فروش بالای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل را به دردسر انداخته است

خرید آیفون 14 پرو

تیم کوک، مدیر عامل اجرایی شرکت اپل، گفته است که تقاضا برای خرید پرچم‌داران جدید شرکت، یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بسیار بالا است و شرکت نمی‌تواند پاسخگوی این حجم از تقاضا باشد.

این دو محصول جدید اپل به قدری طرفدار دارند که شرکت نمی‌تواند به اندازه نیاز بازار از آنها تولید کند. اپل در خصوص تامین قطعات آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز با محدودیت‌هایی مواجه است، ولی شرکت به شدت در پی رفع این مشکلات است.

ظاهراً تقاضا برای این هندست‌ها بسیار فراتر از چیزی است که شرکت انتظار داشته و پیش‌بینی کرده بود. کوک ابراز کرده است که این مشکل برای مدتی ادامه خواهد داشت، ولی شرکت تمام توان خود را در این زمینه به کار گرفته است.

بررسی فروشگاه آنلاین اپل نیز این موضوع را تایید می‌کند. کاربرانی که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خریده‌اند، باید حدود چهار هفته صبر کنند تا گوشی محبوبشان به دستشان برسد.

در عین حال، اوضاع آیفون 14 و آیفون 14 پلاس کاملاً  عادی است و خریداران می‌توانند بلافاصله بعد از سفارش، گوشی خود را تحویل بگیرند. چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که اوضاع فروش آیفون 14 پلاس به هیچ وجه خوب نیست و مطابق خواسته شرکت پیش نمی‌رود. در آن خبر عنوان شده بود که شاید شرکت خط تولید این گوشی را برای مدتی متوقف کند، ولی اپل این موضوع را رد کرده بود.

نوشته فروش بالای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اپل را به دردسر انداخته است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

این هفت خودروی خارجی به زودی وارد بازار ایران خواهند شد + تصویر

در این خبر قرار است چندین خودروی خارجی که قرار است وارد ایران شوند را باهم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

در این سال‌ها شاهد بودیم که شرکت خودروسازی سایپا سعی کرده است همکاری‌های خوبی با دیگر شرکت‌های خودروسازی مانند کیاموتورز کره، زوته، برلیانس و چانگان داشته باشد.پ

این شرکت‌ها همگی چینی بوده و خودروهای خوبی را نیز وارد بازار ایران کرده‌ بودند. پس اگر ببینیم این شرکت به سراغ این شرکت‌ها برود و خودروهای ساخت آنها را وارد ایران کند، اصلا نباید تعجب کنیم.

البته شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت خودروسازی برلیانس ورشکست شده است؛ اگر این خبر صحت داشته باشد، ایران دیگر نمی‌تواند با این شرکت همکاری داشته باشد.

پارس‌خودرو با نیسان همراه می‌شود

اگر به یاد داشته باشید شرکت پارس‌‌خودرو از روزهای گذشته نیز همکاری بسیاری خوبی با نیسان‌موتورز داشته است. این شرکت ژاپنی بوده و ما علاوه بر مونتاژ برخی محصولات این شرکت، یک سری از محصولات آن را نیز وارد کشور می‌کردیم.

خب این‌ها را گفتیم تا اعلام کنیم پارس‌خودرو قصد دارد امسال محصولات مشهوری را از نیسان وارد کشور کند. مهم‌ترین این مدل‌ها دو نسخه سانی و یک مدل جوک است. البته چند روز پیش بود که خودروی نیسان جوک وارد کشور شده بود. باید خاطرنشان کرد که این نوع واردات وابسته به بخش خصوصی کشور است. اما فعلا خبری از واردات بخش خصوصی‌ وجود ندارد.

در نتیجه پارس‌خودرو در این عرصه بدون رقیب ادامه می‌دهد. علاوه بر این محصولات، قرار است پارس خودرو واردات محصولاتی نظیر رنو را نیز انجام دهد. این شرکت‌ها سال‌ها باهم همکاری کرده‌اند؛ این همکاری‌ها تحت قرارداد پلتفرم مشترک X۹۰ بوده و به خاطر آن قرارداد، خودروی تندر-۹۰ (مشترک با ایران‌خودرو) و ساندرو در ایران مونتاژ شدند.

پارس‌خودرو قصد دارد که مدل جدید رنو ساندرو را وارد کشور کند. این خودرو گرچه ظاهر زیباتری نسبت به سایر مدل‌های ساندرو دارد ولی مجهز به امکانات زیادی نیست.

سیتروئن: مونتاژ و واردات در ایران

وقتی که کشور در دوران برجام به سر می‌برد، خودروسازان فرانسوی با کشور ما در حوزه سهامداری در صنعت خودروی کشور قرارداد بسته بودند. این همکاری به توافق شرکت‌های سایپا و سیتروئن در سایت کاشان (متعلق به سایپا) منتهی شد.

طبق این قرارداد، قرار بر این شد که 50 درصد از سهام سایت کاشان به خودروساز فرانسوی داده شود و در عوض نام این شرکت به سایپا-سیتروئن تغییر کند. در حال حاضر، در این لیستی که وزارت صمت اعلام کرده، نام سایت سایپا-سیتروئن نیز وجود دارد، بنابراین این شرکت قرار است به تنهایی خودروهایی را وارد کشور کند. این در حالی است که در گذشته مدل C۳ در این سایت مونتاژ می‌شد. با توجه به این موضوع، اصلا دور از انتظار نیست که این شرکت به سراغ واردات این مدل برود.

کرمان‌موتور و هیوندای

هیوندای شرکت خودروسازی کره جنوبی است که سابقه همکاری با شرکت کرمان‌موتور ایرانی را در پرونده خود دارد. این شرکت به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ بخش خصوصی شناخته می‌شود. بخش بزرگی از واردات این شرکت می‌تواند از طریق هیوندای باشد.

شرکت کرمان‌موتور نیز در دوران برجام مدل‌های i10 و i20 هیوندای را مونتاژ می‌کرد اما پس از تحریم شدن، دیگر قطعات خودروها موجود نبود در نتیجه این چرخه متوقف شد.

ولی اکنون باخبر شدیم که انگار شرکت کرمان‌موتور قصد دارد در تلاشی دوباره این دو محصول را از مسیر واردات وارد کشور کند. کرمان موتور در این حیطه واردات محصول هیوندای رقیب خصوصی دارد ولی اکنون نامی از آن در لیست دیده نمی‌شود.

اگر همچنان رقیب کرمانی‌ها حضوری در این عرصه نداشته باشند، کرمان‌موتور موفق می‌شود انحصار واردات محصولات هیوندای را از آن خود کند. همچنین امکان دارد انواع دیگر هیوندای مانند اکسنت و النترا را نیز وارد کشور شود.

فولکس واگن و ماموت

کرمان‌موتور با شرکت فولکس واگن نیز همکاری‌هایی داشته است اما دیگر همکاری کردن با این شرکت برای این شرکت کرمانی میسر نیست. چون شرکت خصوصی به نام ماموت دارد محصولات فولکس را وارد کشور می‌کند. گرچه هنوز نام این گروه ماموت در لیست شرکت‌های واردکننده قرار ندارد، ولی نام یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت به نام مکث موتور در فهرست واردکنندگان وجود دارد.

از دوران برجام بود که گروه ماموت توانست نماینده رسمی فولکس واگن در ایران شود و محصولاتی مانند تیگوان و پاسات را وارد بازار کشور کند. از آن زمان بود که شرکت فولکس قصد داشت برخی محصولات خود را در ایران مونتاژ کند. سپس به منظور این امر، ماموت توانست خط تولید خود را در این پروسه اجرایی کند.

پس از سال 97 که آمریکا ایران را تحریم کرد، این پروژه مونتاژ نیز کمرنگ شد. سپس با ممنوعیت واردات، ورود این خودروها به ایران نیز متوقف شد.

اکنون که دیگر محدودیتی در تحریم وجود ندارد این شرکت قصد دارد بار دیگر واردات فولکس واگن به ایران را آغاز کند. گفته می‌شود شرکت ماموت می‌خواهد در اولین مرحله واردات فولکس واگن مدل پولو را وارد کند، چون میزان سقف واردات 20 هزار یورو اعمال شده است. مکث موتور که زیرمجموعه این شرکت است نیز احتمالا قصد دارد به سراغ واردات محصولات چینی برود.

البته هنوز خودروهای وارداتی موردنظر مکث موتور مشخص نیست، اما شاید این شرکت بخواهد روی خودروهای غیر چینی نیز فکر کند. علاوه بر آن، این احتمال وجود دارد که خودروسازی فردا هم اقدام به واردات کند. این شرکت محصولاتی از دانگ‌فنگ را مونتاژ می‌کند، در نتیجه اصلا دور از انتظار نیست که گزینه‌های وارداتی‌ که وارد ایران می‌کند شامل محصولات چینی و متعلق به دانگ‌فنگ باشد.

آرین‌موتور پویا و میتسوبیشی

آرین‌‌موتور پویا جدیدترین شرکت خودروسازی در حوزه بخش خصوصی موجود در لیست واردکنندگان است. آرین‌موتور پویا قبلا هم خودرو وارد می‌کرد اما بعد از ایجاد ممنوعیت واردات، از خودروسازی به سمت مونتاژ رفت.

این شرکت جزو یکی از خودروسازان بخش خصوصی محسوب می‌شود که خودرویی چینی به نام لاماری را مونتاژ می‌کند. با توجه به سابقه وارداتی که این شرکت دارد احتمالا به سراغ شرکت میتسوبیشی خواهد رفت.

شرکت ژاپنی خودروسازی میتسوبیشی در گذشته محصولاتی نظیر پاجرو، لنسر، اوتلندر و میراژ را به ایران صادر می‌کرد. مدل میراژ نیز گزینه اصلی برای شروع دوباره واردات توسط آرین‌موتور پویا به شمار می‌رود. جالب است بدانید که این شرکت قبلا از پسوند «تابان» روی محصولات استفاده می‌کرده است و محصولات دی‌اس فرانسه را به همین طریق وارد کشور کرده بود.

با تمام این‌ها، اکنون هیچ اسمی از این شرکت (آرین‌موتور تابان) در لیست واردکنندگان مجاز به چشم نمی‌خورد. میتسوبیشی میراژ، اکلیپس و آتراژ، نمونه‌هایی هستند که به احتمال خیلی بالایی در لیست واردات خودرو توسط این شرکت حضور خواهند داشت.

نوشته این هفت خودروی خارجی به زودی وارد بازار ایران خواهند شد + تصویر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

گوگل مپ هم فیلتر شد!

پس از فیلتر شدن مارکت اندروید گوگل‌پلی و برنامه فایربیس در روز گذشته، امروز کاربران موبایل به گوگ مچ هم دسترسی ندارند.

به نظر می‌رسد گوگل مپ برای کاربران موبایل فیلتر شده و دردسترس نیست، دلیل این اتفاق اعلام نشده ولی به نظر می‌رسد به دلایل امنیتی چنین اتفاقی رخ داده باشد.

برخی کاربران گزارش داده‌اند که بر روی سیستم‌های رایانه‌ای میتوانند از گوگل مپ استفاده کنند اما این برنامه بر روی موبایل غیرفعال شده است.

لازم به ذکر است، روز گذشته سرویس Play Protect گوگل پلی که وظیفه بررسی اپلیکیشن‌ها، شناخت بدافزارها و اخطار به کاربران گوگل پلی را دارد، روز گذشته در پیامی به کاربرانی که روبیکا را نصب کرده بودند، اعلام کرد که این برنامه دسترسی‌های غیرمجاز دارد و به پیام‌ها، صوت، تصاویر و دیگر موارد بر روی گوشی‌های اندروید دسترسی دارد.

پس از این اتفاق سرویس گوگل پلی به طور کامل در کشور فیلتر شد، کمی پیشتر این سرویس در کشور غیرقابل دسترسی شده بود و CDNهای آن فیلتر شده بودند، اما حالا این سرویس به طول کامل در کشور فیلتر شده است. تاکنون توضیحی در خصوص علت فیلتر شدن گوگل پلی در کشور ارائه نشده است.

 

نوشته گوگل مپ هم فیلتر شد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تلگرام نام‌های کاربری روی بلاک‌چین TON را به فروش می‌رساند

بلاک‌چین TON

رسانه اجتماعی تلگرام (Telegram) اعلام کرد که مناقصه‌ای برای فروش نام‌های کاربری حساب‌های شخصی و کانال‌ها از طریق بازاری که روی بلاک‌چین TON ساخته شده است، برگزار می‌کند.

در ماه اوت، پاول دورف، بیان‌گذار تلگرام، برای نخستین بار ایده فروش نام‌های کاربری را مطرح کرد و برنامه داشت که بخشی از وب ۳٫۰ به تلگرام اضافه شود. در آن زمان، دورف بیان کرد که تحت تاثیر موفقیت حراجی نام‌های دامنه از سوی بنیاد TON قرار گرفته است.

من واقعاً تحت‌تأثیر موفقیت حراجی بنیاد TON برای فروش نام‌های دامنه/والت قرار گرفتم. Wallet. ton به مبلغ ۲۶۰ هزار دلار و casino. ton با قیمت ۲۴۲ هزار دلار به فروش رسید. درصورتی‌که اقدام بنیاد TON به نتیجه قابل قبولی برسد، رسانه تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر، موفق می‌شود یوزرنیم‌ها، لینک‌های گروه و کانال‌ها را در حراجی به فروش برساند.

اکنون تلگرام، این طرح را به مرحله توسعه رسانده است. تلگرام و بنیاد TON از یک سامانه به نام Fragment.com به عنوان مرکزی برای برگزاری مناقصه استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از تلگرام، اپلیکیشن tonkeeper یا والت مبتنی بر TONخود، وارد سامانه شوند. این سامانه همچنین به کاربران کمک می‌کند تا حساب‌های تلگرام خود را به هندل‌های خریداری شده پیوند دهند.

در زمان راه‌اندازی سامانه، تلگرام هندل‌های چهار و پنج کاراکتری را به فروش می‌رساند. هر مناقصه یک هفته طول می‌کشد و برای آخرین پیشنهاد هم یک ساعت اضافه در نظر گرفته می‌شود. تلگرام ارزش هر هندل با چهار کاراکتر را ۱۰ هزار کوین ton تعیین می‌کند که در زمان تایپ کردن به ارزش تقریبی ۱۸.۴۰۰ دلار می‌رسد.

اندرو روگوزوف، عضو مؤسس بنیاد TON در بیانیه‌ای گفت:

برای اولین بار، کاربران رسانه‌های اجتماعی به لطف توکنیزاسیون (tokenisation) خود در بلاک‌چین TON، می‌توانند به طور شفاف ثابت کنند که مالک هندل‌های خود هستند.

رسانه اجتماعی تلگرام، برنامه‌های جاه‌طلبانه زیادی در دنیای وب ۳٫۰ در نظر گرفته بود؛ اما مدیران این رسانه به مرور متوجه شدند که نیاز دارند برخی از این برنامه‌ها را در دستور کارشان حذف کنند. در سال ۲۰۱۸، تلگرام برنامه‌هایی برای پروژه بلاک‌چین TON و عرضه اولیه سکه طراحی کرد. این پروژه از سوی سرمایه‌گذاران بزرگی نظیر بنچمارک (Benchmark) و لایت اسپیت کپیتال (Lightspeed Capital) مورد حمایت قرار گرفت؛ اما تلگرام مجبور شد که پروژه مذکور را به علت آغاز یک درگیری قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کنسل کند.

نوشته تلگرام نام‌های کاربری روی بلاک‌چین TON را به فروش می‌رساند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تلویزیون ۷۰ اینچی شیائومی با رزولوشن ۴K و قیمت مناسب وارد بازار شد

شیائومی تلویزیون 70 اینچی جدید خود با نام Mi TV ES70 مجهز به رزولوشن 4K را در بازار چین عرضه کرد. این تلویزیون از نور پس‌زمینه چند پارتیشنی پشتیبانی نموده و دارای رزولوشن 3840x2160p با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 97.8 درصدی است. همچنین این تلویزیون از دقت رنگ همتراز با نمایشگرهای حرفه‌ای برخوردار بوده و دارای قابلیت پوشش‌دهی 94 درصدی فضای رنگی DCI-P3 است. این تلویزیون از قابلیت نمایش 1.07 میلیارد رنگ و فریم مکمل حرکتی MEMC پشتیبانی می‌کند.

فناوری نور پس‌زمینه مولتی پارتیشن یکی از ویژگی‌های شاخص تلویزیون Xiaomi TV ES70 به‌شمار می‌رود. این تلویزیون از قابلیت تنظیم روشنایی در 4096 سطح متفاوت پشتیبانی نموده و حداکثر میزان روشنایی آن برابر با 700 نیت است.

الگوریتم سوپر رزولوشن تعبیه شده در این محصول به تجزیه و تحلیل آنی تصاویر کمک کرده و میزان نویز را کاهش می‌دهد. این تلویزیون حتی هنگام نمایش فیلم‌هایی با رزولوشن پایین نیز فوق‌العاده عمل کرده و در چنین سناریوهایی می‌تواند به رزولوشن 4K دست پیدا کند.

این تلویزیون مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای MediaTek MT9638 A55 به‌همراه 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. از جنبه امکانات ارتباطی نیز Xiaomi TV ES70 از اتصال وای‌فای 2 بانده با فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز و رمزگشایی دوگانه دالبی و DTS پشتیبانی می‌کند.

این محصول از طراحی کانال هوایی دوگانه بهره گرفته و مجهز به 2 سیستم صوتی قدرتمند 12.5 واتی است. همچنین تلویزیون جدید شیائومی از قابلیت کنترل صوتی از راه دور با استفاده از دستیار Xiao AI برخوردار است.

این محصول از قابلیت اتصال به اکوسیستم هوشمند شیائومی برخوردار بوده و به منظور انعکاس تصویر با دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز و مک سازگاری دارد. تلویزیون Xiaomi TV ES70 مجهز به سه پورت HDMI، دو درگاه USB، یک ورودی AV، یک پورت شبکه و یک رابط آنتن است. این تلویزیون با قیمت‌گذاری خرده فروشی 4499 یوان (تقریبا 621 دلار) در بازار چین قابل دسترس است.

نوشته تلویزیون 70 اینچی شیائومی با رزولوشن 4K و قیمت مناسب وارد بازار شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تاریخچه بانکداری آلمان

آلمان سابقه طولانی و برجسته ای در بانکداری دارد که به اواسط قرن هفدهم باز می گردد. در آن زمان، آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی بود و اقتصاد قدرتمندی مبتنی بر کشاورزی و صنایع سنگین ایجاد کرده بود. به گزارش دویچه وله، بانک های آلمانی به دلیل قدرت واحد پول آلمان توانستند تجارت خود را به دیگر کشورهای اروپایی گسترش دهند.

 

بانکداری در آلمان در طول چند قرن آینده به لطف سیاست های تهاجمی دولت که از بانکداران بازرگان حمایت می کرد و به تقویت شرکت های خصوصی و ثبات مالی کمک می کرد، به رشد خود ادامه داد. در طول جنگ جهانی دوم، بسیاری از بانک های آلمان به دلیل محدودیت در میزان وام دهی یا وام دهی مجبور به تعطیلی شدند. با این حال، پس از بازگشت صلح، همین بانک ها به عنوان بازیگران اصلی در امور مالی جهان ظهور کردند.

 

 

توسعه بخش بانکداری آلمان

 

بخش بانکداری آلمان یکی از توسعه یافته ترین بخش های جهان است. این به لطف عوامل متعددی از جمله استانداردهای نظارتی قوی و سیاست های حمایتی دولت است. بخش بانکداری آلمان نیز از سطح بالایی از نقدینگی برخوردار است به این معنی که دارایی های زیادی برای رفع نیازهای مشتریان در دسترس دارد.

 

بانک های آلمان موقعیت خوبی برای خدمت به مشتریان داخلی و خارجی دارند و توانسته اند با سرمایه گذاری سنگین در نوآوری های فن آوری جدید، مزیت رقابتی خود را حفظ کنند. آن ها همچنین هم کاری نزدیکی با دیگر بانک های بزرگ در سراسر اروپا و سراسر جهان دارند، که باعث می شود آن ها در مورد هم کاری با یکدیگر بر روی پروژه ها یا طرح های بزرگ به شدت مشارکتی و کارآمد باشند.

 

تکامل بانک های آلمانی

 

تاریخچه بانک های آلمان به قرون وسطی باز می گردد، زمانی که صومعه ها و کلیساها جزو اولین موسساتی بودند که شروع به صدور وام کردند. با گذشت زمان، این وام دهندگان اولیه شروع به انشعاب به کسب و کاره ای دیگر مانند تجارت و کشاورزی کردند. تا سال ۱۷۰۰ بیش از ۱۰۰ نوع بانکداری مختلف در آلمان وجود داشت.

 

یکی از مهم ترین تحولات بانکداری آلمان، تاسیس بوندس بانک در سال ۱۹۲۴ بود. این بانک دولتی در طول جنگ جهانی دوم با تامین نقدینگی اضطراری برای بانک های بحران زده به تثبیت سیستم مالی اروپا کمک کرد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، بانکدار لودویگ ارهارد یک سری اصلاحات را رهبری کرد که اقتصاد آلمان را آزاد کرد و بازارهای آن را به روی سرمایه گذاری خارجی گشود. این فرآیند در نهایت باعث آزاد شدن قدرت اقتصادی آلمان یعنی فولکس واگن AG، زیمنس AG، دویچه بانک AG و… شد. که هنوز هم برخی از بزرگ ترین شرکت های امروزی در اروپا هستند.

 

برون سپاری و بخش بانکداری آلمان

 

برون سپاری به طور فزاینده ای در بخش بانکداری آلمان در حال محبوب شدن است. این امر احتمالا به دلیل افزایش رقابت جهانی و نیاز به بانک ها برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری است. با برون سپاری وظایف یا عملکردهای خاص، بانک ها می توانند روی حوزه های استراتژیک تر کسب وکار خود تمرکز کنند.

 

برون سپاری مزایای متعددی برای بانک ها دارد، از جمله:

 

– کاهش هزینه: هنگامی که یک قرارداد برون سپاری امضا می شود، هر دو طرف دقیقا می دانند که به چه چیزی می رسند. این کار هرگونه غافلگیری احتمالی یا هزینه های غیر منتظره را از بین می برد.

 

– افزایش انعطاف پذیری و چابکی: با قراردادهای برون سپاری که معمولا سه تا پنج سال طول می کشند، فضای زیادی برای آزمایش رویکردهای مختلف بدون نگرانی از جریمه های مالی بزرگ دارید.

 

بهبود کیفیت: ازآنجاکه تیم های برون سپاری شده معمولا از متخصصان باتجربه صنایع مختلف تشکیل می شوند، درمقایسه با تیم های درون سازمانی، محصولات ضعیف تری تولید نمی کنند. در برخی موارد، این امر منجر به بهبود خدمات مشتریان نیز می شود.

 

در هنگام بررسی این که آیا برون سپاری برای نیازهای بانکی شما مناسب است یا نه، چند نکته باید در نظر گرفته شود – مانند محدودیت های بودجه و اشباع بازار هدف – اما در مجموع به نظر می رسد که گزینه مناسبی است که ارزش بررسی را دارد.

 

ادغام بخش بانکداری آلمان

 

در حال حاضر، بخش بانکداری آلمان به دلیل برخی مسائل تحت بررسی است. این مشکلات منجر به درخواست برای مقررات سخت گیرانه تر شده است و حتی برخی از مردم خواستار تجزیه دویچه بانک AG (DB)شده اند. مروری داریم بر دغدغه های اصلی:

 

گزارش ها حاکی از آن است که بانک دی در چندین پرونده رشوه خواری دست داشته است. در سال ۲۰۱۶، این بانک به دلیل پرداخت رشوه به مقامات خارجی بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، توسط مقامات آمریکایی به مبلغ ۶۳۰ میلیون دلار جریمه شد. و در سال ۲۰۱۷، گزارش شد که DB از سال ۲۰۱۱ زیان های شرکت تابعه روسی خود را پنهان کرده است. این موضوع باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است زیرا به نظر می رسد این بانک ممکن است در مورد مالی خود صادق نباشد.

 

– قرار گرفتن بانک در معرض دارایی های سمی نیز زیر سوال رفته است. براساس گزارش رویترز، دویچه بانک بیش از ۲ تریلیون دلار وام مشکل ساز در اختیار دارد که نزدیک به ۳۰ درصد از کل دارایی های آن تا سپتامبر ۲۰۱۸ است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر وام گیرندگان نتوانند بدهی های خود را بازپرداخت کنند، این امر می تواند منجر به پیامدهای مالی جدی شود.

 

مساله دیگر انطباق ضعیف با اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی (GAAP)است. سازمان بانکداری اروپا (EBA)سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن توضیح داده شده بود که چگونه DB پس از تشخیص تخلفات بالقوه شامل پولشویی، تامین مالی تروریسم و دیگر سو رفتارها، نتوانسته است اقدام مناسب و به موقع انجام دهد. در نتیجه این شکست ها، DB با مجازات های احتمالی قانون گذاران در سراسر اروپا مواجه می شود.

 

تاکنون به نظر نمی رسد که راه حل روشنی در مورد بخش بانکداری بحران زده دویچه بانک وجود داشته باشد. با این حال، مقررات سختگیرانه تر قطعا

 

وضعیت سرمایه گذاری در بانک های آلمان

 

نگرانی فزاینده ای در آلمان در مورد سرمایه گذاری خارجی در بانک های این کشور وجود دارد. به گفته بسیاری از ناظران، مشکل این است که این سرمایه گذاری ها ممکن است ایمن نباشند.

 

سال گذشته، گروهی از سرمایه گذاران به رهبری قطر اکثریت سهام دویچه بانک را خریداری کردند. این خرید سوالاتی را در مورد اینکه آیا این بانک آمادگی کافی برای چنین هجوم نقدینگی را دارد و آیا می تواند در برابر بحران مالی دیگری مانند سال ۲۰۰۸ مقاومت کند، مطرح کرد.

 

از آن زمان، گزارش هایی از معاملات مشابه دیگر بانک های آلمانی – از جمله کمرزبانک و سانتاندر – منتشر شده است که برخی سیاستمداران را بر آن داشت تا مقررات سخت گیرانه تری را در مورد خرید دارایی های بانکدار از خارج اعمال کنند. آن ها استدلال می کنند که این نوع سرمایه گذاری اعتماد زیادی به سرمایه گذارانی ایجاد می کند که ممکن است همیشه بهترین منافع ما را نداشته باشند.

 

تاکنون هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه چرا این معاملات در حال رخ دادن است یا اگر اشتباه پیش برود چه اتفاقی می افتد، پیدا نشده است. با این حال، به نظر می رسد که قانون گذاران این موضوع را جدی گرفته اند و در حال حاضر در حال تدوین قوانین جدیدی هستند که چگونگی خرید سهام در بانک های آلمان توسط خریداران خارجی را کنترل می کند.

 

حرکت به سمت دیجیتالی شدن در بخش بانکداری آلمان

 

همانطور که دیجیتالی شدن در سراسر جهان در حال شتاب گرفتن است، در بخش بانکداری آلمان نیز این روند ادامه دارد. در واقع براساس گزارشی که توسط گروه مشاوره بوستون منتشر شده، در حال حاضر تقریبا نیمی از درآمد دویچه بانک از فعالیت های مرتبط با تحول دیجیتال حاصل می شود. این در تضاد کامل با پنج سال پیش است، زمانی که تنها حدود یک سوم درآمد کلی از این حوزه حاصل می شد.

 

چرا این روند در حال رخ دادن است؟

 

عوامل متعددی در اینجا نقش دارند. برای مثال بسیاری از مردم به جای بانک های سنتی برای نیازهای مالی خود به سرویس ها و پلتفرم های آنلاین روی می آورند. علاوه بر این، فن آوری مبتنی بر ابر به بانک ها اجازه می دهد تا تجربیات راحت تر و شفاف تری را – صرف نظر از اینکه در کجا قرار دارند یا چه ساعتی از روز هستند – به مشتریان خود ارائه دهند. از جمله خدمات مانند دریافت شماره شبا ، انتقال وجه بانکی مختلف و …

 

این تغییر به سمت دیجیتالی شدن نه تنها پیامدهای مثبتی برای بانک ها دارد؛ بلکه فرصت هایی را برای بازیگران جدیدی فراهم می کند که می توانند با استفاده از فناوری های نوآورانه، خدمات بانکی بیشتری ارائه دهند. تاکنون تاثیری که دیجیتالی شدن بر بانکداری آلمان داشته کاملا مثبت بوده است – انتظار رشد مداوم در این زمینه در آینده وجود دارد.

 

آینده بخش بانکداری آلمان

 

بخش بانکداری آلمان یک صنعت پیچیده و بسیار منظم است. این بخش در تلاش است تا نیازهای کسب و کاره ای مدرن و مصرف کنندگان را تامین کند، اما نشانه هایی وجود دارد که ممکن است در حال بازگشت باشد.

 

در اینجا چهار دلیل برای اینکه چرا بانک ها در آلمان ممکن است برای یک آینده هیجان انگیز آماده شوند آورده شده است:

 

تحول دیجیتال: بانک ها مدت هاست که در پذیرش فناوری های دیجیتال کند عمل می کنند، اما این روند در حال تغییر است. در سال ۲۰۱۶، ۸۳ درصد از آلمانی ها از نوعی بانکداری همراه یا بانکداری آنلاین استفاده می کردند که بالاتر از هر کشور دیگری در اروپا به جز دانمارک بود. در همین حال، ۷۸ درصد از آلمانی ها گفتند که اگر بانک آن ها گزینه های مناسب تری را به آن ها ارائه کند، بیشتر از کانال های دیجیتال استفاده خواهند کرد.

 

ظهور تجارت الکترونیک: یکی از دلایل همگام نبودن بانک های سنتی با فن آوری این است که آن ها تا حد زیادی به سیستم های موروثی طراحی شده برای کسب و کاره ای بلاک چین و هوش مصنوعی متکی بوده اند که در نهایت با شروع سرمایه گذاری بانک ها در فن آوری های جدید مانند بلاک چین و هوش مصنوعی در حال تغییر است. بلاک چین معاملات آنلاین امن بین طرف هایی که یکدیگر را به خوبی نمی شناسند را ممکن می سازد و هوش مصنوعی به کامپیوترها اجازه می دهد تا هوشمندانه تصمیم گیری کنند.

 

فشار نظارتی از سوی دولت: رگولاتورها در سراسر جهان در حال سخت تر کردن کنترل خود بر موسسات مالی کوچک هستند زیرا آن ها به طور فزاینده ای در مورد ریسک سیستماتیک ناشی از بدهی بیش از حد نسبت به دارایی ها نگران می شوند. بانک اتریشی رایفیسن سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد پس از دریافت تاییدیه نظارتی از چندین کشور از جمله آلمان، با بانک ING Vysya ادغام شود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته تاریخچه بانکداری آلمان اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه نیز فعال خواهد شد

سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink for RVs یا همان اینترنت استارلینک برای خودروها قرار است برای خودروهای در حال حرکت نیز راه‌اندازی شود. اسپیس ایکس اعلام کرده است که این فناوری از دی ماه یا دسامبر 2022 در دسترس خواهد بود.

در ابتدا تنها می‌شد در هنگامی که خودرو پارک شده باشد از راه دور یا نزدیک از این فناوری استفاده کرد ولی اکنون می‌توان در خودروی در حال حرکت نیز از این تکنولوژی استفاده کرد گرچه ارزان نخواهد بود.

استارلینک استاندارد برای سرویس خودروها هزینه‌ای معادل 599 دلار دارد، اما استفاده از این نوع اینترنت در هنگام حرکت به ماهواره‌ای قدرتمندتر با کارایی بالا نیاز دارد در نتیجه علاوه بر هزینه حمل و نقل و جابجایی 50 دلاری، هزینه‌ای برابر با 2500 دلار خواهد داشت.

با این حال، برای متصل شدن به اینترنت باید 135 دلار در ماه هزینه کرد. البته باید اشاره کرد که استارلینک در خودروهای در حال حرکت نسبت به سایر سرویس‌ها در الویت نیست پس خدمات کاهش می‌یابد در نتیجه باید انتظار سرعت پایین‌تر در مناطق شلوغ و در ساعات اوج مصرف را نیز داشت.

 

ماهواره تخت اسپیس ایکس که روی خودروهای در حال حرکت استفاده خواهد شد

ایلات ماسک اعلام کرده است که این سخت‌افزار در برابر آب و هوا مقاوم است و به صورت دائمی روی وسیله نقلیه افراد تعبیه خواهد شد. پس باید هزینه‌ای برای راه‌اندازی روی خودرو نیز پرداخت شود.

استفاده از این فناوری در هنگام حرکت با ویژگی Flat High Performance Starlink در دسترس است که البته با پایه Wedge نصب خواهد شد. عدم وجود این پایه یا استفاده از هر مدل دیگر استارلینک باعث می‌شود که ضمانت محدود فرد باطل شود.

اینترنت استارلینک برای خودروهای در حال حرکت دارای سرعت بالا و قطعی بسیار کم است و تنها در مناطق خاصی ارائه می‌شود. علاقمندان می‌توانند در بازارهای منتخب آن را سفارش دهند.

مدتی می‌شود که ایلان ماسک این قابلیت را برای علاقمندان ارائه کرده است، اما کمیسیون ارتباطات فدرال در اوایل تابستان اجازه داد تا از این سیستم در وسایل نقلیه متحرک استفاده کرد. سپس اسپیس ایکس نیز اعلام کرد که این خدمات قرار است در هواپیماها و کشتی‌های کروز نیز عرضه شوند، بنابراین اینکه خودروها یا وسایل نقلیه روی زمین بخواهند به این سیستم مجهز شوند خیلی هم شوکه‌کننده نخواهد بود.

رانندگی در آلاسکا با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

نوشته اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه نیز فعال خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

قوانین رجیستری گوشی مسافری دشوار شد!

قوانین رجیستی تا کنون بارها دچار تغییر و تحول شده و به نظر می‌رسد این اتفاق قرار نیست به پایان برسد.

به تازگی گمرک تغییراتی در قوانین رجیستری اعمال کرده که کار وارد کردن گوشی به صورت مسافری را برای مسافران به شدت دشوار می‌کند.

طبق اعلام گمرک، از این پس پرداخت حقوق ورودی گمرک صرفا با کارت بانکی به اسم مسافر امکان‌پذیر خواهد بود.

در واقع مسافرین در هنگام ورود باید با مشخصات خود اطلاعات گوشی را ثبت کنند و به همین ترتیب، با کارت بانکی که به اسم خودشان است، حقوق ورودی کمرک را پرداخت کنند.

از طرفی پس از خروج مسافر از محدوده گمرک در مبادی ورودی، دیگر امکان رجیستر کردن گوشی وجود ندارد.

بر این اساس، طبیعتا افرادی که سال‌هاست خارج از کشور زندگی می‌کنند و در کارت بانکی مربوط به ایران ندارند به مشکل برمی‌خورند، همچنین مسافرین خارجی که کارت بانکی به نام خود ندارند نیز نمی‌توانند گوشی‌هایشان را رجیستر کنند.

نوشته قوانین رجیستری گوشی مسافری دشوار شد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

به زودی موتور بازی‌سازی یونیتی از نسخه ARM ویندوز پشتیبانی خواهد کرد

پشتبانی یونیتی از ARM

یونیتی برنامه‌های خود را برای بهینه‌سازی Unity Player برای ARM تایید کرد، اما تاریخ عرضه‌ای را به اشتراک نگذاشته است.

این ابزار به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که هنگام ساخت بازی‌ها، ویندوز را روی دستگاه‌ها با پردازنده‌های ARM هدف قرار دهند.

یونیتی یک بازه زمانی برای انتشار نسخه Unity Player که برای ویندوز در ARM بهینه شده است به اشتراک نگذاشت و معلوم نیست این بهینه‌سازی کی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

تعهد مایکروسافت به ویندوز در ARM همچنان در حال رشد است. این غول فناوری اخیراً سری Surface Pro 9 خود را ادغام کرده تا نسخه‌های مبتنی بر ARM و مبتنی بر اینتل را به صورت همزمان ارائه دهد. همچنین نسخه‌هایی از ویژوال استودیو 2022 و دات نت 7 منتشر شده که به صورت بومی بر روی ARM اجرا می‌شوند.

در اوایل سال جاری، مایکروسافت ARM64EC را عرضه کرد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را برای ARM به صورت تدریجی بهینه کنند. در حال حاضر، یونیتی برنامه‌هایی را برای پرش به ویندوز در bandwagon ARM به اشتراک گذاشته است.

امروز، یونیتی تعهد خود را برای آوردن United Player به ویندوز در ARM تایید کرد. پس از در دسترس قرار گرفتن، این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا ویندوز را در دستگاه‌های ARM برای عناوین فعلی و آینده هدف قرار دهند. انجام این کار با Unity Player بهینه‌سازی شده بومی، امکان اجرای بومی بازی‌ها را فراهم می‌سازد که در نهایت باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

Unity یک پلتفرم توسعه بسیار محبوب است که طیف وسیعی از عناوین بازی در روند ساختشان از آن استفاده می‌کنند. پشتیبانی بومی می‌تواند توسعه دهندگان را متقاعد کند که در آینده، ویندوز را روی دستگاه‌های ARM هدف قرار دهند.
در حالی که یونیتی تعهد خود را برای آوردن نسخه بومی Unity Player به ویندوز در ARM تایید کرده است، تاریخ انتشار برنامه ریزی شده‌ای را به اشتراک نگذاشته است.
یونیتی تنها آخرین سازمانی است که ویندوز را در ARM پذیرفته است. Spotify و Adobe هر دو برنامه‌های خود را برای ویندوز در ARM بهینه کرده‌اند.

در دیگر اخبار ARM، مایکروسافت ویندوز جدید خود را امروز روی کیت توسعه دهنده ARM راه‌اندازی کرد. این رایانه شخصی که پیش از این با نام Project Volterra شناخته می‌شد، با پردازنده Snapdragon 8cx Gen3 کار می‌کند و دارای 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD است. در حالی که این کیت برای عموم نیز عرضه شده است، کیت برنامه‌نویس Windows 2023 برای توسعه‌دهندگان طراحی شده است تا برنامه‌های خود را برای ARM بهینه کنند.

نوشته به زودی موتور بازی‌سازی یونیتی از نسخه ARM ویندوز پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

از رولزرویس اسپکتر رونمایی شد؛ یک خودروی برقی فوق لاکچری! + گالری تصاویر

رولزرویس اسپکتر

مدتی می‌شد که رولزرویس تبلیغات کوپه سدان لاکچری جدید خود را آغاز کرده بود و حالا از این خودرو با نام اسپکتر (Spectre) رونمایی شده است. البته شرکت اعلام کرده است که هنوز اقدام به تولید انبوه محصول جدیدش نخواهد کرد و اولین محموله از اسپکتر در سه ماهه مالی چهارم سال میلادی بعد روانه بازارها خواهد شد.

رولزرویس ادعا کرده است که با این خودرو بخش جدیدی در صنعت خودروسازی باز کرده است. شرکت این بخش را «سوپر کوپه برقی فوق لاکچری» می‌خواند. اسپکتر اولین خودروی تمام برقی شرکت است و برنامه‌ریزی‌ها بر این قرار است که تا پایان دهه میلادی، آلایندگی آن به صفر برسد.

با توجه به این که این خودروز هنوز تست‌های فنی را انجام نداده است، رولزرویس تمایل چندانی برای انتشار اطلاعات فنی آن ندارد. با این حال عنوان شده است که اسپکتر 577 اسب بخار قدرت دارد و 900 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند تا 418 کیلومتر مسیر را بپیماید و صفر تا صد را در 4.4 ثانیه پر می‌کند.

البته رولزرویس بیان کرده است که مثل همیشه هدفش عملکرد و کارایی نیست و سعی کرده است که لاکچری‌ترین و بهترین تجربه رانندگی را برای راننده به ارمغان آورد. شرکت برای ارائه یه تجربه رانندگی نرم از سیستم تعلیق جدیدی با نام Planar بهره برده است که به هر چرخ اجازه می‌دهد تا مستقل از دیگری عمل کند.

در داخل خودرو، اسپکتر هیچ چیزی کم از خودروهای لاکچری معمول رولزرویس ندارد. در واقع اولین خودروی برقی شرکت در کابین خود از آخرین فناوری‌ها استفاده کرده است و پیشرفته‌ترین کابین را در بین خودروهای شرکت دارد. قابلیت Starlight Doors به کار رفته در اسپکتر 4796 نقطه نورانی در داخل خودرو ارائه می‌دهد. صندلی‌های جلو نیز از یک خیاطی بریتانیایی الهام گرفته شده است.

از جمله نقاط برجسته طراحی اسپکتر، استفاده از عریض‌ترین جلوپنجره رولزرویس است. این خودرو با ضریب درگ 0.25 آیرودینامیک‌ترین خودروی تاریخ رولزرویس است.

این خودرو به عنوان جانشین فانتوم کوپه معرفی شده است و به مرور زمان جای خودروی قدیمی‌تر رولزرویس را در بازار خواهد گرفت.

نوشته از رولزرویس اسپکتر رونمایی شد؛ یک خودروی برقی فوق لاکچری! + گالری تصاویر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.