی بدتر از کاهش سرعتی است که در چند ماه گذشته به طور عمومی به آن اذعان شده است.

در ماه آگوست، بلومبرگ گزارش داد که اپل دیگر با حدود 100 استخدام کننده قراردادی با عنوان “بخشی از فشار برای مهار اشتراک گذاری و هزینه‌های غول فن‌آوری” قطع همکاری کرد. در آن زمان، این گزارش حاکی از آن بود که پیمانکاران خارج از ساعات کاری از اخراج خود به دلیل از کارافتادگی نشان‌هایشان مطلع شده‌اند و تا دو هفته دیگر حقوق و مزایای پزشکی دریافت خواهند کرد. یک ماه قبل از آن، اپل هزینه‌ها و استخدام تیم‌های منتخب را کاهش داده بود.
اکنون گزارشی از Business Insider نشان می‌دهد که اوضاع بدتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. اپل با استناد به «سه منبعی که اطلاعات دقیقی از مکالمات دارند»، «برای چند ماه استخدام‌های جدیدی را وارد نمی‌کند» که می‌تواند به معنای عدم استخدام کارمندان بیشتر تا شهریور 1402 باشد.

این شخص – که اطلاعات مستقیمی از مکالمات داخلی در این غول فن‌آوری دارد – گفت که اپل “بدون بودجه” را برای افزایش کارمندان برای موقعیت‌های مختلف شرکت در سال آینده تعیین کرده است. این شخص، شرکت را به عنوان «انجماد» در بخش استخدام توصیف کرد.

منبع دوم، که از چندین مکالمه سطح بالا در داخل اپل اطلاع دارد، تایید کرد که اپل در حال تجربه یک توقف در استخدام‌های خود است. شخص سوم – شخصی که به دنبال یک موقعیت ارشد در شرکت بود – گفت که توسط یک رهبر عالی رتبه به آن‌ها گفته شده بود که “بودجه‌ها در حال بررسی است.” منبع سوم افزود، دیگر مدیران اپل پیام‌های مشابهی را در مکالمات خصوصی تکرار کردند.

از آنجایی که اقتصاد جهانی ممکن است به زودی با رکود مواجه شود، اپل از جمله شرکت‌های فن‌آوری است که تلاش می‌کند تا آنجا که می‌تواند از این بحران جلوگیری کند. به این نشریه، اپل آنچه را که تیم کوک، مدیرعامل این شرکت علنا ​​گفته است، تکرار کرد:

ما به استخدام ادامه می‌دهیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی، رویکردی بسیار عمدی در برخی از بخش‌های کسب و کار در پیش گرفته‌ایم. ما به آینده اپل بسیار مطمئن هستیم و در بلندمدت سرمایه گذاری می‌کنیم. ما می‌خواهیم متفکر باشیم و تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیریم که ما را قادر می‌سازد به نوآوری در دراز مدت ادامه دهیم.”

به گفته منابع گفته شده، این منابع بر این باورند که اپل همچنین در تلاش است تا مراقب باشد که چگونه این کاهش سرعت را مدیریت کند، زیرا می‌تواند بر قیمت سهام شرکت و اهداف شرکت در حرکت رو به جلو تأثیر بگذارد.

نوشته اپل به دلیل ترس از رکود اقتصادی، دیگر کارمند استخدام نمی‌کند! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

هر چیزی که باید درباره خودرو سهند، فیس‌لیفت جدید ساینا، بدانید + تصویر و جدول مشخصات

همین چند ماه پیش بود که شرکت سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سدان کلاس B خود رونمایی کرد. این خودرو سهند نام دارد و قرار بر این شده است که در سال آینده وارد بازار شود.

این خودروی اقتصادی از نظر ظاهری کاملا شبیه خودروی ساینا است. جالب است بدانید که احتمالا تولید ساینا متوقف شود؛ زیرا این خودرو استانداردهای ایمنی را زیر پا گذاشته است.

حتی شرکت سازنده آن نیز به این موضوع اقرار کرده و گفته است که خودروی سهند نمونه فیس‌لیفت ساینا خواهد بود. چندی پیش بود که سایپا از سدان خود با نام سایپا شاهین رونمایی کرد که به دلیل عدم استقبال کاربران سروصدای زیادی به پا نکرد.

شاید بگویید که این خودرو هیچ فرقی با مدل ساینا ندارد؛ ولی تنها نباید به ظاهر خودرو بسنده کرد. مهندسان شرکت سایپا توانستند اجزای این فیس‌لیفت را به طور دقیق کنار هم بچینند، در نتیجه نمی‌توان هیچ ایرادی از نما و بدنه خودرو گرفت.

در ادامه قرار است به ویژگی‌های جدیدی که در خودرو به کار رفته است، اشاره کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های ظاهری خودرو سهند

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، سهند از نظر ظاهری مشابه خودروی ساینای شرکت سایپا است. براساس تصاویری که از آن منتشر شده است، سهند نسبت به ساینا نمای یکسانی دارد و البته خود سایپا نیز این موضوع را تایید کرده است. ولی خب تفاوت‌های ریزی نیز به چشم می‌خورد!

این تغییرات شامل نمای جدید در سپر خودرو، کاپوت، چراغ‌ها، مه‌شکن‌ها و آیینه‌ها است. سهند چراغ‌های جلو کشیده‌تری دارد و چراغ‌های پشتی آن نیز تا حاشیه خودرو گسترش یافته است.

خودرو سهند

ویژگی‌های جدید در فضای کابین

در کابین خودرو می‌توان مشاهده کرد که غربیلک فرمان عوض شده و دکمه‌های سیستم صوتی نیز روی آن جای گرفته است. سایپا از یک مانیتور هفت اینچی در نسخه تیبا 2 پلاس استفاده کرده بود، اکنون نیز همان مانیتور در فضای کابین قرار گرفته و جزو امکانات جدید خودرو سهند محسوب می‌شود.

حالا داشبورد در دو رنگ در دسترس است و خروجی‌های هوا نیز به شکل دایره‌ای طراحی شده‌اند. سایپا گفته است که قرار است فقط روی نسخه‌ تیپ دو امکاناتی مثل دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها، تریم داخلی دورنگ، نمایشگر هفت اینچی و دوربین دید عقب ارائه شود؛ در نتیجه، این ویژگی‌ها در نسخه یک وجود نخواهد داشت.

البته تمام این ویژگی‌هایی که در بالا بیان شد، به صورت رسمی توسط این شرکت تایید نشده است بلکه نظرات کارشناسانه‌ای است که پس از مشاهده تصاویر خودرو داده شده است. همچنین باید اشاره کرد که این خودرو قرار است وزنی معادل هزار و 220 کیلوگرم داشته باشد یعنی 170 کیلوگرم بیشتر از خودروی تولیدی ساینا. همچنین باید بدانید که وزن بیشتر باعث پایداری خودرو شده و سیستم تعلیق نیز عملکرد بهتری در خودرو خواهد داشت.

ویژگی‌های برجسته خودروی سهند

از جمله ویژگی‌هایی که این خودرو را نسبت به ساینا متمایز کرده است، وجود سانروف، سیستم کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و کیلومتر شمار دیجیتال است. البته تنها نسخه‌های تیپ دو سهند به سانروف برقی مجهز می‌شوند.

طریقه کار سیستم جدید کروز کنترل در خودرو به این شکل است که خودرو بتواند روی سرعت خاص و دلخواهی متوقف شود. این سیستم در مسیر‌های طولانی خیلی برای راننده مفید است و فناوری جدیدی محسوب می‌شود. استارت سوئیچی از این مدل حذف شده است در نتیجه به جای آن استارت دکمه‌ای قرار خواهد گرفت.

خودرو سهند

ویژگی‌های فنی خودرو سهند

قرار است از پیشرانه‌هایی که در خودروهای ساینا و تیبا تعبیه شده بود، در این خودرو نیز استفاده شود. این پیشرانه M15 نام دارد اما اکنون با موتوری تقویت شده طرف هستیم. در خودرو سهند دو نوع گیربکس استفاده شده است: گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک. برای تولید گشتاور بهتر در سهند، دریچه گاز موجود در آن به طور استاندارد از نوع الکتریکی خواهد بود. با این اوصاف، مصرف سوخت خودرو 5 درصد کاهش و توان خروجی آن 9 درصد افزایش یافته است.

سهند با گشتاوری معادل 137 نیو‌تن‌متر به دست مشتری می‌رسد، این در حالی است که این میزان در ساینا 128 نیو‌تن‌متر بوده است. حداکثر توان خروجی در این خودرو 90 اسب‌بخار است؛ در نتیجه این ویژگی نیز در خودروی حاصل ارتقا پیدا کرده است.

همچنین باید اشاره کرد که سرعت ساینا از صفر تا 100 کیلومتر، 12.8 ثانیه بوده است. این میزان در خودرو سهند نیز یکسان خواهد بود. از دیگر ویژگی‌هایی که در هر دو خودرو مشابه است، مصرف سوخت ترکیبی و حجم باک یکسان خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر در دو خودرو هفت لیتر  است و میزان بنزینی که باک خودرو می‌تواند در خود جای بدهد نیز نهایتا به 41 لیتر بنزین می‌رسد.

در جدول پایین قرار است به طور خلاصه تفاوت‌های موجود در خودروی ساینا و سهند را باهم بررسی کنیم. همچنین باید ذکر کرد که این دو خودرو ساخت شرکت خودروسازی سایپا است.

جدول مشخصات: مقایسه دو خودروی ساینا و سهند

مشخصات فنی

ساینا

سهند

حجم موتور
1.5 لیتر
1.5 لیتر
حداکثر گشتاور خروجی
128 نیو‌تن‌ متر
137 نیو‌تن‌ متر
حداکثر توان خروجی
87 اسب بخار
90 اسب بخار
میزان حجم باک
41 لیتر
41 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی
هفت لیتر در 100 کیلومتر
هفت لیتر در 100 کیلومتر
شتاب
12.8 ثانیه
13 ثانیه

 

نوشته هر چیزی که باید درباره خودرو سهند، فیس‌لیفت جدید ساینا، بدانید + تصویر و جدول مشخصات اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

گوگل لنز پای ثابت صفحه جست‌وجوی گوگل شد

گوگل لنز در سال 2017 به عنوان یک فناوری تشخیص تصویر معرفی شد و به فاصله چندین ماه، در سال 2018 به واسطه برنامه Google Photos نسخه‌های اندروید و iOS آن برای دستگاه‌های مختلف عرضه شد. از آن زمان تا به امروز، این فناوری روز به روز رشد کرده و گسترش یافته است؛ تا جایی که حالا گوگل حس کرده که باید لنز را پای ثابت صفحه جست‌وجویش بکند.

زمانی راجان پاتل، قائم مقام بخش جست‌وجو، جست‌وجوی تصاویر و لنز در گوگل؛ عنوان کرده بود که تغیییر در هوم پیج این موتور جست‌وجو به شدت نادر است. پس می‌توان گفت اضافه شدن یک آیکون کوچک هم اتفاق بزرگی به حساب می‌آید. از امروز کاربران موتور جست‌وجوی گوگل می‌توانند آیکون لنز را در کنار آیکون میکروفون در سرچ باکس مشاهده کنند.

اگر بر روی این آیکون بزنید، صفحه‌ای همانند آنچه که در زیر آورده‌ایم، مشاهده خواهید کرد. در این صفحه می‌توانید عکس مورد نظر خود را درگ اند دراپ کنید، یا بارگذاری کنید و یا لینک تصویر دلخواهتان را بدهید. به محض انجام این کار، می‌توانید از سرتاسر وب به تصاویری که با تصویر شما مطابقت می‌کنند، دسترسی داشته باشید. استخراج و ترجمه متن داخل تصاویر نیز از جمله امکانات گوگل لنز است.

به قطع قرار دادن آیکون گوگل لنز در سرچ باکس باعث می‌شود تا کاربران بیشتری با آن آشنا شوند و از امکانات آن استفاده کنند. البته که پیش از این نیز کاربران می‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند، اما مطمئناً حالا فناوری تشخیص تصویر گوگل بسیار بیشتر از قبل در چشم خواهد بود.

گوگل لنز

نوشته گوگل لنز پای ثابت صفحه جست‌وجوی گوگل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

به مناسبت ۹ سالگی افتتاح اولین خودپرداز بیت کوین؛ چه تعداد خودپرداز ارز دیجیتال در جهان وجود دارد؟

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین

دستگاه خودپرداز بیت‌کوین به‌ نوعی کار خود را از یک کافی‌شاپ کانادایی آغاز کرد و سپس به یک شبکه جهانی، با تولید ۳۹۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان تبدیل شد؛ امروز جشن تولد ۹ سالگی دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال است و افراد انتظار دارند که این دستگاه‌ها، روند رو به رشدشان را در بازار کریپتو ادامه دهند.

اولین دستگاه خودپرداز (ATM) بیت‌کوین (BTC) در تاریخ ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۳، در یک کافی‌شاپ در مرکز شهر ونکوور کانادا افتتاح شد. این دستگاه خودپرداز که به‌مرور در دسترسی عموم جهان قرار گرفت، توسط شرکت Robocoin اداره می‌شد. این دستگاه خودپرداز رمزارز در هفته اول فعالیت خود، ۳۴۸ تراکنش و انتقال مبالغی تا ۱۰۰۰۰۰ دلار را انجام داد.

با گذشت نُه سال و یک روز از راه‌اندازی نخستین دستگاه خودپرداز کریپتو، شرکت Robocoin فعالیت خود را در این زمینه متوقف کرده است؛ اما طبق گفته‌های Coin ATM Radar، تعداد دستگاه‌های خودپرداز به رقم افزایشی ۳۸۸۰۴ رسیده است.

اکنون مرکز جهانی دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین تغییر مکان داده است؛ به‌طوری‌که ایالات متحده آمریکا نزدیک به ۸۸ درصد از عرضه دستگاه‌های خودپرداز در سرتاسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین این کشور با نصب دستگاه‌های خودپرداز جدید در چند ماه گذشته، نزدیک به ۹۰ درصد اعتبار به دست آورده است. تنها در ماه اکتبر، از ۲۰۵ دستگاه خودپرداز تازه نصب شده در جهان، ۱۲۹ دستگاه در ایالات متحده به کار برده شده است.

بر اساس داده‌های Coin ATM Radar، کانادا، مهد اول خودپرداز‌های ارز دیجیتال، در این ۹ سال اخیر، حدود ۵۶۶ دستگاه در سرتاسر کشور نصب کرده است؛ اما پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

در همین حال، اسپانیا با اختصاص ۰٫۶ درصد و نصب ۲۱۵ دستگاه خودپرداز، در تاریخ ۲۲ اکتبر به عنوان سومین مرکز بزرگ ATM بیت‌کوین معرفی شد.

بر اساس گزارش منتشر شده Research and Markets در ماه ژوئیه، فضای خودپرداز کریپتو در حال حاضر ۴۶٫۶ میلیون دلار ارزش پیدا کرده است. تا سال ۲۰۲۷، این ارزش به دلیل رشد معاملات ارزی و نصب خودپرداز‌های بیت‌کوین، بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند و به رقم ۴۷۲ میلیون دلار می‌رسد.

بااین‌حال، نصب دستگاه‌های خودپرداز کریپتو در سال جاری، به دلیل روند نزولی بازار سرمایه (به‌ اصطلاح بازار خرسی) با دشوارهایی مواجه شده است.

روند نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین، از ماه ژانویه تا ماه مه، روند کندی را طی کرد، سپس از ماه ژوئن تا ماه اوت، این روند کمی بهبود یافت؛ اما در ماه سپتامبر، برای اولین‌بار نصب دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در سطح جهانی کاهش پیدا کرد. در ماه سپتامبر، ۴۵۹ دستگاه خودپرداز از شبکه جهانی کریپتو حذف شدند.

بیت‌کوین همچنان محبوب‌ترین ارز دیجیتالی است که در دستگاه‌های خودپرداز رمزارز توسط عموم معامله می‌شود و تقریباً تمامی دستگاه‌های خودپرداز، از سیستم انتقالی بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند. به نظر می‌رسد که سایر ارزهای دیجیتال هم در سراسر شبکه دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شوند.

لایت‌کوین (Litecoin) با حمایت ۸۱ درصدی از سوی دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال، در جایگاه نخست قرار دارد. سپس اتر (Ether) با نزدیک به حمایت ۷۴ درصدی، در جایگاه بعدی این فهرست قرار می‌گیرد.

در اوایل ماه اکتبر، مقامات ایالات متحده آمریکا هشدار دادند که دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین به‌عنوان روشی محبوب از سوی کلاهبرداران برای سرقت پول و سوءاستفاده قربانیان در نظر گرفته شده است.

یکی از روش‌های پیچیده کلاهبرداری، روش قصاب خوک یا Pig Butchering است؛ در این روش، غریبه‌های عاشق کاربران نادان را متقاعد می‌کنند تا در پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. در نهایت وقتی قربانیان تلاش می‌کنند پولی را ارسال یا نقد کنند، آن‌ها خیلی سریع دست به کار شده و وجوه شخص را تصاحب می‌کنند.

نوشته به مناسبت 9 سالگی افتتاح اولین خودپرداز بیت کوین؛ چه تعداد خودپرداز ارز دیجیتال در جهان وجود دارد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

خبر خوب برای طرفداران آیفون؛ فشار اتحادیه اروپا به اپل برای شکستن انحصار اپ‌استور

اتحادیه اروپا اخیرا با تصویب قانونی، تولیدکنندگان مختلف از جمله اپل را ملزم به استفاده از پورت USB-C در اسمارت‌فون‌های خود کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که رسیدگی به وضعیت اپ استور نیز در دستور کار این نهاد بین‌المللی قرار دارد. بحث و گفتگو پیرامون دسترسی به اپ استورهای متفرقه روی دستگاه‌های آیفون و آیپد از سال‌ها قبل در جریان بوده است. اما اکنون اتحادیه اروپا احتمالا دست‌به‌کار شده و این سناریو را عملی خواهد کرد.

قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا از دیروز به مرحله اجرا گذاشته شده است. هدف قانون مذکور این است که کمپانی‌هایی نظیر اپل، گوگل و سایر شرکت‌ها به نحوی آسان‌تر از پلتفرم‌های خود در کنار یکدیگر استفاده کنند. متاسفانه وجود یک محصول جانبی بدان معناست که اپل بار دیگر فروشگاه اپ استور خود را در معرض تهدیدات احساس خواهد کرد.

تمرکز روی فروشگاه اپ استور اپل پس از آن صورت می‌گیرد که جرارد گراف؛ یکی از مقامات اتحادیه اروپا ضمن اظهاراتی مدعی شد: “چنان‌چه شما مالک گوشی آیفون هستید؛ در این‌صورت بایستی بتوانید برنامه‌های مورد نظر خود را از اپ استور اپل، سایر فروشگاه‌های متفرقه و یا اینترنت دانلود نمایید.” بر اساس گزارش وبسایت Wired، آقای گراف در ادامه خاطرنشان کرد: “ما انتظار داریم که این پدیده دارای پیامدهای قابل‌توجهی باشد.” این موضوع نشان می‌دهد که تغییراتی احتمالی در راه است. البته این پدیده بدان معنا نیست که اتحادیه اروپا به‌دنبال اجرای اصلاحات بدون هرگونه ملاحظه قانونی است.

قانون بازارهای دیجیتالی اتحادیه اروپا به گونه‌ای طراحی شده است که از عدم برتری ناعادلانه شرکت‌های بزرگ نسبت به کمپانی‌های کوچک‌تر اطمینان حاصل نماید. در نتیجه چنین قانونی احتمالا موجب خواهد شد تا سرویس‌های پیام‌رسان نظیر iMessage، فیس‌بوک مسنجر و واتس‌آپ همگی برای نخستین بار ناچار به همکاری با یکدیگر شوند.

بر اساس گزارش وبسایت Wired، جرارد گراف پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری به منظور به چالش کشیدن قوانین جدید اتحادیه اروپا احتمالا با یکدیگر اجماع نموده و موجی از شکایات را علیه این نهاد به‌راه خواهند انداخت. شکایاتی از این دست احتمالا بدان معناست که هر تغییر مورد نظر اتحادیه اروپا برای عملیاتی شدن نیازمند فرصت زمانی خواهد بود.

بررسی این موضوع که آیا بهترین مدل آیفون دستگاهی است که قادر به بارگذاری جانبی و اجرای اپلیکیشن‌های متفرقه است؛ احتمالا یکی از موضوعاتی است که در آینده توسط دادگاه‌های اروپایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نوشته خبر خوب برای طرفداران آیفون؛ فشار اتحادیه اروپا به اپل برای شکستن انحصار اپ‌استور اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

شیائومی ۱۲S اولترا به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی در بنچمارک Antutu انتخاب شد

توسعه‌دهندگان بنچمارک AnTuTu رتبه‌بندی جدید میزان رضایتمندی کاربران اسمارت‌فون‌های اندرویدی از دستگاه‌های خود را منتشر کردند. در این فهرست، شیائومی 12S اولترا رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

بیش از 95 درصد کاربران شیائومی 12S اولترا (به بیان دقیق‌تر 95.68 درصد آنها) از دستگاه پرچم‌دار شیائومی رضایت دارند. یک پرچم‌دار دیگر با نام نوبیا Z40S پرو با کسب نرخ رضایتمندی 90.15 درصدی در میان کاربران، جایگاه دوم را کسب کرده است. اوپو K10 5G نیز با نرخ رضایتمندی 89.95 درصدی در رتبه سوم قرار دارد.

در فهرست مربوط به 10 اسمارت‌فون محبوب‌تر از نظر کاربران، اسامی گوشی‌های شیائومی 12S، هواوی میت 50 و هواوی میت 50 پرو نیز به چشم می‌خورد. این گجت‌ها به‌ترتیب موفق به کسب رتبه‌های دهم، هشتم و هفتم شدند.

نوشته شیائومی 12S اولترا به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی در بنچمارک Antutu انتخاب شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

ایلان ماسک قصد دارد ۳۷۰۰ نفر از کارمندان توئیتر را اخراج کند!

اخراج کارمندان توئیتر

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، هفته گذشته این شرکت را خریداری کرد، اعضای داخلی توییتر انتظار کاهش 50 درصدی کلی نیرو را دارند، یعنی حدود 3700 کارمند.
به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود ماسک از کارمندانی که زمانی مجاز به کار از راه دور بودند، بخواهد که اکنون در دفاتر توییتر در داخل و خارج از سانفرانسیسکو کار کنند.
مشاوران قصد داشتند چهارشنبه شب با ماسک دیدار کنند تا برنامه‌های کاهش عمده نیرو را تقویت کنند.
کارمندان توییتر انتظار دارند که پس از این که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس هفته گذشته کنترل این شبکه اجتماعی را به دست گرفت، 50 درصد نیروی کار کاهش یابد. این رقم به حدود 3700 کارمند می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، که برای اولین بار در مورد اخراج‌های پیش بینی شده گزارش داد، انتظار می‌رود مدیر عامل جدید توییتر از کارمندان این شبکه اجتماعی که زمانی مجاز به کار از راه دور بودند، بخواهد به دفاتر توییتر در داخل و خارج از سانفرانسیسکو گزارش دهند.

بر اساس ارتباطات داخلی که توسط CNBC مشاهده شده است، ماسک قصد داشت با حلقه درونی افرادی که در توییتر به او توصیه می‌کردند برای بحث در مورد اخراج‌ها ملاقات کند. کسانی که دعوت شدند عبارتند از دیوید ساکس از کرافت ونچرز، سرمایه‌گذار مخاطره‌آمیز، استیو دیویس، رئیس شرکت بورینگ، به همراه سم تلر و آنتونیو گراسیاس از شرکای سهام والور. گرسیاس یک سرمایه‌گذار قدیمی در دیگر شرکت‌های ماسک، از جمله اسپیس ایکس و تسلا است و یکی از اعضای هیئت مدیره تسلا بود.

یک آیتم در تقویم برای جلسات مربوط به کاهش نیرو به طور گسترده، احتمالاً تصادفی، برای کارمندان توییتر در سیستم‌های داخلی‌شان قابل مشاهده بود.

همانطور که CNBC قبلا گزارش داده بود، ماسک به سرعت بسیاری از مشاوران و کارمندان مورد اعتماد سایر شرکت‌های خود را به توییتر آورد تا پس از بسته شدن قرارداد در هفته گذشته به او در مورد اقدامات بعدی مشاوره دهند.

در اوایل سال جاری، ماسک سیاست مشابهی را برای بازگشت به دفتر خود در تسلا، تجارت خودروهای الکتریکی خود، که بیشتر ثروت قابل توجه خود را از آن به دست آورده، اعمال کرد.

در تسلا، کارگرانی که به دفتر بازگشتند از رفت و آمدهای طولانی، کمبود پارکینگ، تجهیزات و فضای لازم برای انجام مؤثر کارشان ناامید شدند.

ماسک پس از خرید توئیتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در هفته گذشته، در تلاش است تا حاشیه سود را بهبود بخشد، از جمله با کاهش تعداد کارمندان و هزینه‌های عملیاتی و یافتن راه‌های جدید برای درآمدزایی.

بین سال‌های 2010 تا 2021، کل درآمد توییتر حدود 25 میلیارد دلار، هزینه تحقیق و توسعه آن حدود 7.8 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در مجموع حدود 1.3 میلیارد دلار  بود.

در این میان، او یک سرویس اشتراکی را نیز پیشنهاد کرده است که هزینه آن 8 دلار در ماه است و شامل تأیید به اصطلاح «تیک آبی» برای مشترکان است. همه کاربران دیگر در توییتر نمی‌توانند به تیک‌های آبی دست پیدا کنند، نشانگری که تایید می‌کند دارنده حساب، شخصی است که در توییتر ادعا می‌کنند.

نوشته ایلان ماسک قصد دارد 3700 نفر از کارمندان توئیتر را اخراج کند! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

سامسونگ قصد دارد تا قلم S Pen را به سری Z Fold اضافه کند

قلم فولد سامسونگ

طبق گزارش‌ها، سامسونگ می‌خواهد یک اسلات اختصاصی قلم S را در نسخه‌های آینده گلکسی فولد قرار دهد.
ظاهراً سامسونگ جلسه‌ای با تامین‌کنندگان برگزار کرده است که در آن چالش‌های جدید در راهبرد تلفن همراه خود را در میان موضوعات دیگر، مورد بحث قرار داده است.
گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد یک اسلات داخلی S Pen را در مدل‌های آینده گلکسی Z Fold قرار دهد.
سامسونگ همچنین می‌خواهد گوشی تاشو را نازک‌تر، سبک‌تر و بادوام‌تر کند.
آخرین مدل گلکسی فولد سامسونگ از قلم S پشتیبانی می‌کند، اما هیچ شکاف اختصاصی برای پنهان کردن قلم وجود ندارد. این ممکن است در آینده تغییر کند، زیرا طبق گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد یک اسلات داخلی S Pen را به نسخه‌های آینده دستگاه تاشو اضافه کند.

طبق گزارشی از The Elec، سامسونگ اخیراً با تأمین‌کنندگان ملاقات کرد تا درباره استراتژی‌ها و چالش‌های جدید در مورد تجارت تلفن همراه خود (از طریق SamMobile) صحبت کند. طبق گزارش‌ها، غول فناوری کره جنوبی قصد دارد با ادغام یک اسلات اختصاصی قلم S در مدل‌های آینده خود، خط تولید Galaxy Z Fold را به جریان اصلی تبدیل کند.

قلم S یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سری گلکسی نوت بود تا زمانی که سامسونگ خط تولید گوشی‌های هوشمند نوت را متوقف کرد. با این وجود، این قلم با عرضه گلکسی اس 22 اولترا بازگشته است.
علاوه بر اسلات اختصاصی قلم S، سامسونگ همچنین می‌خواهد چند چالش دیگر مانند وزن و اندازه Fold را نیز برطرف کند. این بدان معناست که مدل‌های گلکسی فولد آینده به احتمال زیاد نازک‌تر و سبک‌تر خواهند بود. بر اساس این گزارش، سامسونگ در ابتدا قصد داشت یک اسلات قلم S در گلکسی زد فولد 4 قرار دهد، اما در جلسه بحث نشد که چرا این ایده آشکارا کنار گذاشته شد.

دوام و چروک شدن صفحه نمایش گوشی از دیگر نکات دردناک است، اگرچه احتمالاً در آینده بهبودهایی در این زمینه حاصل خواهد شد. دوربین یکی دیگر از جنبه‌هایی است که سامسونگ امیدوار است در گوشی‌های تاشو آینده به آن بپردازد. این بدان معنا نیست که خط تلفن‌های تاشو فعلی آن از نظر اپتیکی کم هستند، اما طبق گزارش‌ها، سامسونگ می‌خواست ماژول دوربین بهتری را در گلکسی زد فولد 4 قرار دهد. ظاهراً به دلیل مشکلات وزن و ضخامت این اتفاق نیفتاد.

مشخص نیست که کدام نسخه از گلکسی فولد این پیشرفت‌ها را مشاهده خواهد کرد، اما اگر سامسونگ کمی جدی‌تر در آوردن این خانواده به جریان اصلی باشد، این پیشرفت‌ها گامی بزرگ در مسیر درست هستند.

نوشته سامسونگ قصد دارد تا قلم S Pen را به سری Z Fold اضافه کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.