سری آیفون ۱۵ اپل فاقد دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا خواهد بود!

اپل با مقوله حذف درگاه‌های ورودی فیزیکی از دستگاه‌های تولیدی خود چندان بیگانه نیست؛ چرا که این شرکت پیش‌تر اقدام به حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و دکمه فیزیکی هوم از آیفون‌های خود نموده است. اکنون یک منبع قابل اعتماد ادعا کرده که غول کوپرتینویی احتمالا در سال آینده اقدام به حذف دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم میزان بلندی صدا از سری آیفون 15 خواهد کرد.

یک تحلیل‌گر کارکشته با نام مینگ چی‌کو از طریق انتشار پستی در توییتر مدعی شده که 2 مدل پیشرفته‌تر سری آیفون 15 اپل در عوض به‌کارگیری دکمه‌های فیزیکی از کلیدهایی با طراحی حالت جامد برای دکمه‌های پاور و ولوم استفاده خواهد کرد. این کارشناس خبره در زمینه مسائل اپل مشخصا خاطرنشان کرد که این کلید به لحاظ طراحی شبیه به دکمه هومی است که پیش‌تر برای نخستین بار در سری آیفون 7 اپل مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این دکمه از موتورهای ارتعاشی موسوم به Taptic Engines بهره می‌گیرد.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که اپل استفاده از دکمه مکانیکی هوم را در سال 2016 کنار گذاشت. در عوض کمپانی برای تقلید حالت فشردن یک دکمه فیزیکی از موتور ارتعاشی خطی استفاده کرد. سامسونگ نیز برای دکمه هوم سری گلکسی S8 خود رویکرد مشابهی را دنبال کرد.

استفاده از دکمه‌های پاور و ولوم حالت جامد در گوشی‌های آیفون احتمالا خبر ناخوشایندی قلمداد نمی‌شود؛ چرا که قطعات مکانیکی با گذشت زمان دچار آسیب شده و کاهش میزان استفاده از این قطعات امکان تولید آیفونی قابل اعتمادتر و بادوام‌تر را فراهم می‌کند.

با این‌حال بایستی توجه داشت که استفاده از دکمه هوم حالت جامد احتمالا پیامدهایی را در زمینه ریست کردن آیفون یا انتقال آن به حالت ریکاوری در پی داشته است. به‌عنوان مثال پیش‌تر اپل در سری آیفون 7 خود ناچارا اگوی ترکیبی فشردن کلید پاور و دکمه هوم را کنار گذاشت و در عوض از کلیدهای ترکیبی پاور و ولوم برای ریست کردن گوشی استفاده کرد. دلیل چنین تصمیمی این بود که در صورت عدم پاسخگویی سیستم‌عامل، دکمه هوم با ماهیت نرم‌افزاری نیز احتمالا از کار خواهد افتاد.

به‌نظر می‌رسد که در صورت استفاده اپل از دکمه‌های حالت جامد برای کلیدهای پاور و تنظیم میزان بلندی صدا، تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی نیز از این الگو کپی‌برداری کنند. با این‌حال حذف کلیدهای فیزیکی تنظیم بلندی صدا از سوی برندهای تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی اقدامی بی‌سابقه نیست؛ چرا که پیش از این اسمارت‌فون‌های هواوی میت 30 پرو و ویوو نکس 3 از ایده‌های جایگزین با درجات متفاوتی از موفقیت استفاده کردند.

نوشته سری آیفون 15 اپل فاقد دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا خواهد بود! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

صرافی بایننس برای سرمایه‌گذاری در توییتر پیش‌قدم می‌شود

صرافی بایننس و سرمایه‌گذاری در توییتر

بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال تأیید کرد که با پرداخت نیم‌میلیون دلار، در خرید توییتر به ایلان ماسک کمک کرده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که صرافی بایننس با توییترِ تحتِ ریاستِ ایلان ماسک همکاری بیشتری می‌کند. امروز، چانگ پنگ ژائو، پیرامون این همکاری، توییتی منتشر کرد:

بر اساس گفته منابع داخلی شرکت، ما در ۲ روز گذشته، ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردیم، درست زمانی که از من در مورد وضعیت ایلان و توییتر سؤالی مطرح شد.

در حقیقت، چانگ پنگ ژائو به سؤالی اشاره می‌کند که در یک کنفرانس مطبوعاتی در عربستان سعودی از او، پیرامون همکاری مالی با ماسک، پرسیده شد. بنا بر گزارش خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg)، مدیرعامل صرافی بایننس خبر همکاری با ایلان ماسک را صحیح دانست.

ژائو همچنین در توییت‌های خود در روز پنجشنبه، درباره این همکاری اظهارنظر کرد و همچنین برخی از مدیران مشهور این صنعت، از این همکاری حمایت کردند؛ به عنوان مثال، جاش راگر، معامله‌گر دارایی‌های ارز دیجیتال و بنیان‌گذار بلک‌روتز (Blackroots)، از همکاری بایننس با توییتر استقبال کرد.

خبرگزاری بلومبرگ، نقل‌قولی از ژائو پیرامون همکاری بایننس با توییتر منتشر می‌کند:

هدف ما این است که در کنار هم قراردادن رسانه‌های اجتماعی و وب ۳٫۰، استفاده و پذیرش فناوری ارز دیجیتال و بلاک‌چین را برای همگان گسترش دهیم.

صرافی بایننس در ماه مه سال جاری اعلام کرده بود که ماسک، مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را برای خرید توییتر در نظر گرفته است.

در روز پنجشنبه، ایلان ماسک به طور رسمی قرارداد خرید توییتر را امضا و ثبت کرد و با انتشار یک پست، حضور خود را در مقر اصلی شرکت توییتر (سانفرانسیسکو) تأیید کرد.

در ۲۷ اکتبر، ماسک در نامه‌ای به تبلیغ‌کنندگان گفت که توییتر را برای «کمک به بشریت» تصاحب کرده است. او در ادامه بیان کرد: «برای آینده تمدن، داشتن یک میدان دیجیتال مشترک بسیار مهم است.»

ماسک باور دارد که در حال حاضر، رسانه‌های اجتماعی در خطر قرارگرفتن میانِ حزب افراطی راست و چپی هستند و این خطر باعث می‌شود دودستگی در جامعه به وجود بیاید.

در همین حال، بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات دولت رئیس‌جمهور آمریکا (جو بایدن)، در حال بحث و گفتگو پیرامون احتمال بررسی سرمایه‌گذاری‌های ماسک از دیدگاه امنیت ملی، از جمله قرارداد خرید توییتر هستند.

در این گزارش، به نقل از گرگوری لافیت، رئیس معاملات آربیتراژ شرکت Tradition Securities and Futures، در این باره توضیح می‌دهد:

برخی از مقامات آمریکایی ممکن است نگران سرمایه‌های خارجی باشند که به‌نوعی حامی پیشنهادهای ایلان ماسک هستند؛ از جمله حمایت شاهزاده عربستان سعودی، حمایت بایننس که توسط یک مدیرعامل چینی اصل تأسیس و اداره می‌شود و حمایت صندوق ثروت مستقل قطر.

در سپتامبر سال جاری، مدیرعامل صرافی بایننس مجدد تأکید کرد که بایننس، یک شرکت چینی نیست.

نوشته صرافی بایننس برای سرمایه‌گذاری در توییتر پیش‌قدم می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اینستاگرام به شکستن رکورد دست نیافتنی فیسبوک نزدیک شد!

متا اخیرا اعلام کرد که اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری تصاویر و رسانه اجتماعی اینستاگرام در حال نزدیک شدن به پلتفرم دیگر این شرکت با نام فیس‌بوک بوده و اکنون تعداد کاربران فعال ماهیانه آن به 2 میلیارد نفر رسیده است. متا گزارش درآمد 3 ماهه خود را در روز 26 اکتبر (4 آبان ماه) منتشر کرد و بر این اساس درآمد کمپانی طی این دوره به 27.71 میلیارد دلار رسیده است.

متا گزارش درآمدی 3 ماهه خود را در روز چهارشنبه منتشر کرد و ارزش سهام آن در معاملات پیش از بازار روز پنج‌شنبه بیش از 20 درصد سقوط کرد؛ چرا که این شرکت در گزارش خود به کاهش فروش، افزایش هزینه‌ها و چالش‌های تبلیغاتی پیش روی خود اشاره کرد. موفقیت اینستاگرام یکی از نقاط روشن این گزارش به‌شمار می‌رود؛ چرا که تعداد مشترکین این پلتفرم از مرز 2 میلیارد نفر فراتر رفته است. بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، نزدیک شدن اینستاگرام به رکورد 2.96 میلیارد نفری کاربران فیس‌بوک، نشانه‌ای از تغییر آرایش در غول رسانه اجتماعی جهان است.

سرویس پیام‌رسان واتس‌آپ شرکت متا با وجود 3.71 میلیارد نفر کاربر فعال ماهیانه کماکان به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسان در سراسر جهان شناخته می‌شود. طی ماه‌های اخیر شرکت متا وضعیت مالی بسیار پر تلاطمی را پشت سر گذاشته است. این کمپانی برای شفاف‌سازی تاثیرات مخرب سیاست شفاف‌سازی ردیابی برنامه‌ها توسط اپل، تلاش زیادی به خرج داده است. پیاده‌سازی چنین سیاستی از جانب اپل، ردیابی کاربران در اپلیکیشن‌های متفرقه جهت اجرای برنامه‌های تبلیغاتی هدفمند را تقریبا غیرممکن کرده است.

اپل همزمان با انتشار سیستم‌عامل iOS 14 طی سال گذشته از این قابلیت رونمایی کرد. تیم کوک؛ مدیرعامل اپل اعلام کرده که بازخورد کاربران نسبت به این ویژگی بسیار مثبت بوده است. این تغییر، هزینه‌های فراوانی را به برخی شرکت‌های رسانه اجتماعی تحمیل نموده است؛ چرا که اپل با سرمایه‌گذاری بیش‌تر روی تبلیغات خود (از جمله عرضه تبلیغات بیش‌تر در فروشگاه اپ استور طی هفته گذشته) با موجی از انتقادات مواجه شده است.

مارک زاکربرگ؛ موسس و رئیس متا وعده داده که این شرکت به منظور ارتقاء بهره‌وری خود دست به تغییرات قابل‌توجهی خواهد زد. همچنین وی مدعی شد که متا نظارت دقیق بر هزینه‌های عملیاتی خود را تشدید نموده است. این شرکت اخیرا از هدست جدید خود با نام Meta Quest Pro رونمایی کرد؛ چرا که این شرکت روی قدرت و موفقیت متاورس حساب ویژه‌ای باز کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل نیز با عرضه یک هدست واقعیت‌مجازی طی سال آینده به این فضا وارد خواهد شد.

اینستاگرام طی سالیان اخیر حوزه تمرکز خود را به شدت تغییر داده و بر فرمت ویدیویی خود موسوم به Reels تاکید زیادی داشته است؛ زیرا این پلتفرم به‌دنبال تقلید از تیک‌تاک و تکرار موفقیت‌های آن است.

نوشته اینستاگرام به شکستن رکورد دست نیافتنی فیسبوک نزدیک شد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اپل تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌های شرط‌بندی را متوقف می‌کند

تبلیغات در اپ استور

چند روز پیش در یک مطلب به سیاست‌های جدید تبلیغی اپل در اپ استور پرداختیم و عنوان کردیم که شرکت قصد دارد با افزایش فضای تبلیغاتی در اپلیکیشن خود، درآمد تبلیغاتی‌اش را افزایش دهد.

در همان مطلب اشاره شد که کاربران به زودی در تب Today و بالای لیست You Might Also Like نیز شاهد تبلیغات خواهند بود. حالا خبر رسیده که فضاهای تبلیغاتی جدید اپ استور را که به گفته اپل، محل‌های بسیار خوبی برای تبلیغات هستند، چند سرویس شرط‌بندی خریداری کرده‌اند.

همین مسئله موجب شده تا مخالفان شرط‌بندی و قمار و همچنن فعالان در زمینه اعتیاد به قمار دست به اعتراض بزنند و بتوانند همراهی کاربران بسیاری را نیز جلب کنند. در واکنش به موج اعتراضات، اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات برای چنین اپلیکیشن‌هایی را متوقف می‌کند.

البته به نظر می‌رسد این تصمیم اپل چندان پایدار نخواهد بود. در بیانیه‌ای که در همین رابطه انتشار یافته، صحبتی از مدت زمان توقف تبلیغات برای سرویس‌های شرط‌بندی نشده است. به احتمال فراوان شرکت برای تبلیغ سرویس‌های شرط‌بندی قوانین جدیدی را وضع کند و ادامه تبلیغات برای این سرویس‌ها در اپ استور را تحت قوانین جدید انجام دهد.

نوشته اپل تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌های شرط‌بندی را متوقف می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اپل تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌های شرط‌بندی را متوقف می‌کند

تبلیغات در اپ استور

چند روز پیش در یک مطلب به سیاست‌های جدید تبلیغی اپل در اپ استور پرداختیم و عنوان کردیم که شرکت قصد دارد با افزایش فضای تبلیغاتی در اپلیکیشن خود، درآمد تبلیغاتی‌اش را افزایش دهد.

در همان مطلب اشاره شد که کاربران به زودی در تب Today و بالای لیست You Might Also Like نیز شاهد تبلیغات خواهند بود. حالا خبر رسیده که فضاهای تبلیغاتی جدید اپ استور را که به گفته اپل، محل‌های بسیار خوبی برای تبلیغات هستند، چند سرویس شرط‌بندی خریداری کرده‌اند.

همین مسئله موجب شده تا مخالفان شرط‌بندی و قمار و همچنن فعالان در زمینه اعتیاد به قمار دست به اعتراض بزنند و بتوانند همراهی کاربران بسیاری را نیز جلب کنند. در واکنش به موج اعتراضات، اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات برای چنین اپلیکیشن‌هایی را متوقف می‌کند.

البته به نظر می‌رسد این تصمیم اپل چندان پایدار نخواهد بود. در بیانیه‌ای که در همین رابطه انتشار یافته، صحبتی از مدت زمان توقف تبلیغات برای سرویس‌های شرط‌بندی نشده است. به احتمال فراوان شرکت برای تبلیغ سرویس‌های شرط‌بندی قوانین جدیدی را وضع کند و ادامه تبلیغات برای این سرویس‌ها در اپ استور را تحت قوانین جدید انجام دهد.

نوشته اپل تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌های شرط‌بندی را متوقف می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

اپل تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌های شرط‌بندی را متوقف می‌کند

تبلیغات در اپ استور

چند روز پیش در یک مطلب به سیاست‌های جدید تبلیغی اپل در اپ استور پرداختیم و عنوان کردیم که شرکت قصد دارد با افزایش فضای تبلیغاتی در اپلیکیشن خود، درآمد تبلیغاتی‌اش را افزایش دهد.

در همان مطلب اشاره شد که کاربران به زودی در تب Today و بالای لیست You Might Also Like نیز شاهد تبلیغات خواهند بود. حالا خبر رسیده که فضاهای تبلیغاتی جدید اپ استور را که به گفته اپل، محل‌های بسیار خوبی برای تبلیغات هستند، چند سرویس شرط‌بندی خریداری کرده‌اند.

همین مسئله موجب شده تا مخالفان شرط‌بندی و قمار و همچنن فعالان در زمینه اعتیاد به قمار دست به اعتراض بزنند و بتوانند همراهی کاربران بسیاری را نیز جلب کنند. در واکنش به موج اعتراضات، اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات برای چنین اپلیکیشن‌هایی را متوقف می‌کند.

البته به نظر می‌رسد این تصمیم اپل چندان پایدار نخواهد بود. در بیانیه‌ای که در همین رابطه انتشار یافته، صحبتی از مدت زمان توقف تبلیغات برای سرویس‌های شرط‌بندی نشده است. به احتمال فراوان شرکت برای تبلیغ سرویس‌های شرط‌بندی قوانین جدیدی را وضع کند و ادامه تبلیغات برای این سرویس‌ها در اپ استور را تحت قوانین جدید انجام دهد.

نوشته اپل تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌های شرط‌بندی را متوقف می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

این افزونه‌های مخرب Chrome و Edge را سریعا حذف کنید!

افزونه های مخرب کروم

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که برخی از افزونه های محبوب کروم، مخرب هستند و باید آن‌ها را از مرورگر کروم و ادج خود حذف کنید.

همانطور که فروشگاه Google Play می‌تواند برای دستگاه‌های Android خطرناک باشد، اگر مراقب نباشید، فروشگاه وب کروم به همان اندازه خطرناک است.

روز یکشنبه، تیم امنیت سایبری در آزمایشگاه‌های Guardio به کاربران کروم و ادج درباره کمپین جدیدی هشدار داد که به هکرها اجازه می‌دهد مرورگرها را با استفاده از برنامه‌های افزودنی به سرقت ببرند. بیش از یک میلیون کاربر قبلاً این افزونه‌های مخرب را دانلود کرده‌اند.

برخی از برنامه‌های افزودنی کروم می‌توانند باعث هک شدن شما شوند

همانطور که محققان توضیح می‌دهند، از اواسط اکتبر، 30 مدل مختلف از افزونه به ظاهر بی‌ضرر برای گوگل کروم و مایکروسافت اج در دسترس بودند.

در نگاه اول، افزونه‌ها ابزارهای اصلی تغییر رنگ یا استایل برای مرورگر شما هستند. به همین دلیل است که گواردیو نام این کمپین بد تبلیغاتی را «رنگ‌های خفته» گذاشته است. خود افزونه مرورگر، حاوی هیچ کد مخربی نیست. در عوض، برنامه افزودنی کاربران را به صفحاتی که ویدیوها یا دانلودها را ارائه می‌دهند، هدایت می‌کند. برای تماشای ویدیو یا دانلود نرم افزار، آن صفحات شما را به دانلود برنامه افزودنی دیگر سوق می‌دهند.
امیدواریم که از این پس حواستان خواهد بود و دیگر سراغ این افزونه‌ها نخواهید رفت، اما فرض کنید شما سعی کرده‌اید این افزونه بسیار مشکوک را به مرورگر خود اضافه کنید. برنامه افزودنی مخرب بلافاصله کدهای جانبی را در مرورگر شما بارگذاری می‌کند. این کد شما را به سایت‌هایی هدایت می‌کند که توسعه‌دهندگان برنامه افزودنی می‌توانند از طریق نمایش آگهی‌ها پکسب درآمد کنند. هر چقدر هم که این اتفاق بد به نظر برسد، بدتر هم می‌شود!

برای مثال اگر از سایت افزونه «Shopping list» بازدید کنید، شما را به یک URL جدید با یک پیوند وابسته هدایت می‌کند. اگر در نهایت چیزی را خریداری کنید، برای توسعه دهنده برنامه افزودنی درآمد کسب می‌کند. همچنین این امکان برای توسعه دهندگان وجود دارد که از این روش ربودن برای فرستادن کاربران به صفحات لاگین جعلی و سرقت نام کاربری و رمز عبور آنها استفاده کنند.

Guardio لیست زیر را از افزونه‌هایی که بخشی از این کمپین هستند به اشتراک گذاشت:

افزونه های مخرب کرومخوشبختانه، اگر نه همه، بیشتر این افزونه‌ها دیگر در فروشگاه وب کروم وجود ندارند. اگر هر یک از این افزونه‌ها را روی مرورگر خود نصب کردید، باید سریعا آنها را از مرورگر خود حذف کنید. حتی اگر این کار را نکنید، مراقب باشید، همانطور که گواردیو ادعا می‌کند که کمپین “هنوز راه اندازی و اجرا می‌شود، دامنه‌ها را تغییر می‌دهد، پسوندهای جدید تولید می‌کند، و عملکردهای تغییر رنگ و سبک بیشتری را دوباره اختراع می‌کند که مطمئناً می‌توانید بدون آن‌ها نیز به کار خود ادامه دهید.”

پیشنهاد ما این است که فعلا و تا اطلاع ثانوی از تمام این افزونه‌ها دوری کنید.

نوشته این افزونه‌های مخرب Chrome و Edge را سریعا حذف کنید! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

این افزونه‌های مخرب Chrome و Edge را سریعا حذف کنید!

افزونه های مخرب کروم

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که برخی از افزونه های محبوب کروم، مخرب هستند و باید آن‌ها را از مرورگر کروم و ادج خود حذف کنید.

همانطور که فروشگاه Google Play می‌تواند برای دستگاه‌های Android خطرناک باشد، اگر مراقب نباشید، فروشگاه وب کروم به همان اندازه خطرناک است.

روز یکشنبه، تیم امنیت سایبری در آزمایشگاه‌های Guardio به کاربران کروم و ادج درباره کمپین جدیدی هشدار داد که به هکرها اجازه می‌دهد مرورگرها را با استفاده از برنامه‌های افزودنی به سرقت ببرند. بیش از یک میلیون کاربر قبلاً این افزونه‌های مخرب را دانلود کرده‌اند.

برخی از برنامه‌های افزودنی کروم می‌توانند باعث هک شدن شما شوند

همانطور که محققان توضیح می‌دهند، از اواسط اکتبر، 30 مدل مختلف از افزونه به ظاهر بی‌ضرر برای گوگل کروم و مایکروسافت اج در دسترس بودند.

در نگاه اول، افزونه‌ها ابزارهای اصلی تغییر رنگ یا استایل برای مرورگر شما هستند. به همین دلیل است که گواردیو نام این کمپین بد تبلیغاتی را «رنگ‌های خفته» گذاشته است. خود افزونه مرورگر، حاوی هیچ کد مخربی نیست. در عوض، برنامه افزودنی کاربران را به صفحاتی که ویدیوها یا دانلودها را ارائه می‌دهند، هدایت می‌کند. برای تماشای ویدیو یا دانلود نرم افزار، آن صفحات شما را به دانلود برنامه افزودنی دیگر سوق می‌دهند.
امیدواریم که از این پس حواستان خواهد بود و دیگر سراغ این افزونه‌ها نخواهید رفت، اما فرض کنید شما سعی کرده‌اید این افزونه بسیار مشکوک را به مرورگر خود اضافه کنید. برنامه افزودنی مخرب بلافاصله کدهای جانبی را در مرورگر شما بارگذاری می‌کند. این کد شما را به سایت‌هایی هدایت می‌کند که توسعه‌دهندگان برنامه افزودنی می‌توانند از طریق نمایش آگهی‌ها پکسب درآمد کنند. هر چقدر هم که این اتفاق بد به نظر برسد، بدتر هم می‌شود!

برای مثال اگر از سایت افزونه «Shopping list» بازدید کنید، شما را به یک URL جدید با یک پیوند وابسته هدایت می‌کند. اگر در نهایت چیزی را خریداری کنید، برای توسعه دهنده برنامه افزودنی درآمد کسب می‌کند. همچنین این امکان برای توسعه دهندگان وجود دارد که از این روش ربودن برای فرستادن کاربران به صفحات لاگین جعلی و سرقت نام کاربری و رمز عبور آنها استفاده کنند.

Guardio لیست زیر را از افزونه‌هایی که بخشی از این کمپین هستند به اشتراک گذاشت:

افزونه های مخرب کرومخوشبختانه، اگر نه همه، بیشتر این افزونه‌ها دیگر در فروشگاه وب کروم وجود ندارند. اگر هر یک از این افزونه‌ها را روی مرورگر خود نصب کردید، باید سریعا آنها را از مرورگر خود حذف کنید. حتی اگر این کار را نکنید، مراقب باشید، همانطور که گواردیو ادعا می‌کند که کمپین “هنوز راه اندازی و اجرا می‌شود، دامنه‌ها را تغییر می‌دهد، پسوندهای جدید تولید می‌کند، و عملکردهای تغییر رنگ و سبک بیشتری را دوباره اختراع می‌کند که مطمئناً می‌توانید بدون آن‌ها نیز به کار خود ادامه دهید.”

پیشنهاد ما این است که فعلا و تا اطلاع ثانوی از تمام این افزونه‌ها دوری کنید.

نوشته این افزونه‌های مخرب Chrome و Edge را سریعا حذف کنید! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

این افزونه‌های مخرب Chrome و Edge را سریعا حذف کنید!

افزونه های مخرب کروم

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که برخی از افزونه های محبوب کروم، مخرب هستند و باید آن‌ها را از مرورگر کروم و ادج خود حذف کنید.

همانطور که فروشگاه Google Play می‌تواند برای دستگاه‌های Android خطرناک باشد، اگر مراقب نباشید، فروشگاه وب کروم به همان اندازه خطرناک است.

روز یکشنبه، تیم امنیت سایبری در آزمایشگاه‌های Guardio به کاربران کروم و ادج درباره کمپین جدیدی هشدار داد که به هکرها اجازه می‌دهد مرورگرها را با استفاده از برنامه‌های افزودنی به سرقت ببرند. بیش از یک میلیون کاربر قبلاً این افزونه‌های مخرب را دانلود کرده‌اند.

برخی از برنامه‌های افزودنی کروم می‌توانند باعث هک شدن شما شوند

همانطور که محققان توضیح می‌دهند، از اواسط اکتبر، 30 مدل مختلف از افزونه به ظاهر بی‌ضرر برای گوگل کروم و مایکروسافت اج در دسترس بودند.

در نگاه اول، افزونه‌ها ابزارهای اصلی تغییر رنگ یا استایل برای مرورگر شما هستند. به همین دلیل است که گواردیو نام این کمپین بد تبلیغاتی را «رنگ‌های خفته» گذاشته است. خود افزونه مرورگر، حاوی هیچ کد مخربی نیست. در عوض، برنامه افزودنی کاربران را به صفحاتی که ویدیوها یا دانلودها را ارائه می‌دهند، هدایت می‌کند. برای تماشای ویدیو یا دانلود نرم افزار، آن صفحات شما را به دانلود برنامه افزودنی دیگر سوق می‌دهند.
امیدواریم که از این پس حواستان خواهد بود و دیگر سراغ این افزونه‌ها نخواهید رفت، اما فرض کنید شما سعی کرده‌اید این افزونه بسیار مشکوک را به مرورگر خود اضافه کنید. برنامه افزودنی مخرب بلافاصله کدهای جانبی را در مرورگر شما بارگذاری می‌کند. این کد شما را به سایت‌هایی هدایت می‌کند که توسعه‌دهندگان برنامه افزودنی می‌توانند از طریق نمایش آگهی‌ها پکسب درآمد کنند. هر چقدر هم که این اتفاق بد به نظر برسد، بدتر هم می‌شود!

برای مثال اگر از سایت افزونه «Shopping list» بازدید کنید، شما را به یک URL جدید با یک پیوند وابسته هدایت می‌کند. اگر در نهایت چیزی را خریداری کنید، برای توسعه دهنده برنامه افزودنی درآمد کسب می‌کند. همچنین این امکان برای توسعه دهندگان وجود دارد که از این روش ربودن برای فرستادن کاربران به صفحات لاگین جعلی و سرقت نام کاربری و رمز عبور آنها استفاده کنند.

Guardio لیست زیر را از افزونه‌هایی که بخشی از این کمپین هستند به اشتراک گذاشت:

افزونه های مخرب کرومخوشبختانه، اگر نه همه، بیشتر این افزونه‌ها دیگر در فروشگاه وب کروم وجود ندارند. اگر هر یک از این افزونه‌ها را روی مرورگر خود نصب کردید، باید سریعا آنها را از مرورگر خود حذف کنید. حتی اگر این کار را نکنید، مراقب باشید، همانطور که گواردیو ادعا می‌کند که کمپین “هنوز راه اندازی و اجرا می‌شود، دامنه‌ها را تغییر می‌دهد، پسوندهای جدید تولید می‌کند، و عملکردهای تغییر رنگ و سبک بیشتری را دوباره اختراع می‌کند که مطمئناً می‌توانید بدون آن‌ها نیز به کار خود ادامه دهید.”

پیشنهاد ما این است که فعلا و تا اطلاع ثانوی از تمام این افزونه‌ها دوری کنید.

نوشته این افزونه‌های مخرب Chrome و Edge را سریعا حذف کنید! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

صرافی بایننس یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز راه‌اندازی می‌کند

شبکه اوراکل غیرمتمرکز

صرافی بایننس اعلام کرد که شبکه اوراکل غیرمتمرکزی طراحی کرده است؛ شبکه‌ای که به طور مستقیم می‌تواند حدود ۱۴۰۰ اپلیکیشن را روی زنجیره BNB فعال کند.

به گزارش وب‌سایت Coindesk، بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دیجیتال جهان، از سیستم اوراکل غیرمتمرکز خود در روز چهارشنبه، رونمایی کرد. این سیستم، ورودی و خروجی‌ داده‌های دنیای واقعی را برای قرارداد‌های هوشمند وابسته به اکوسیستم زنجیره BNB فراهم می‌کند.

اوراکل‌ها (Oracles) سیستم‌های شخص ثالثی هستند که داده‌های خارج شده از محیط بلاک‌چین را برای قراردادهای هوشمند ارسال می‌کنند. جایگاه اوراکل‌ها به مانند بلاک‌چین‌ها در دنیای رمزارز دیجیتال مهم و ضروری تلقی می‌شود، چون آن‌ها معمولاً یک ذخیره غیرقابل‌تغییر از داده‌ها محسوب می‌شوند اما نمی‌توانند به طور مستقل، صحت داده‌های ورودی را تأیید نمایند؛ بنابراین، از اوراکل‌ها برای اطمینانِ استفاده از داده‌های دقیق در برنامه‌های دیفای (DeFi) و محصولات مشابه بر اساس هر بلاک‌چین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این داده‌ها ممکن است از ارائه اطلاعات قیمت‌گذاری شده تا پیش‌بینی آب‌وهوا به کار برده شود. اوراکل‌ها می‌توانند عملکردی دوسویه داشته باشند و به آن‌ها اجازه داده می‌شود تا داده‌ها را به دنیای خارج ارسال نمایند.

گوندولین رجینا، مدیر بخش سرمایه‌گذاری در زنجیره BNB، در بیانیه‌ای از پیش تدوین شده، پیرامون سیستم اوراکل بایننس گفت:

استفاده از اوراکل‌ها برای افزایش قابل‌توجه داده‌های قرارداد هوشمند در رابطه با آنچه که خارج از بلاک‌چین می‌گذرد، برای چگونگی پاسخ‌دهی به داده‌های خارجی مهم و ضروری است. بایننس اوراکل (Binance Oracle) با ارائه یک شبکه اوراکلی پایدار، قابل‌اعتماد و کارآمد، با دقت بالا و دسترسی جامع، به عنوان یک شریک برجسته در بازار وب ۳٫۰ نقش خود را ایفا خواهد کرد.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، صرافی بایننس از طریق سیستم اوراکل غیرمتمرکز خود، حدود ۱۴۰۰ اپلیکیشن را به طور مستقیم روی زنجیره BNB فعال می‌کند، همچنین ۱۰ پروژه عظیم زنجیره  BNB در حال حاضر با شبکه بایننس اوراکل یکپارچه شده است. با این اوصاف، سیستم مذکور یک زنجیره ناشناس تلقی می‌شود و در نهایت از بلاک‌چین‌های متعددی پشتیبانی خواهد کرد.

اوراکل‌های صرافی بایننس برای مراقبت از اعتبار داده‌ها، داده‌های قیمت را ار صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز فراهم خواهد کرد.

اخیراً وجود داده‌های غیرقابل‌اعتماد اوراکل باعث شده است که ۱۰۰ میلیون دلار از خدمات وام‌دهی مبتنی بر Solona در بازارهای مانگو (Mango Markets) دزدیده شود و ۱۰ میلیون دلار هم از توکن‌های Moola Celo از بین برود. در هر دو سناریو، هکر پس از دستکاری نحوه عملکرد مکانیزم‌های وام‌دهی وابسته به اوراکل در هر دو پروتکل، توانست پروتکل‌ها را فریب دهد تا میلیون‌ها دلار توکن را در فضایی آزاد منتشر کند.

نوشته صرافی بایننس یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز راه‌اندازی می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.