ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۰ جهان ؛ با جدیدترین فیلم های ترسناک جهان آشنا شوید!

مطلب ترسناک ترین فیلم های 2020 جهان ؛ با جدیدترین فیلم های ترسناک جهان آشنا شوید! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

ترسناک ترین فیلم های 2020 جهان کدامند؟ این نوشتار را به بهترین و جدیدترین فیلم های ترسناک جهان و ژانر وحشت سال 2020 اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید. فصل جدید فیلم های ترسناک شروع شده است. اسم فیلم‌هایی که در ژانر ترسناک امسال دیده می‌شوند، هیجان طرفداران فیلم‌های ترسناک را بیشتر کرده است و...

مطلب ترسناک ترین فیلم های 2020 جهان ؛ با جدیدترین فیلم های ترسناک جهان آشنا شوید! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد

هکرها با سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا، فایل های ویدئویی یا متنی به ظاهر ساده اما حاوی بدافزار را منتشر می کنند که اطلاعات موجود در موبایل یا رایانه کاربر را سرقت می کند.
 
به گزارش دیلی میل، هکرها با استفاده از پوشش رسانه ها درباره ویروس کرونا، افراد را اغوا می کنند تا به طور تصادفی یک بدافزار دانلود کنند.
 
 کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده اند برخی لینک های حاوی اخبار یا ویدئوهایی درباره شیوع ویروس کرونا دارای بدافزار هستند. در حقیقت این لینک ها دارای کدی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی افراد ساخته شده است.
 
 هکرها با انتشار مطالب، پست ها و ویدئوهای به ظاهر بی ضرر  در قالب فرمت های  مختلف فایل(پی دی اف و ام پی ۴) اقدام به گسترش این بدافزارها می کنند.
 
اگر فرد در رایانه یا موبایل خود برای دانلود این مطالب کلیک کند، هکرها می توانند به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه او دسترسی یابند و آنها را مسدود، تخریب یا کپی کنند.
 
این ویروس به دلیل شیوع در سراسر جهان و هشدار سازمان جهانی بهداشت، مورد توجه رسانه است. به همین دلیل  شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و توئیتر با اقداماتی خاص سعی دارند از انتشار اخبار جعلی در این باره مقابله کنند. در این میان مجرمان سایبری نیز قصد دارند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.
 
آنتون ایوانف یکی از تحلیلگران شرکت کسپراسکای می گوید: ویروس کرونا موضوع بحث اخبار امروز است. به همین دلیل مجرمان سایبری از آن به عنوان طعمه استفاده می کنند. تابه اکنون ما حداقل ۱۰ فایل حاوی بدافزار رصد کرده ایم. اما با توجه به افزایش توجه رسانه ها به موضوع کرونا پیش بینی می کنیم تعداد فایل های حاوی بدافزار بیشتری کشف شود. همزمان با افزایش نگرانی مردم درباره سلامت شان، تعداد بدافزارهای بیشتری کشف می شود که داخل فایل های تقلبی مربوط به ویروس کرونا مخفی شده اند.
 
کارشناسان امنیتی توصیه می کنند کاربران برای اجتناب از این بدافزارها، اطلاعات و اخبار را از منابع رسمی دریافت کنند. یک روش اصلی برای رصد بدافزار، بررسی پایان آدرس لینک است. اگر در آدرس فایل  docx،pdf یا mp۴ وجود ندارد، احتمالا لینک مذکور جعلی است. همچنین فایل های ویدئو و Document  دارای فرمت exe یا Inc نیز جعلی هستند.

سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد

هکرها با سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا، فایل های ویدئویی یا متنی به ظاهر ساده اما حاوی بدافزار را منتشر می کنند که اطلاعات موجود در موبایل یا رایانه کاربر را سرقت می کند.
 
به گزارش دیلی میل، هکرها با استفاده از پوشش رسانه ها درباره ویروس کرونا، افراد را اغوا می کنند تا به طور تصادفی یک بدافزار دانلود کنند.
 
 کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده اند برخی لینک های حاوی اخبار یا ویدئوهایی درباره شیوع ویروس کرونا دارای بدافزار هستند. در حقیقت این لینک ها دارای کدی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی افراد ساخته شده است.
 
 هکرها با انتشار مطالب، پست ها و ویدئوهای به ظاهر بی ضرر  در قالب فرمت های  مختلف فایل(پی دی اف و ام پی ۴) اقدام به گسترش این بدافزارها می کنند.
 
اگر فرد در رایانه یا موبایل خود برای دانلود این مطالب کلیک کند، هکرها می توانند به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه او دسترسی یابند و آنها را مسدود، تخریب یا کپی کنند.
 
این ویروس به دلیل شیوع در سراسر جهان و هشدار سازمان جهانی بهداشت، مورد توجه رسانه است. به همین دلیل  شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و توئیتر با اقداماتی خاص سعی دارند از انتشار اخبار جعلی در این باره مقابله کنند. در این میان مجرمان سایبری نیز قصد دارند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.
 
آنتون ایوانف یکی از تحلیلگران شرکت کسپراسکای می گوید: ویروس کرونا موضوع بحث اخبار امروز است. به همین دلیل مجرمان سایبری از آن به عنوان طعمه استفاده می کنند. تابه اکنون ما حداقل ۱۰ فایل حاوی بدافزار رصد کرده ایم. اما با توجه به افزایش توجه رسانه ها به موضوع کرونا پیش بینی می کنیم تعداد فایل های حاوی بدافزار بیشتری کشف شود. همزمان با افزایش نگرانی مردم درباره سلامت شان، تعداد بدافزارهای بیشتری کشف می شود که داخل فایل های تقلبی مربوط به ویروس کرونا مخفی شده اند.
 
کارشناسان امنیتی توصیه می کنند کاربران برای اجتناب از این بدافزارها، اطلاعات و اخبار را از منابع رسمی دریافت کنند. یک روش اصلی برای رصد بدافزار، بررسی پایان آدرس لینک است. اگر در آدرس فایل  docx،pdf یا mp۴ وجود ندارد، احتمالا لینک مذکور جعلی است. همچنین فایل های ویدئو و Document  دارای فرمت exe یا Inc نیز جعلی هستند.

رویداد «گلوبال گیم جم» با هدف تیم‌سازی و مشارکت بازی‌سازان برگزار شد

رویداد گلوبال گیم جم؛ رویداد جهانی بازی‌سازی همزمان با برگزاری آن در دنیا، امروز (۱۱بهمن) در  تهران برگزار و بعد از گذشت ۴۸ ساعت به خط پایان خود رسید. چهارمین دور این رویداد در ایران همچون سال‌های گذشته توسط  «آواگیمز» شرکت سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی در حوزه بازی‌های کامپیوتری و در کارخانه نوآوری برگزار شد‌. آنطور که «حسین مزروعی» مدیرعامل‌ آواگیمز به پیوست می‌گوید Global Game Jam یک رویداد رقابتی نیست و تنها با هدف مشارکت و تعامل میان بازی‌‌سازان هر ساله و به صورت همزمان در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود.
 
براساس اطلاعات منتشر شده در سایت گلوبال گیم جم، این رویداد که از سال ۲۰۰۹ شکل گرفته، در آخرین تعطیلات آخر هفته ماه ژانویه در بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. در این رویداد ۴۸ ساعته بازی‌سازان و علاقه‌مندان به این حوزه گرد هم جمع می‌شوند تا براساس یک موضوع خاص و کمک گرفتن از خلاقیت یک‌ دیگر یک بازی جدید خلق کنند. بر خلاف تصورات بازی خلق شده حتما نباید یک بازی ویدئویی یا کامپیوتری باشد و می‌تواند یک بازی ساده اما سرگرم‌کننده فیزیکی باشد. موضوعی که امسال تیم‌های بازی‌ساز در رویداد گلوبال گیم جم باید برای آن بازی می‌ساختند نیز در موردتعمیر کردن یا « repair» بود.
 
«حسین مزروعی» مدیرعامل آواگیمز در مورد جزییات بیشتر و اهداف این رویداد به پیوست گفت: «رویداد گلوبال گیم‌جم رویدادی جهانی است که هر سال در پایان اولین ماه میلادی در سراسر دنیا برگزار می‌شود. بازی‌سازان‌ دنیا در روز خاصی دور هم جمع می‌شوند و بازی می‌سازند. آواگیمز هم همزمان با این رویداد جهانی چنین رویدادی برگزار می‌کند.» او ادامه داد: «این رویداد رقابتی‌ نیست و با هدف تیم‌سازی و مشارکت بازی‌سازان برگزار می‌شود. این رویدادها بر مبنای تعامل و مشارکت است و بازی‌ها داوری نمی‌شود.» مزروعی همچنین بیان کرد: «هدف از برگزاری این رویداد این است که ‌بازی‌سازان بدون استرس و فشار بازی بسازند و به این صورت خلاقیت و استعدادهایشان شکوفا می‌شود.» او در مورد موضوع بازی‌سازی امسال این رویداد هم گفت: «در این رویدادها بازی‌سازان با موضوع خاصی بازی می‌سازند. تم رویداد امسال تعمیر کردن یا « repair» است و همه بازی‌ها باید به این موضوع مرتبط باشند.»
 
به گفته مزروعی علاوه بر این رویداد جهانی «گیم‌جم‌های» یا «دورهمی‌های بازی‌سازی» گوناگونی در دنیا به بهانه‌های مختلف برگزار می‌شود و حتی شرکت‌ها هم میان کارمندان خود ۴۸ ساعت رویداد بازی‌سازی برگزار می‌کنند‌. مزروعی‌ با اعلام اینکه حدود ۱۴۰‌بازی‌ساز در رویداد امسال شرکت کردند اعلام کرد: «تعداد درخواست‌ها برای شرکت در این رویداد بسیار بالا بود؛ اما ظرفیت ما محدود بود و نتوانستیم بیشتر از این تعداد میزبان بازی‌سازان باشیم.»
 
او در مورد سرنوشت بازی‌های ساخته شده در این رویداد هم توضیح داد: «بسیاری‌از شرکت‌کنندگان، شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌ساز هستند. بازی تولید شده در‌این رویداد می‌تواند ایده‌ای برای آنها باشد برای تولید بازی‌های دیگر؛ اما در کل این رویداد،‌ رویدادی برای بازی‌سازی به صورت جدی و تجاری‌ نیست.»
 

آتش در جنگل‌های استرالیا با سرعت در حال پیش‌روی است!

آتش

استرالیایی‌ها همگی با این توصیه آشنایی دارند: وقتی جنگلی در حال آتش‌سوزی است، منتظر نمانید و تماشا نکنید. قبل از اینکه اولین شعله‌های آتش را با چشمان خود ببینید، نقشه‌ای طراحی کرده و به آن پایبند باشید.

در مواجهه با طوفان‌‌های آتش‌سوزی، جهت جلوگیری کردن از بلعیده شدن توسط شعله‌های آتش و همچنین فرار موفق از آن، هر ثانیه نیز ارزشمند است. درست چند هفته پیش و در نزدیکی شهر ساحلی شوالهاون در ایالت نیو ساوث ولز، مأمورین ایستگاه آتش‌نشانی Dunmore Rural Fire Brigade مشغول پیش‌بینی جهت حرکت شعله‌های آتش از سوی جنگل ایالتی کورووان بودند.

مأمورین آتش‌نشانی که قصد محافظت از اموال خود در مقابل خطر آتش را داشتند، فکر می‌کردند که کمی وقت جهت آماده‌سازی دارند. اما آن‌ها اشتباه می‌کردند. لحظاتی پیش از ساعت هفت بعدازظهر، همان باد جنوبی که آتش‌نشانان منتظر آن بودند، ده دقیقه زودتر از موعد پیش‌بینی‌شده شروع به وزیدن کرد.

ازآنجایی‌که غبار همانند برف می‌بارید، در عرض چند لحظه روشنی روز جای خود را به دود و خاکستر داد. باد به‌سرعت تبدیل به گردباد شد و مناطق اطراف را با سرعتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مورد ضرب‌و‌شتم خود قرار می‌داد. 

در حین اینکه مأمورین آتش‌نشانی عقب‌نشینی می‌کردند، اسپری‌های موجود بر روی دستگاه‌های باقی‌مانده فعال شدند و آتش‌نشانان نیز سعی می‌کردند که خود را از شعله‌های سوزان آتش محافظت کنند. در نتیجه استفاده از دستگاه‌های آب‌پاش، محیط آرامش‌بخش روستای موجود در آن منطقه تبدیل به یک جهنم‌دره شده بود.

چنین ویرانی‌هایی یک منظره آشنا برای استرالیایی‌های ساکن در بخش‌های جنوب شرقی این کشور هستند. اما شعله‌های خشمگین چنین طوفان آتشینی برای بسیاری از ما تجربه‌ای جدید محسوب می‌شود. آتش‌نشانان در صفحه فیسبوکی خود نوشتند: “این حادثه به ما نشان داد که در عرض سه دقیقه چه اتفاقاتی می‌توانند رخ دهند.”

این هشداری است که همگی ما باید به آن توجه داشته باشیم. اگر از پیش برنامه‌ریزی نکنید، قطعا سه دقیقه برای یک برنامه‌ریزی خوب، کافی نخواهد بود. خوشبختانه این مورد یکی از آن رویدادهایی بود که مأمورین آتش‌نشانی توانستند که برای آن برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. ما فقط می‌توانیم که شکرگزار این موضوع باشیم.

مأمورین آتش‌نشانی ایستگاه Dunmore Rural Fire Brigade نوشتند: “تیم ما به یک فعالیت ۹ دقیقه‌ای دیگر نیز ادامه می‌دهد. ما توانستیم که موفقیت‌هایی را از آن خود کرده، از تمامی اعضا محافظت کنیم و همچنین کامیون‌ها و اموال ایستگاه خود را نیز از خطر آتش دور نگه داریم. ازآنجایی‌که شعله‌های آتش در هر لحظه و با کوچک‌ترین اخطاری زبانه می‌کشند، اینجا مکان مناسبی برای سکونت نیست. اطمینان حاصل کنید که یک برنامه‌ریزی مناسب را طرح‌ریزی کرده‌اید.”

نوشته آتش در جنگل‌های استرالیا با سرعت در حال پیش‌روی است! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

آتش در جنگل‌های استرالیا با سرعت در حال پیش‌روی است!

آتش

استرالیایی‌ها همگی با این توصیه آشنایی دارند: وقتی جنگلی در حال آتش‌سوزی است، منتظر نمانید و تماشا نکنید. قبل از اینکه اولین شعله‌های آتش را با چشمان خود ببینید، نقشه‌ای طراحی کرده و به آن پایبند باشید.

در مواجهه با طوفان‌‌های آتش‌سوزی، جهت جلوگیری کردن از بلعیده شدن توسط شعله‌های آتش و همچنین فرار موفق از آن، هر ثانیه نیز ارزشمند است. درست چند هفته پیش و در نزدیکی شهر ساحلی شوالهاون در ایالت نیو ساوث ولز، مأمورین ایستگاه آتش‌نشانی Dunmore Rural Fire Brigade مشغول پیش‌بینی جهت حرکت شعله‌های آتش از سوی جنگل ایالتی کورووان بودند.

مأمورین آتش‌نشانی که قصد محافظت از اموال خود در مقابل خطر آتش را داشتند، فکر می‌کردند که کمی وقت جهت آماده‌سازی دارند. اما آن‌ها اشتباه می‌کردند. لحظاتی پیش از ساعت هفت بعدازظهر، همان باد جنوبی که آتش‌نشانان منتظر آن بودند، ده دقیقه زودتر از موعد پیش‌بینی‌شده شروع به وزیدن کرد.

ازآنجایی‌که غبار همانند برف می‌بارید، در عرض چند لحظه روشنی روز جای خود را به دود و خاکستر داد. باد به‌سرعت تبدیل به گردباد شد و مناطق اطراف را با سرعتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مورد ضرب‌و‌شتم خود قرار می‌داد. 

در حین اینکه مأمورین آتش‌نشانی عقب‌نشینی می‌کردند، اسپری‌های موجود بر روی دستگاه‌های باقی‌مانده فعال شدند و آتش‌نشانان نیز سعی می‌کردند که خود را از شعله‌های سوزان آتش محافظت کنند. در نتیجه استفاده از دستگاه‌های آب‌پاش، محیط آرامش‌بخش روستای موجود در آن منطقه تبدیل به یک جهنم‌دره شده بود.

چنین ویرانی‌هایی یک منظره آشنا برای استرالیایی‌های ساکن در بخش‌های جنوب شرقی این کشور هستند. اما شعله‌های خشمگین چنین طوفان آتشینی برای بسیاری از ما تجربه‌ای جدید محسوب می‌شود. آتش‌نشانان در صفحه فیسبوکی خود نوشتند: “این حادثه به ما نشان داد که در عرض سه دقیقه چه اتفاقاتی می‌توانند رخ دهند.”

این هشداری است که همگی ما باید به آن توجه داشته باشیم. اگر از پیش برنامه‌ریزی نکنید، قطعا سه دقیقه برای یک برنامه‌ریزی خوب، کافی نخواهد بود. خوشبختانه این مورد یکی از آن رویدادهایی بود که مأمورین آتش‌نشانی توانستند که برای آن برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. ما فقط می‌توانیم که شکرگزار این موضوع باشیم.

مأمورین آتش‌نشانی ایستگاه Dunmore Rural Fire Brigade نوشتند: “تیم ما به یک فعالیت ۹ دقیقه‌ای دیگر نیز ادامه می‌دهد. ما توانستیم که موفقیت‌هایی را از آن خود کرده، از تمامی اعضا محافظت کنیم و همچنین کامیون‌ها و اموال ایستگاه خود را نیز از خطر آتش دور نگه داریم. ازآنجایی‌که شعله‌های آتش در هر لحظه و با کوچک‌ترین اخطاری زبانه می‌کشند، اینجا مکان مناسبی برای سکونت نیست. اطمینان حاصل کنید که یک برنامه‌ریزی مناسب را طرح‌ریزی کرده‌اید.”

نوشته آتش در جنگل‌های استرالیا با سرعت در حال پیش‌روی است! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

ایحه آمریکایی که رمزگذاری اطلاعات را دور می زند

یکی از سناتورهای آمریکایی مشغول نوشتن لایحه ای است که در صورت تصویب، شرکت های فناوری را وادار می کند راهی برای دور زدن شیوه رمزگذاری سر به سر اطلاعات برای نیروهای مجری قانون ایجاد کنند.
 
به گزارش ورج، لایحه ای جدید  از پشتیبانی قانونی برای اپلیکیشن ها و وب سایت ها می کاهد و احتمالا رمزگذاری اطلاعات در فضای آنلاین را به خطر می اندازد.
 
براساس این لایحه یک کمیسیون ملی جدید در حوزه «جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان در فضای آنلاین» ایجاد می شود تا قوانینی را برای یافتن و حذف محتوای سوءاستفاده از کودکان به وجود بیاورد.
 
اگر شرکت ها از این قوانین پیروی نکنند، طبق لایحه جدید برخی از اقدامات حفاظتی از شرکت ها که در بخش ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات(Communication Decency Act) به آن اشاره شده، حذف می شود. اقدامات ذکر شده در بخش ۲۳۰ قانون مذکور تاحد زیادی شرکتها را از مسئولیت پذیری برای پست های کاربران محافظت می کند.
 
طبق گزارش های مختلف از بلومبرگ و وب سایت اینفورمیشن، سناتور لیندزی گراهام مشغول نوشتن این لایحه است. لایحه مذکور در حال حاضرEARN IT نام گرفته است. قانون جدید بندی به بخش ۲۳۰ قانون اضافه می کند که طبق آن شرکت ها در برابر  تعقیب قانونی و شکایت های مدنی درباره سواستفاده از کودکان و مطالب مربوط  مسئول هستند مگر آنها از شیوه های ارائه شده توسط کمیسیون «جلوگیری از سواستفاده از کودکان در فضای آنلاین» پیروی کنند.
 
البته این لایحه قوانین خاصی را مشخص نکرده اما  کمیسیون (که رییس آن دادستان کل آمریکا است)، احتمالا شیوه رمزگذاری اطلاعات کاربران را محدود می کند.
 
شرکت های بزرگ فناوری در سال های اخیر از رمزگذاری «سربه سر» (end to end) اطلاعات کاربران استفاده می کنند.  واتس اپ یکی از اپلیکیشن هایی است که از این شیوه رمزگذاری اطلاعات استفاده می کند. این درحالی است که مقامات مختلف نسبت به این شیوه اعتراض کرده اند و معتقدند دسترسی نیروهای پلیس به اطلاعات برای یافتن مجرمان را محدود می کند. اما در صورت تصویب لایحه EARN IT کمیسیون مذکور شرکت ها را مجبور می کند تا راهی برای دسترسی به اطلاعات کاربران فراهم کنند.
 
البته سخنگوی سناتور گراهام اعلام کرده این لایحه نهایی نیست. همچنین وزارت دادگستری نگاهی دقیق تر به بخش ۲۳۰ می کند.

گزارش فصل پاییز کافه بازار منتشر شد؛ رشد نصب پیام‌رسان‌ها با قطع اینترنت

در سه ماهی که گذشت، ۲۰۲ میلیون جست‌وجو در کافه بازار انجام شد. نکته جالب توجه در جست‌وجو و نصب برنامه نشان می‌دهد، پیام‌رسان‌ها رشد خوبی داشتند. البته یکی از دلایل مهم این رشد به قطعی اینترنت در آبان‌ماه برمی‌گردد که راه ارتباطی برای دو هفته تنها از طریق اپلیکیشن‌های داخلی مقدور بود.
 
کافه بازار به رسم هر فصل، گزارشی از عملکرد اپلیکیشن‌ها و رفتار کاربران منتشر کرده است. در این گزارش نکات جالبی وجود دارد. از تمایل کاربران به استفاده از یک برند خاص تلفن همراه تا روزها و ساعت‌هایی در هفته که کاربران بیش از زمان‌های دیگر به نصب برنامه روی گوشی‌های تلفن همراه خود روی می‌آورند.
 
بر اساس این گزارش که صبح امروز منتشر شده است، ۳۱ درصد از کاربران اندرویدی که تا پایان فصل پاییز بازار را روی دستگاه خود نصب داشته‌اند، از بازار خرید کرده‌اند. سهم کاربران کافه بازار از برند گوشی سامسونگ ۶۲ درصد، هواوی ۲۱ درصد، ال جی و سونی ۳ درصد، نوکیا، شیائومی و لنوو ۲ درصد، اچ تی سی و موتورولا ۱ درصد است.
 
سهم درآمد برنامه‌ها و بازی‌ها از برندهای گوشی نیز از دیگر مواردی است که در این گزارش فصلی آمده است. بر این اساس، سهم درآمدی گوشی‌ها از برنامه‌های کاربردی در سامسونگ ۶۳ درصد، هوآوی ۱۸ درصد، ال جی ۴ درصد و سهم درآمد از بازی‌ها ۶۴ درصد سامسونگ، ۱۸ درصد هوآوی و ۳ درصد متعلق به ال جی است.
 
عصر جمعه، بیشترین خرید از کافه بازار
 
 
آمار بعدی که در این گزارش منتشر شده است، خیلی روی بازار تکنولوژی تمرکز ندارد. بیشتر آماری است از عملکرد کاربران. به این شکل که خرید برنامه‌ و بازی از کافه بازار در روزهای جمعه و ساعت ۶ تا ۷ عصر بیشتر از هر زمان دیگری در هفته است و برعکس روزهای اول هفته خصوصا شنبه، کمترین خرید به ثبت رسیده است.
 
رشد ۱۸ درصدی تعداد برنامه های فعال دسته آموزش
 
سهم برنامه های فعال هر دسته نسبت به کل برنامه‌های بازار نشان می‌دهد تعداد برنامه‌های فعال نسبت به فصل قبل چند درصد تغییر کرده است. منظور از برنامه فعال، برنامه‌ای است که در انتهای فصل پاییز در حال انتشار باشد. در پاییز ۹۸ دسته آموزش با سهم ۱۸ درصد، بیشترین سهم را بین دسته‌های مختلف برنامه در بازار دارد.
 
این گزارش نشان می‌دهد، دسته خرید نسبت به تابستان ۹۸ چیزی حدود ۹ درصد رشد داشته و بیشترین میزان در این ارزیابی را به خود اختصاص داده است. پس از آموزش، برنامه‌های مذهبی با ۹ درصد، برنامه کتاب‌ها، منابع و برنامه‌های کاربردی با ۸ درصد و سرگرمی ۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این آنالیز برنامه‌های آب و هوا، استراتژی و شبیه سازی نه رشدی داشتند نه سهمی از برنامه‌ها در بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
ورود بیش از ۲ هزار برنامه جدید به بازار
 
در این فصل در مجموع ۲۱۹۶ برنامه جدید به بازار اضافه شد. دسته آموزش با ۳۳۵ برنامه جدید، بیشترین سهم را از این تعداد دارد. در نمودار مربوط به آنالیز این بخش سهم برنامه‌های کاربری ۲۱۶ و سهم برنامه‌های خرید ۲۰۸ است.
 
میانگین نصب برنامه و بازی در فصلی که گذشته مربوط به برنامه‌های کاربردی با تعداد نصب ۴۹۱۵ مرتبه است و پیام‌رسان‌ها در بخش بعدی با ۴۸۷۳ نصب قرار دارند. نکته مهمی که در این بخش به چشم می‌آید، تعداد نصب پیام رسان‌ها است که با رشد چشمگیری رو به رو شده است. قطعی اینترنت در آبان‌ماه یکی از دلایلی است که منجر به این رشد شده است چرا که در آن زمان امکان استفاده از پیام رسان‌های دیگر وجود نداشت.
 
۱۰ هزار نصب فعال
 
 
برنامه‌های فعالی که در این فصل بیش از ۱۰ هزار نصب داشته‌اند از دیگر بخش‌های این گزارش است. برنامه های مذهبی، کاربردی، آموزشی، سرگرمی و ابزارها به ترتیب در صدر این نمودار قرار گرفته‌اند. برنامه‌های مربوط به خبرها و نشریات، برنامه‌های ورزشی، آب و هوا و ماجرایی نیز به ترتیب پایین جدول حضور دارند.
 
در نموداری که میانگین تعداد روزی که هر برنامه از زمان انتشار تا رسیدن به ۱۰ هزار نصب فعال طی کرده را نشان می‌دهد، پیام رسان ها طی ۵۳۱ روز، ابزارها ۴۹۸ روز، کسب و کارها ۴۹۸ روز به ۱۰ هزار نصب فعال رسیده‌اند. از طرف دیگر برنامه‌ها و بازی‌های مربوط به دسته کلمات و دانستنی‌ها طی ۱۰۶ روز، رفت و آمد ۲۲۱ روز و شبیه سازی ۲۲۸ روز مراحل نصب ۱۰ هزارتایی خود را طی کرده‌اند.
 
در فصل پاییز بیش از ۲۳ هزار برنامه در بازار، درآمد داشته‌اند که دسته مربوط به برنامه‌های آموزش ۶ هزار و ۷۶۵ برنامه بیشترین سهم را در این بین دارد. بازی‌های مربوط به کلمات و دانستنی‌ها حدود ۳۸ درصد و بازی‌های استراتژی ۳۱ درصد برنامه‌های فعال در این دسته‌ها کسب درآمد کرده‌اند. آب و هوا، خبرها و نشریات، رفت و آمد کمترین سهم را در این نمودار داشته‌اند.
 
سهم درآمدی از انواع پرداخت
 
اشتراک، خرید برنامه و پرداخت درون برنامه از جمله راه‌های سهم درآمد برنامه‌ها در کافه بازار است. بر اساس آماری که این مجموعه ارائه کرده است، برنامه‌های مربوط به خرید، کلمات و دانستنی‌ها، استراتژی و شبکه های اجتماعی ۱۰۰ درصد و برنامه‌های خانوادگی، ویدیو رسانه و ورزشی ۹۹ درصد پرداخت درون برنامه‌ای داشته‌اند.
 
برنامه‌های عکاسی با ۷۰ درصد و شخصی سازی با ۶۷ درصد جزو برنامه‌های خریداری شده در بازار هستند. بالاترین سهم اشتراک نیز متعلق به برنامه‌های آشپزی و رستوران با ۴۴ درصد و رفت و آمد با ۲۴ درصد است.
 
منظور از اشتراک درون برنامه‌ای، برنامه‌هایی هستند که از اعتبار بازار برای دریافت هزینه اشتراک مشتریان استفاده می‌کنند. در واقع تمام برنامه‌هایی که مدل درآمدشان اشتراکی است لزوما از روش اشتراک درون برنامه‌ای بازار استفاده نمی‌کنند و ممکن است پرداخت خود را با روش پرداخت درون برنامه‌ای پیاده‌سازی کرده باشند.
 
رشد تعداد خریداران در گزارش فصل پاییز، به کاربرانی اشاره دارد که در طول فصل حداقل یک بار خرید انجام داده‌اند. بازی‌های معمایی رشد ۱۴۳ درصدی داشته و برنامه‌های ورزشی با رشد ۸۷ درصدی رو به رو بوده‌اند. در حالی که برنامه‌های سیر و سفر و شبکه‌های اجتماعی رشد منفی داشته‌اند.
 
ریزش خریداران در پاییز
 
نرخ ریزش فصلی به ازای خریداران محاسبه شده است. این نرخ به این معناست که چند درصد از خریداران فصل تابستان، در فصل پاییز خرید خود را تکرار نکرده‌اند.
 
برنامه‌های سیر و سفر، کسب و کار، شخصی‌سازی، سبک زندگی، ابزارها و آب و هوا ریزش ۱۰۰ تا ۹۸ درصدی داشتند در حالی که ریزش برنامه‌های استراتژی، ویدیو رسانه و بازی‌های خانوادگی خیلی زیاد نبوده است.
 
 نرخ تمرکز در گزارش فصلی کافه بازار حکایت از تمرکز درآمد بازار محصولات دیجیتال دارد. بر این اساس، تمرکز بالا یعنی بازاری که تعداد بسیار کمی از رقبا سهم بسیار زیادی از آن دارند. در تمرکز پایین، سهم بازار همه برنامه‌ها تقریبا پایین است و هیچ بازیگری با سهم عمده در بازار وجود ندارد. برنامه‌های خرید، خبرها و نشریات و ورزشی بالاترین تمرکز را دارند و برنامه های سرگرمی و آموزش در انتهای این نمودار هستند.
 
وضعیت بازار محصولات دیجیتال از قسمت‌های جذاب گزارش کافه بازار است. برنامه‌های مربوط به خبرها و نشریات، سیر و سفر، رفت و آمد، بازی‌های امتیازی، شبیه‌سازی و آموزش خریدار کم و رقابت کم دارند. اما برنامه‌های خرید، ویدیو رسانه، شبکه‌های اجتماعی و مذهبی و بازی‌های خانوادگی، تفننی، کلمات و دانستنی‌ها خریدار زیاد دارند و رقبای اندک.
 
سهم هر کدام از دسته‌های بازی و برنامه از تعداد کل نمایش آگهی در فصل پاییز به این شرح بوده؛ برنامه رفت و آمد ۲۴ درصد، ۱۲ درصد امور مالی، ۱۰ درصد خرید. در بین بازی ها ۱۴ درصد کلمات و دانستنی‌ها، ۸ درصد تفننی و ۵ درصد اکشن.
 
 
 
 
کاربران کافه بازار در فصلی که گذشت بیش از ۲۰۲ میلیون بار در بازار جست و جو کرده‌اند که بیش از ۸۹ درصد از این جست و جوها موفق بوده است. منظور از جست و جو موفق، جست و جویی است که منتهی به نصب یک برنامه شده باشد. ۳۲ درصد جست و جوهای موفق در بازار، مربوط به کلمات موضوعی هستند.
 
جست و جوهای موضوعی، عباراتی هستند که اسم هیچ برنامه‌ای در آن ذکر نشده و کاربر به طور خاص دنبال یک برنامه مشخص نیست. در بقیه ۶۸ درصد جست‌وجوها، کاربران به طور مشخص یک برنامه خاص را جست و جو کردند.

تعطیلی موقت همه دفاتر گوگل در چین به دلیل کرونا

گوگل به علت نگرانی از شیوع ویروس خطرناک کرونا تمامی دفاتر خود را در کشور چین به طور موقت تعطیل می‌کند.
 
به گزارش ورج، تعطیلی دفاتر گوگل در چین تنها به خاک اصلی این کشور محدود نمی‌شود و شامل هنگ کنگ و تایوان نیز خواهد بود.
 
در حال حاضر دفاتر گوگل در چین به علت آغاز سال نوی این کشور تعطیل هستند. البته تعطیلات سال نو در چین به علت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و اجرای راحت تر تمهیدات بهداشتی در این زمینه چند روز تمدید شده، ولی قرار نیست بعد از پایان این تعطیلات دفاتر گوگل در چین بازگشایی شوند.
 
یکی از سخنگویان گوگل افزوده است که سفرهای تجاری و کاری مقامات و کارکنان این شرکت به چین و هنگ کنگ هم به همین علت به طور جدی محدود خواهد شد. گوگل به کارکنان خارجی خود در چین دستور داده که هر چه سریع‌تر همراه با اعضای خانواده این کشور را ترک کنند. همچنین این افراد بعد از بازگشت به محل اقامت خود باید حداقل به مدت ۱۴ روز فعالیت‌هایشان را از منزل انجام دهند.
 
چین بزرگترین بازار اینترنت جهان و محل فعالیت گسترده بسیاری از شرکت‌های فناوری دنیاست و لذا هر روز هزاران متخصص و مدیر فناوری با اهداف تجاری به این کشور سفر می‌کنند، اما به نظر می‌رسد فعلاً از تعداد این سفرها به شدت کاسته شود.

اختصاص بیشترین سهم بودجه وزارت ارتباطات در ۳ سال اخیر به فعالیت فضایی

رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد که در سه سال اخیر بیشترین سهم بودجه‌ای وزارت ارتباطات به توسعه فناوری فضایی اختصاص داده‌شده است.
 
«مرتضی براری»، در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد در سه سال اخیر، بیشترین سهم بودجه‌ای وزارت ارتباطات به موضوع فضایی اختصاص داده‌شده که در تاریخ بی‌نظیر بوده است.
 
براری تاکید کرده است که ساخت ایستگاه‌های زمینی دریافت اطلاعات، ساخت مرکز ذخیره و پردازش داده، هزینه ساخت و پژوهش پرتابگر و در نهایت هزینه ساخت ماهواره‌ها بخشی از سرمایه‌گذاری انجام شده است.
 
 
‏رئیس سازمان فضایی پیش‌ازاین نیز در توییتی از تحقق وعده‌ها برای توسعه زیرساخت‌های صنعت فضایی خبر داده بود: «در راستای توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به کسب‌وکارهای حوزه فضایی، احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای آغاز شد. در هفته پیش رو تجهیزات سخت‌افزاری این مرکز نصب و راه‌اندازی می‌شود. وعده عملی: ظرف یک ماه و نیم آینده این مرکز آماده ارائه سرویس و خدمت‌رسانی است.»
 
براری پیش‌تر گفته بود ایران جز ۹ کشور اول دنیاست که در باشگاه کشورهای صاحب چرخه کامل صنعت فضایی قرار دارد. در روزهای اخیر فعالیت‌های مضاعفی را در زمینه صنعت فضایی کشور شاهد هستیم و در آخرین این اقدامات قرار است ماهواره ایرانی ظفر توسط ماهواره‌بر بومی سیمرغ بر مدار زمین قرار بگیرند. این ماهواره در ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری مدار زمین قرار می‌گیرد. عملکرد ماهواره ظفر حداقل برای یک و سال نیم در نظر گرفته‌شده و با وزن ۱۱۳ کیلوگرم در مدار لئو (مدار پایینی زمین) قرار می‌گیرد. مدت گردش این ماهواره در شیب ۵۶ درجه مدار زمین حدود ۹۴ دقیقه طول خواهد کشید.
 
ماهواره های ظفر یک و دو، به سفارش سازمان فضایی کشور توسط دانشگاه علم و صنعت ساخته شده‌اند و آنطور که تیم سازنده گفته در قیاس با ماهواره نوید (که قبلا در این دانشگاه ساخته شد) قابلیت عکسبرداری رنگی با توانایی تفکیک بهتری دارند.
 
کاربردهای این ماهواره شامل پایش مرز دریاچه‌ها، پایش خطوط ساحلی، به‌روزرسانی نقشه کاربری اراضی، به‌روزرسانی نقشه مرز پهنه‌های کشاورزی، به‌روزرسانی نقشه پهنه‌بندی و پایش تغییرات دریاچه‌های دائمی و فصلی، شناسایی مناطق تخریب‌شده بعد از بحران در نواحی شهری، تهیه نقشه‌های ساختاری (شناسایی گسل‌ها و چین‌ها) و تعیین مرز گسترش شهری و پایش رشد مناطق شهری است.
 
گفتنیست چندی پیش وزیر ارتباطات هزینه ساخت ظفر ۱ و ۲ را کمتر از دو میلیون یورو و عمر مفید آنها را دو و نیم سال عنوان و اعلام کرد که ارزش عکس‌های ارسالی توسط ظفر در حدود ۱۰ میلیون یورو محاسبه شده است.