واتساپ روی میلیونها گوشی قدیمی از دسترس خارج شد
بهروزرسانی پیامرسان واتساپ از امروز باعث از کار افتادن این اپلیکیشن روی میلیونها گوشی قدیمی مبتنیبر سیستمهای عامل اندروید و iOS میشود.
“آپ” رتبه نخست تراکنشهای کارتخوان
فیروزآبادی: زیرساختهای انرژی ایران برای استخراج ارز دیجیتال مناسب است
فیسبوک، گوگل و توییتر، اخبار دروغین کشف درمان ویروس کرونا را حذف میکنند
فیسبوک و گوگل و توییتر با محتوای دروغینی که کشف درمان ویروس کرونا را تبلیغ کند، مقابله کرده و آنها را حذف میکنند.
هواوی در لیست ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفت
هواوی از نگاه Brand Finance در لیست ده برند ارزشمند جهان قرار گرفت. این برای اولین بار در تاریخ است که شرکت هواوی با توجه به آمارهای رو به رشد خود، در این لیست قرار گرفته است.
در گزارش جدید منتشر شده با نام Global 500 2020 از سوی Brand Finance، شرکت هواوی در جایگاه سومین شرکت چینی لیست ارزشمندترین برندها، با ارزش ۶۵.۰۸۴ میلیارد دلار قرار گرفته، ارزشی که افزایش ۴.۵ درصدی را در مقایسه سال به سال نشان میدهد.
Brand Finance در گزارش خود درباره هواوی نوشته: «آنچه واضح است، با افزایش حضور هواوی در بازارهایی که به طور سنتی توسط سرویسدهندههای غربی پوشش داده میشدند، فرصت بزرگی برای صنایع مخابراتی و حوزه 5G هواوی به دست آمده و این شرکت، وارد رقابت شدیدی شدهاست. علیرغم این رقابت چالش برانگیز، این شرکت مسیر پیش رو را هموار کرده و با ارزش برند حدود ۶۵.۱ میلیارد دلاری، برای اولین بار در میان ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفته است».
ایالات متحده آمریکا با داشتن ۲۰۵ شرکت که عددی حدود ۴۵.۴ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر لیست را تشکیل میدهد، بهترین عملکرد را با مجموع ارزش برندها به مقدار ۳۲۰۴ میلیارد دلار داشته است. چین با حضور ۷۰ شرکت، معادل ۱۸.۹ درصد و ارزش مجموع ۱۳۳۴ میلیارد دلار، رقابت نزدیکی با آمریکا را تجربه میکند.
بخش فناوری، چشمگیرترین حضور را در بخش باارزشترینها دارد. در میان ۵۰۰ شرکت با ارزش جهان، ۴۶ شرکت معادل ۱۴ درصد، از بخش فناوری حضور دارند و مجموع شرکتهای حوزه فناوری ارزشی معادل ۹۸۶.۵ میلیارد دلار دارند. هواوی، تنها برند چینی حوزه فناوری است که در میان ۱۰ برند با ارزش جهان جای گرفتهاست.
رشد ارزش برند هواوی را میتوان به تعهد این شرکت به نوآوری، مربوط دانست. امری که باعث شده به طور پیوسته شاهد بهبود رقابت در بخش محصولات و البته ارتقای تجربه کاربران باشیم.
در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی، هواوی پیشبینی کرد که ۲۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار خواهد کرد تا موقعیت خود را به عنوان دومین شرکت بزرگ سازنده گوشیهای هوشمند در جهان، تثبیت کند. این شرکت، بیش از ۴۴ میلیون دستگاه گوشی پرچمدار سری HUAWEI P و HUAWEI Mate را وارد بازار کرد که در مقایسه سالانه، این رقم افزایش ۵۰ درصدی را نشان میدهد. گوشیهای هوشمند 5G هواوی با تحسین منتقدان و طرفداران به دلیل پیشرفتهای چشمگیر در حوزه فناوری، رکورد ۶.۹ میلیون دستگاه عرضه به بازار را تا دسامبر ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رساندند.
هواوی در سال گذشته میلادی، تجربه فراگیر و جامعی را با رونمایی از طیف جدید محصولات در بخشهای مختلف، شامل تبلتها، کامپیوترهای شخصی، دستگاههای پوشیدنی و تجهیزات اینترنت اشیا در اکوسیستم HiLink ایجاد کرد.
در نگاه به آینده، هواوی همچنان متعهد به سیاستهای فراگیر و یکپارچه باقی خواهد ماند. ریچارد یو مدیرعامل هواوی در اینباره میگوید: سیاست جامع و یکپارچه با سناریوهای مختلف، تمرکز اصلی هواوی برای ده سال آتی خواهد بود. ما در تعهدمان برای ایجاد اکوسیستمی مجتمع ثابتقدم هستیم؛ فضایی که در آن تبلتها، کامپیوترهای شخصی، دستگاههای واقعیت مجازی، دستگاههای پوشیدنی، نمایشگرهای هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، خودروها و تجهیزات اینترنت اشیا، همگی در ارتباط با گوشیهای هوشمند قرار گرفته تا تجربه کاربری کاملاً یکپارچه و بیسیمی را ارائه دهند.
نوشته هواوی در لیست ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفت اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
هواوی در لیست ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفت
هواوی از نگاه Brand Finance در لیست ده برند ارزشمند جهان قرار گرفت. این برای اولین بار در تاریخ است که شرکت هواوی با توجه به آمارهای رو به رشد خود، در این لیست قرار گرفته است.
در گزارش جدید منتشر شده با نام Global 500 2020 از سوی Brand Finance، شرکت هواوی در جایگاه سومین شرکت چینی لیست ارزشمندترین برندها، با ارزش ۶۵.۰۸۴ میلیارد دلار قرار گرفته، ارزشی که افزایش ۴.۵ درصدی را در مقایسه سال به سال نشان میدهد.
Brand Finance در گزارش خود درباره هواوی نوشته: «آنچه واضح است، با افزایش حضور هواوی در بازارهایی که به طور سنتی توسط سرویسدهندههای غربی پوشش داده میشدند، فرصت بزرگی برای صنایع مخابراتی و حوزه 5G هواوی به دست آمده و این شرکت، وارد رقابت شدیدی شدهاست. علیرغم این رقابت چالش برانگیز، این شرکت مسیر پیش رو را هموار کرده و با ارزش برند حدود ۶۵.۱ میلیارد دلاری، برای اولین بار در میان ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفته است».
ایالات متحده آمریکا با داشتن ۲۰۵ شرکت که عددی حدود ۴۵.۴ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر لیست را تشکیل میدهد، بهترین عملکرد را با مجموع ارزش برندها به مقدار ۳۲۰۴ میلیارد دلار داشته است. چین با حضور ۷۰ شرکت، معادل ۱۸.۹ درصد و ارزش مجموع ۱۳۳۴ میلیارد دلار، رقابت نزدیکی با آمریکا را تجربه میکند.
بخش فناوری، چشمگیرترین حضور را در بخش باارزشترینها دارد. در میان ۵۰۰ شرکت با ارزش جهان، ۴۶ شرکت معادل ۱۴ درصد، از بخش فناوری حضور دارند و مجموع شرکتهای حوزه فناوری ارزشی معادل ۹۸۶.۵ میلیارد دلار دارند. هواوی، تنها برند چینی حوزه فناوری است که در میان ۱۰ برند با ارزش جهان جای گرفتهاست.
رشد ارزش برند هواوی را میتوان به تعهد این شرکت به نوآوری، مربوط دانست. امری که باعث شده به طور پیوسته شاهد بهبود رقابت در بخش محصولات و البته ارتقای تجربه کاربران باشیم.
در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی، هواوی پیشبینی کرد که ۲۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار خواهد کرد تا موقعیت خود را به عنوان دومین شرکت بزرگ سازنده گوشیهای هوشمند در جهان، تثبیت کند. این شرکت، بیش از ۴۴ میلیون دستگاه گوشی پرچمدار سری HUAWEI P و HUAWEI Mate را وارد بازار کرد که در مقایسه سالانه، این رقم افزایش ۵۰ درصدی را نشان میدهد. گوشیهای هوشمند 5G هواوی با تحسین منتقدان و طرفداران به دلیل پیشرفتهای چشمگیر در حوزه فناوری، رکورد ۶.۹ میلیون دستگاه عرضه به بازار را تا دسامبر ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رساندند.
هواوی در سال گذشته میلادی، تجربه فراگیر و جامعی را با رونمایی از طیف جدید محصولات در بخشهای مختلف، شامل تبلتها، کامپیوترهای شخصی، دستگاههای پوشیدنی و تجهیزات اینترنت اشیا در اکوسیستم HiLink ایجاد کرد.
در نگاه به آینده، هواوی همچنان متعهد به سیاستهای فراگیر و یکپارچه باقی خواهد ماند. ریچارد یو مدیرعامل هواوی در اینباره میگوید: سیاست جامع و یکپارچه با سناریوهای مختلف، تمرکز اصلی هواوی برای ده سال آتی خواهد بود. ما در تعهدمان برای ایجاد اکوسیستمی مجتمع ثابتقدم هستیم؛ فضایی که در آن تبلتها، کامپیوترهای شخصی، دستگاههای واقعیت مجازی، دستگاههای پوشیدنی، نمایشگرهای هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، خودروها و تجهیزات اینترنت اشیا، همگی در ارتباط با گوشیهای هوشمند قرار گرفته تا تجربه کاربری کاملاً یکپارچه و بیسیمی را ارائه دهند.
نوشته هواوی در لیست ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفت اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
هواوی در لیست ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفت
هواوی از نگاه Brand Finance در لیست ده برند ارزشمند جهان قرار گرفت. این برای اولین بار در تاریخ است که شرکت هواوی با توجه به آمارهای رو به رشد خود، در این لیست قرار گرفته است.
در گزارش جدید منتشر شده با نام Global 500 2020 از سوی Brand Finance، شرکت هواوی در جایگاه سومین شرکت چینی لیست ارزشمندترین برندها، با ارزش ۶۵.۰۸۴ میلیارد دلار قرار گرفته، ارزشی که افزایش ۴.۵ درصدی را در مقایسه سال به سال نشان میدهد.
Brand Finance در گزارش خود درباره هواوی نوشته: «آنچه واضح است، با افزایش حضور هواوی در بازارهایی که به طور سنتی توسط سرویسدهندههای غربی پوشش داده میشدند، فرصت بزرگی برای صنایع مخابراتی و حوزه 5G هواوی به دست آمده و این شرکت، وارد رقابت شدیدی شدهاست. علیرغم این رقابت چالش برانگیز، این شرکت مسیر پیش رو را هموار کرده و با ارزش برند حدود ۶۵.۱ میلیارد دلاری، برای اولین بار در میان ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفته است».
ایالات متحده آمریکا با داشتن ۲۰۵ شرکت که عددی حدود ۴۵.۴ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر لیست را تشکیل میدهد، بهترین عملکرد را با مجموع ارزش برندها به مقدار ۳۲۰۴ میلیارد دلار داشته است. چین با حضور ۷۰ شرکت، معادل ۱۸.۹ درصد و ارزش مجموع ۱۳۳۴ میلیارد دلار، رقابت نزدیکی با آمریکا را تجربه میکند.
بخش فناوری، چشمگیرترین حضور را در بخش باارزشترینها دارد. در میان ۵۰۰ شرکت با ارزش جهان، ۴۶ شرکت معادل ۱۴ درصد، از بخش فناوری حضور دارند و مجموع شرکتهای حوزه فناوری ارزشی معادل ۹۸۶.۵ میلیارد دلار دارند. هواوی، تنها برند چینی حوزه فناوری است که در میان ۱۰ برند با ارزش جهان جای گرفتهاست.
رشد ارزش برند هواوی را میتوان به تعهد این شرکت به نوآوری، مربوط دانست. امری که باعث شده به طور پیوسته شاهد بهبود رقابت در بخش محصولات و البته ارتقای تجربه کاربران باشیم.
در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی، هواوی پیشبینی کرد که ۲۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار خواهد کرد تا موقعیت خود را به عنوان دومین شرکت بزرگ سازنده گوشیهای هوشمند در جهان، تثبیت کند. این شرکت، بیش از ۴۴ میلیون دستگاه گوشی پرچمدار سری HUAWEI P و HUAWEI Mate را وارد بازار کرد که در مقایسه سالانه، این رقم افزایش ۵۰ درصدی را نشان میدهد. گوشیهای هوشمند 5G هواوی با تحسین منتقدان و طرفداران به دلیل پیشرفتهای چشمگیر در حوزه فناوری، رکورد ۶.۹ میلیون دستگاه عرضه به بازار را تا دسامبر ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رساندند.
هواوی در سال گذشته میلادی، تجربه فراگیر و جامعی را با رونمایی از طیف جدید محصولات در بخشهای مختلف، شامل تبلتها، کامپیوترهای شخصی، دستگاههای پوشیدنی و تجهیزات اینترنت اشیا در اکوسیستم HiLink ایجاد کرد.
در نگاه به آینده، هواوی همچنان متعهد به سیاستهای فراگیر و یکپارچه باقی خواهد ماند. ریچارد یو مدیرعامل هواوی در اینباره میگوید: سیاست جامع و یکپارچه با سناریوهای مختلف، تمرکز اصلی هواوی برای ده سال آتی خواهد بود. ما در تعهدمان برای ایجاد اکوسیستمی مجتمع ثابتقدم هستیم؛ فضایی که در آن تبلتها، کامپیوترهای شخصی، دستگاههای واقعیت مجازی، دستگاههای پوشیدنی، نمایشگرهای هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، خودروها و تجهیزات اینترنت اشیا، همگی در ارتباط با گوشیهای هوشمند قرار گرفته تا تجربه کاربری کاملاً یکپارچه و بیسیمی را ارائه دهند.
نوشته هواوی در لیست ۱۰ برند با ارزش جهان قرار گرفت اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
نقد و بررسی رابط کاربری One UI 2 سامسونگ: بهترین و بدترین امکانات اندروید ۱۰
در حال حاضر احتمالا توجه اکثریت مردم به رویداد معرفی پرچمداران سری گلکسی S20 سامسونگ معطوف شده است. اما برای دهها میلیون نفر از افرادی که اقدام به خریداری هندستهای گلکسی S یا گلکسی نوت طی 2 سال گذشته نمودهاند؛ آغاز سال 2020 و انتشار بهروزرسانی نرمافزاری One UI 2 خبر بهمراتب مهمتری محسوب میشود. اندروید 10 با تغییراتی قابلتوجه در زمینه مجوزها، اعلانها، حالت تاریک و سایر بخشها منتشر شده است. در این میان سامسونگ نیز از فرصت موجود استفاده کرده و چندین ابزار و ترفند جدید را به رابط کاربری خود اضافه نموده است. در ادامه به بررسی کلیه جوانب مثبت و منفی دریافت بهروزرسانی One UI 2 بر روی هندستهای سامسونگی میپردازیم:
پیادهسازی مناسب قابلیتهای اساسی اندروید 10
اندروید 10 بزرگترین بهروزرسانی منتشر شده تا به امروز محسوب نمیشود؛ اما در تجربه استفاده روزمره کاربران از گوشی تغییراتی ایجاد میکند. ظاهرا سامسونگ از عهده انجام مسئولیت خود بهخوبی برآمده و بدون هرگونه اقدام زائد و اضافی موفق به یکپارچهسازی تغییرات پلتفرم گوگل با سیستم اختصاصی خود شده است. مدل اعطای مجوز دسترسی به موقعیت مکانی یکی از بزرگترین تغییرات مشهود بهشمار میرود. بدینترتیب کاربران میتوانند مجوز دسترسی برنامهها به موقعیت مکانی دستگاه را تعیین نمایند. تعیین مجوز دسترسی برنامهها به موقعیت مکانی صرفا در زمان استفاده از آنها یکی از گزینههای پیش روی کاربر محسوب میشود. رویکرد سامسونگ دقیقا همان سناریوی پیادهسازی شده در اسمارتفون پیکسل 4 است. بدینترتیب در صورت دسترسی یک اپلیکیشن به موقعیت مکانی گوشی در پسزمینه، این موضوع به کاربر یادآوری شده و گزینهای جهت محدودسازی سریع آن نمایش داده میشود.
سیستم مدیریت اعلان اندروید 10 نیز بهصورت یکپارچه پیادهسازی شده است. این پدیده امکان مدیریت مناسبتر اعلانهای شخصی در هر اپلیکیشن را فراهم میکند. عملکرد صحیح این سامانه کماکان مستلزم اعمال برخی تنظیمات مدیریتی برای اعلانهای هر برنامه است؛ اما در اندروید 10 این فرآیند بهسادگی و مستقیما از طریق زیر اعلانها انجام میشود. بدینترتیب اعلانهای با اولویت پایینتر بهصورت مجزا در بخش اعلانهای فرعی نمایش داده میشوند.
خوشبختانه سامسونگ از بهکارگیری حالت تاریک اختصاصی خود صرفنظر نموده و در عوض از نمونه گوگلی آن بهره گرفته است. این پدیده برای عناصر رابط کاربری اختصاصی سامسونگ تفاوت چندانی را ایجاد نمیکند. در حالت تاریک اندروید 10 کلیه اجزاء دقیقا مشابه با اندروید 9 بهنظر میرسند؛ اما این موضوع برای اپلیکیشنها و ویجتهای متفرقه واقعا اهمیت دارد. با فعالسازی حالت تاریک در سیستمعامل اندروید 10، کلیه اپلیکیشنها و ویجتها بلافاصله به ورژن تیره و سازگار با این پلتفرم تغییر وضعیت خواهند داد. این پدیده بدان معناست که کاربران شاهد تغییر وضعیت ناگهانی اپلیکیشنها و ویجتها به رابط کاربری روشن نخواهند بود.
تشخیص ژستهای حرکتی اندروید 10 با وجود نمایشگر خمیده
سیستم ژستی جدید تنها بخش نسبتا پیچیده از تجربه کاربری اندروید 10 بهشمار میرود. سامسونگ بنا بر برخی دلایل تصمیم گرفته تا با هربار استفاده کاربر از ژست حرکتی، گوشی تلفن لرزش (ویبره) نماید. این موضوع غیرضروری و در عینحال کمی آزاردهنده است. اما از جنبه عملکرد بایستی به نحوه ادغام سیستم ژستی جدید با نمایشگرهای خمیده سامسونگ توجه کرد.
ار جنبه نرمافزاری، کار کردن با لبههای خمیده نمایشگر کار نسبتا دشواری است. اما موضوع ناامیدکنندهتر اینکه منطقه ژست به توانایی کاربر برای کشیدن لبه کشویی در یک برنامه وابسته است؛ برنامهای که منطقه تشخیص ژست در آن بهمراتب کوچکتر است. استفاده از گوشی با دست راست و تلاش برای کشیدن لبه کشویی به سمت چپ مشخصا کاری بسیار دشوار است. در این مواقع بسیاری از کاربران ترجیح میدهند تا از دست چپ خود استفاده کنند.
متاسفانه سامسونگ برای رفع این وضعیت نمیتواند کار چندانی انجام دهد. جهت رفع مشکل فیزیکی لبههای خمیده نمایشگر حقیقتا نمیتوان کار چندانی انجام داد. با اینحال سامسونگ به کاربران اجازه میدهد تا از دکمههای سنتی back/home/recents یا ژستهای نوار تحتانی اندروید 10 استفاده کنند. کاربر در صورت انتخاب ژستهای اندروید 10 قادر به تنظیم میزان حساسیت ژست عقبگرد خواهد بود. بدینترتیب کاربر میتواند از کشیدن لبه ها به عنوان ژست عقبگرد استفاده کند. اما این اقدام صرفا برای ژست عقبگرد کارآمد بوده و مشکل لبه کشویی کماکان به قوت خود باقی است؛ چرا که منطقه تشخیص آن کماکان بسیار کوچک است.
با گذر زمان، کاربران احتمالا به چنین وضعیتی عادت خواهند کرد؛ اما برخی کاربران حتی پس از هفتهها استفاده از اسمارتفون گلکسی S10 پلاس با رابط کاربری One UI 2 کماکان برای ارائه ژست موردنظر خود بایستی بارها تلاش کنند.
جوانب مثبت و منفی نرمافزار سامسونگ
پس از نصب بهروزرسانی One UI 2 بر روی گوشی، هیچگونه تغییر بصری خاصی توجه شما را جلب نخواهد کرد. در واقع به لحاظ بصری هیچ چیز تغییر نکرده است. در این بهروزرسانی، سامسونگ به جای اعمال تغییرات در رابط کاربری اقدام به ارتقاء تجربه کاربری و امکانات شخصی نرمافزار نموده است. بهروزرسانی نرمافزاری آینده مبتنی بر رابط کاربری One UI 2 همزمان با رونمایی از هندستهای سری گلکسی S20 معرفی میشود.
طراحی عمومی سیستمعامل در مقایسه با اندروید 9 هیچ تغییری نکرده است. گزینههای جدیدی جهت اعمال تغییرات محدود در لاکاسکرین و مشخصه نمایشگر همیشه روشن اضافه شده است. این گزینهها شامل نمایش تصاویر جدید بر روی لاکاسکرین پس از هر نوبت روشن کردن نمایشگر و گزینههای بیشتری برای سفارشی کردن نمایشگر همیشه روشن است.
سامسونگ به منظور ارتقاء تجربه عکاسی، تغییراتی را در اپلیکیشن دوربین اعمال نموده است. اکنون کاربران قادر به استفاده از حالت شبانه اختصاصی برای هر 3 دوربین هستند؛ حتی اگر عملکرد سامسونگ در مقوله عکاسی شبانه چندان درخشان قلمداد نشود.
با اینحال سامسونگ برای نوسازی نرمافزار خود کماکان روشهای متعددی را در اختیار دارد. لانچر One UI 2 کماکان دارای انیمیشنهای فراوان و پوشههای دستوپاگیر است. همچنین شیوه نمایش اعلانها و صفحات مربوط به تنظیمات کماکان دارای پیچیدگیهایی هستند و سادهسازی آنها امری مطلوب بهنظر میرسد.
عدم تغییر شارژدهی باتری و کارآیی دستگاه
بهروزرسانیهای نرمافزاری سامسونگ همواره به ارتقاء عملکرد هندستهای کمپانی کمک نکردهاند و کاربران بعضا ناچار به ریست کردن دستگاه خود شدهاند. ظاهرا نصب بهروزرسانی One UI 2 نیز بر عملکرد دستگاه یا شارژدهی باتری هیچگونه تاثیر قابلتوجهی نخواهد داشت.
نوشته نقد و بررسی رابط کاربری One UI 2 سامسونگ: بهترین و بدترین امکانات اندروید 10 اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
استودیو عکاسی صنعتی ناین در چه حوزههایی فعال است؟
استود عکاسی ناین یک مرکز عکاسی است که در حوزههای مختلفی نظیر عکاسی غذایی، رستوران، تبلیغات، خط تولید و محصولات فعالیت میکند.